BACK TO
TOP
Τεχνολογία

Πολυεργαλείο σποράς η Pöttinger Terradisc 3001 Multiline

Η κομπίνα ωφελήθηκε από την ολοκαίνουργια δομή του πλαισίου.

Pottinger_1

Βασίλης Σοφός

183
0

Η Pöttinger παρουσίασε για πρώτη φορά τον εξοπλισμό επιφανειακής άροσης Multiline ενός περάσματος στα τέλη του 2013. Ο καιρός για τις απαραίτητες ανανεώσεις έφτασε, με τη σπαρτική να δέχεται ορισμένες σημαντικές βελτιώσεις.

Η τοποθέτηση μίας σπαρτικής σε ένα δισκάροτρο μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα μια πιο βαριά κομπίνα, δηλαδή θα χρειάζεται ένα πιο μεγάλο και βαρύ τρακτέρ για να το χειρίζεται στα κεφαλάρια αντί αυτό που χρειάζεται συνήθως για να τραβήξει τη μονάδα για την εργασία.

Επομένως, είναι εύκολο να δούμε την πορεία της Pöttinger από το Terradisc 3001 Multiline, που συνδυάζει δισκοσβάρνα και «κλειστή» για να σχηματιστεί μια ημιφερόμενη καλλιεργητική μηχανή.



Ο ειδικός εξοπλισμός κίνησης μοιράζει ομοιόμορφα το βάρος και, επίσης, λειτουργεί ως πρέσα μπροστά από τα υνιά. Ωστόσο, υπάρχουν κι άλλα ενδιαφέροντα πράγματα. Δίνεται η δυνατότητα να χωριστεί η σπαρτική και το δισκάροτρο, πράγμα που επιτρέπει να χρησιμοποιούνται χωριστά.

Όσον αφορά τον σπορέα, μπορεί να χρησιμοποιείται με άλλο τύπο καλλιεργητικής μηχανής, όπως η μηχανοκίνητη τσάπα, καθώς διαθέτει ήδη τα απαραίτητα σημεία τοποθέτησης, ενώ το Terradisc μπορεί να κινείται στα στελέχη σίτου για να ενθαρρύνεται η βλάστηση των ζιζανίων.



Το μηχάνημα της δοκιμής μας ήταν η έκδοση των 3μ., αλλά διατίθεται και ένα μοντέλο με πλάτος 4μ., καθώς και η καλλιεργητική μηχανή με δόντια τριών σειρών Synkro Multiline.

Η καλλιεργητική μηχανή Multiline μπορεί να συνδυαστεί με την πνευματική Aerosem ή με τη μηχανική Vitasem. Το Multiline χρησιμοποιεί μια εγκάρσια δοκό Cat III που φέρνει το σημείο περιστροφής κοντά στο τρακτέρ για να επιτρέπονται οι κλειστές στροφές στο κεφαλάρι.



Η ανύψωση και το δίπλωμα γίνονται με μία βαλβίδα πηνίου διπλής ενέργειας. Υπάρχουν επίσης ειδικά εξαρτήματα με τα οποία ο χειριστής μπορεί να εμποδίζει τη σπαρτική να χαμηλώνει, όταν θέλει απλώς να καλλιεργήσει στο κεφαλάρι.

Η πιο σημαντική ανανέωση είναι το πλαίσιο, που έχει εντελώς καινούργια δομή. Τα ελαστικά 6.5/80-15 είναι τοποθετημένα σε απόσταση 500 mm μεταξύ τους σε δύο σειρές. Κάθε τροχός φροντίζει για τη σταθεροποίηση του χώματος πριν από τα δύο υνιά σε απόσταση 125 mm. Κατά τη δοκιμή, το σύστημα Terradisc Multiline είχε καλή απόδοση.



Με ένα Fendt 514 Vario στο μπροστινό μέρος είχαμε τη δυνατότητα να εργαστούμε άνετα με ταχύτητες 12-14 χλμ/ ώρα. Σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, που διέθετε ελαστικό κύλινδρο κανονικού μεγέθους, ο νέος εξοπλισμός κίνησης λειτουργεί καλύτερα σε ελαφρύ και ξηρό χώμα.

Οι δίσκοι χαμηλώνουν πρώτα, και μετά από λίγο ακολουθεί η ράβδος ευθυγράμμισης και το εξάρτημα σπαρτικής. Η σειρά της διαδικασίας αντιστρέφεται κατά την ανύψωση.



Σε αυτό το πλαίσιο, πρέπει να επαινέσουμε τους καλούς μηχανισμούς που κάνουν όλα αυτά εφικτά. Αντί να χρησιμοποιούνται περίπλοκα χειριστήρια ελέγχου αλληλουχίας, το Pöttinger βασίζεται σε μια απλή και ρυθμιζόμενη βαλβίδα ανακούφισης πίεσης για τη χρονομέτρηση της καθυστερημένης ενέργειας στο κεφαλάρι.

Σύνοψη: Οι ανανεώσεις στο Multiline καλύπτουν τις αδυναμίες του προηγούμενου μοντέλου. Το σύστημα φαίνεται να είναι καλά σχεδιασμένο και σίγουρα είναι μια καλή λύση για πιο μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που δεν χρειάζεται να βασίζονται τόσο στο άροτρο.

Το μοναδικό μειονέκτημα είναι ότι, παρ'όλο τον στιβαρό εξοπλισμό κίνησης, το Multiline δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί στον δρόμο με χοάνη γεμάτη σπόρους, κάτι όχι πολύ καλό όταν πρέπει να κινηθεί κανείς ανάμεσα σε μικρά χωράφια. Πέρα από αυτό, το ευέλικτο μηχάνημα 3 μ. για ένα πέρασμα θα ήταν ιδανικό για τέτοιου είδους αγροκτήματα.

Ο εξοπλισμός κίνησης χρησιμοποιεί μια διάταξη τροχών για την ελαχιστοποίηση της αναπήδησης(αριστερά). Οι σύνδεσμοι καλωδίων/εύκαμπτου σωλήνα για τη σπαρτική είναι επιμήκεις στο πλαίσιο(δεξιά).

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία