Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Αμπελοοινικά

Η οινική βιομηχανία δεν μπορεί να είναι business as usual

Έχει να λέει πως µαθητής του υπήρξε ο καλύτερος σήµερα οινοποιός στη Χιλή, θεωρεί τον σνοµπισµό ως τον παράγοντα πτώσης του γαλλικού κρασιού, µιλάει µε πάθος για την ιστορία που συνοδεύει τον ελληνικό οίνο και δηλώνει πως όποιος δεν έχει γερό στοµάχι καλύτερα να µην ασχοληθεί µε την οινική βιοµηχανία. Ο Jerome Gallo, ο διευθυντής του School of Wine and Spirits Business µε έδρα την Ντιζόν, µίλησε στο WΤ για τις εµπειρίες του στα πέντε χρόνια που ηγείται.    

JEROME2

Γιώργος Κοντονής

197
0



Τι σηµαίνει οινική εκπαίδευση;

Το θεµελιώδες είναι πως το κρασί είναι ένα εµπειρικό αγαθό, καθώς ξέρεις την αξία του µετά την κατανάλωση. ∆εύτερον, δεν µπορείς να το αντιµετωπίσεις εκπαιδευτικά όπως τα άλλα οικονοµικά πεδία, καθώς δεν είναι µόνο θέµα προσφοράς και ζήτησης αλλά και πολιτισµού. Τρίτον, νοµίζω ότι είναι ένα «σέξι» προϊόν. Αυτοί είναι και οι λόγοι που οι µαθητές έρχονται σε εµάς γιατί είναι µία αγορά µε 4-5% αύξηση ζήτησης ετησίως παγκοσµίως, αναλόγως και µε τη χώρα φυσικά.

 

Μιλήστε µας για τα οικονοµικά µοντέλα της αγοράς οίνου;

Κάναµε δύο πειράµατα. Το ένα έχει να κάνει µε τα «ριψοκίνδυνα» κρασιά τα οποία απαιτούν δεξιότητα διαχείρισης κινδύνου. Βάλαµε στο κελάρι µας διάφορα κρασιά τα οποία θεωρούµε ότι µπορεί να είναι υπερ-παλαιωµένα, ειδικά τα λευκά. Οπότε ρωτήσαµε τους ανθρώπους για το ποσό που θα δίνανε γι' αυτά τα κρασιά. Κάποιοι ήξεραν ότι υπήρχε το ρίσκο λόγω υπερπαλαίωσης. Ακόµα ένα πείραµα ήταν αν το κρασί έχει φύλο, δηλαδή αν ταιριάζει περισσότερο σε άντρες ή γυναίκες. Πιστεύω ότι αυτό είναι πολύ σηµαντικό σε όρους µάρκετινγκ. Ακόµα δεν έχουµε αποτελέσµατα αλλά το ένστικτό µου µου λέει πως πολλά από τα κόκκινα κρασιά της Βουργουνδίας θα συσχετιστούν µε τις γυναίκες και τα κόκκινα Μπορντό και Ελλάδας µε άντρες.

 

Ποια είναι τα επίπεδα εκπαίδευσης που καλύπτει η δική σας σχολή;

Στη Σχολή Wine and Spirits Business καλύπτουµε τους τοµείς επιχειρηµατικότητας, εµπορίας, µάνατζµεντ και µάρκετινγκ στον οίνο, έχοντας τρία προγράµµατα. Ένα γαλλικό και δύο αγγλόφωνα. Στα αγγλικά έχουµε το Mcs in Wine Management και το MBA Wine & Spirits Business και στα γαλλικά το MS en Commerce International des Vins et Spiritueux. Κάθε χρόνο έχουµε κατά µέσο όρο 2-3 µαθητές Έλληνες από τους 120.

 
Πώς ακριβώς η οινική εκπαίδευση αλλάζει τελικά την εµπορία και το µάρκετινγκ στο κρασί;

Θα έλεγα ότι δεν είναι εδώ θέµα αίτιου και αιτιατού. Μερικές φορές αναρωτιέµαι αν εµείς συνοδεύουµε τις τεράστιες εξελίξεις στον κλάδο του Business στο κρασί παγκοσµίως ή αν οι εξελίξεις στον κλάδο οδηγούνται από την εκπαίδευση. Οι Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία είναι οι µεγαλύτεροι παραγωγοί της Ευρώπης και πρέπει να ξέρετε πως η βιοµηχανία αυτή είναι πολύ παραδοσιακή και συνεργατική, δεν µπορείς να την επηρεάσεις αυτή τη στιγµή, καθώς έχει τα ηνία του παιχνιδιού. Αυτό που είναι ενδιαφέρον είναι να σκεφτείς τα στοιχεία της διαφοροποίησης και δεν έχουν σχέση µε το επιχειρηµατικό κοµµάτι αλλά µε το τι λες όχι µόνο για το προϊόν αλλά και για το τι συνοδεύει αυτό το προϊόν, η ιστορία του κ.λπ., γι΄αυτό νοµίζω πως τα ελληνικά κρασιά έχουν ένα µέλλον παγκοσµίως.

 

Βλέπετε δηλαδή την Ελλάδα ως έναν µελλοντικό παγκόσµιο ηγέτη;

Νοµίζω πως µπορούν να το πετύχουν. Και µπορούν οι Έλληνες, γιατί ποια χώρα µπορεί να προσφέρει αυτού του είδους την εµπειρία: Οινογνωσία µε θέα την Ακρόπολη. Σήµερα αν µπορείς να εξηγήσεις στον καταναλωτή ότι αυτό το προϊόν και η παράδοσή του οφείλεται σε µία ιστορία χιλιάδων ετών, έχεις ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτηµα το οποίο δεν µπορεί κανένας να το µιµηθεί. Είναι κάτι το προφανές, και τα προφανή πράγµατα είναι αυτά τα οποία µπορούν να µείνουν κρυµµένα για δεκαετίες. Είσαστε η τέλεια χώρα για την ανάπτυξη του κρασιού, πιστεύω καλύτερη περιβαλλοντικά και από τη Γαλλία.

 

Τι διδάσκει η µακραίωνη ιστορία της Γαλλίας στον τοµέα του κρασιού;

Ποια ακριβώς παράδοση εννοείτε; Σαν Γάλλος που βρίσκοµαι εδώ στην Ελλάδα, καταλαβαίνω ποιες είναι οι ρίζες µου, οι ρίζες µου είναι εδώ. Ακόµα και για το κρασί, µου λένε ότι παράγετε κρασί εδώ και 4.000 χρόνια. Για το κοµµάτι του business τώρα, δεν ξέρω αν το κάνουµε καλύτερα από όλους. Είµαστε, είναι αλήθεια, χώρα που έχει µεγάλη επιρροή, αλλά για το µάρκετινγκ δεν έχουµε να πούµε πολλά πράγµατα. Πόσο θα κρατήσει αυτό το «είναι από τη Γαλλία, άρα είναι καλό κρασί;». ∆εν µπορείς να προβλέψεις το µέλλον από το παρελθόν, αυτό είναι κάτι που οι οικονοµέτρες το ξέρουν πολύ καλά. Οι Γάλλοι λοιπόν, θα πρέπει να είναι κοντά στο προϊόν και την ιστορία τους.

 

Ανησυχείτε δηλαδή για τον τόπο σας;

Το πρόβληµα των παραγωγών είναι πως είναι κάπως σνοµπ. Τι συνέβει στον κλάδο πριν από 15 χρόνια. Το γαλλικό κρασί έγραφε πολύ εύκολα πωλήσεις. Αρχικά οι Αµερικανοί και Αυστραλοί, που µπήκαν στα κρασιά, είδαν πως δεν είχαν ποιότητα και δεν µπορούσαν να επενδύσουν ούτε σε παράδοση ούτε σε γνώση. Οπότε σκέφτηκαν πως δεν θα πουλήσουµε κρασί, αλλά τουρισµό, σε µία λογική λούνα παρκ. Αν θέλετε να επισκεφτείτε τη Νάπα, αυτό ακριβώς είναι. Πουλάµε τουρισµό, πριν τα κρασιά. Πλέον, µετά από δεκαετίες, οι Αυστραλοί και οι Αµερικανοί βελτίωσαν τα κρασιά τους αλλά και η Νότιος Αφρική για να είναι ανταγωνιστικές στις διεθνείς αγορές. ∆ες λοιπόν τώρα τους Γάλλους, οι οποίοι δεν έκαναν τίποτα για να προµοτάρουν το κρασί τους, το οποίο φυσικά ήταν το πιο ποιοτικό. Τώρα όµως για να ανταγωνιστούν τους άλλους πρέπει να αλλάξουν πορεία. Μπορείς τώρα να πεις ότι τίποτα δεν µπορεί να αντικαταστήσει ένα καλό Μπορντό, αλλά....

Ολόκληρη η συνέντευξη στο Wine Trails που κυκλοφορεί

 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προιόντα Τεχνολογία