BACK TO
TOP
Profi

Αγαπημένο του χόμπι, οι αλλαγές μέσω του Command8

Όταν πρωτοείδαμε το John Deere 5125R η αλήθεια είναι πως εκπλαγήκαμε από την αίσθηση μεγάλου τρακτέρ σε μικρό πακέτο. Ατραξιόν σε αυτό το μοντέλο όμως είναι το νέο κιβώτιο Command8, το οποίο αν και έχει την τάση να αλλάζει πολύ συχνά σχέσεις στον αυτόματο, είναι ευλογημένο με άλλα ελκυστικά χαρακτηριστικά

deere_1

Βασίλης Σοφός

45
0

Η τελευταία ανανέωση στη γκάμα 5R περιλαμβάνει 4 μοντέλα από 90 έως 125 ίππους που κατασκευάζονται πλέον στο εργοστάσιο της Αγκούστα των Ηνωμένων Πολιτειών.

Πριν από αυτό, η παραγωγή των μοντέλων αυτών γινόταν στη Γερμανία και συγκεκριμένα στο εργοστάσιο του Μάνχαϊμ της Γερμανίας. Αυτό που άλλαξε στα τρακτέρ αρχικά είναι το μεταξόνιο, το οποίο τώρα είναι 2,25 μέτρα. Πρώτη καινοτομία στα νέα 5R η ευκολία με την οποία τοποθετείται ο φορτωτής στο πλαίσιο του οχήματος.



Ο κινητήρας που κινεί πλαίσιο και αμάξωμα προέρχεται από την John Deere (PWX-Deere Power Systems) με κυβισμό 4,5 λίτρα. Τα μικρά στην έκδοση 1,80 μέτρων 5R της εταιρείας έχουν μάλιστα το αβαντάζ να συμμορφώνονται με τους κανονισμούς ρύπων Stage IIIB (Tier 4i) χωρίς AdBlue που θα ισχύουν μέχρι το 2021. Και αυτό το τονίζουμε διότι για κάποιους πελάτες το παραπάνω αποτελεί μεγάλο πλεονέκτημα.

Περνάμε στα άλλα χαρακτηριστικά που αφορούν τις πραγματικές ικανότητες που έχει ο κινητήρας του μοντέλου. Φυσικά το Dyno Test στο διάδρομο δοκιμών DLG έπιασε δουλειά και έδειξε 83,3kW / 111,7 ονομαστικούς ίππους.

Όμως τα καλύτερα έρχονται στις 2.000 σ.α.λ., εκεί όπου ο κινητήρας αποδίδει 90.6kW / 121.5 ίππους με το pto ενεργό. Έπειτα υπάρχει το λεγόμενο TPM transport boost (ώθηση μεταφοράς), το οποίο προσθέτει άλλους 10 ίππους όταν το 5R ταξιδεύει με πάνω από 15 χλμ/ώρα. Όπως μας λέει η κατασκευάστρια, το σύστημα αυτό είναι διαθέσιμο και στα τέσσερα μοντέλα της σειράς.



Πώς ανακαλύψαμε τις αποδόσεις από το παραπάνω σύστημα στο DLG; Οι μηχανικοί της Deere είχαν ρυθμίσει το τρακτέρ έτσι ώστε να είναι διαθέσιμο μολονότι δεν βρισκόταν σε πραγματικές συνθήκες. Στο κέντρο δοκιμών πράγματι το τρακτέρ απέδωσε όσα έλεγε η εταιρεία: 7,0kW/ 9,4 ίπποι παραπάνω, φτάνοντας στα 90,4kW/ 121,2 ίππους.

Αυτή η παραπάνω ισχύς μειώνεται όταν αντίστοιχα μειώνονται και οι στροφές του κινητήρα και συνεπώς δεν αντανακλώνται οι αριθμοί αυτοί στη μέγιστη απόδοση. Γενικά, το 5R προσφέρει μια πολύ καλή καμπύλη ισχύος με αύξηση ροπής 36% (όσο η ταχύτητα πέφτει κατά 32%), έχοντας μέγιστη ροπή 492 Nm.

Αναφορικά με τη κατανάλωση καυσίμου, όπου είπαμε μάλιστα ότι ο κινητήρας δεν χρησιμοποιεί το πρόσθετο υγρό AdBlue, η κατανάλωση έδειξε 423g/kWh και 248g/kWh στη μέγιστη απόδοση pto, αποτέλεσμα αρκετά καλό. Το ίδιο καλά αποτελέσματα έδειξε και η δοκιμή στο DLG 2.0 Powermix, όπου το κόμπακτ τρακτέρ έκαψε 279g / kWh, δηλαδή 3% κάτω από μέσο όρο των αποτελεσμάτων άλλων δοκιμών τρακτέρ.

Διαβάστε αναλυτικό ρεπορτάζ στο Profi Δεκεμβρίου που κυκλοφορεί στα περίπτερα.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία