BACK TO
TOP
Ιστορία

«Μαζί ταξιδέψαµε 1.250 µίλια και πατήσαμε τον Νότιο Πόλο»

Ήταν το έτος 1958 όταν ο Sir Edmund Hillary πάτησε µε τρία τρακτέρ ΤΕ20 Fergie της MF τον Νότιο Πόλο και αυτό ακριβώς το εγχείρηµα επιδιώκει να επαναλάβει η γαλλική εταιρεία. Αυτή τη φορά πρωταγωνιστές θα είναι τρία MF 5600 και αρχηγός της αποστολής η ∆ανέζα ηθοποιός Manon Ossevoot, η οποία πριν από µερικά χρόνια επχείρησε ξανά να φθάσει στην άκρη της Γης.

«Μαζί ταξιδέψαµε 1.250 µίλια και πατήσαμε τον Νότιο Πόλο»

1
0

Το ταξίδι που ξεκίνησε ο Sir Edmund Hillary οδηγώντας τα αξιόπιστα TE20 Fergie της MF, τον κατέστησε ουσιαστικά τον πρώτο µετά τον Captain Scott, το 1912, που έφτασε εκεί αλλά και τον πρώτο που πάτησε τον Νότιο Πόλο µε µηχανικό όχηµα στις 4 Ιανουαρίου του 1958.

Tην πρωτοποριακή για την εποχή της εκστρατεία, την οποία ο Τύπος της εποχής χαρακτήρισε ως το «τελευταίο µεγάλο ταξίδι», είχε οργανώσει ο Sir Vivian Fuchs και ως βασικό στόχο είχε να διασχίσει την ήπειρο της Ανταρκτικής για να συλλέξει στοιχεία για επιστηµονική χρήση.

Το σχέδιο ήταν να χωριστούν σε οµάδες οι συµµετέχοντες, οι οποίοι προέρχονταν από τη Μεγ. Βρετανία, τη Νέα Ζηλανδία, την Αυστραλία και τη Ν. Αφρική. Ο Sir Edmund Hillary ήταν ο επικεφαλής της οµάδας από τη Νέα Ζηλανδία, της οποίας σκοπός ήταν να δηµιουργήσει αποθήκες στη διαδροµή για τον Πόλο, ώστε να αποθηκευτούν τα απαραίτητα τρόφιµα και εφόδια.

Αυτά τα καθήκοντα στάθηκαν η αφορµή να γνωρίσει ο Hillary τα τρακτέρ της MF, τα οποία είχαν ούτως ή άλλως καλή φήµη εκείνη την περίοδο στην Ανταρκτική. Κι αυτό γιατί το 1954 ένα τρακτέρ της εταιρείας κατάφερε να δουλεύει για 565 ώρες σε θερµοκρασίες κάτω των 10° C  χωρίς να χρειαστεί µια «ανάπαυλα» για επισκευή από τη στιγµή που το εισήγαγαν από την Ευρώπη. 

Τη φήµη τους αυτή τα τρακτέρ της εταιρείας φρόντισαν να τη διατηρήσουν και στην αποστολή του Hillary. Μάλιστα ένα εκ των τρακτέρ που τότε άγγιξαν τον Πόλο, το οποίο οι συµµετέχοντες ονόµασαν «Sue», σήµερα βρίσκεται στο Κέντρο Τεχνολογίας της εταιρείας στο Beauvais της Γαλλίας (φωτό κάτω).

«Μαζί ταξιδέψαµε 1.250 µίλια σε συνθήκες χιονιού, πάγου και χιονοθύελλας»
Toν θαυµασµό του για τα τρακτέρ της Massey Ferguson, τα οποία ουσιαστικά αποτέλεσαν τα πρώτα τρακτέρ που πάτησαν τον Νότιο Πόλο, δεν έκρυψε καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού του στην Ανταρκτική ο Sir Edmund Hillary. Μάλιστα µόλις η οµάδα του πάτησε τον Πόλο έστειλε το περίφηµο τηλεγράφηµα (φωτό επάνω) στην εταιρεία «Massey - Harris - Ferguson Farming Company» εκθειάζοντας τα TE20 για την εξαιρετική απόδοση και την αξιοπιστία τους, η οποία, σύµφωνα µε τον ίδιο, κατέστησε δυνατό το ταξίδι στον Πόλο κάτω από τις εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες που επικρατούν σε αυτό το κοµµάτι του κόσµου. Μάλιστα, όπως ο ίδιος γράφει, «µαζί µε τα Ferguson καταφέραµε να ταξιδέψουµε µαζί 1.250 µίλια σε συνθήκες χιονιού, πάγου και χιονοθύελλας και τα καταφέραµε... Σας ευχαριστώ».



Το κορίτσι µε το τρακτέρ που µαζεύει... όνειρα
Μιλώντας στη SIMA στο Παρίσι, ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύµβουλος της Massey Ferguson, Richard Markwell, σύστησε στο κοινό τον οδηγό γένους θηλυκού που θα ηγηθεί της «εκστρατείας» προς τον Νότιο Πόλο, τη ∆ανέζα Manon Ossevoot. Μπορεί η συγκεκριµένη επιλογή να ξενίζει, όµως η 37χρονη ηθοποιός έχει επιχειρήσει ξανά στο παρελθόν να  φθάσει στον Πόλο, διασχίζοντας µε τρακτέρ της Deutz Fahr την Ευρώπη, τα Βαλκάνια και την Αφρική και καταλήγοντας στο Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας. Σε όλη τη διαδροµή της η Manon συγκέντρωνε  τις ελπίδες και τα όνειρα των ανθρώπων που συναντούσε, γραµµένα σε µικρά χαρτάκια, µε τα οποία σκόπευε να στολίσει έναν χιονάνθρωπο που θα έφτιαχνε µόλις έφθανε στον Πόλο. Στην όλη προσπάθεια βέβαια η Manon Ossevoot δεν θα είναι µόνη, αφού ήδη πολλοί ειδικοί του κλάδου έχουν προσφέρει τη βοήθειά τους στην αποστολή, σύµφωνα µε τον Markwell.





Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία