BACK TO
TOP
Τεχνολογία

Βαρύ το φορτίο ευθύνης για τον φορτωτή Manitu MLT 635-140 V+ Elite

Το πιο στιβαρό πλαίσιο και οι μεγαλύτερες τεχνικές ικανότητες είναι τα πρώτα χαρακτηριστικά που διαφοροποιούν το Manitu 635-140V+ από τους προκατόχους του.

manitu_1

Βασίλης Σοφός

76
0

Mε το ντεμπούτο των νέων τηλεσκοπικών φορτωτών το 2016, η εταιρεία Manitou ανταποκρίθηκε στη μακροχρόνια ικανοποίηση των πελατών που έχουν πολλές και διαφορετικές ανάγκες, οι οποίες εξελίσσονται και αλλάζουν συνεχώς.



Για αυτόν τον λόγο, ανέπτυξε πολλά και διαφορετικά μοντέλα -12 στον αριθμό- φορτωτών που καλύπτουν τις καθημερινές και πολυδιάστατες εργασίες. Πλούσια γκάμα κινητήρων, συστημάτων μετάδοσης και ανυψωτικών ικανοτήτων αλλά με «κοινή γραμμή» το στιβαρό πλαίσιο και τους βελτιωμένους πλέον βραχίονες υπάρχει πλέον στη λίστα των μοντέλων της Manitou. Αυτό όμως που άλλαξε πλήρως είναι η εμπειρία χρήσης που λαμβάνει ο οδηγός όταν οδηγεί το μηχάνημα αλλά και οι απαιτήσεις συντήρησης, καθώς η γαλλική εταιρεία μερίμνησε επί μακρόν για τα χαρακτηριστικά αυτά.

Ένα από τα μοντέλα είναι το MLT 635-140 V +Elite. Περιλαμβάνει αρκετά πλούσιο εξοπλισμό όπως φώτα LED, σύστημα κλιματισμού, τερματικό Vision, έξυπνο υδραυλικό σύστημα με απορρόφησης κραδασμών και πολλά άλλα. Ακόμη, κατά την επιβίβαση στην καμπίνα υπάρχει ένα «εύκολο σκαλοπάτι» που προσφέρει άνετη είσοδο και έξοδο από τον φορτωτή. Στην καμπίνα υπάρχουν πολλά σύγχρονα βοηθήματα υπέρ του οδηγού και της εργασίας που εκτελεί.



Ένας μεγάλος υαλοκαθαριστήρας οροφής εξασφαλίζει πολύ καλή ορατότητα σε όλες τις συνθήκες αλλά και οι υπόλοιποι, λειτουργώντας βοηθητικά, κρατούν καθαρά τα σημεία κάτω δεξιά και μπροστά. Εξαιρετική δουλειά έχει γίνει και στην ηχομόνωση, η οποία έχει φτάσει σε επίπεδα που ισοδυναμούν σχεδόν με αυτά των Ι.Χ. Έξυπνη χαρακτηρίζεται και η ιδέα που έχει να κάνει με την οροφή.

Οι αλουμινένιες επίπεδες μπάρες έχουν μια μικρή κλίση για να ευθυγραμμίζονται με την όραση που έχει ο χειριστής κοιτώντας προς τα επάνω, χωρίς συνεπώς να εμποδίζουν το οπτικό του πεδίο, δίνοντας ξεκάθαρη οπτική. Στο μπροστινό μέρος του χώρου της καμπίνας έγιναν όλα ψηφιακά και οι ρυθμίσεις φαίνονται πιο απλές. Η μεγάλη διαφορά είναι στην οθόνη 7 ιντσών Vision, η οποία εμφανίζει όλες τις βασικές πληροφορίες που χρειάζεται ο χειριστής.

Ο τελευταίος έχει ακόμη στη διάθεσή του έναν περιστροφικό διακόπτη μέσα από τον οποίο μπορεί να ρυθμίσει και άλλες παραμέτρους του μηχανήματος με πλήθος άλλων προσαρμογών. Στην οθόνη για κάποια δευτερόλεπτα μετά την εκκίνηση του κινητήρα εμφανίζονται και οι ώρες λειτουργίας του κινητήρα ή ακόμη, με τις κατάλληλες ρυθμίσεις, ο χειριστής μπορεί να έχει πρόσβαση σε αναλυτικότερα στοιχεία του φορτωτή όπως είναι οι στροφές του μοτέρ, η ταχύτητα οδήγησης και η κατανάλωση καυσίμου.

Στη δεξιά πλευρά το joystick κάνει πολύ καλή δουλειά, δίνοντας πρόσβαση για πλήρη έλεγχο του βραχίονα. Στα εργονομικά τοποθετημένα κουμπιά δίπλα στο joystick δίνεται η δυνατότητα να βγουν από τις προκαθορισμένες θέσεις τους και να τοποθετηθούν σε θέσεις που επιθυμεί ο καθένας. Σύμφωνα με την εταιρεία, το MLT 635 μπορεί να σηκώσει βάρος 3,5 τόνων μέσω του βραχίονα.

Ο τηλεσκοπικός βραχίονας έχει μια συνεχή ισχύ ανύψωσης μεγαλύτερη από 4100daN και φτάνει την μέγιστη στα 5800daN σε ύψος 4,5 μέτρα. Η δύναμη διάσπασης είναι 5000daN και σίγουρα επαρκεί για τις ανάγκες σκαψίματος συμπαγούς εδάφους που προκύπτουν. Επαρκής είναι και ο κάδος, ο οποίος έχει χωρητικότητα 2,5 μ³. Το υδραυλικό σύστημα έχει αισθητήρα ανίχνευσης φορτίου και ροή λαδιού στα 170 λίτρα/λεπτό.

Έτσι, οι καθημερινές εργασίες έρχονται εις πέρας γρήγορα και με ευκολία. Επίσης, εάν επιθυμείτε περαιτέρω διαμόρφωση του συστήματος, μπορείτε να την κάνετε το ίδιο εύκολα μέσα από την οθόνη, αλλάζοντας τη ροή λαδιού για παράδειγμα αλλά και άλλες σημαντικές παραμέτρους.

Ο κινητήρας είναι ένας Deutz TCD L4 των 3,6 λίτρων, αποδίδει 136 άλογα και είναι συμμορφωμένος με τα πρότυπα ρύπων Stage 4. Η αθόρυβη λειτουργία του μοτέρ σε συνδυασμό με τη χαμηλή κατανάλωση μας δίνει να καταλάβουμε ότι η Manitu εργάστηκε πολύ για να χαρίσει αυτά τα χαρακτηριστικά σο μηχάνημα. ΄

Όσο για το σύστημα μετάδοσης κίνησης και τη πρόσφυση που εξασφαλίζει αυτό, θετικές εντυπώσεις αφήνει τόσο η υψηλή ροπή σε χαμηλή ταχύτητα όσο και η δυνατότητα που έχει ο χειριστής του MLT να μπορεί να επιλέξει μέσα από πλήκτρο εντός της καμπίνας, μεταξύ δύο τρόπων μετάδοσης, ενός ήπιου και ενός πιο δυναμικού προγράμματος άμεσα αισθητού.

Ένα σημαντικό στοιχείο-παράγοντας το οποίο λαμβάνουν υπόψη ιδιώτες και επαγγελματίες όταν πρόκειται για την αγορά ενός τηλεσκοπικού φορτωτή είναι η ευελιξία φυσικά. Εδώ το MLT τα πάει περίφημα, αφού φοράει τα κατάλληλα ελαστικά και έχει καλορυθμισμένο σύστημα διεύθυνσης, πετυχαίνοντας κύκλο στροφής 7,15 μέτρα. Ακόμη, στην ευελιξία συμβάλλει και το σύστημα διαχείρισης της διεύθυνσης, με τα εύσημα να πηγαίνουν, μεταξύ άλλων προγραμμάτων, στην επιλογή «Manicrab», με το οποίο ο χειριστής έχει τη δυνατότητα ακόμη και να «κλειδώσει» τους πίσω τροχούς .

Σύνοψη
Κινητήρας/κιβώτιο, άνεση οδήγησης και χειρισμού αλλά και πολύ καλά τεχνικά χαρακτηριστικά είναι τα δυνατά σημεία του τηλεσκοπικού φορτωτή της κατασκευάστριας εταιρείας Manitou, η οποία φιλοδοξεί να ξεχωρίσει, κάνοντας -ταυτόχρονα με όλα τα παραπάνω- και μια «επίκληση στο συναίσθημα» του χειριστή, προσφέροντας στο μηχάνημα αμιγώς οδηγοκεντρικό χαρακτήρα.

Η Manitu έκανε εξαιρετική δουλειά τόσο στη ποιότητα κατασκευής του τηλεσκοπικού φορτωτή όσο και στον στόχο που κυνηγούσε ήδη από τα προηγούμενα μοντέλα και τον ολοκλήρωσε τώρα: έφτιαξε ένα μηχάνημα που δε θα απογοητεύσει τον χειριστή ούτε τώρα αλλά ούτε και στον μέλλον, αφού από τεχνική σκοπιά και από τεχνολογία είναι αρκετά μελετημένο. Μη ξεχνάμε, τέλος, την ασφάλεια που προσφέρει το πλαίσιο αλλά και την εργονομία που παρέχει η καμπίνα με τα χαρακτηριστικά εξατομίκευσης.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία