BACK TO
TOP
Ελαιώνες και Αμπελώνες

Πολλαπλασιαστικό υλικό ελιάς σύντομα στα ελληνικά φυτώρια

«Όπου να ‘ναι τελειώνουν οι έλεγχοι στο πολλαπλασιαστικό υλικό ελιάς, το οποίο θα είναι απαλλαγµένο από ιούς και παθογόνα» ανέφερε στην Agrenda ο Νικόλαος Κατής, πρόεδρος του ΕΛΓΟ ∆ήµητρα, ξεκαθαρίζοντας ωστόσο πως «προφανώς δεν µπορούν να διατεθούν σε ένα µήνα τεράστιες ποσότητες, ώστε να καλυφθούν µε µιας οι ανάγκες µιας χώρας.

elia_pollaplasiastiko_iliko

Πέτρος Γκόγκος

28
0

Αυτό χρονικά δεν µπορεί να γίνει». Σύµφωνα µε τον κ. Κατή, το Ινστιτούτο Ελιάς Υποτροπικών Φυτών και Αµπέλου στα Χανιά, που ανήκει στον οργανισµό θα αναπαράγει και ανάλογα µε τις ανάγκες θα διαθέτει το υλικό. Το θέµα αναδείχθηκε στην 83η ∆ΕΘ, σε εκδήλωση σχετικά µε το ελληνικό σήµα στην ελιά και το ελαιόλαδο από τον υφυπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης Βασίλη Κόκκαλη, ο οποίος µάλιστα υπογράµµισε πως «η στροφή στα τυποποιηµένα και αυστηρώς ελεγµένα προϊόντα οδηγεί στη µείωση του φαινοµένου των ελληνοποιήσεων».

«Η δηµιουργία του Ελληνικού Σήµατος Προϊόντων και Υπηρεσιών και η απόδοσή του σε επιχειρήσεις που τηρούν τους όρους, δεν είναι απλά µία διαδικασία πιστοποίησης αλλά κάτι σηµαντικότερο. Είναι φορέας µιας δυναµικής και παράγοντας για την αναστροφή µιας κατάστασης, που είχε σχεδόν εξοβελίσει από τις επιλογές της κάθε τι Ελληνικό» σχολίασε από την πλευρά του ο Γιώργος Καββαθάς, πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ.

Ωστόσο, υπήρξαν και ορισµένες απόψεις οι οποίες προσέγγισαν πιο κριτικά την υπόθεση Ελληνικό Σήµα. Σύµφωνα µε τον γενικό διευθυντή του ΣΕΒΙΤΕΛ, Γιώργο Οικονόµου, για να αλλάξουν τα δεδοµένα στον χώρο του ελαιολάδου µε την προσπάθεια αυτή, θα πρέπει να υποστηριχθεί από µια δυνατή καµπάνια που να καλύπτει όλη την γκάµα των προϊόντων που θα το αποκτήσουν. Είτε είναι τα γαλακτοκοµικά και το γάλα, είτε το µέλι, είτε η ελιά και το ελαιόλαδο.

«Έχουµε πάρα πολλά σήµατα, τα ΠΟΠ και τα ΠΓΕ, τα σήµατα φιλοπεριβαλλοντικης παραγωγής, τα Agro, το ISO. Άρα, ένα ακόµη σήµα ίσως επιτείνει τη σύγχυση», ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ωστόσο πως «αν αποτελέσει ένα εργαλείο µάρκετινγκ για το εξωτερικό, είµαστε σίγουροι ότι θα πετύχει. Και ακριβώς επειδή ενώνει αυτό το σήµα όλα τα τρόφιµα, µπορεί να είναι η ενιαία πλατφόρµα που χρειαζόµαστε για την προώθηση όλων των τροφίµων-προϊόντων αλλά και της ελληνικής γαστρονοµίας».

 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία