Μιλώντας στο επίσημο δείπνο του Export Summit, που οργάνωσε στη Θεσσαλονίκη ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, ο Κυριάκος Μητσοτάκης εξήγησε πως το «Κέντρο Ανάπτυξης Γενετικών Πόρων» θα συνδέεται με το «Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο» και θα αναπτύσσει νέες εγχώριες φυλές στην αιγο-προβατοτροφία, που θα έχουν καλύτερες αποδόσεις. «Παράλληλα, θα μας επιτρέψουν να προστατεύσουμε και να αναπτύξουμε την παραγωγή ελληνικής φέτας. Είναι μία απάντηση στον κίνδυνο των παράνομων ελληνοποιήσεων ζωικού κεφαλαίου και γαλακτοκομικών προϊόντων, που ήδη πλήττουν την Βόρεια Ελλάδα», είπε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε πως «Ειδικά για τις παράνομες ελληνοποιήσεις θέλω από εδώ, από τη Θεσσαλονίκη, να πω κάτι πολύ ξεκάθαρα. Η Ελλάδα έχει σύνορα και θαλάσσια και χερσαία. Και τα σύνορα αυτά θα τα φυλάμε. Όχι μόνο σε σχέση με την παράνομη οικονομική μετανάστευση. Αλλά και σε σχέση με την ανεξέλεγκτη είσοδο ξένων προϊόντων που βαφτίζονται ελληνικά. Για να σταματήσει το γάλα και το κρέας να αλλάζουν εθνικότητα».
Με αφορμή εξάλλου, τις επιπτώσεις της Συμφωνίας των Πρεσπών, ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης ανέφερε πως το κόμμα του θα αναπτύξει μια διεθνή επικοινωνιακή εκστρατεία για την ανάδειξη της πραγματικής Μακεδονίας, με έμφαση στα αγροδιατροφικά προϊόντα.
«Κεντρική ιδέα μας είναι η ανάδειξη του brand Μακεδονία. Στόχος είναι να δηλώνει όχι μόνο έναν τόπο με ξεχωριστή ιστορία και πολιτισμό. Αλλά και την παραγωγή υψηλής ποιότητας -διεθνώς εμπορεύσιμων- γεωργικών και βιομηχανικών προϊόντων. Και κατ' αυτό τον τρόπο, να προωθείται έτσι συνολικά η εξωστρέφεια και η ανάπτυξη. Και με προσέλκυση τουρισμού και με τις εξαγωγές».
Εξηγώντας πως θα γίνει αυτό ο Κυριάκος Μητσοτάκης διευκρίνισε πως «καταρχάς, με τη διεθνή εκστρατεία, που έχω προαναγγείλει, για την ανάδειξη σε ολόκληρο τον κόσμο της πραγματικής Μακεδονίας, της αληθινής Μακεδονίας, της αυθεντικής Μακεδονίας. Με δράσεις όπως εκθέσεις μακεδονικών αρχαιοτήτων στο εξωτερικό, διοργάνωση διεθνών συνεδρίων, ηλεκτρονικές καμπάνιες, αφιερώματα στον Διεθνή Τύπο. Η προσπάθειά μας δεν είναι απλώς επικοινωνιακή πρωτοβουλία, αλλά ένα ολοκληρωμένο αναπτυξιακό σχέδιο με πολλαπλές πτυχές».
Ειδικά για τον αγροδιατροφικό τομέα επισήμανε πως «το πλάνο είναι ότι εφαρμόζεται ένα οριζόντιο επιχειρησιακό πρόγραμμα στήριξης των μικρομεσαίων αγροτικών επιχειρήσεων, με φόρο μόλις 10% σε συνεργατικά σχήματα της αγροδιατροφικής αλυσίδας. Στο πλαίσιο αυτό προωθούμε προϊόντα ΠΟΠ και προϊόντα που μεταποιούνται και τυποποιούνται εδώ για τη δημιουργία προστιθέμενης αξίας στη βάση του brand «Μακεδονία» και τα μακεδονικά προϊόντα αποκτούν ειδική σήμανση και γίνονται μέρος ενός ολοκληρωμένου σχεδίου, που συνδέει παραγωγή-τουρισμό και πολιτισμό».
Περαιτέρω ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε στο διακύβευμα των εκλογών της 7ης Ιουλίου, ζήτησε καθαρή νίκη της ΝΔ, ενώ επανέλαβε τις δεσμεύσεις του για την οικονομία, την προσέλκυση επενδύσεων και τη στήριξη του χώρου της εργασίας και την πρόθεσή του να εφαρμόσει ένα σχέδιο ηλεκτρονικής οργάνωσης του δημόσιου τομέα.