Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Επενδύσεις

To «βγοτάραχο» των ψαράδων έγινε Bottarga και η απόδειξη πως τα ποιοτικά προϊόντα δεν γνωρίζουν σύνορα

Επί τρεις γενιές η οικογένεια Τρικαλινού ψάρευε στη λιµνοθάλασσα γύρω από τη νερένια πόλη του Αιτωλικού, γνωστή και ως Μικρή Βενετία της Ελλάδας και έφτιαχνε αυγοτάραχο.

40-41

Πέτρος Γκόγκος

770
0

Ή αλλιώς «βγοτάρχο», όπως έγραφαν οι ψαράδες στα κιβώτια που έστελναν στην Ιταλία παρασυρµένοι από το ιδίωµα της περιοχής που κόβει τα φωνήεντα, για να διαφηµιστεί παγκοσµίως από τους Ιταλούς εµπόρους ως µποτάργκα.   

Όταν τα ηνία ανέλαβε ο Ζαφείρης Τρικαλινός, αποφάσισε να αποµακρύνει την βαρύτητα από το ψάρεµα και να δώσει έµφαση στο προϊόν. «Έκανα τις εγκαταστάσεις µου, επένδυσα για να γίνουν πράγµατα που δεν υπήρχαν πιο πριν στην Ελλάδα. Πρόκειται για µια µεγάλη επένδυση που ξεπέρασε τα 2 εκατ. ευρώ» αναφέρει ο κ. Τρικαλινός στην Agrenda.


Η επιχείρηση του Ζαφείρη Τρικαλινού (δεξιά) εξάγει σε 30 χώρες, ενώ για τα προϊόντα του έχουν γράψει οι New York Times και το περιοδικό Der Spiegel. 
Η επιχείρηση του Ζαφείρη Τρικαλινού (δεξιά) εξάγει σε 30 χώρες, ενώ για τα προϊόντα του έχουν γράψει οι New York Times και το περιοδικό Der Spiegel.


Μέχρι τότε έφτιαχναν το προϊόν τους στο Αιτωλικό και το έδιναν σε σούπερ µάρκετ, χωρίς όµως πιστοποιήσεις ISO και άλλα σχετικά. «Όλα αυτά έγιναν µετά», όπως εξηγεί, µε στόχο να δώσει «ονοµατεπώνυµο» στα προϊόντα του, τα οποία «βγαίνουν µε κόπο, πόνο και αγώνα και τους αξίζει αναγνώριση». Από ότι φαίνεται η αναγνώριση ήρθε, αφού δεν είναι λίγα τα δηµοσιεύµατα στον Τύπο του εξωτερικού, αλλά και τα µεγάλα τηλεοπτικά δίκτυα που έχουν ασχοληθεί µε τα προϊόντα του κ. Τρικαλινού, από τα οποία, µεταξύ άλλων, ξεχωρίζουν εκτός από το παραδοσιακό αυγοτάραχο, το τρίµµα, το αυγοτάραχο psyche και το µελίχλωρο, που προέρχεται από κέφαλο που ψαρεύεται στο Ιόνιο, καθώς και η σαρδέλα και ο γαύρος φιλέτο που ψαρεύονται στο Αιγαίο, όπως επίσης και η αφρίνα και το θαλασσινό αλάτι από τις αλυκές της λιµνοθάλασσας Αιτωλικού - Μεσολογγίου.

Η εταιρεία άρχισε να καθιερώνεται στο εξωτερικό από επενδύσεις ύψους 2 εκατ. ευρώ που συνέβαλαν στην αναβάθμιση των τελικών προϊόντων.

Στόχος το 50% του τζίρου να είναι από εξαγωγές με παρουσία στις εκθέσεις

«Όταν το 2005 η εταιρεία κυκλοφόρησε το αυγοτάραχο τρίµµα, στην Ελλάδα όλοι µας κοίταζαν παγωµένοι. Ενδεχοµένως κάποιοι να κακολογούσαν κιόλας» αφηγείται ο κ. Τρικαλινός συµπληρώνοντας ότι «την επόµενη χρονιά το βγάλαµε στη ∆ιεθνή Έκθεση Sial Paris και διακρίθηκε ως ένα από τα πιο καινοτόµα προϊόντα. Τώρα ο κόσµος το ζητάει».

«Προσπαθούµε να κάνουµε προϊόντα που να έχουν ποιότητα, γιατί αγαπάµε αυτό που κάνουµε και θέλουµε ένα προϊόν που έχει γεύση και υγεία» αναφέρει χαρακτηριστικά ο ίδιος, τονίζοντας πως προκειµένου αυτό να γίνει πραγµατικότητα «απαιτεί δουλειά από το πρωί µέχρι το βράδυ. Τίποτα δεν χαρίζεται».

Σήµερα η επιχείρησή του απασχολεί 13 µόνιµους υπαλλήλους, ενώ η πέµπτη γενιά ετοιµάζεται κι αυτή να µπει στην περιπέτεια. Πρόκειται για τον γιο του κ. Τρικαλινού, τον Παναγιώτη, 28 χρονών, τον οποίο ο πατέρας του περιµένει «µε ανοιχτές αγκάλες, για να προσφέρει στην επιχείρηση», είπε ο κ. Τρικαλινός.

Είναι µια επιχείρηση µε τζίρο πάνω από 1 εκατ. ευρώ ετησίως, η οποία έκανε τα µεγάλα της βήµατα κατά τη διάρκεια της κρίσης. Απαντώντας στο κατά πόσο δυσκολεύτηκε να φέρει την οικογενειακή επιχείρηση στην σηµερινή της κατάσταση, ο κ. Τρικαλινός αναφέρει στην εφηµερίδα Agrenda ότι «Η καρδούλα µου το ξέρει. Έχω χάσει τον ύπνο µου, αλλά τα καταφέρνω. Όλα αυτά τα χρόνια δεν έχω χάσει δόση».

Η συµµετοχή σε εκθέσεις είναι ακόµα ένα βάσανο στις περισσότερες µικρές και µεσαίες επιχειρήσεις, που προσπαθούν να εξάγουν τα προϊόντα τους. Η περίπτωση της Trikalinos δεν αποτελεί εξαίρεση. «Η δυσκολία στη συµµετοχή σε εκθέσεις καθυστερεί µια επιχείρηση στο να αναπτυχθεί. Ο Ιταλός και ο Ισπανός πάει 5-6 φορές το χρόνο. Για να πάει µια ελληνική εταιρεία σε µια έκθεση πληρώνει πολλά χρήµατα». Πάντως η εταιρεία έχει καταφέρει να εξάγει σε 30 χώρες, µε µεγαλύτερο πελάτη τη Γαλλία. «Αυτή τη στιγµή προσπαθούµε να κάνουµε το 50% του τζίρου στις εξαγωγές», είπε ο κ. Τρικαλινός.

Λιµνοθάλασσα

Από τους πιο φηµισµένους ψαρότοπους, η λιµνοθάλασσα Αιτωλικού-Μεσολογγίου, το µεγαλύτερο τµήµα του πολύτιµου οικοσυστήµατος που ορίζεται από τις εκβολές του Ευήνου έως τις εκβολές του Αχελώου, είναι τεράστιος βιότοπος. Το Αιτωλικό λεγόταν παλιότερα και Ανατολικόν, µε την πρώτη µνεία της πόλης να γίνεται από τον Ισπανοεβραίο περιηγητή Βενεµιάν τον εκ Τουδέλης, το 1153 µ.Χ.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία