BACK TO
TOP
Special Reports

Έτοιμος για τα ελληνικά χωράφια ο νέος Δούκας της Βαυαρίας

Λίγες μέρες πριν η EIMA σηκώσεοι αυλαία, οι άνθρωποι της SDF ξεκαθάριζαν µε αυτοπεποίθηση, πως οτιδήποτε έπιασε το µάτι του επισκέπτη στην τελευταία προ τετραετίας έκθεση στην Μπολόνια ανήκει σχεδόν ολοκληρωτικά στο ένδοξο παρελθόν της ευρωπαϊκής βιοµηχανίας τρακτέρ

01_46

Πέτρος Γκόγκος

4218
0

Με άλλα λόγια, όλο το χαρτοφυλάκιο της SDF µε αιχµή τα τρακτέρ της Deutz Fahr έχει προσαρµοστεί σε ένα καινούριο πλαίσιο υψηλής τεχνολογικής αντίληψης, την οποία σε σηµαντικό βαθµό έχουν σχεδιάσει οι µηχανικοί της SDF και το αεικίνητο τµήµα έρευνας και τεχνολογίας της ιταλικής πολυεθνικής. Όλα αυτά στην προσπάθεια επίτευξης της «οργανικής ανάπτυξης» του οµίλου που θέλει να πιάσει τον στόχο των 2 δισ. ευρώ τζίρο ως το 2025 έναντι των 1,75 δισ. περίπου που αναµένουν για φέτος, σύµφωνα µε τον εµπορικό διευθυντή της SDF, Alessandro Maritano.

Η σιγουριά και η αδηµονία των Βαυαρών είναι τέτοια, ώστε µόλις δύο εβδοµάδες πριν από την EIMA, έσπευσαν να παρουσιάσουν την ολοκαίνουρια σειρά 6.4 της Deutz Fahr η οποία έρχεται απ’ ό,τι φαίνεται να κουµπώσει στις απαιτήσεις και ανάγκες κάθε Ευρωπαίου αγρότη που διαχειρίζεται µια σύγχρονη εκµετάλλευση ανεξάρτητα από το µέγεθος αυτής. Ήδη έχει µπει στην γραµµή παραγωγής του εργοστασίου Deutz Fahr Land µε τα πρώτα µοντέλα να παραδίδονται µέσα στο επόµενο δίµηνο, όπως εξηγούν στο Profi άνθρωποι της εταιρείας. Το ελληνικό Profi δεν θα µπορούσε να λείπει από την παγκόσµια πρεµιέρα της σειράς Deutz Fahr 6.4 που πραγµατοποιήθηκε στο Λάουινγκεν στις 27 Οκτωβρίου. Πρόκειται για τρακτέρ ισχύος από 120 έως 150 ίππων, σε ένα συµπαγή όµως σχεδιασµό που τους επιτρέπει να κινούνται µε ευελιξία και σε πιο σηµαζεµένα αγροκτήµατα, φέρουν πάνω τους την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και είναι ικανά να οργώσουν ένα χωράφι µε ταχύτητα έως 15 χιλιόµετρα την ώρα, ενώ η τελική πιάνει στα 50 χιλιόµετρα την ώρα.



Μια πρώτη γεύση

Αν και το εντυπωσιακό 6150.4 που κρυβόταν κάτω από ένα µαύρο πέπλο όλο το πρωινό της 27ης Οκτωβρίου έως ότου οι µηχανικοί της Deutz Fahr σήκωσαν επιτέλους το κάλυµµα µπροστά στα ανυπόµονα µάτια των δηµοσιογράφων, δεν µας επιτράπηκε να το οδηγήσουµε, οι άνθρωποι της εταιρείας µας εξήγησαν όλα τα χαρακτηριστικά της νέας σειράς. Πρόκειται λοιπόν για τα 6130.4, 6140.4 και 6150.4, τη νέα τριάδα που λανσάρει η Deutz-Fahr, η οποία κινείται µε δυναµισµό χάρη στον τετρακύλινδρο κινητήρα Farmotion 45 των 130 έως 150 ίππων. Το υδραυλικό σύστηµα έχει τυπική παροχή 90 λ./λ, ενώ προαιρετική είναι µια αντλία ανίχνευσης φορτίου που αποδίδει 120 λ./λ.



Ο πίσω σύνδεσµος σηκώνει 5.870 κιλά, µε την ανυψωτική ικανότητα να είναι προαιρετικά στα 9.170 κιλά. Η λίστα επιλογών περιλαµβάνει επίσης µπροστινό σύνδεσµο που µπορεί να διαχειριστεί 3.000 κιλά. Και τα τρία µοντέλα έχουν PTO (540/540 Eco/1.000 σ.α.λ.) στο πίσω µέρος και η εταιρεία δίνει την επιλογή ενός µπροστινού PTO 1000 σ.α.λ. Η νέα σειρά τρακτέρ Deutz-Fahr µπορεί να φέρει το βραβευµένο στην EIMA 2022 κιβώτιο ταχυτήτων RVshift µε 20 ταχύτητες εµπρός και 16 όπισθεν. Η ταχύτητα οδήγησης κυµαίνεται µεταξύ µεταξύ 1,5 και 50 χ.α.ω. Η άλλη επιλογή είναι το συνεχώς µεταβαλλόµενων σχέσεων κιβώτιο TTV. Η επιθυµητή ταχύτητα µπορεί να επιλεγεί µε το joystick MaxCom, µετά από την οποία ο οδηγός µπορεί να φέρει το τρακτέρ σε αυτήν την ταχύτητα µε το πεντάλ γκαζιού. Η ταχύτητα οδήγησης ή εργασίας µπορεί να ρυθµιστεί µετακινώντας το joystick προς τα εµπρός ή προς τα πίσω, ενώ παρέχεται και ηλεκτροϋδραυλικός µοχλός.



Τα τρία µοντέλα µπορούν να εξοπλιστούν µε καµπίνα MaxiVision σε τρεις διαφορετικές παραλλαγές. Η βασική καµπίνα είναι διαθέσιµη στα µοντέλα RVshift και συνδυάζεται µε τρεις ή τέσσερις αποµακρυσµένες βαλβίδες. Από την άλλη, η καµπίνα MaxiVision+ είναι διαθέσιµη τόσο στα µοντέλα RVShift όσο και στα µοντέλα TTV και διαθέτει, µεταξύ άλλων, δύο µηχανικές και δύο ηλεκτροϋδραυλικές βαλβίδες ελέγχου.



Η τρίτη επιλογή είναι η καµπίνα MaxiVision Pro µε πλήρως ηλεκτρικές βαλβίδες και οθόνη 12 ιντσών στο υποβραχιόνιο, στο οποίο µπορούν να λειτουργήσουν πρόσθετες λειτουργίες όπως το ISObus. Η σειρά 6.4 έχει ηλεκτροϋδραυλική τετρακίνηση και διαφορικό περιορισµένης ολίσθησης. Ο µπροστινός άξονας ελατήρια, ένα ηλεκτρονικό χειρόφρενο και το σύστηµα διεύθυνσης EasySteer ανήκουν στον βασικό εξοπλισµό.

Τα µηχανήµατα της Deutz-Fahr διαθέτει στην ελληνική αγορά η εταιρεία Θεοχαράκης ΑΕ

(τηλ. 210/3479700)



Από το powertrain στο τρακτέρ

Στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου, οι άνθρωποι της SDF άδραξαν την ευκαιρία της παρουσίας δηµοσιογράφων στην ήσυχη κατά τα λοιπά γειτονιά του Λάουινγκεν για να επιδείξουν τον κινητήρα του οµίλου, την γραµµή παραγωγής την οποία λειτουργούν 600 εργάτες και υπάλληλοι, πολλοί εκ των οποίων µαθήτευσαν δίπλα στους γονείς τους όταν εκείνοι δούλευαν στην ίδια µονάδα. Άπαντες αναγνωρίζουν στους Βαυαρούς µια εµµονή µε την τάξη και τον έλεγχο.



Προς τιµήν της η Deutz Fahr, επικυρώνει αυτό το στερεότυπο σε ό,τι αφορά στους ελέγχους των τρακτέρ που κατασκευάζονται στο Λάουινγκεν. Πάνω από τρεις ελέγχους περνά κάθε τρακτέρ που χτίζεται µέσα στην βάρδια έως ότου βγει απ΄ την άλλη άκρη της γραµµής, έτοιµο να σταλεί στον αγρότη που το παρήγγειλε. Στο εν λόγο εργοστάσιο, κατασκευάζονται περίπου 22 τρακτέρ ανά βάρδια, µε τη δυναµική όµως να φτάνει τα 30 τρακτέρ (ανά βάρδια) και τον αρχικό σχεδιασµό να αφορά σε 70 περίπου τρακτέρ την ηµέρα. Ακολουθώντας την γραµµή παραγωγής, η οποία έχει µια κυλιώµενη ζώνη από καουτσούκ που µετακινεί τους εργάτες µαζί µε το αµάξωµα απορροφώντας παράλληλα κραδασµούς και βάρη για να µην ταλαιπωρούνται σωµατικά, φτάνουµε στο τελευταίο στάδιο συναρµολόγησης της µηχανής, του «powertrain» ή Antriebsstrang στα γερµανικά. Πριν το powertrain µπει µέσα στον θάλαµο βαφής περνά από έναν άλλο µικρότερο θάλαµο όπου ντίζελ και λάδι µπαίνουν στη µηχανή και ελέγχεται αν όλα λειτουργούν.




Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία