Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Τεχνολογία

Σύστημα καθοδήγησης και με έλεγχο ISObus το i-Plough της Kverneland

Το καινούργιο περιστρεφόμενο άροτρο της Kverneland ανοίγει νέους ορίζοντες χάρη στο χειριστήριο ISObus.

pt_eix_Kverneland2500i_053_id75407_0001_id75677NEW

Βασίλης Σοφός

227
0

H βασική μονάδα του Kverneland 2500 B i-Plough μπορεί να έχει τέσσερις, πέντε ή έξι αυλακωτήρες και μπορεί να το τραβήξουν τρακτέρ με ισχύ έως 280 ίππους. Το ίδιο το τρακτέρ δεν χρειάζεται να έχει εξοπλισμό ISObus, καθώς οι οθόνες IsoMatch Tellus Pro ή Tellus Go είναι έτοιμες για έλεγχο. Ο έλεγχος αναδίπλωσης μπορεί να γίνει με βίδα ρήξης —που αντιστοιχεί στο «B» το οποίο υπάρχει στο όνομα του μοντέλου— ή με φυλλοειδή ελατήρια, τα οποία επιτρέπουν την αυτόματη επαναφορά.



Η απόδοση μπορεί να συνοψιστεί εύκολα:

Δεν είχαμε κανένα παράπονο με την ικανότητα του συστήματος ελέγχου να διατηρεί το μηχάνημα στην ευθεία κατά την εργασία.

Με πλάτος αυλακιού 450 mm και βάθος εργασίας 250 mm, τα σώματα απομακρύνονταν εντελώς από τον πυθμένα του αυλακιού.

Προσφέρονται εναλλακτικές λύσεις για εργασία σε μεγαλύτερο πλάτος ή βάθος.

Οι μύτες με έντονη γωνία επέτρεπαν την άμεση διείσδυση. Όλα τα υπολείμματα-συμπεριλαμβανομένων των κοτσανιών του καλαμποκιού. Ο πίσω δίσκος δεν χρειαζόταν να αφαιρεθεί και το άροτρο δεν μπλόκαραρε.

Τον περισσότερο καιρό το I-Plough ακολουθούσε ένα New Holland T6.175, του οποίου η ισχύς στους 145 ίππους (ονομαστική) και στους 175 ίππους (μέγιστη) δεν δυσκολευόταν να το τραβήξει σε οποιοδήποτε έδαφος και αυτό, ίσως, μπορούσε να βοηθηθεί από το σχέδιο του αναστρεπτήρα.

Είναι λογικό ότι πολλά άτομα αμφισβητούν την ανάγκη για να προσθέσουν ηλεκτρονικά συστήματα στο άροτρο και αυτό είναι δικαιολογημένο. Εντούτοις, βρήκαμε χειριστές από ευρύ φάσμα ηλικιών που είπαν ότι τους έλειψε η ευχρηστία των συστημάτων της Kverneland.

Ανεξάρτητα από το εάν ο χειρισμός του μηχανήματος εκτελείται από την οθόνη ISObus του τρακτέρ ή τη μονάδα Tellus της εταιρείας, οι ρυθμίσεις ξεκινούν από το κεντρικό μενού.



Από εδώ μπορείτε να:

Ρυθμίζετε το πίσω σώμα για να ξύνει το κεφαλάρι και να μετακινείτε το άροτρο σε θέση αποθήκευσης

Εναλλάσσεστε ανάμεσα στις θέσεις εργασίας και πορείας στον δρόμο.

Αποθηκεύετε/ανακτάτε έως και εννέα ρυθμίσεις

Αποθηκεύετε πληροφορίες εργασίας σε δέκα μνήμες 

Χρησιμοποιείτε τον μη αυτόματο έλεγχο σε περίπτωση που αστοχήσει το αυτόματο σύστημα.

Εάν το σύστημα ISObus του τρακτέρ και του αρότρου συνεργάζονται— αυτό ίσχυε με το δικό μας μηχάνημα— δεν υπάρχει ανάγκη για αγορά ξεχωριστής οθόνης.

Σε γενικές γραμμές, οι χειριστές προτιμούσαν τις δύο μονάδες, μία για το άροτρο (συνήθως την IM Tellus Go) και την οθόνη του τρακτέρ για όλες τις λειτουργίες που αφορούν αποκλειστικά το τρακτέρ.

Η μονάδα 7 ιντσών της Tellus, τα σαφή μενού και το διπλό πληκτρολόγιο τα πήγαν πολύ καλά. Η βασική ρύθμιση περιλαμβάνει την εισαγωγή του απαιτούμενου πλάτους αυλακιού και το βάθος εργασίας, καθώς και την απόσταση ανάμεσα στα εσωτερικά τοιχώματα των πίσω τροχών του τρακτέρ.

Μόλις ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία, ρυθμίζονται πρώτα αυτόματα το πλάτος αυλακιού και οι θέσεις στάσεις αναστροφής. Αυτές οι ρυθμίσεις αποθηκεύονται στη μνήμη, και αυτό θα μπορούσε να είναι χρήσιμο αν το άροτρο κινείται από ένα αγρόκτημα στο άλλο ή/και αλλάζει τρακτέρ.



Φυσικά, οι βασικές ρυθμίσεις μπορούν να παρακάμπτονται βηματικά, να επαναφέρονται ή να αποθηκεύονται ξανά, παρέχοντας μεγάλο περιθώριο για ρυθμίσεις κατά την εργασία.

Το αποτέλεσμα είναι ότι το άροτρο μπορεί να επαναρυθμίζεται εύκολα και πολλές φορές από την καμπίνα. Έχετε υπόψη ότι τα προϋνία και οι δίσκοι εξακολουθούσαν να χρειάζονται μη αυτόματη ρύθμιση.

Τα καλά νέα είναι ότι και οι δύο δουλειές γίνονται με το ίδιο κλειδί και ότι ο σύνδεσμος επιτρέπει σε κάθε ζεύγος προϋνίων να ρυθμίζονται ταυτόχρονα και αδιαβάθμητα Ο αυτοματισμός εκτείνεται και στην αφαίρεση και σύνδεση του αρότρου.



Πατήστε ένα κουμπί και η κεφαλή και η δοκός μετακινούνται στη θέση αποθήκευσης. Αν κουνήσετε προς τα κάτω το σταντ δύο θέσεων με ελατήριο και, αν είναι επίπεδο το έδαφος, δε χρειάζεται να καθυστερήσετε με τα διαφορετικά ύψη των μπλοκ που υπάρχουν κάτω από τα σώματα. Ακόμα καλύτερα, ο σύνδεσμος του τρακτέρ θα πρέπει να αποσυνδέονται εύκολα.

Τραβήξτε τρεις εύκαμπτους σωλήνες, απελευθερώστε την τάπα ISObus, τοποθετήστε τους στη βάση που παρέχεται και τελειώσατε. Η σύνδεση είναι εξίσου απλή.

Σύνοψη

Σχεδόν όλοι όσοι συμμετείχαν σε αυτή τη δοκιμή αμφισβήτησαν την ιδέα της αυτοματοποίησης της λειτουργίας άροσης μέσω ISObus. Προς το τέλος της δοκιμής -ακόμα και χωρίς την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουμε το FurrowControl που λειτουργούσε μέσω GPS- είχαν αλλάξει γνώμη.

Ποιοι ήταν οι λόγοι; Η απλότητα και η ευκολία χρήσης: οι δύο παράγοντες που ικανοποιούν τον χειριστή, οι οποίοι αξιοποιούν την ικανότητα της βασικής μονάδας για την παροχή εξαιρετικού αποτελέσματος.

Πέρα από αυτό, οι ειδικές ρυθμίσεις μπορούν να αποθηκεύονται και να ανακαλούνται και αυτό διευρύνει τη δυνατότητα του αρότρου για χρήση σε αγροκτήματα ή από επιχειρήσεις συμβολαιακής γεωργίας όπου μπορεί να χρησιμοποιείται περισσότερα από ένα τρακτέρ έλξης.

Τα μηχανήματα της Kverneland διαθέτει στην ελληνική αγορά η εταιρεία Terra AE (2410/230421)

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προιόντα Τεχνολογία