BACK TO
TOP
Food insider

Δύο ποικιλίες κριθαριού βάζει στην αγορά η Αθηναϊκή και επενδύει 60 εκατομμύρια στην παραγωγή

Στη δεύτερη χρονιά εγγραφής στα επίσημα δοκιμαστικά του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης βρίσκονται δύο νέες ποικιλίες κριθαριού για την παραγωγή βύνης, τις οποίες η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έχει θέσει σε πειραματική διαδικασία και από το 2024 θα είναι διαθέσιμες προς τους συνεργαζόμενους αγρότες μέσω του προγράμματος συμβολαιακής καλλιέργειας.

daniilidis

Γιώργος Λαμπίρης

1265
0

Το πρόγραμμα συμβολαιακής που φέτος διανύει το 15ο έτος εφαρμογής του, έχει στόχο να προσαρμόσει τις ποικιλίες στα νέα δεδομένα που φέρνει η κλιματική αλλαγή για τον πρωτογενή τομέα, γεγονός που απαιτεί την ύπαρξη ανθεκτικότερων ποικιλιών, όπως ανέφερε σχετικά ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Αλέξανδρος Δανιηλίδης στο πλαίσιο σχετικής ενημέρωσης προς δημοσιογράφους. Αυτή τη στιγμή το 80% της παραγωγής κριθαριού γίνεται με αειφόρο τρόπο και επίκειται το ποσοστό αυτό αναμένεται να φτάσει το 100% σε έναν χρόνο από σήμερα.

Επί του παρόντος η Αθηναϊκή Ζυθοποιία συνεργάζεται με 2.000 αγρότες για την υλοποίηση του προγράμματος, ενώ ένα ποσοστό των παραγόμενων ποσοτήτων εξάγεται με χώρες προορισμού το 2021 την Ιταλία αλλά και το Ισραήλ. Σε επίπεδο οικονομικών επιδόσεων, στο εννεάμηνο του 2022 θυμίζουμε ότι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία κινήθηκε με +22% σε τζίρο σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021 και σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Αλέξανδρο Δανιηλίδη, "η χρονιά θα αφήσει τον κλάδο ευχαριστημένο¨. Στο τελευταίο τρίμηνο του έτους δεν αναμένονται δραματικές αλλαγές στα οικονομικά μεγέθη της επιχείρησης σύμφωνα με τον ίδιο, κάτι που σημαίνει ότι ο τζίρος θα κινηθεί πιθανότατα σε όλη τη διάρκεια του έτους με ποσοστό ανόδου κοντά στο 20% σε σχέση με το 2021.

Παραγωγή στα 4 εκατομμύρια εκατόλιτρα όσο και το 2019

Σε ό,τι αφορά το σύνολο της αγοράς μπύρας, φέτος η εκτίμηση του κυρίου Δανιηλίδη είναι ότι η παραγωγή θα φτάσει τα 4 εκατομμύρια εκατόλιτρα, όσο δηλαδή ήταν και το 2019, κάτι που προκύπτει τόσο από τις εκτιμήσεις του κλάδου όσο από εκείνες και της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας. Για το 2023 ο κύριος Δανιηλίδης τόνισε ότι η εταιρεία θα έρθει αντιμέτωπη με δύο αλληλοσυγκρουόμενες επιδράσεις. Η μία αφορά στην επίδραση του πληθωρισμού που πιέζει τους καταναλωτές. Από την άλλη πλευρά οι καταναλωτές δείχνουν ότι διατηρούν ακόμα την επιθυμία μετά από μία σημαντική περίοδο εγκλεισμού λόγω της πανδημίας, να βγουν και να διασκεδάσουν γεγονός που φαίνεται ότι θα διατηρήσει σε υψηλά επίπεδα την παραγωγή και την κατανάλωση μπύρας και την επόμενη χρονιά. Σε αυτό το πλαίσιο ο επικεφαλής της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας εξέφρασε την συγκρατημένη αισιοδοξία ότι μπορούν τα μεγέθη της επιχείρησης να βελτιωθούν, με την εταιρεία να είναι έτοιμη σε κάθε περίπτωση για να διαχειριστεί ακόμα και πιο δύσκολες καταστάσεις που μπορεί να προκύψουν στο οικονομικό πεδίο.

Επενδυτικό πλάνο 60 εκατομμυρίων ευρώ

Να σημειωθεί ότι δέσμευση της Heineken σε παγκόσμιο επίπεδο είναι ότι η παραγωγή της πρέπει να έχει μηδενικό αποτύπωμα έως και το 2030. Προς αυτή την κατεύθυνση η Αθηναϊκή Ζυθοποιία υλοποιεί σειρά επενδυτικών δαπανών, έχοντας μπροστά της ένα πρόγραμμα τριετίας από το 2022 έως το 2025, το οποίο έχει συνολικό προϋπολογισμό 60 εκατομμυρίων ευρώ. Αφορά σε έναν συνδυασμό επενδύσεων, των οποίων το βασικό τμήμα αφορά στη βελτιστοποίηση των ζυθοποιείων αλλά και την αυτοματοποίηση των διαδικασιών της επιχείρησης.

Σε αριθμούς - Αθηναϊκή Ζυθοποιία

Κύκλος εργασιών εννεαμήνου (Ιαν.-Σεπ.)

2022: 232,32 εκατ. ευρώ

2021: 190,13 εκατ. ευρώ

Κέρδη μετά από φόρους εννεαμήνου

2022: 33,23 εκατ. ευρώ

2021: 32,98 εκατ. ευρώ

Το σχετικό δελτίο τύπου της Αθηναϊκής Ζυθοποιϊας έχει ως εξής: 

«Μελέτη Κοινωνικού & Οικονομικού Αποτυπώματος: Στα 686 εκατ. ευρώ (0,4% του ΑΕΠ) η συνολική συνεισφορά της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας το 2021

  • Για κάθε 1 ευρώ άμεσης συνεισφοράς της εταιρείας στο ΑΕΠ, δημιουργούνται επιπλέον 6,52 ευρώ προστιθέμενης αξίας στην ελληνική οικονομία
  • Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία υποστηρίζει άμεσα και έμμεσα 468 θέσεις εργασίας, οι οποίες αντιστοιχούν στο 0,7% του εργατικού δυναμικού της Ελλάδας
  • Οι φορολογικές εισφορές υπολογίζονται στα 505 εκατ. ευρώ και αποτελούν το 1% των συνολικών φορολογικών εσόδων της χώρας

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία παρουσίασε σε ειδική εκδήλωση, που πραγματοποιήθηκε στις 7 Δεκεμβρίου, τα αποτελέσματα της Μελέτης Κοινωνικού και Οικονομικού Αποτυπώματος για το 2021. Τα ευρήματα της Μελέτης, η οποία εκπονείται για τέταρτη φορά, αναδεικνύουν τη σταθερή προσήλωση της εταιρείας στη στρατηγική της δέσμευση να «Παράγει ένα Καλύτερο Αύριο», επενδύοντας στο περιβάλλον, τις τοπικές κοινωνίες, την υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ και τους εργαζομένους της. Μάλιστα, συγκριτικά με την προηγούμενη Μελέτη του 2017, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, αύξησε κατά 66 εκατ. ευρώ τη συνολική συνεισφορά της στο ΑΕΠ, υποστηρίζοντας το εισόδημα 68.817 συμπολιτών μας.

Πιο συγκεκριμένα, η συνολική προστιθέμενη αξία των δραστηριοτήτων της εταιρείας ανέρχεται στα 686 εκατ. ευρώ, η οποία αντιστοιχεί στο 0,4% του ΑΕΠ της χώρας, ενώ η συνεισφορά στα φορολογικά έσοδα εκτιμάται στα 505 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που αποτελεί το 1% των συνολικών φορολογικών εσόδων του κράτους για το 2021. Παράλληλα, 26.468 θέσεις εργασίας υποστηρίζονται άμεσα, έμμεσα και επαγόμενα από την εταιρεία, οι οποίες αντιστοιχούν στο 0,7% του συνολικού εργατικού δυναμικού της χώρας. Από αυτές, οι 20.505 αφορούν στον κλάδο της εστίασης.

Όπως υπογράμμισε ο κ. Αλέξανδρος Δανιηλίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας: «Εδώ και εξήντα χρόνια η Αθηναϊκή Ζυθοποιία επιδιώκει να έχει θετική επίδραση στην εθνική οικονομία και την ελληνική κοινωνία. Αισθανόμαστε υπερήφανοι με τα αποτελέσματα της Μελέτης Κοινωνικού & Οικονομικού Αντικτύπου για το 2021, διότι επιβεβαιώνουν ότι οι δραστηριότητές μας συνεχίζουν να προσφέρουν πολλαπλασιαστική αξία στη χώρα. Αυτή άλλωστε είναι και η φιλοσοφία μας. Η θετική εξέλιξη των μεγεθών μας να συνδυάζεται με πρωτοποριακά προγράμματα κοινωνικής και περιβαλλοντικής βιωσιμότητας, όπως ο εκσυγχρονισμός των μονάδων παραγωγής μας για να πετύχουμε τους φιλόδοξους περιβαλλοντικούς στόχους που έχουμε θέσει,  το πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού και οι πρωτοβουλίες για την υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ. Έτσι παράγουμε ένα καλύτερο αύριο».

Η Μελέτη των Κοινωνικών και Οικονομικών Επιδράσεων των δραστηριοτήτων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας εκπονήθηκε από την ΕΥ Ελλάδος και καλύπτει το χρονικό διάστημα από 1/1/2021 έως 31/12/2021. Ο υπολογισμός της κοινωνικο-οικονομικής επίδρασης της εταιρείας βασίστηκε στο μοντέλο “εισροών-εκροών”. Στρατηγικός στόχος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας αποτελεί η εδραίωση ενός πρότυπου επιχειρηματικού μοντέλου που υπηρετεί τη βιωσιμότητα σε όλες τις εκφάνσεις της και επιδρά θετικά στην κοινωνία και την εθνική οικονομία. Διαβάστε αναλυτικά όλη τη μελέτη εδώ».

 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία