BACK TO
TOP
Διεθνή

Πλήγμα εμπορικών σχέσεων Γερμανίας με Ηνωμένο Βασίλειο λόγω Brexit

Το Ηνωμένο Βασίλειο βρίσκεται στους 10 κορυφαίους εμπορικούς εταίρους της Γερμανίας από το 1950. Ωστόσο, τα εμπόδια που πηγάζουν από το αναμένεται να αλλάξουν την εικόνα με τη Βρετανία να βγαίνει από την δεκάδα για πρώτη φορά μετά από 7 δεκαετίες.

bretania-souper-market

33
0

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ομοσπονδιακής Στατιστικής Υπηρεσίας, οι Γερμανοί ξόδεψαν 13,8 δισ. στερλίνες, ή σχεδόν 11%, λιγότερο για βρετανικά προϊόντα τους πρώτους έξι μήνες του 2021.

«Ολοένα και περισσότερες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις σταματούν να εμπορεύονται (στη Βρετανία) εξαιτίας αυτών των εμποδίων», δήλωσε ο Μάικλ Σμιτ, πρόεδρος του Βρετανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου στη Γερμανία. «Απλώς δεν μπορούν να αντέξουν το επιπλέον βάρος της συμμόρφωσης με όλους τους τελωνειακούς κανόνες, όπως πιστοποιητικά υγείας για το τυρί και άλλα νωπά προϊόντα».

Εισαγωγές σε ελεύθερη πτώση

Δύο τομείς που επλήγησαν ιδιαίτερα είναι η γεωργία και τα φαρμακευτικά προϊόντα, όπου οι εισαγωγές μειώθηκαν κατά 80% και κατά 50% αντίστοιχα.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η Βρετανία να πέσει κάτω από τις τάξεις των κορυφαίων εμπορικών εταίρων της Γερμανίας: είναι πιθανό να φτάσει στη 11η θέση φέτος από την ένατη πέρυσι και την πέμπτη πριν ψηφίσει την αποχώρηση από την ΕΕ το 2016.

Παρ ‘όλα αυτά, το Ηνωμένο Βασίλειο εξακολουθεί να αγοράζει πολλά από τη Γερμανία, με τις εισαγωγές να αυξάνονται κατά 2,6% στα 32,1 δισ. δολάρια τους πρώτους έξι μήνες του τρέχοντος έτους.

Ο κ. Σμιτ λέει ότι η νέα εμπορική πραγματικότητα θα είχε πλήξει τις μικρές βρετανικές εταιρείες περισσότερο από τις γερμανικές, καθώς ήταν λιγότερο συνηθισμένες να πωλούν τα προϊόντα τους εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης: «Για πολλές μικρές βρετανικές επιχειρήσεις, το Brexit σήμανε ότι έχασαν την πρόσβαση στη σημαντικότερη εξαγωγική αγορά τους. .. Είναι σαν να πυροβολείς τον εαυτό σου στα πόδια. Και αυτό εξηγεί γιατί οι γερμανικές εισαγωγές από τη Βρετανία βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση τώρα».

Παράλληλα, αραιά ή άδεια είναι τα ράφια στα καταστήματα. Οι ελλείψεις πλήττουν στις επιχειρήσεις της Βρετανίας λόγω της πανδημίας της covid-19 και του Brexit και τα σούπερ μάρκετ.

«Είχαμε ήδη αποφασίσει να μειώσουμε τα αποθέματά μας λόγω της covid, όμως τώρα δυσκολευόμαστε να μας παραδώσουν κάποια προϊόντα διότι απλώς δεν είναι διαθέσιμα», καταγγέλλει ο Σάτιαν Πατέλ, υπεύθυνος ενός καταστήματος στο κέντρο του Λονδίνου.

Πίσω του τα ράφια είναι μισοάδεια. «Την προηγούμενη εβδομάδα μου είχε τελειώσει η coca cola. Δεν έχουμε μεγάλα μπουκάλια Evian εδώ και τρεις εβδομάδες», εξηγεί. «Χωρίς προϊόντα δεν υπάρχει εμπόριο. Με άδεια ράφια όπως αυτά κανείς δεν θα μπει στο μαγαζί».

Οι βρετανικές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν προβλήματα ανεφοδιασμού εδώ και πολλούς μήνες, τα οποία ενδέχεται να έχουν αντίκτυπο στην οικονομική ανάκαμψη της χώρας.

Αν και τα προβλήματα αυτά δεν περιορίζονται στη Βρετανία, καθώς η πανδημία προκάλεσε αναταραχή σε όλο τον κόσμο, είναι πιο οξυμένα εκεί λόγω και των επιπτώσεων του Brexit το οποίο περιπλέκει την είσοδο αλλοδαπών εργαζομένων.

Πολλοί από αυτούς επέστρεψαν στις χώρες καταγωγής τους όταν ξέσπασε η covid-19 και κάποιοι δεν γύρισαν ποτέ στη Βρετανία. Για παράδειγμα υπάρχει έλλειψη 100.000 επαγγελματιών οδηγών φορτηγών, απαραίτητοι για τη μεταφορά προϊόντων.

Κοντά στο μαγαζί του Πατέλ ένα σούπερ μάρκετ μοιάζει να είναι πιο καλά εφοδιασμένο. Αλλά τα φαινόμενα απατούν, διότι όλα τα προϊόντα που διαθέτει το κατάστημα βρίσκονται ήδη στα ράφια, σύμφωνα με την Τόμα, μια 22χρονη πωλήτρια.

«Δεν υπάρχει τίποτα στις αποθήκες», δηλώνει. «Έχουμε ελλείψεις» σε όλα τα ράφια, «μερικές φορές λαμβάνουμε περιορισμένες ποσότητες (προϊόντων). Δεν έχουμε καν νερό!», προσθέτει.

Ανησυχία των καταναλωτών 

Αν και οι ελλείψεις ξεκίνησαν με το ξέσπασμα της πανδημίας έχουν επιδεινωθεί μετά την 1η Ιανουαρίου που τέθηκε σε ισχύ το Brexit, σχολιάζει η Τόμα. Σύμφωνα με την ίδια, οι πελάτες έχουν αρχίσει να ανησυχούν και να ρωτούν τους πωλητές, «μας κατηγορούν» μερικές φορές για τις ελλείψεις κάποιων προϊόντων.

Όπως αναφέρει η Συνομοσπονδία Βρετανικής Βιομηχανίας (CBI) «θα χρειαστούν τουλάχιστον 18 μήνες για να εκπαιδευτούν αρκετοί οδηγοί βαρέων οχημάτων» προκειμένου να τερματιστούν τα προβλήματα ανεφοδιασμού. Η CBI έχει ζητήσει την κυβέρνηση να φανεί πιο ευέλικτη στη μεταναστευτική της πολιτική.

Αν αναμονή οι εταιρείες μεταφορών ανταγωνίζονται μεταξύ τους προσφέροντας μπόνους ή αυξήσεις μισθών προκειμένου να προσελκύσουν τους οδηγούς φορτηγών.

Τα προβλήματα ανεφοδιασμού ανάγκασαν φέτος το καλοκαίρι τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αναστείλουν την παραγωγή τους λόγω της έλλειψης ηλεκτρονικών εξαρτημάτων, ενώ κατασκευαστικές εταιρείες βρέθηκαν χωρίς υλικά.

Τις τελευταίες εβδομάδες εξάλλου οι ελλείψεις έφτασαν στα εστιατόρια McDonald’s, τις παμπ Wetherspoon, ακόμη και στα εργοστάσια της Coca Cola, αλλά και τα καταστήματα Ikea. Και η βρετανική κυβέρνηση δέχεται πιέσεις να βρει λύσεις προκειμένου οι καταναλωτές να μην βρουν άδεια ράφια τις γιορτές των Χριστουγέννων.

Πηγή: in.gr , naftemporiki.gr

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία