BACK TO
TOP
Food insider

Η ακρίβεια πριμοδοτεί τα τρόφιμα ιδιωτικής ετικέτας και εκτοπίζει τα προϊόντα ταυτότητας

Το σφοδρό κύµα ανατιµήσεων, απόρροια της ενεργειακής κρίσης, και η µείωση του διαθέσιµου εισοδήµατος αλλάζουν τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών που στρέφονται όλο και περισσότερο σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας των σούπερ µάρκετ µε κριτήριο την τιµή κι όχι τη συσκευασία ή την ποιότητα.

40a_26

175
0

Ενδεικτική η ετήσια έρευνα του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ του Οικονοµικού Πανεπιστηµίου Αθηνών σε τυχαίο δείγµα 1.500 νοικοκυριών µε µηχανογραφηµένο σύστηµα CATI, που έδειξε ότι το 31,8% των προϊόντων που αγοράζουν οι καταναλωτές από τα σούπερ µάρκετ είναι ιδιωτικής ετικέτας, από τα υψηλότερα που έχει καταγραφεί τα τελευταία χρόνια. Η συντριπτική πλειοψηφία του δείγµατος 86,4% (από 72,9% πέρυσι) θεωρεί ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν καλύτερη τιµή.

Σηµαντικό εύρηµα της έρευνας είναι ότι το 31,6% (31,2% πέρυσι) των ερωτηθέντων πιστεύει ότι είναι προϊόντα χειρότερης ποιότητας και το 57,5% (52,5% πέρυσι) ίδιας ποιότητας, ενώ το 10,9% (16,3% πέρυσι) τα θεωρεί ανώτερης από τις µάρκες των κατασκευαστών.

Επίσης, το 44,8% (38,9% πέρυσι) του δείγµατος βρίσκει τις συσκευασίες των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας χειρότερες, το 10,8% (11,4% πέρυσι) καλύτερες και το 44,4% (49,7% πέρυσι) εφάµιλλες µε εκείνες των καθιερωµένων µαρκών.

Σε ερώτηση σφαιρικής αξιολόγησης των προϊόντων, το 29,4% (28,6% πέρυσι) των ερωτηθέντων θεωρεί τις ιδιωτικές ετικέτες χειρότερες, το 11,5% (15,9% πέρυσι) καλύτερες, ενώ το 59,1% (55,8% πέρυσι) ίδιες µε τις µάρκες των επώνυµων κατασκευαστών. Αναφορικά µε τον βαθµό ικανοποίησης του καταναλωτή από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, δυσαρεστηµένοι δήλωσαν το 4,9% (5,3% πέρυσι), ικανοποιηµένοι το 63,1% (56,8% πέρυσι), ενώ ούτε το ένα ούτε το άλλο είναι το 32% (37,9 πέρυσι).

«Οι καταναλωτές αναζητούν οικονοµικότερες αγοραστικές επιλογές και η συµπεριφορά τους ενισχύει το µερίδιο αγοράς των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, στον βαθµό που αυτά συνεχίζουν να προσφέρονται σε αισθητά χαµηλότερες τιµές» δηλώνει στο ΑΠΕ, ο Γεώργιος Μπάλτας, καθηγητής του τµήµατος Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας του Οικονοµικού Πανεπιστηµίου Αθηνών. Κατά τον ίδιο, η ισχύς των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας επηρεάζεται αρκετά από µακροοικονοµικούς παράγοντες. Το συνολικό µερίδιο αγοράς της ιδιωτικής ετικέτας τείνει να αυξάνεται όταν επιδεινώνονται οι οικονοµικές συνθήκες, καθώς οι καταναλωτές στρέφονται σε προϊόντα χαµηλότερης τιµής.

 

∆εκαπλάσια ταχύτητα ανάπτυξης έναντι των επώνυµων προϊόντων µέσα σε ένα χρόνο 

Με βάση τις  έρευνες, οι καταναλωτές στρέφονται όλο και περισσότερο σε φθηνότερα brands και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, για να διατηρήσουν τα επίπεδα κατανάλωσης και το µέγεθος του καλαθιού.

Η µεγάλη ταχύτητα ανάπτυξης των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην ελληνική αγορά αποδεικνύεται από τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI που δείχνουν ότι οι πωλήσεις σε αξία αυξήθηκαν κατά 10,2% από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο φέτος, µε µερίδιο αγοράς στο 15,9% από 14,8% το 2021. Αντίστοιχα, οι πωλήσεις σε αξία των επώνυµων προϊόντων το ίδιο διάστηµα αυξήθηκαν κατά 1,2%, ενώ οι συνολικές πωλήσεις ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων στα σούπερ µάρκετ σε αξία είχαν άνοδο 2,8%, που οφείλεται στις ανατιµήσεις και όχι σε αύξηση κατανάλωσης. Πιο ειδικά,
οι πωλήσεις έφτασαν τα 4,79 δισ. ευρώ από 4,66 δισ. ευρώ πέρυσι.

 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία