BACK TO
TOP
Αμπελοοινικά

Δεν αρκεί μια γενιά για τις προσπάθειες στο καλό κρασί

Μια νέα γενιά, η οποία εμπλέκεται σε όλα τα επίπεδα, του οινοποιείν, του εμπορεύεσθαι, του σερβιρίσματος αλλά και της δοκιμής και οινοφιλίας διαμορφώνει μια νέα και συνάμα ενδιαφέρουσα κατάσταση στο κρασί. Η γενιά αυτή συγκέντρωσε περισσότερους από 2000 επισκέπτες στον καλαίσθητο χώρο του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου την Κυριακή 17 Φεβρουαρίου στο Peloponnese Wine Festival 2019.

KAR_5450

Πέτρος Γκόγκος

191
0

Στην φετινή διοργάνωση , οι οινόφιλοι και οι επαγγελματίες του κλάδου είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τις ετικέτες της νέας εσοδείας, παλαιότερες χρονιές, οίνους γηγενών και διεθνών ποικιλιών, νέες εμφιαλώσεις και πειραματικές οινοποιήσεις των 45 οινοποιών του μεγαλύτερου αμπελώνα της Ελλάδας, του Πελοποννησιακού. Το κοινό με την σειρά του είχε για πρώτη φορά τη δυνατότητα να κρατήσει σημειώσεις και να βαθμολογήσει τα κρασιά στην ηλεκτρονική - πλατφόρμα e-tasting book, το my.wine.gr. Υπεύθυνοι της διοργάνωσης ήταν η Μαριάννα Μακρύγιαννη, η Βασιλική Κουτσοβούλου και ο Γρηγόρης Μιχαήλος, ενώ χορηγός επικοινωνίας το περιοδικό Wine Trails. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις της κας. Μακρύγιαννη, την επιτυχημένη διοργάνωση επισκέφτηκαν περισσότεροι από 2000 επισκέπτες, με σταθερή ροή καθ' όλη την διάρκειά της.



Το περιοδικό Wine Trails και η ιστοσελίδα Agronews ήταν χορηγοί επικοινωνίας του Peloponnese Wine Festival 2019.


Για τις εξελίξεις στον χώρο της οινοποιίας μίλησε στο Agronews ο Σπύρος Λαφαζάνης, ιδιοκτήτης του Οινοποιείου Λαφαζάνης, υποστηρίζοντας πως απαιτείται μια συνεχής εξέλιξη στην οινοποιεία, προκειμένουν να αποδώσουν οι καρποί. «Το σημαντικό είναι ότι μπήκε η επόμενη γενιά. Είναι σημαντικό γιατί χρειάζεται συνέχεια για να χτιστεί μια εξέλιξη». Ο κ. Λαφαζάνης μίλησε και για τα επόμενα σχέδια του οινοποιείου του. «Ετοιμάζουμε ένα καινούριο κομμάτι για να φυτευτεί με καινούριες ποικιλίες επιλεγμένες, το οποίο είναι περίπου 200 στρέμματα», είπε. Σημειώνεται πως η οινοποιία Λαφαζάνη παρουσίασε στην έκθεση την ετικέτα «Geometria» αλλά και μια καινούρια πρόταση η οποία εδώ και λίγους μήνες έχει προκαλέσει θετικές εντυπώσεις. «Το Κουτσικό, μια σειρά κρασιών σε συσκευασία 187 ml, όπου είναι τρία ξηρά, λευκό, ερυθρό και ροζέ και τρία ημίγλυκα, λευκό, ροζέ, ερυθρό», είπε ο ίδιος.


H οινοποιία Λαφαζάνη παρουσίασε στην έκθεση την δημοφιλή ετικέτα της «Geometria».

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η πρόταση Φιλέρι από το Οινοποειίο Νέστορ, επίσης συμφερόντων Λαφαζάνη. «Μια σπάνια ελληνική ποικιλία παλιά αρχαία, ο πρόγονος του Μοσχοφίλερου, μια ποικιλία με ερυθρό φλοιό, συνήθως κάνανε λευκό κρασί  από αυτήν, εμείς παρουσιάζουμε από την ίδια ποικιλία και την ίδια χρονιά δυο εκδοχές, μια λευκή και μια ερυθρή» ανέφερε σχετικά ο κ. Λαφαζάνης.

Η άνθιση του ελληνικού αμπελώνα να επιμείνει σε στρατηγικά σχέδια


"Μόνο οι τυφλοί δεν βλέπουν τη θέση του ελληνικού κρασιού στις παγκόσμιες αγορές" υποστήριξε ο πρόεδρος του ΣΕΟ, Γιώργος Σκούρας.

Πίσω όμως από την  άνθηση  του ελληνικού, και του πελοποννησιακού εν προκειμένω αμπελώνα, κρύβονται πολλές προσπάθειες, σκληρές οικονομικές συνθήκες και δουλειά. «Μόνο οι τυφλοί δεν βλέπουν τη θέση του ελληνικού κρασιού στις παγκόσμιες αγορές, ιδιαίτερα στις τρίτες χώρες, όπως είναι η Αμερική και ο Καναδάς» υποστήριξε ο Γιώργος Σκούρας, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Οινοποιών και ιδιοκτήτης του Οινοποιείου Σκούρας, ενώ συνέχισε «Εκείνο το οποίο είναι αξιοσημείωτο είναι ότι έχουμε ακόμα περισσότερα οινοποιεία, κάθε χρονιά περισσότερα, η Ένωση Πελοποννήσου έχει ξεπεράσει πλέον τα 60 οινοποιία. Είναι σίγουρο και νομοτελειακό ότι το κρασί θα αποκτήσει περισσότερους οινοποιούς όσο ανεβαίνει η μέση τιμή διάθεσης ανά λίτρο. Όμως ο κλάδος χρειάζεται συνεχώς να επιμένει στα στρατηγικά του σχέδια, και να έχει ένα ενιαίο μάρκετινγκ».



"Το Αγιωργίτικο, το Ξινόμαυρο και το Ασύρτικο, είναι οι ελληνικές ποικιλίες που αξίζει να επενδύσει κανείς και που θα ανεβάσουν τη χώρα και στο εξωτερικό" είπε η Αδριανή Τσέλεπου από το Κτήμα Τσέλεπος, 


Οι ελληνικές ποικιλίες ήρθαν για να μείνουν

Την τάση προς τα βιολογικά και τα βιοδυναμικά κρασιά ξεχώρισε η Αδριανή Τσέλεπου, από το Κτήμα Τσέλεπος, υποστηρίζοντας πως είναι κάτι καινούριο για τα ελληνικά δεδομένα. «Ως προς τα κρασιά βλέπουμε ότι η τάση πηγαίνει προς το ροζέ, γιατί είναι ένα εύκολο κρασί που πίνεται με ή χωρίς φαγητό. Το Μοσχοφίλερο, το Αγιωργίτικο, το Ξινόμαυρο και το Ασύρτικο, είναι οι ελληνικές ποικιλίες που αξίζει να επενδύσει κανείς και που θα ανεβάσουν τη χώρα και στο εξωτερικό», συμπήρωσε η κ. Τσέλεπου.


Περισσότεροι από 2000 επισκέπτες βρέθηκαν στην φετινή εκδήλωση, με την Μαριάννα Μακρύγιαννη να αναφέρει  εκ μέρους της εκδήλωσης πως η ροή ήταν σταθερή καθ'όλη την διάρκειά της. 


Μια παρόμοια προσέγγιση για το κρασί έκανε και η Αναστασία Τσιμπίδη από την Οινοποιητική Μονεμβασίας. «Έχουμε βαρεθεί να βλέπουμε τα ίδια και τα ίδια. Οι τοπικές ποικιλίες, οι λίγο πιο διαφορετικές έχουν  ενδιαφέρον». Η κα. Τσιμπίδη αναφέρθηκε και σε μια νέα τάση που θέλει τα κόκκινα κρασιά να καταναλώνονται νωρίτερα, όχι όμως φρέσκα».

Ένας μοντέρνος χαρακτήρας


Τις νέες του ετικέτες παρουσίασε το Κτήμα Παλυβού από την Αρχαία Νεμέα.

«Θεωρώ πως έχουμε περάσει σε έναν μοντέρνο χαρακτήρα» ανέφερε η Ευαγγελία Παλυβού, από το Κτήμα Παλυβού στην Αρχαία Νεμέα. «Έχουμε όλες μας τις ετικέτες από το 2018 για τα φρέσκα μας. Αυτό που βλέπουμε σήμερα εδώ είναι μια θετική εικόνα, με τους νέους που έρχονται να ρωτούν και να συζητούν προκειμένου να μάθουν πράγματα για την δουλειά μας και γενικά για το ελληνικό κρασί» είπε.

Masterclass περίληψη του πελοποννησιακού αμπελώνα


Στο masterclass με τον Master of Wine, Γιάννη Καρακάση έγινε μια περίληψη του πελοποννησιακού αμπελώνα.

Μια παράλληλη εκδήλωση έλαβε χώρα στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου, ένα masterclass από τον Master of Wine, Γιάννη Καρακάση. «Θα δώσουμε έμφαση σε πέντε θεματικά flight που χαρακτηρίζουν την Πελοπόννησο αυτή τη στιγμή», είπε ο κ. Καρακάσης, ο οποίος στη συνέχεια αναφέρθηκε στον επαναπροσδιορισμό του Μοσχοφίλερου, στην άνοδο της Μαυροδάφνης, την μεφάνιση των νέων τάσεων αλλά και τους νέους παίχτες, ενώ προσπάθησε να εξηγήσει το προς τα πού πηγαίνει το Αγιωργίτικο.


Φωτογραφίες Γεωργία Καραμαλή

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία