Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Profi

Στο δυναμόμετρο το Valtra N134 Versu των 135 ίππων

Μετά την εκπληκτική Σειρά T, η Valtra παρουσιάζει την ανανεωµένη «N» µε την ίδια µοντέρνα καµπίνα και κινητήρα Stage IV. Όταν έφθασε στα χέρια µας το τετρακύλινδρο µοντέλο µε ισχύ 99kW/135 ίππων, φάνηκε πάνω απ’ όλα αποφασισµένο να τα «βάλει» µε τον...

Στο δυναμόμετρο το Valtra N134 Versu των 135 ίππων

19
0

Από απόσταση είναι δύσκολο να ξεχωρίσεις τη Σειρά N4 από τη Σειρά T4, ενώ ακόµα και οι πιο παρατηρητικοί δεν πρόκειται να διαβάσουν το σήµα του µοντέλου. Πρέπει να στέκεσαι δίπλα στο τετρακύλινδρο τρακτέρ, για να παρατηρήσεις το µικρό αλλά κοµψό σήµα του µοντέλου στον προβολέα, ενώ το διακριτικό στον µεντεσέ της πόρτας ενηµερώνει αναφορικά µε το ποιο σύστηµα µετάδοσης χρησιµοποιείται.
Αυτόν το µήνα εξετάζουµε το N134 Versu. Όπως τα µοντέλα Active και HiTech, διαθέτει σύστηµα µετάδοσης powershift µε πέντε ταχύτητες µε 30 σχέσεις συνολικά και περιοχή αργής ταχύτητας, ενώ τα Direct διαθέτουν το αδιαβάθµητο κιβώτιο της Valtra. Η διαφορά ανάµεσα στα HiTech, Active και Versu είναι ό,τι σχετίζεται µε τις προδιαγραφές του υδραυλικού συστήµατος. Ας ξεκινήσουµε όµως µε την «καρδιά» του Ν.

∆υστυχώς, η Valtra δεν αποκαλύπτει την ονοµαστική ισχύ του κινητήρα, ενώ το φυλλάδιο δείχνει µόνο τη µέγιστη απόδοση των 99kW/135 ίππων (σε ISO14396, χωρίς βοηθητικά). Στη συνέχεια πρέπει να προσθέσετε το «µπόνους» της λειτουργίας ενίσχυσης (έως 107kW/145 ίπποι), που ενεργοποιείται για την εργασία pto, ακόµα και όταν το µηχάνηµα είναι στατικό ή κινείται µε ταχύτητα πάνω από 11,5 χ.α.ώ. στην περιοχή C.
Το κέντρο δοκιµών DLG επιβεβαίωσε αυτά τα στατιστικά στοιχεία στο δυναµόµετρο. Με τη λειτουργία ενίσχυσης απενεργοποιηµένη, η οµάδα της δοκιµής µέτρησε 89,9kW/120,5 ίππους και, µε την ενίσχυση ενεργοποιηµένη µέτρησε 96,3kW/129,1 ίππους. Το ίδιο ισχύει για τη µέγιστη ροπή του κινητήρα AGCO Power 49AWI 4,9 λίτρων, που έδωσε 550 Nm (µε ενίσχυση) -ένα κορυφαίο αποτέλεσµα γι’ αυτήν τη ζώνη ιπποδύναµης. Αυτό και σχεδόν τα 10% πρόσθετης ισχύος και πάνω από 27% συνεχούς ισχύος αντισταθµίζουν τη µάλλον µέτρια ροπή.

Ωστόσο, τα νέα δεν είναι ευχάριστα όσον αφορά την κατανάλωση καυσίµου -τα 279g/kWh σε ονοµαστική ισχύ (συν 20g/kWh AdBlue) είναι µέτριο αποτέλεσµα όπως και τα 248g/kWh σε µέγιστη απόδοση pto µε ενίσχυση. Και παρόλο που η ισχύς ράβδου έλξης είναι καλή µε 83,5kW/112 ίππους στο µέγιστο επίπεδο, συνοδεύεται µε το τίµηµα της παραπάνω µέτριας κατανάλωσης γι’ αυτή ζώνη ισχύος: 286g/kWh και 317g/kWh σε ονοµαστική ταχύτητα.
Σε ό,τι αφορά το Powermix, ο συνολικός µέσος όρος για το N134 ήταν 296g/kWh (συν 24,5g/kWh AdBlue), που είναι πάνω από 2% από τον συνολικό µέσο όρο της δοκιµής.

Όπως αναφέραµε, το σύστηµα µετάδοσης έχει τέσσερις περιοχές (A έως D) και πέντε ηµιαυτόµατα βήµατα, που αλλάζουν µε έναν µικρό µοχλό στο µπράτσο καθίσµατος. Οι δύο λειτουργίες «Cruise Control» και η λειτουργία «Hill Hold» για το ξεκίνηµα σε πλαγιές είναι πολύ χρήσιµες λεπτοµέρειες. Επίσης, αυτό ισχύει µε τον προγραµµατισµό των ταχυτήτων εκκίνησης. Σχετικά µε την εκκίνηση, υπάρχει µόνο ένα παλινδροµικό χειριστήριο ελέγχου (µε ενσωµατωµένη ασφάλεια), αλλά λειτουργεί τέλεια. Η Valtra «πείραξε» και τις στροφές του κινητήρα. Μόλις η σαΐτα βρεθεί στη µεσαία θέση ο κινητήρας µπαίνει στο ρελαντί στις 850 σ.α.λ., οι οποίες αυξάνονται στις 1.000 σ.α.λ. µόλις επιλέξετε την κατεύθυνση της πορείας. Οι στροφές µειώνονται στις 700 σ.α.λ. µε το µοχλό στη θέση στάθµευσης.

Στο πίσω µέρος, η επιλογή pto περιορίζεται σε τρεις ταχύτητες (540, 540E, 1.000 ή 1.000E) και τη βασική ταχύτητα pto. Η επιλογή της ταχύτητας από τον περιστροφικό διακόπτη είναι εύκολη και το ίδιο ισχύει για τη λειτουργία pto στο κεφαλάρι, που προσφέρει άφθονο περιθώριο ερµηνείας.
Οι µετρήσεις απόδοσης του υδραυλικού συστήµατος και δύναµης ανύψωσης ήταν κορυφαίες. Το τρακτέρ της δοκιµής µας ήταν εξοπλισµένο µε κορυφαία αντλία µε ταλαντευόµενη πλάκα και είχε παροχή 221,3 λίτρα/λεπτό στο σταθµό DLG. Είναι µια εξαιρετική απόδοση για ένα τρακτέρ αυτού του µεγέθους. Το ίδιο ισχύει και για την απόδοση του υδραυλικού συστήµατος, που έφτασε τα 55,7 kW -πάνω από το 50% της απόδοσης του κινητήρα.

Παρότι η ισχύς ανύψωσης είναι λίγο πάνω από τους 6,2 τόνους, το τετρακύλινδρο τρακτέρ έχει αρκετή δύναµη για να ανυψώνει µεγάλα κιτ. Οι σταθεροποιητές προέρχονται από τη φιλανδική LH, αν και δεν µας εντυπωσίασαν κατά το όργωµα σε πλαγιές. Επίσης, ο εύκαµπτος σωλήνας για το λάδι έφυγε από τον επάνω υδραυλικό σύνδεσµο. Κατά τα άλλα, το µοναδικό µας παράπονο είναι η απουσία ρυθµιζόµενου αναστολέα στο κατά τ’ άλλα εύχρηστο χειριστήριο ελέγχου βάθους.

Και φτάνουµε στη µεγάλη καµπίνα, όπου επαινέσαµε τα σκαλιά, το χώρο και το κάθισµα συνεπιβάτη κατά τη δοκιµή µας για τη σειρά Τ4. Αν δεν σας αρέσει να κοιτάζετε πάνω από τον ώµο σας, το κάθισµα περιστρέφεται κατά 180° και το πλήρες σύστηµα κίνησης όπισθεν Twin Trac ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισµό µαζί µε το Quick Steer.
Μετρήσαµε επίπεδο θορύβου 75,4 dB(A) υπό φορτίο, που είναι αρκετά υψηλό για ένα καινούργιο τρακτέρ. Επίσης, παρατηρήσαµε το υψηλό επίπεδο θορύβου κινητήρα 82,8νdB(A) στο µηχάνηµα. Αυτό φαίνεται να οφείλεται εν µέρει στον µεγάλο πλαστικό σωλήνα εισαγωγής αέρα στην αριστερή κολόνα Α.

Η καµπίνα έχει πολλά καλά σηµεία, όπως τα φωτιζόµενα σκαλιά, τα πολλά ρυθµιζόµενα φώτα εργασίας σε όλο το µηχάνηµα, ο υαλοκαθαριστήρας µε γωνία 270° και οι προαιρετικοί υαλοκαθαριστήρες στα πλαϊνά παράθυρα. Έχουµε πολλούς επαίνους και για την άνεση κατά την οδήγηση. Ο µπροστινός άξονας µε ανάρτηση και η πνευµατική ανάρτηση καµπίνας αλληλεπιδρούν εξαιρετικά, ενώ λατρέψαµε το µικρό και πολύ εύχρηστο τιµόνι και τον µικρό κύκλο στροφής 10,4 µ. (ελαστικά 480/70 R28 σε πλάτος ίχνους 1,74 µ.). Με την προϋπόθεση ότι το µηχάνηµα διαθέτει Quick Steer (στάνταρ στο µοντέλα µε GPS), ο χειριστής µπορεί να µειώνει τον αριθµό των ολόκληρων στροφών από πέντε σε 1,5 στρίβοντας απλά τον περιστροφικό διακόπτη.

Το βάρος του πλήρως εξοπλισµένου τρακτέρ της δοκιµής µε τον µπροστινό σύνδεσµο και στηρίγµατα µπροστινού φορτωτή ήταν 7,1 τόνοι. Ωστόσο, χάρη στο µεικτό βάρος των 11 τόνων υπάρχει χώρος για αξιοπρεπές ωφέλιµο φορτίο 4 τόνων, που είναι πολύ καλό. Το ίδιο ισχύει και για τις αυτόµατες λειτουργίες κίνησης στους τέσσερις τροχούς και µπλοκέ διαφορικού: Σε αυτά συµπεριλαµβάνεται η λειτουργία αυτόµατης εκκίνησης που αφήνει ενεργοποιηµένη την κίνηση στους τέσσερις τροχούς για 30 δλ.

Και φτάνουµε στη συντήρηση. Τα ντεπόζιτα είναι κάπως µικρά: 235 λίτρα καύσιµο και 45 λίτρα AdBlue. Εποµένως, µετά από λιγότερες από 10 ώρες θα χρειαστεί γέµισµα. Ευτυχώς, υπάρχει επιλογή για προαιρετικό ντεπόζιτο 315 λίτρων, αλλά αυτό σηµαίνει ότι η απόσταση από το έδαφος θα µειωθεί 8 εκ.
Το καπό κλειδώνει και η πρόσβαση στο ψυγείο και στον καθαριστή αέρα είναι ικανοποιητική.

Σύνοψη: Το Valtra N134 έχει καλά χαρακτηριστικά απόδοσης που προέρχονται από τον κινητήρα, το υδραυλικό σύστηµα και τον σύνδεσµο, αλλά η ασυνήθιστα υψηλή κατανάλωση καυσίµου και τα µειονεκτήµατα ως προς την εργονοµία θα µπορούσαν να διορθωθούν µε λίγη περισσότερη προσοχή από τους σχεδιαστές. Κατά τα άλλα, µας εντυπωσίασε η άνεση για τον χειριστή από πλευράς συστήµατος µετάδοσης και ανάρτησης του τρακτέρ.

Ρεπορτάζ από το περιοδικό Profi Ιουνίου.



Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Επιλογές από τα έντυπα