BACK TO
TOP
Κοινωνία

Ξεφουσκώνει η μανία της χορτοφαγίας λένε οι αριθμοί

Για ένα διάστημα φαινόταν πως η Beyond Meat είχε κατακτήσει τον κόσμο. Τα χορτοφαγικά μπέργκερ και λουκάνικα έφταναν στα πιάτα των σπιτιών κατά μήκος των ΗΠΑ και σε μενού αλυσίδων όπως η Subway και τα Starbucks. Όταν η εταιρεία μπήκε στο χρηματιστήριο το 2019, οι μετοχές της εκτοξεύθηκαν, καθώς οι επενδυτές «πόνταραν» στο χορτοφαγικό κίνημα.

ezgif-5-384ca072d9

125
0

Ωστόσο, το τελευταίο έτος, η μετοχή της Beyond Meat διολίσθησε κατά σχεδόν 83%. Οι πωλήσεις, για τις οποίες η εταιρεία προσδοκούσε αύξηση έως και 33%, αναμένεται τώρα να καταγράψουν μόνο ήπια αύξηση. Η McDonald’s πραγματοποίησε πιλοτικό πείραμα στις ΗΠΑ με το McPlant μπέργκερ, το οποίο φτιάχνεται με υλικά της Beyond Meat, αλλά δεν τέθηκαν σχέδια για μόνιμη παραμονή του στο μενού. Στα τέλη Οκτωβρίου, η Beyond Meat ανακοίνωσε ότι απολύει το 19% του εργατικού της δυναμικού. Και παρέμειναν τέσσερα ανώτερα διοικητικά στελέχη.

Αυτό που εξετάζουν τώρα οι επενδυτές είναι εάν τα προβλήματα της Beyond Meat είναι περιστασιακά ή δείχνουν βαθύτερα ζητήματα στην χορτοφαγική βιομηχανία.

«Βλέπουμε τον όγκο των χορτοφαγικών κρεάτων να πέφτει επί 22 συναπτούς μήνες τώρα», δήλωσε ο John Baumgartner, αναλυτής καταναλωτικών τροφίμων στην Mizuho Americas. Πριν από μερικά χρόνια, οι επενδυτές ανέμεναν ότι ο τομέας θα εκτοξευθεί, δήλωσε. Τώρα, οι προσδοκίες άλλαξαν. «Είμαστε θετικοί για το μέλλον του χορτοφαγικού κρέατος, αλλά είναι μία υπόθεση για 20 με 25 χρόνια μετά», δήλωσε.

Ορισμένοι λένε ότι η επιβράδυνση είναι αποτέλεσμα του πληθωρισμού τροφίμων. Άλλοι όμως αναρωτιούνται εάν οι εταιρείες έχουν απλώς φτάσει στον μέγιστο αριθμό καταναλωτών που είναι διατεθειμένοι να αγοράσουν χορτοφαγικά μπέργκερ και λουκάνικα.

Οι εταιρείες εστιάζουν στα περιβαλλοντικά οφέλη. Η Deloitte δήλωσε ότι ένα πρόβλημα μπορεί να είναι η αντίσταση σε ένα προϊόν, το οποίο ορισμένοι συνδέουν με αριστερές ιδεολογίες. Ενδεικτικά, τον Αύγουστο, όταν η αμερικανική αλυσίδα εστιατορίων Cracker Barrel δήλωσε μέσω Facebook ότι προσφέρει το «Impossible Sausage», εξαγριωμένοι πελάτες έγραψαν χιλιάδες σχόλια. «Προφανώς δεν γνωρίζετε τους πελάτες σας», έγραψε ένας.