BACK TO
TOP
Κοινωνία

Οι διεθνείς προεκλογικές καμπάνιες που άφησαν εποχή

Οι προεκλογικές καμπάνιες καθόρισαν πολλές φορές το ύφος των εκλογικών αναμετρήσεων αλλά και τον νικητή.

president_obama_farewell_speech_2

13
0

Έμειναν αλησμόνητες αλλά και επηρέασαν επί σειρά ετών και άλλες καμπάνιες που κόπιαραν το ύφος και την εικόνα τους. Σας παρουσιάζουμε μερικές από αυτές:

2008: «Ναι, μπορούμε», η καμπάνια του Ομπάμα που άφησε εποχή

Η καμπάνια του Μπαράκ Ομπάμα που κέρδισε το βραβείο Emmy, ένα παράδειγμα περιεχομένου που έδωσε φωνή σε ανθρώπους που καμία καμπάνια δε θα τους συμπεριελάμβανε ποτέ. Η ομιλία του του Ομπάμα στο Νιου Χάμσαϊρ γίνεται στην ουσία ένα μουσικό βίντεο με ποπ σταρς και διασημότητες όπως ο Τζον Λέτζεντ και η Σκάρλετ Γιόχανσον να λένε τα λόγια του υποψήφιου προέδρου. Στα 4.30 λεπτά ο Ομπάμα ήταν πρωτοπόρος μιας εντελώς νέας αντίληψης για την πολιτική εκστρατεία με ένα πρωτογενές μουσικό βίντεο.





Με την απειλή του πυρηνικού ολέθρου
Ίσως η πιο διάσημη πολιτική διαφήμιση που έχει κυκλοφορήσει ποτέ στην τηλεόραση, είναι η "Daisy" του Lyndon Johnson. Έπαιξε μόνο για μια φορά στο NBC στις 7 Σεπτεμβρίου 1964, αλλά από τότε αναπαράχθηκε χιλιάδες φορές. 

Στο βίντεο, το οποίο δημιουργήθηκε από τον Doyle Dane Bernbach και τον σύμβουλο μέσων ενημέρωσης Tony Schwartz, ένα νεαρό κορίτσι μαδάει τα πέταλα μιας μαργαρίτας ενώ ακούγεται μια δυσοίωνη αντίστροφη μέτρηση. Ακολουθεί μια πυρηνική έκρηξη σαν μανιτάρι που υποδηλώνει ότι ο αντίπαλος του Johnson, Barry Goldwater, ήταν πολύ επικίνδυνος για να είναι πρόεδρος. "Ψηφίστε για τον Πρόεδρο Τζόνσον στις 3 Νοεμβρίου", λέει ο σκοτεινός αφηγητής. Όπως έγραψαν οι New York Times, αυτή η διαφήμιση πιστώθηκε στη νίκη του Τζόνσον στις κάλπες εκείνο το Νοέμβριο.

Το πιο καινοτόμο κλιπ : François Mitterrand, 1988

Μετά από επτά χρόνια ελπίδας και απόρριψης, ο François Mitterrand έπαιξε το χαρτί της σταθερότητας και της ενότητας με την καμπάνια του "la France unie". Στο τηλεοπτικό κλιπ της καμπάνιας η ομάδα του με σύγχρονη μουσική εμφανίζει εκατοντάδες εικόνες που περιγράφουν τι είναι η Γαλλία. Γαλλική επανάσταση, εποχή του Ναπολέοντος, τρίτη δημοκρατία, αποικισμός, κατασκευή του Πύργου του Άιφελ, υπόθεση Dreyfus, παγκόσμιους πολέμους, οδυνηρές δεκαετίες, λαϊκό μέτωπο, αντοχή, εποχή γκωλισμού, απελευθέρωση ηθών και μαζί λογοτεχνία, τέχνη, μουσεία και εφευρέτες. Στο τέλος του κλιπ εμφανίζεται ένας σοβαρός, σιωπηλός και ήρεμος Μιτεράν ως αδιάσπαστο μέρος της ιστορίας της Γαλλίας. 

Το βίντεο με τη μεγαλύτερη επιρροή στις Ευρωεκλογές του 2019

«Σήμερα ας δούμε το Χριστιανοδημοκρατικό Κόμμα». Έτσι ξεκινάει το βίντεο διάρκειας 55 λεπτών του Ρέτσο, ενός νεαρού ο οποίος ανεβάζει συστηματικά βίντεο στο κανάλι του στο Youtube. Ο Ρέτσο είναι 26 χρονών, φοιτητής πληροφορικής και μένει στο Άαχεν. Τα βίντεο του μέχρι σήμερα είχαν περισσότερο ψυχαγωγικό χαρακτήρα.

Η CDU κατά τη γνώμη του είναι το κόμμα που καταστρέφει το μέλλον των νέων, δεν έχει απαντήσεις όσον αφορά τα πνευματικά δικαιώματα, κατά τη διακυβέρνησή της έχει ανοίξει η ψαλίδα μεταξύ πλούσιων και φτωχών και η Γερμανία έχει συμμετάσχει σε εγκλήματα πολέμου. Το βίντεο ανέβηκε πριν από πέντε ημέρες και μέχρι την Πέμπτη το απόγευμα είχε  7,4 εκατομμύρια κλικ, 734.000 like και σχεδόν 127.000 σχόλια. Έχει προκαλέσει σάλο στη Γερμανία φέρνοντας σε αμηχανία το κόμμα της καγκελαρίου Μέρκελ, το οποίο τελικά αναγκάστηκε την Πέμπτη να απαντήσει με ανοιχτή επιστολή προς τον Ρέτσο στην επίσημη ιστοσελίδα του. «Είμαστε ένα λαϊκό κόμμα με πολλά μέλη και προγράμματα που βασίζονται σε αξίες», αναφέρει η ανοιχτή επιστολή μεταξύ άλλων. 

 Πηγή:thetoc.gr

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία