Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP

Ελαίας Καρπός

fwto_108_top_50

Στην Αρχαία Σκιλλουντία, ένα µικρό χωριό, δίπλα στην Αρχαία Ολυµπία, στον τόπο που γέννησε τους Ολυµπιακούς Αγώνες, αποφάσισαν δύο παιδικοί φίλοι, ο Νικόλας Φιλιππίδης και ο Γιώργος Μόφορης, να ενώσουν τις δυνάµεις τους σε µία επαγγελµατική πορεία, έχοντας έναν κοινό σκοπό: Την καλλιέργεια και ανάδειξη ενός µοναδικού, πλούσιου σε θρεπτική αξία θησαυρού γεύσης, του ελαιολάδου.

20_koroneiki

Ανεβάζει στροφές η ελαιοκομική επιχείρηση California Olive Ranch, η οποία ανακοίνωσε ότι θα εγκαταστήσει περίπου 9.000 στρέμματα ελαιόδεντρων μέχρι το τέλος του έτους, στο πλαίσιο των επενδύσεων που έχει δρομολογήσει ύψους 35 εκατ. δολαρίων

paragwgi_26-29

Στη δεύτερη θέση, αυτή της Ιταλίας, της λίστας με τους μεγαλύτερους παραγωγούς ελαιολάδου ανεβαίνει τη νέα σεζόν η Ελλάδα, η οποία ωστόσο αναμένεται να παρουσιάσει μια μείωση σοδειάς της τάξης του 33%.Το 50% της παραγωγής της χάνει η Ιταλία

8-11_

Στο θέμα αναφέρθηκε ανοικτά την περασμένη εβδομάδα, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων της 83ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης και ο Χάρης Σιούρας, γενικός γραμματέας της ΠΕΜΕΤΕ, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι η υπερφορολόγηση αποτελεί τη βαθύτερη αιτία για την εκτόξευση της διακίνησης των προϊόντων στην γκρίζα οικονομία.

amfissa_62-63

Η νέα επένδυση σε υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις της ΕΑΣ Άμφισσας εδώ κι ένα χρόνο, έχει αλλάξει και έχει δώσει νέες προοπτικές στην Κονσερβολιά για τα μέλη του Συνεταιρισμού.

Fratzolas_Vasilis

Απαραίτητο βήμα προκειμένου να αποκτήσει ανεξίτηλη σφραγίδα το ελληνικό ελαιόλαδο είναι, σύμφωνα με τον Βασίλη Φρατζολά, δοκιμαστή ελαιόλαδου και σύμβουλο ποιότητας, η οργανοληπτική αξιολόγηση που μας επιτρέπει να γνωρίσουμε καλύτερα και να αξιολογήσουμε το ελαιόλαδο που παράγουμε.

Χτίζει τον special χαρακτήρα της και αυξάνει το μερίδιό της η ελληνική επιτραπέζια ελιά

Σε αχαρτογράφητα νερά οδηγούν η αλλαγή καταναλωτικής κουλτούρας και η σταδιακή μετατόπιση της ροής των αγορών από τα παραδοσιακά κανάλια διάθεσης, όπως είναι τα super markets, σε online πλατφόρμες πώλησης αγαθών και υπηρεσιών που καταγράφεται στις ΗΠΑ και γενικά στον δυτικό κόσμο, αναδεικνύοντας νέους πρωταγωνιστές με τρανταχτό παράδειγμα την Amazon.

Με ταχύτητα φωτός τρέχει η επιτραπέζια ελιά

Για πρώτη φορά βρέθηκαν κάτω από την «κοινή σκέπη» ενός συνεδρίου, του πρώτου Διεθνούς Συνεδρίου του Κέντρου Ελιάς «Κρίνος» - Perrotis College, το οποίο πραγματοποιήθηκε 24 – 26 Μαΐου στο campus της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής, περισσότεροι από 250 επιστήμονες, επιχειρηματίες και παραγωγοί απ’ όλη την Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό, οι οποίοι αντιπροσώπευαν κάθε στάδιο της παραγωγής επιτραπέζιας ελιάς, προκειμένου να ανταλλάξουν απόψεις, αλλά και να μάθουν από τους ειδικούς, πώς θα γίνει το επόμενο βήμα για την ελληνική επιτραπέζια βρώσιμη ελιά.

Αλλάζουν τα σενάρια με τον παλιό και νέο ανταγωνισμό

Στις αγορές ελαιόλαδου συντελούνται αλλαγές με νέους παίκτες να αλλάζουν τα σενάρια του ανταγωνισμού που πλέον καμία σχέση δεν έχει με τον ανταγωνισμό της περασμένης δεκαετίας. Χώρες όπως η Πορτογαλία, η Τυνησία, η Χιλή διεκδικούν μερίδιο στις εξαγωγές ελαιόλαδου, δημιουργώντας υποδομές, αλλά και χτίζοντας με προσοχή μπράντες που αξιοποιούν τα πλεονεκτήματα του εθνικού τους προϊόντος. Αξιοποιώντας το φυσικό ανάγλυφο, ειδικά στις πεδιάδες του νότου, η Πορτογαλία, για παράδειγμα, έχει πετύχει υπερδιπλασιασμό της παραγωγής ελαιόλαδου τα τελευταία 10 χρόνια.

Γρ.Αντωνιάδης: Σηκώνει και διπλάσιες εξαγωγές το επώνυμο

Κάνοντας έναν απολογισμό της πορείας του ελληνικού ελαιόλαδου μέσα στα χρόνια της κρίσης σε συνέντευξη που έδωσε στο «Ελαίας Καρπός», με αφορμή την επανεκλογή του ως προέδρου του ΣΕΒΙΤΕΛ, ο Γρηγόρης Αντωνιάδης είναι μετρημένα αισιόδοξος.

Έχει ιστορία και εξαιρετικό προϊόν η ΕΑΣ Λακωνίας

Αν το ελληνικό ελαιόλαδο είχε... σπίτι, αυτό θα ήταν η ΕΑΣ Λακωνίας. Μπορεί το εγχώριο προϊόν να παράγεται σε εξαιρετικές ποιότητες σε διάφορες περιοχές της χώρας (Κρήτη, Μεσσηνία, Λέσβος κ.α.), όµως η δουλειά που γίνεται στις ιστορικές εγκαταστάσεις της ΕΑΣ Λακωνίας, εδώ και πολλά χρόνια, αποτελεί παράδειγµα προς µίµηση.

Μια αγορά  µόνες τους οι μπάρες ελαιολάδου, με την Καλαμών να κάνει παιχνίδι στις ΗΠΑ

Τα olive oil bars που παρέχουν τη δυνατότητα σε εκατοµµύρια τουριστών, να δοκιµάσουν µια ευρεία γκάµα από έξτρα παρθένα ελαιόλαδα, πριν να τα γευτούν στο πιάτο τους κάνουν πράξη την διασύνδεση του τουρισµού µε την αγρο-διατροφή. Ήδη, µεγάλα ξενοδοχεία στην Κρήτη, την Θεσσαλονίκη και άλλα νησιά του Αιγαίου διαµορφώνουν τέτοιους ειδικούς χώρους.

Τέλος τα No Name έξτρα παρθένα από την εστίαση

Ν έα ήθη στην εστίαση για το καταναλωτικό κοινό, αλλά και καινούργιο πεδίο δράσης για την τυποποίηση κομίζει η εφαρμογή από 1/1/2018 του μέτρου της υποχρεωτικής χρήσης επώνυμου ελαιολάδου. Μια πρώτη εικόνα από τέτοιου είδους επιχειρήσεις δείχνει ότι οι επαγγελματίες σταδιακά προσαρμόζονται στη νέα νομοθεσία, αντικαθιστώντας τα «λαδόξυδα» με επώνυμα brands. Αλλά και όσοι δεν έχουν ακόμη προσαρμοστεί στο μέτρο, αναφέρουν στο «Ελαίας Καρπός», ότι «σκοπεύουν να το κάνουν πολύ σύντομα ή ότι βρίσκονται σε αναμονή των συσκευασιών, τις οποίες έχουν παραγγείλει», καθώς υπάρχει και ο φόβος των προστίμων. Δεν λείπουν βέβαια και οι πιο δημιουργικοί επαγγελματίες της εστίασης, οι οποίοι πρόλαβαν και τυποποίησαν ήδη ελαιόλαδο με την δική τους μπράντα, ως επί το πλείστον το όνομα του μαγαζιού τους.

Ευκαιρία στην Καλαμών βλέπει ο Χ.Σιούρας

Κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι από την µέρα που ο µεσίτης και έµπορος από το Πήλιο Νικόλαος Αθαν. Σιούρας οραµατίστηκε την άνθηση της ελιάς της περιοχής και την πώλησή της στα πέρατα του κόσµου, ιδρύοντας το 1926 την ατοµική του επιχείρηση και στην συνέχεια το 1965, µαζί µε τα παιδιά του Αθανάσιο, ∆ηµήτριο και Αντώνιο, την εταιρεία ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΙΟΥΡΑΣ & ΥΙΟΙ Ε.Π.Ε..

Ασταμάτητο και στις γιορτές το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο

Γενικευμένη είναι πλέον η τάση ανόδου για την τιμή του παραγωγού στο έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, το πρώτο δεκαήμερο του 2018, ένεκα της ζήτησης από τις μεγάλες τυποποιητικές επιχειρήσεις Ισπανίας και Ιταλίας και φυσικά και της εγχώριας κατανάλωσης

Σε θέση µάχης Ισπανία και Ιταλία στην αγορά

Οι αναδυόµενες αγορές αλλάζουν τους εµπορικούς συσχετισµούς στην ευρωπαϊκή αγορά ελαιολάδου, την ώρα που σε διαδοχικές συναντήσεις παραγωγών, εκπροσώπων της βιοµηχανίας και εµπειρογνωµόνων σε Σεβίλλη και Ρώµη εξετάστηκαν ενέργειες αναχαίτισης της εξελισσόµενης κρίσης στην κατανάλωση ελαιολάδου.

Νέες µπράντες ελαιολάδου στην εστίαση

Καινούργια ήθη στην εστίαση για το καταναλωτικό κοινό, αλλά και καινούργιο πεδίο δράσης για την τυποποίηση κομίζει η εφαρμογή από 1/1/2018 του μέτρου της υποχρεωτικής χρήσης επώνυμου ελαιολάδου, σύμφωνα με σχετικό ρεπορτάζ του περιοδικού Ελαίας Καρπός, που κυκλοφόρησε μαζί με την εφημερίδα Agrenda το Σάββατο 13 Ιανουαρίου.

Με όρεξη και φέτος η ελιά Καλαµών λόγω της ζήτησης για ροδέλα

Δεύτερη σερί καλή χρονιά η φετινή για τις τιμές στην Καλαμών, ως αποτέλεσμα της ελλειμματικής παραγωγής στη Μεσόγειο και της αλματώδους αύξησης της ζήτησης από την βιομηχανία τροφίμων, ως υλικό που χρησιμοποιείται στην παρασκευή πίτσας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προιόντα Τεχνολογία