Αυτό που πρέπει να σημειώσουμε εδώ είναι το γεγονός ότι, μολονότι οι νεοεισαχθέντες κινητήρες είναι προσαρμοσμένοι σε αυτούς τους κανονισμούς, πολλοί άλλοι παλαιότερης τεχνολογίας κινητήρες θα πρέπει να παραμετροποιηθούν από τις κατασκευάστριες, ακόμη και αν πρόκειται για μοτέρ με μικρή ιπποδύναμη.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι εταιρείες οφείλουν να κάνουν τις απαραίτητες επεμβάσεις στη διαχείριση των καυσαερίων.
Μια από τις σημαντικότερες αλλαγές που έρχονται εστιάζουν στις ιπποδυνάμεις των οχημάτων. Συγκεκριμένα, κινητήρες με ιπποδύναμη κάτω από 25 ίππους και πάνω από 750 εμπίπτουν πλέον στο νέο κανονισμό εφαρμογής.
Οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί αυστηρότεροι από τους αμερικάνικους
Καθόλου τυχαία, η ΕΕ θα φτάσει να έχει τους αυστηρότερους κανονισμούς ρύπων ακόμη και σε σύγκριση με τα επίπεδα Tier 4 Final που εφαρμόζουν τώρα οι Ηνωμένες Πολιτείες.
Αυτό συμβαίνει όχι τόσο γιατί οι αμερικάνικοι κανονισμοί είναι γενικά «χαλαρότεροι» αλλά γιατί οι ευρωπαϊκοί έχουν καθορίσει χαμηλότερο όριο σωματιδίων σε σχέση με τις ΗΠΑ.
Τα νέα πρότυπα εκπομπών θα τεθούν σε ισχύ τον Ιανουάριο του 2019, έχοντας μόνο ένα καθολικό πλαίσιο τήρησης χωρίς να υπάρχουν διαφορετικά επίπεδα. Από τον Ιανουάριο του επόμενου έτους, τα πρότυπα εκπομπών κατά το στάδιο V θα αντικαταστήσουν το υφιστάμενο (πολυεπίπεδο) νομικό πλαίσιο με έναν κανονισμό για ολόκληρη την ΕΕ.