Σύμφωνα με έρευνα του International Food Information Council Foundation για το 2019, περισσότεροι από το 70% των καταναλωτών που στράφηκαν σε εναλλακτικές πηγές πρωτεΐνης, το έκαναν για λόγους υγείας.
Η προτίμηση ανά κατηγορία
Με βάση στοιχεία της έρευνας σε δείγμα 1.923 αγοραστών, 18 – 78 ετών, το 91% είναι πρόθυμοι να διαθέσουν μέρος του προϋπολογισμού τους σε snacks από φυτική πρωτεΐνη, 90% είναι ανοιχτοί σε συσκευασμένα προϊόντα αυτής της κατηγορίας, ενώ 87% θα δοκίμαζαν νέα αρτοσκευάσματα με περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη από εναλλακτικές πηγές.
Οι συμμετέχοντες ρωτήθηκαν μεταξύ άλλων ποιες «νέες» πρωτεΐνες, έχουν δοκιμάσει: 68% καλαμπόκι, 58% αρακά, 50% έχουν δοκιμάσει προϊόντα από ρεβύθια, 48% από σόγια, 43% από κινόα, 35% από λινάρι και 27% από κανόλα. Αλυσίδες του εξωτερικού έχουν ήδη εφαρμόσει αυτές τις εναλλακτικές πηγές αλλαντικών ή κρέατος, χρησιμοποιώντας προϊόντα φυτικής πρωτεΐνης.
Άνοδος για την αγορά αμυγδάλου
Οι περισσότερες βιομηχανίες τροφίμων των ΗΠΑ έχουν ήδη δοκιμάσει να λανσάρουν προϊόντα από κανόλα ή αρακά, μάλιστα με περιεκτικότητα μεγαλύτερη από 90%. Εκτιμήσεις της Grand View Research θέλουν, επιπλέον, την αγορά αμυγδάλου να τρέχει με ρυθμούς ανάπτυξης 5,8% το χρόνο, φτάνοντας σε αξία τα 491,2 εκατ. δολάρια έως το 2025.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες προβλέπεται ότι θα είναι ο κυρίαρχος παίκτης τόσο σε παραγωγή, όσο και σε κατανάλωση. Οι καταναλωτές πάντως δε φέρεται να ενδιαφέρονται τόσο για την πηγή της πρωτεΐνης. Έρευνα της HealthFocus International σε 22 χώρες έδειξε ότι το 61% των συμμετεχόντων ενδιαφέρονται για κατανάλωση φυτικής πρωτεΐνης, ενώ το 48% είναι ενήμεροι για τις ιδιότητες και τα οφέλη της. Το ένα τρίτο αυτών δήλωσαν, επίσης, πρόθυμοι να πληρώσουν έως και 10% περισσότερο για τρόφιμα που περιέχουν φυτική πρωτεΐνη.
Με στοιχεία από το Food Reporter