BACK TO
TOP
Special Reports

Το αμυγδαλοβούτυρο μιας οικογενειακής επιχείρησης από το Βόλο ταξιδεύει σε εξωτικές αγορές

Για πάνω από 35 χρόνια η οικογένεια Φώτου στο Σέσκλο αγόραζε από τοπικούς παραγωγούς αµύγδαλα και τα έσπαγε στο σπαστήρα της, προκειµένου να τα εµπορευτεί στη συνέχεια στη χονδρική. Φέτος αποφάσισε να κάνει το επόμενο βήμα, φτάνοντας ως τη Σιγκαπούρη.

40-41_6

471
0

Είχαν την ιδέα να χωρέσουν σε βάζα τα αµύγδαλα, ακολουθώντας το ρεύµα της εποχής που απαιτεί καινοτόµα προϊόντα φυτικών σκευασµάτων. Το όνοµα της νέας επιχείρησης: «the nutlers, από τα nuts που είναι οι ξηροί καρποί και από το µπάτλερ» εξηγεί ο Κωνσταντίνος Πλατανάκης, ο οποίος µαζί µε τον κουνιάδο του, Γιώργο Φώτου, βρίσκονται πίσω από την προσπάθεια αυτή. «Η ιδέα ήρθε από τις ΗΠΑ, όπου τα προϊόντα αυτά είναι διαδεδοµένα και η κατανάλωση τεράστια. Αυτή η καινούρια τάση έρχεται και προς τα εδώ και ουσιαστικά πρόκειται για µια στροφή προς την υγιεινή διατροφή. Σε αυτό το κοινό στοχεύουµε», αναφέρει ο κ. Πλατανάκης. Ο ίδιος υποστήριξε πως αν αναλογιστεί κανείς το πόσο καινούρια είναι η επιχείρηση, και το γεγονός ότι «έχουµε φτάσει σε σηµείο να µας παίρνουν τηλέφωνο για να βάλουν τα προϊόντα µας στα ράφια τους», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «η ζήτηση στην Ελλάδα για αντίστοιχα προϊόντα είναι ικανοποιητική».


Ο Κωνσταντίνος Πλατανάκης µαζί µε τον κουνιάδο του, Γιώργο Φώτου, βρίσκονται πίσω από την προσπάθεια αυτή.

Το µεγαλύτερο ποσοστό των πωλήσεων γίνεται σε περιοχές της Αθήνας και της Κρήτης. Μάλιστα, στην Κρήτη, οι «nutlers» συνεργάζονται µε σούπερ µάρκετ. Ωστόσο να σηµειωθεί πως ήδη, πάνω από το 20% του τζίρου της επιχείρησης γίνεται από τις πωλήσεις στο εξωτερικό. Πιο συγκεκριµένα, τα αµυγδαλοβούτυρα από τον Βόλο φτάνουν σε Σιγκαπούρη, Ντουµπάι, Σλοβακία, Γερµανία, Γαλλία και Αγγλία.



Μια καθετοποιημένη μονάδα που χρησιμοποιεί μόνο ελληνικά αμύγδαλα


Με ίδια κεφάλαια και ένα ικανοποιητικό ποσό, η οικογένεια κατασκεύασε µια ξεχωριστή παραγωγική µονάδα µέσα στον υπάρχοντα χώρο. «Είναι νωρίς ακόµα για να κάνουµε απόσβεση, όµως η ζήτηση των προϊόντων µας, µας δίνει θετικά µηνύµατα», αναφέρει ο κ. Πλατανάκης. «∆εν έχουµε κλείσει καν χρόνο, όµως έχουµε ήδη φτιάξει κοντά στους πέντε τόνους» αναφέρει ο ίδιος, συµπληρώνοντας πως στους άµεσους στόχους τους είναι η δηµιουργία µιας αυτοµατοποιηµένης παραγωγικής µονάδας. Προς το παρόν, η δυναµικότητα της παραγωγικής µονάδας, αγγίζει τα 2.000 βάζα την ηµέρα.


Οι «nutlers» ευελπιστούν ακόµα πως θα δουν τα προϊόντα τους «σε κάθε µεριά της Ελλάδας», αλλά και τις εξαγωγές τους να αυξάνονται, για να ξεπεράσουν το 50% του τζίρου της επιχείρησης. «Είµαστε µια εξωστρεφής εταιρεία και σύντοµα θα βγάλουµε και άλλα προϊόντα ώστε να ολοκληρώσουµε την γκάµα για τα βούτυρα ξηρών καρπών» αναφέρει ο κ. Πλατανάκης. 

Οι «nutlers» βρέθηκαν πριν από  δυο εβδοµάδες στο Παρίσι και συµµετείχαν στην έκθεση Sial. «Εκεί υπήρχε ενδιαφέρον για το προϊόν µας. Αυτή τη στιγµή έχουµε επαφή και ανταλλαγή µηνυµάτων µε τους ενδιαφερόµενους και θεωρούµε πως σε σύντοµο χρονικό διάστηµα θα δούµε κάποια αποτελέσµατα από την έκθεση αυτή», εξηγεί. Το σηµαντικό για την σύναψη µιας εξαγωγικής συµφωνίας είναι «να αρέσει το προϊόν σε αυτόν που το  διανέµει, και η τιµή να είναι ικανοποιητική» δηλώνει ο κ. Πλατανάκης, εξηγώντας πως οι συµφωνίες που έγιναν µέχρι τώρα, «ήταν όλες αποτέλεσµα νέων συνεργασιών. Είτε µας βρήκαν άνθρωποι που έµαθαν για εµάς, είτε τους αναζητήσαµε εµείς».



Τα προϊόντα των «nutlers», είναι αποτέλεσµα σκληρής µελέτης και έρευνας, και προς το παρόν η γκάµα τους περιλαµβάνει κλασικό βούτυρο αµυγδάλου, λευκό βούτυρο αµυγδάλου, βούτυρο αµυγδάλου µε κακάο και βούτυρο κάσιους.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία