BACK TO
TOP
Ιστορία

Ταξίδι στην ιστορία της αυτοκίνησης με τη Ford

Λίγο πριν τα φετινά Χριστούγεννα η Ford Motor Ελλάς προσκάλεσε τους μαθητές του Τεχνικού Λυκείου Σαλαμίνας σε μία μαγική βόλτα στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου, στο κέντρο της Αθήνας. Ο στόχος ήταν να γνωρίσουν οι μηχανολόγοι του μέλλοντος την ιστορία της αυτοκίνησης μέσα από τα μοναδικά εκθέματα του μουσείου.

axristougenataxidiford2

50
0

Ένα από τα μοντέλα που βρίσκονται στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου είναι το Ford Model ‘Ν’ (φωτο εξωφύλλου), το τρίτο κατά σειρά αυτοκίνητο που κατασκεύασε η Ford Motor Company (1906-1908) με σημαντικά αυξημένη παραγωγή (13.250 μονάδες) σε σχέση με το δεύτερο κατά σειρά Model ‘F’ (1905-1906 / 1.000 μονάδες). Το πρώτο αυτοκίνητο που η Ford Motor Company κατασκεύασε ήταν το Model ‘C’ (1904-1905 / 800 μονάδες). Το model ‘N’ εκτίθεται στο Μουσείο σε έκδοση διθέσιου ‘Runabout’. Παραγωγής 1906, διαθέτει τετρακύλινδρο κινητήρα 15 ίππων που είναι τοποθετημένος πάνω σε ελαφρύ αλλά εύρωστο σασί. Ακολούθησαν τα μοντέλα ‘R’, ‘S’, ‘T’, ‘A’ και ‘B’. To Model ‘T’ (1908-1927) κατείχε το ρεκόρ παραγωγής με 15.000.000 μονάδες. Το συγκεκριμένο Model ‘N’ αποκτήθηκε από το Μουσείο μέσω δημοπρασίας στη Μεγάλη Βρετανία.

Έτος κατασκευής: 1906 - Τύπος κινητήρα: 4 σε σειρά/2,442cc  - Ισχύς κινητήρα: 6.3bhp / 2,200rpm - Τελική ταχύτητα: 64 km/h


Από την πρώτη στιγμή, το ενδιαφέρον των παιδιών μονοπώλησε ο επιβλητικός χώρος του μουσείου. Μέσα στους τρεις ορόφους του ιδιαίτερου κτηρίου όπου στεγάζεται, μπορεί κανείς να βρεθεί δίπλα σε σπάνια ιστορικά μοντέλα, αλλά και σύγχρονα υπεραυτοκίνητα και να ανακαλύψει βήμα - βήμα τη γέννηση και την εξέλιξη της εφεύρεσης που άλλαξε τον κόσμο μας.



Μία εξέλιξη που σίγουρα θα ήταν πολύ διαφορετική αν ο ιδρυτής της φίρμας με το μπλε οβάλ Henry Ford, δεν είχε πρωτοτυπήσει ενσωματώνοντας για πρώτη φορά στο εργοστάσιο κατασκευής του τη γνωστή «γραμμή παραγωγής», όπου τα αυτοκίνητα κατασκευάζονται κινούμενα σε μία γραμμή - το ένα πίσω από το άλλο - και τα διάφορα εξαρτήματα τοποθετούνται πάνω τους σε προκαθορισμένα «ακίνητα» σημεία παρατεταγμένα κατά μήκος αυτής της γραμμής.

Ο επαναστατικός για την εποχή τρόπος κατασκευής των αυτοκινήτων που εφάρμοσε ο Ford άλλαξε ουσιαστικά τη ροή της ιστορίας αφού πια τα αυτοκίνητα μπορούσαν να παράγονται μαζικά, κάτι που μείωσε δραματικά το κόστος κατασκευής τους και κατά συνέπεια το κόστος απόκτησής τους, κάνοντάς τα προσιτά στο ευρύ κοινό.

Η μέρα στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου τελείωσε με τους νεαρούς μαθητές του Τεχνικού Λυκείου Σαλαμίνας να κάθονται ξανά στα «θρανία», για ένα διαφορετικό όμως μάθημα αυτή τη φορά. Στο αμφιθέατρο του Μουσείου τους περίμενε ο δημοσιογράφος Μιχάλης Γεωργιάδης, για να τους μιλήσει για ουσιαστικά θέματα γύρω από την οδική ασφάλεια, καθώς και για την υπεύθυνη συμπεριφορά που πρέπει να έχουμε στους δρόμους!



Τα παιδιά είδαν και έμαθαν πολλά για την ιστορία της κατασκευής που λέγεται αυτοκίνητο, όπως και για τη σωστή σχέση με αυτό, ως αναπόσπαστο μέρος της ζωής και της εξέλιξης του σύγχρονου ανθρώπου.

Το δυναμικό της Ford Motor Ελλάς ευχήθηκε στα παιδιά χρόνια πολλά, καλή συνέχεια στις σπουδές τους, καλή επαγγελματική αποκατάσταση και φρόντισε ώστε να επιστρέψουν στη Σαλαμίνα με ένα πολύτιμο για το σχολείο τους έξτρα ‘φορτίο’ στις αποσκευές τους. Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές που πρόσφατα αλλάχτηκαν στην εταιρεία, δόθηκαν στο Τεχνικό Λύκειο μαζί με βιντεοπροβολείς για τις ανάγκες της διδασκαλίας της μηχανολογίας στους μελλοντικούς μηχανικούς!

Το Ford Model A (το επονομαζόμενο εν συντομία από τους ειδήμονες και Α-Model Ford, το Α ή το Α-bone), βγήκε στην παραγωγή στις 20 Οκτωβρίου 1927. Σε αντίθεση με τον προκάτοχό του, και παρότι το όνομα Model A είχε ξαναχρησιμοποιηθεί από τον Henry Ford (Model A 1903-1904), το Model A ήταν πραγματικά το «νέο Ford». Μιλάμε για το πρώτο Ford που είχε τα συνήθη πεντάλ οδήγησης - φρένο, γκάζι, συμπλέκτη. Μηχανικά αναβαθμισμένο περιλάμβανε κιβώτιο τριών ταχυτήτων, υδραυλικά αμορτισέρ και μηχανικά φρένα στους τέσσερις τροχούς. Έφερε επίσης αντλία νερού, ταχύμετρο, δείκτη καυσίμου και εισήγαγε τους υαλοπίνακες ασφαλείας Triplex. Η πρώτη μηχανή για Ford Model A σφραγίστηκε από τον ίδιο τον Henry Ford ως ‘Α1’ στις 20 Οκτωβρίου 1927, και τοποθετήθηκε στο Tudor Sedan που ο ίδιος οδηγούσε πριν δώσει το πράσινο φως για να βγει στην παραγωγή. Τελικά, το 1928 κατόπιν δικής του οδηγίας, η ίδια αυτή μηχανή τοποθετήθηκε σε ένα Phaeton, που παραχωρήθηκε στον φίλο του και συν-εφευρέτη Τόμας Έντισον. Το συγκεκριμένο Ford Model A Phaeton του 1928 χορήγησε ευγενικά στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου η ‘Παντελής Παπαδόπουλος ΑΕΒΕ’.

Έτος κατασκευής: 1928 - Τύπος κινητήρα: 4/3285 - Ισχύς κινητήρα: 4 bph/2200 - Τελική ταχύτητα: 80km/h - Μονάδες παραγωγής: 4.858.644

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία