BACK TO
TOP
Fresher

Καλύτερες εποχές στην πανδημία για τα εγχώρια οπωρολαχανικά

Τη διετία 2020 και 2021 τα εισαγόμενα στη χώρα μας φορτία με οπωρολαχανικά μειώθηκαν, με τον μέσο καταναλωτή να προτιμά περισσότερο τα τοπικά προϊόντα κυρίως λόγω υγειονομικών ανησυχιών που επέφερε η πανδημία.

5c3975fb066e1

196
0

Αυτή η τάση όμως φαίνεται να αντιστρέφεται το 2022 στον κλάδο των λαχανικών όπως μαρτυρούν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το αγροδιατροφικό εμπόριο δείχνοντας πως ολοένα και εντείνεται ο ξένος ανταγωνισμός στην ελληνική αλλά και εν γένει στην ενδοκοινοτική αγορά οπωρολαχανικών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι εισαγωγές νωπών φρούτων και λαχανικών στην Ελλάδα το 2022 αυξήθηκαν κατά 2,9% σε όγκο και 15% σε αξία σε σύγκριση με το 2021, επανερχόμενες στην ανοδική τάση των προ του 2020 ετών.

 Η εισαγωγή λαχανικών ήταν εκείνη που σημείωσε τις καλύτερες επιδόσεις το 2022, αφού στην χώρα εισήλθαν 387 χιλιάδες τόνοι (+11,3%) με αξία στα 306,03 εκατ. ευρώ (+29,9%), σε σύγκριση με το 2021. Οι εισαγωγές πατάτας αντιπροσώπευαν πέρυσι το 52,9% του συνόλου των λαχανικών που αγοράζονται στο εξωτερικό, ενώ πολύ πίσω από την πατάτα, το δεύτερο πιο εισαγόμενο λαχανικό είναι η ντομάτα με 15.729 τόνους για αξία 16,38 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με στοιχεία του ΕΛΣΤΑΤ που επεξεργάσθηκαν από τον Incofruit-Hellas.

Όσον αφορά τις εισαγωγές φρούτων, κινήθηκαν μειωμένες και διαμορφώθηκαν στους συνολικά 342,4 χιλιάδες τόνοι (-5,2%) και 385,3 εκατ. ευρώ (+5,9%). Οι μπανάνες είναι τα πιο εισαγόμενα φρούτα, με 204.859 τόνους αξίας 141,5 εκατ. ευρώ και ακολουθούν τα λεμόνια με 26.870 τόνους αξίας 27,63 εκατ. ευρώ (-2%). Την τρίτη θέση καταλαμβάνουν οι ανανάδες, με 18.192 τόνους και 13,57 εκατ. ευρώ και τέταρτη τα μήλα, με 12.942 τόνους για αξία 6,65 εκατ. ευρώ.

Μάλιστα, από μια πρώτη ανάγνωση των επίσημων στοιχείων, προκύπτει πως για την πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών, η προέλευση των τροφίμων που αγοράζουν δεν καθορίζει μακροπρόθεσμα την αγοραστική τους συμπεριφορά. Η συνεχιζόμενη αύξηση των εισαγωγών απαιτεί λεπτομερή ανάλυση της ελληνικής αγοράς και των καταναλωτικών τάσεων από τους αρμόδιους το επόμενο διάστημα.

«Η εισαγωγή νωπών φρούτων και λαχανικών δείχνει τη συνεχή ανάπτυξη του ξένου ανταγωνισμού τόσο στην χώρα μας όσο και στις κοινοτικές αγορές και οφείλεται σε λιγότερο απαιτητικούς κανονισμούς στους τόπους παραγωγής, σε διάφορους τομείς όπως ο φυτοϋγειονομικός ο ηθικός και ο περιβαλλοντολογικός καθιστώντας το κοινοτικό μοντέλο παραγωγής στις καταναλωτικές αγορές όλο και λιγότερο ανταγωνιστικό», σχολιάζει ο ειδικός σύμβουλος του Incofruit, Γιώργος Πολυχρονάκης.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία