BACK TO
TOP
Food insider

Μεγάλο σχολείο το 2022 για τη βιομηχανία τροφίμων

Το έτος που ολοκληρώνεται πυροδότησε πολλές κοινωνικοοικονοµικές αλλαγές, ωθώντας τους καταναλωτές να επαναξιολογήσουν τι είναι πραγµατικά σηµαντικό στον τρόπο ζωής τους και τα προϊόντα που αγοράζουν.

25_21

208
0

Στην 3η ετήσια έκθεση Παγκόσµιων Καταναλωτικών Τάσεων του αµερικανικού κολοσσού εµπορίας τροφίµων και εµπορευµάτων Archer Daniels Midland Company (ADM), περιγράφονται οι σταθερές που κινούν τις επιλογές τροφίµων, που σε συνδυασµό µε  τα µακροοικονοµικά ρεύµατα και τις εξελισσόµενες ανάγκες (υγεία/ευηµερία, βιωσιµότητα και επισιτιστική ασφάλεια) αποφέρουν 7 σηµαντικές καταναλωτικές τάσεις, πάνω στις οποίες θα εµπνευστεί η βιοµηχανία τροφίµων για να δηµιουργήσει όχι µόνο νέα προϊόντα το 2023 αλλά και να δώσει ώθηση στην ανάπτυξη της αγοράς τα επόµενα χρόνια. Μερικές από τις τάσεις που εντοπίζονται στην έκθεση της ADM περιλαµβάνουν: επιλογές πρωτεΐνης, ισορροπηµένη ευεξία, εξατοµίκευση, βιωµατική διατροφή και κοινωνικό αντίκτυπο. Πιο αναλυτικά οι 7 τάσεις:

Επιλογές εναλλακτικών πρωτεϊνών: Το 52% των παγκόσµιων καταναλωτών θεωρεί ότι είναι ευέλικτο, ενσωµατώνοντας στη διατροφή του πρωτεΐνες ζωικής και φυτικής ή άλλες εναλλακτικές πρωτεΐνες. Καθώς µεγαλώνουν οι υποστηρικτές της τεχνολογίας Gen Z και Gen Alpha, η αποδοχή της εφαρµογής επιστηµονικών προόδων για παρασκευή τροφίµων θα γίνεται πιο συνηθισµένη αλλά και πρακτικές όπως κυτταρική γεωργία, ζύµωση ακριβείας, υβριδικά προϊόντα και εκείνα µε πρωτεΐνη µε βάση τα έντοµα.

Ισορροπηµένη ευεξία: Οι καταναλωτές υιοθετούν µια συνεργιστική προσέγγιση και κάνουν προσεκτικές επιλογές για το πώς τρώνε και περνούν τον χρόνο τους για να αντιµετωπίσουν τα επίπεδα ενέργειας, την πρόληψη ασθενειών και την ψυχική τους διάθεση. Το 48% των παγκόσµιων καταναλωτών θέτει τη νέα χρονιά την ψυχική του ευεξία στις κορυφαίες ανησυχίες του, µετά τη λειτουργία του ανοσοποιητικού, πεπτικού και καρδιάς.

Εξατοµίκευση: Μια στρατηγική «ένα µέγεθος για όλους» για την υγεία και τη διατροφή έχει απορριφθεί υπέρ των προσαρµοσµένων, «καλύτερων για µένα» προσεγγίσεων. Το 55% των παγκόσµιων καταναλωτών δηλώνουν πρόθυµοι να ξοδέψουν περισσότερα σε λειτουργικά τρόφιµα για να υποστηρίξουν τους στόχους υγείας τους.

Εµπιστοσύνη και Ιχνηλασιµότητα: Οι καταναλωτές θέλουν να γνωρίζουν από πού προέρχεται το φαγητό τους. Έρευνα δείχνει ότι την τελευταία 2ετία το 42% των καταναλωτών παγκοσµίως εµπιστεύονται πιο πολύ τους περιβαλλοντικούς ισχυρισµούς στα προϊόντα. Οι καταναλωτές αναζητούν εταιρείες που χρησιµοποιούν κωδικούς QR ή blockchain.

Παραγωγή φιλική στο περιβάλλον: Σε παγκόσµιο επίπεδο, το 49% των καταναλωτών ισχυρίζεται ότι έχει αλλάξει τη διατροφή του τα τελευταία δύο χρόνια ακολουθώντας ένα πιο φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο ζωής. Απαιτούν επίσης υψηλότερα πρότυπα από τις εταιρείες σχετικά µε τις περιβαλλοντικά συνειδητές πρακτικές τους, ενώ εστιάζουν σε µεγάλο βαθµό στη µείωση της σπατάλης τροφίµων.

Κοινωνικός Αντίκτυπος: Χρησιµοποιώντας τις φωνές και την αγοραστική τους δύναµη, οι καταναλωτές απαιτούν από τις εταιρείες να εφαρµόζουν δίκαιη και ανθρώπινη µεταχείριση των ανθρώπων και των ζώων που εµπλέκονται σε κάθε πτυχή της παραγωγής µε το 40% να αναζητά εµπορικά σήµατα που εγγυώνται ηθική παραγωγή.

Βιωµατική ∆ιατροφή-Ελευθερία: Όλο και περισσότερο, οι παγκόσµιοι καταναλωτές γίνονται πιο τολµηροί µε το φαγητό τους, µε το 74% να εκφράζει την επιθυµία να δοκιµάσει νέες γεύσεις από όλο τον κόσµο και το 63% να αρέσκεται στους πειραµατισµούς όταν µαγειρεύει. Θέλουν επίσης να ασχοληθούν µε διασκεδαστικές και «παιχνιδιάρικες» επωνυµίες ως εµπειρία.

Με τέσσερις σταθερές οι επιλογές καταναλωτή

Τέσσερις αειθαλείς µακρο-οδηγοί κατευθύνουν τις προτεραιότητες και τις σκέψεις των καταναλωτών για το πώς επιλέγουν να ζήσουν καλύτερα τη ζωή τους, σηµειώνει στην
3η ετήσια έκθεση Παγκόσµιων Καταναλωτικών Τάσεων της ADM, οι οποίες είναι οι εξής:

Αλλαγή τρόπου ζωής: Ο τρόπος µε τον οποίο εργάζονται οι καταναλωτές, διαµορφώνει τη δοµή της καθηµερινότητάς τους, συµπεριλαµβανοµένου του πώς (και πότε) ψωνίζουν, µαγειρεύουν και τρώνε.

Τεχνολογική επιτάχυνση: Η πρόσβαση στις πληροφορίες και η κοινωνική συνδεσιµότητα ανοίγουν νέες εµπειρίες στην κουλτούρα των τροφίµων και
οι εξελίξεις στον τοµέα της προσφοράς και της παραγωγής δηµιουργούν περισσότερες καινοτοµίες που παραδίδονται γρήγορα στην αγορά.

∆ηµογραφικές αλλαγές: Η µετανάστευση και η αστικοποίηση αυξάνουν
την έκθεση σε πολυπολιτισµικά έθιµα και κουζίνες και η εµφάνιση διακριτών γενετικών χαρακτηριστικών θα δηµιουργήσει νέες ευκαιρίες για διαφοροποιηµένα προϊόντα.

Οικονοµικό και πολιτικό κλίµα: Καθώς ξηµερώνει το 2023, ο πολιτικός και καταναλωτικός ακτιβισµός θα συνεχίσει να οδηγεί την συνειδητή κατανάλωση. Αυτό θα επηρεάσει τα προϊόντα που επιλέγουν για να θρέψουν τον εαυτό τους και τις οικογένειές τους.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία