BACK TO
TOP
Food insider

Νέα φρέσκα σχήματα αλλάζουν την εικόνα σε φρούτα - λαχανικά

Με «υποσχέσεις» για νέες δουλειές και σε καινούριες αγορές, για τη µεγάλη πλειονότητα των εκθετών, «έριξε αυλαία» η φετινή 7η διεθνής έκθεση φρέσκων φρούτων και λαχανικών «Freskon».

42-43_70

Λεωνίδας Λιάμης

413
0

Επιχειρήσεις και οργανώσεις παραγωγών από όλη την επικράτεια, είχαν την ευκαιρία να πραγµατοποιήσουν πολλά ραντεβού µε εµπορικούς επισκέπτες από σχεδόν όλες τις ηπείρους και να θέσουν βάσεις για νέες συνεργασίες, ή διεύρυνση ήδη υφιστάµενων. Νέα προϊόντα σε πολύχρωµες συσκευασίες, µε έµφαση στην αειφορία, ήταν ορισµένα από τα high lights της φετινής Freskon.

Στον τοµέα της µεταποίησης, µε αιχµή το κάστανο και αρχικό βήµα την συµπαραγωγή της πρώτης µπύρας στην Ελλάδα µε γεύση κάστανο, έχει αρχίσει να επεκτείνει τη δραστηριότητά του ο Αγροτικός Συνεταιρισµός Μελιβοίας «Αθάνατη», ο οποίος δραστηριοποιείται, επίσης, στο µήλο και στο κεράσι.

«Φέτος ξεκινήσαµε µια προσπάθεια µε τη ζυθοποιία Πηνειού. Βγάλαµε µια µπύρα µε κάστανο. Είναι µια δουλειά που άρχισε πριν από περίπου ένα χρόνο και εντός του 2023, µετά από πολλά πειράµατα, καταφέραµε και την τυποποιήσαµε», εξηγεί ο διευθύνων σύµβουλος της δυναµικής οργάνωσης, Θάνος Σοφλιός, τονίζοντας ότι το όνοµά της νέας µπύρας είναι «Loches», από τα πρώτα συνθετικά των «Lola», όπως ονοµάζεται η ζυθοποιία Πηνειού, και του Chestnut, που είναι το κάστανο στα αγγλικά. Η µπύρα, ωστόσο, είναι µόνο η αρχή. «Σε πειραµατικό στάδιο έχουµε κι ένα αλεύρι από κάστανο, χωρίς γλουτένη, µε το οποίο στοχεύουµε στο κοινό των ευρωπαίων καταναλωτών που έχουν δυσανεξία στη γλουτένη. Το προϊόν είναι ακόµη σε ερευνητικό επίπεδο, ενώ σε παρόµοιο στάδιο είναι και τα ζυµαρικά που ετοιµάζουµε µε αλεύρι κάστανου», µας είπε ο κ. Σοφλιός. Την περίοδο που διανύουµε, επίσης, ο Αγροτικός Συνεταιρισµός έχει σε εξέλιξη και ένα νέο επενδυτικό πρόγραµµα της τάξης των 600 χιλ. ευρώ, για τη δηµιουργία χώρων αποθήκευσης, συντήρησης και µεταποίησης προϊόντων που παράγει (σ.σ. κάστανο, κεράσι, µήλο) και επεξεργάζεται και υλοποιείται µέσα από το πρώην Leader και µε ίδια κεφάλαια. Εδώ και λίγο καιρό, παράλληλα, ο Συνεταιρισµός πραγµατοποιεί ένα άνοιγµα σε νέα µέλη, µε στόχο από τους 37 παραγωγούς που αριθµεί, να φτάσει στα 50 µέλη.

 

Στη µείωση της εξάρτησης του συνεταιρισµού από τα εργατικά χέρια και την ενέργεια, που αποτελούν δύο µεγάλους πονοκεφάλους της εποχής, είναι προσανατολισµένες οι νέες επενδύσεις, συνολικού ύψους 1,2 εκατ. ευρώ, που υλοποιεί ο ΑΣΕΠΟΠ Νάουσας. «Η κυριότερη αφορά στην εγκατάσταση νέας γραµµής συσκευασίας για το κεράσι, µε ηλεκτρονικό καλιµπραδόρο, ενώ η δεύτερη σχετίζεται µε την επέκταση των φωτοβολταϊκών συστηµάτων του συνεταιρισµού», δήλωσε στην Agrenda ο υπεύθυνος πωλήσεων της οργάνωσης, Βασίλης Μπουγάς. Όπως µας εξήγησε ο συνοµιλητής µας, στην περίπτωση της γραµµής συσκευασίας κερασιού, προϋπολογισµού δαπάνης 900.000 ευρώ, «η λειτουργία της είναι προγραµµατισµένη να ξεκινήσει φέτος και θα βοηθήσει στη βελτίωση της απόδοσης, στην ποιότητα των καρπών και στη µείωση της εξάρτησης από τα εργατικά χέρια, καθώς η συσκευασία θα γίνεται πλέον πολύ πιο γρήγορα και αποτελεσµατικά, αυξάνοντας τη δυναµικότητα της µονάδας κατά 50%».

 

Ψηλά ο παραγωγικός πήχης, στόχος η κάλυψη ξένων πελατών

Ένα πλούσιο τριήµερο (23-25 Απριλίου) µε περίπου 2.000 επιχειρηµατικά ραντεβού µεταξύ εκπροσώπων ελληνικών επιχειρήσεων και παραγωγών και των ξένων προσκεκληµένων εµπορικών επισκεπτών του τοµέα φρέσκων φρούτων και λαχανικών, αλλά και µε ειδήσεις για τις εξελίξεις γύρω από τον κλάδο ο απολογισµός της φετινής Freskon. H Αgrenda, περιηγήθηκε στα περίπτερα των εκθετών και συνοµίλησε µε ορισµένους από αυτούς για τα σχέδια τους.

Ενίσχυση της παρουσίας του στην εγχώρια αγορά και στο εξωτερικό, είναι µια από τις βασικές επιδιώξεις του ΑΣΕΠΟΠ Τυρνάβου όπως µας είπε ο πρόεδρος της Οργάνωσης,  Σωτήρης Ταµπόσης. «Το κύριο προϊόν που εµπορευόµαστε είναι το αχλάδι, το οποίο το διαθέτουµε σε πολύ µεγάλες ποσότητες, ενώ µια σηµαντική δραστηριότητα για το συνεταιρισµό µας είναι τα ροδάκινα, νεκταρίνια που θα αρχίσουν από το τέλος Μαΐου», ανέφερε, για να προσθέσει πως «ευελπιστώ ότι κάποιες από τις επαφές που έγιναν στη Freskon, θα οδηγήσουν σε εµπορικές συµφωνίες, διότι και ο όγκος της παραγωγής µας αυξάνει». Στα πλάνα και νέες επενδύσεις σε εξοπλισµό και υποδοµές.

Σχέδια καθετοποίησης των δραστηριοτήτων της προβλέπει το πλάνο της επόµενης ηµέρας για την εταιρεία παροχής υπηρεσιών τυποποίησης και εµπορίας ακτινιδίων MJF από την περιοχή της Κάτω Αιγάνης Λάρισας. «Πέρυσι διαχειριστήκαµε περίπου 3,5 εκατ. κιλά ακτινίδια, τα οποία διοχετεύσαµε σε Βαλκάνια, Ευρώπη, Ινδία, Καναδά και Αµερική, ενώ για φέτος βάζουµε τον πήχη λίγο ψηλότερα και προσδοκούµε να πάµε στα 4,5 εκατ. κιλά, δεδοµένου ότι υπάρχουν νέοι πελάτες και αγορές», µας τόνισε ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης Απόστολος Μπουζώνας. Στόχος, λέει, η MJF να αναπτυχθεί µέσα στα επόµενα 3-4 χρόνια σε µια επιχείρηση κάθετη, η οποία θα καλλιεργεί τα δικά της ακτινίδια, µέσω συµβολαιακής µε συνεργαζόµενους παραγωγούς και θα µεταποιεί πλήρως το προϊόν, φτάνοντας στο ράφι ακόµη και µε χυµό.

Γοργούς ρυθµούς ανάπτυξης, στην εγχώρια αγορά και στο εξωτερικό -όπου διατηρεί δυναµική παρουσία - παρουσιάζει η εταιρεία Hellenic Land, της οποίας το πλειοψηφικό ποσοστό από το 2019 έχει περάσει στον έλεγχο της οικογένειας Σαΐτη. Όπως µας είπε η Αναστασία Γεωργιάδη, διευθύνουσα σύµβουλος της επιχείρησης, σε ετήσια βάση η Hellenic Land επεξεργάζεται περί τους 20.000 τόνους από διάφορα είδη φρούτων, τα οποία παραλαµβάνει από περίπου 5.000 συνεργαζόµενους παραγωγούς σε όλη την ελληνική επικράτεια. «Εξάγουµε περί το 60% της παραγωγής µας σε όλη την Ευρώπη, ενώ το υπόλοιπο διοχετεύεται στην εσωτερική αγορά, µέσα από όλες τις µεγάλες αλυσίδες.», ανέφερε, προσθέτοντας πως υπάρχουν κάποια πλάνα για νέες επενδύσεις.

Tην πρώτη οργανωµένη παρουσίασή της στο ελληνικό και διεθνές εµπορικό κοινό, µέσω της Freskon επέλεξε η εταιρεία Red Pearl. «Είµαστε µια οµάδα τεσσάρων ατόµων, κατά βάση παραγωγών κερασιού και βερίκοκου, µε έδρα στην περιοχή των Γιαννιτσών», επισηµαίνει ο Βασίλης Σπύρου, συνιδρυτής της Red Pearl. Ως πρώτος στόχος της οµάδας, όπως λέει, είναι να τυποποιήσει και να προωθήσει τα προϊόντα που παράγει µέσα από τα περίπου 200 στρέµµατα κεράσια και βερίκοκα που καλλιεργεί. 

«Μέχρι τώρα γινόταν υποτυπώδης τυποποίηση και διακίνηση σε Ρουµανία, Ουκρανία κι άλλες χώρες. Από φέτος, όµως, έχουµε πρώτη φορά τυποποιηµένο προϊόν, που µπορεί να τοποθετηθεί στο ράφι του σούπερ µάρκετ και να φτάσει στον τελικό καταναλωτή», µας είπε ο συνοµιλητής µας, αποκαλύπτοντας σχέδια επέκτασης  και σε άλλα προϊόντα.

 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία