Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Profi

Πάει μόνη της η νέα μηχανή του γκαζόν της John Deere που καθαρίζει άνετα 2.300 τ.μ

Οι αυτόνοµες µηχανές του γκαζόν αρχίζουν να γίνονται περισσότερο δηµοφιλείς. Εάν έχετε µπει στον πειρασµό και προτιµάτε να επιλέξετε ένα πιο γνώριµο όνοµα, τότε η John Deere προσφέρει το Tango Ε5, δεύτερης γενιάς σήµερα.

Main-2b

501
0

Έχοντας δοκιµάσει συµβατικές µηχανές του γκαζόν, µε τις οποίες χρειάζεται να κάθεσαι µισή ώρα όρθιος για να περάσεις έναν κήπο, η ιδέα να γίνεται αυτή η εργασία αυτόνοµα και σε λιγότερο χρόνο είναι σίγουρα ελκυστική. Η προφανής επιλογή θα ήταν να προσανατολιστούµε σε µία κουρευτική όπου θα επέβαινε ο χειριστής, στο οποίο και τα παιδιά θα µπορούσαν να εξασκούν τις οδηγικές τους ικανότητες.
Αλλά µε λιγότερα χρήµατα και τελικά µικρότερη ταλαιπωρία, ένα ροµπότ ή µια αυτόνοµη µηχανή κουρέµατος του γκαζόν ανταποκρινόταν, απελευθερώνοντας χρόνο εδώ και τώρα για να περνά κανείς µε τους δικούς του. Παρόλα αυτά, µια σχετικά βασική ερώτηση παρέµενε: θα µπορούσε ένα ροµπότ να φέρει εις πέρας τη φροντίδα του γκαζόν που αναπτύσσεται γρήγορα σε επιφάνεια 2.300 τετραγωνικών µέτρων; Μετά από µερικά τηλέφωνα, η John Deere απάντησε στην πρό(σ)κληση, δανείζοντας µας ένα µοντέλο Tango E5 της σειράς II, το οποίο δοκιµάζουµε εδώ και οχτώ µήνες.


Μπορεί να προγραµµατιστεί µε τέτοιο τρόπο ώστε να χρησιµοποιηθεί µέχρι τέσσερις φορές σε 24 ώρες.

Παρασκευάζεται στο Gummersbach της Γερµανίας, σε συνέχεια της εξαγοράς από τη John Deere της εταιρείας παρασκευής µηχανηµάτων κουρέµατος γκαζόν Sabo πριν λίγα χρόνια, ενώ διατίθενται και σήµερα στη χώρα µε την επωνυµία Sabo. Επίσης, αξίζει να σηµειωθεί ότι το µοντέλο Tango δεν κυκλοφορεί στη Βόρεια Αµερική.

Το πρώτο µέληµα είναι να αποφασίσουµε σε ποιο σηµείο θα εφαρµοστεί η µονάδα φόρτισης: απαιτείται κατάλληλη τροφοδοσία που να είναι όσο σταθερή χρειάζεται. Καθώς σε αυτή την περιοχή παρατηρείται κίνηση, θέλουµε επίσης να είναι στεγνή. Μερικοί χρήστες τοποθετούν την υποδοχή φόρτισης από την πλευρά του χορταριού και στη συνέχεια απλώνουν τεχνητό γκαζόν κάτω, απ’ όπου η µηχανή κουρέµατος περνά µέσα και έξω.  


Περιστασιακά η µηχανή κουρέµατος του γκαζόν έχει τη δυνατότητα να λειτουργήσει σε έναν σταδιακά επεκτεινόµενο κύκλο.

Αφού οριστεί το σηµείο, µπορεί να τοποθετηθεί και το περιµετρικό καλώδιο. Ο καλύτερος τρόπος για να γίνει αυτό είναι µε µια ειδική µηχανή εναπόθεσης καλωδίου, παρόλο που για µικρότερες αποστάσεις και δουλειά στις γωνίες είναι δυνατό να χρησιµοποιηθούν τα παρεχόµενα πλαστικά πασσαλάκια για να συγκρατηθεί το καλώδιο στη θέση του πάνω στην επιφάνεια του γκαζόν – το γρασίδι θα σκεπάσει γρήγορα το καλώδιο σε περίπτωση που είναι σφιχτό. Το Tango χρειάστηκε, επίσης, να περάσει από ένα ιδιωτικό δροµάκι που χώριζε δύο σηµεία µε χορτάρι. Σε αυτή την περίπτωση, δύο αυλακώσεις χαράχτηκαν µε ένα πριόνι και το καλώδιο τοποθετήθηκε µέσα. Η µηχανή κουρέµατος, επιπλέον, χρειάστηκε να διανύσει µία µικρή επιφάνεια µε χαλίκι, όπου δεν παρουσίασε πρόβληµα.

Αφού έχει τοποθετηθεί το καλώδιο, αυτό που χρειάζεται είναι να γίνουν οι ρυθµίσεις στη µηχανή κουρέµατος. Μπορεί να προγραµµατιστεί µε τέτοιο τρόπο ώστε να χρησιµοποιηθεί µέχρι τέσσερις φορές σε 24 ώρες και θεωρείται εύκολο το να ακολουθήσει το ίδιο πρόγραµµα µέσα στην εβδοµάδα. Εναλλακτικά, υπάρχει η δυνατότητα να επιλεγούν διαφορετικά προγράµµατα, όπως για παράδειγµα το σαββατοκύριακο, όταν ενδεχοµένως υπάρχουν παιδιά που παίζουν στο γρασίδι. Συνήθως η µηχανή του γκαζόν αρχίζει να κόβει αφού έχει φύγει από το σηµείο φόρτισης, αλλά µπορεί να προγραµµατιστεί ώστε να ξεκινήσει από µέχρι έξι σηµεία. Γι' αυτό τον σκοπό, χρειάζεται να µετρήσει κανείς πόσο µακριά κατά µήκος του συνοριακού καλωδίου είναι το σηµείο από τον φορτιστή και στη συνέχεια να καταχωρήσει την απόσταση. Μετά, κατά τη ρύθµιση του προγράµµατος, γίνεται εισαγωγή του σηµείου εκκίνησης εφόσον θέλετε. Αυτό µας φάνηκε ιδιαίτερα χρήσιµο σε περιπτώσεις όπου υπήρχαν γωνίες 90 µοιρών, όπου η µηχανή του γκαζόν ενδεχοµένως να µην πήγαινε από µόνη της τόσο συχνά όσο σε άλλα σηµεία.

Η Ε5 δουλεύει σε ίσιες γραµµές, κουρεύοντας µέχρι να φτάσει στις άκρες ή να σκοντάψει σε κάποιο αντικείµενο, οπότε στρίβει ελαφρά και ακολουθεί διαφορετική κατεύθυνση. Το πλεονέκτηµα αυτής της τυχαίας προσέγγισης είναι το ότι περνιέται όλη η επιφάνεια, πράγµα που βοηθά να µειωθoύν τα βρύα. Περιστασιακά η µηχανή κουρέµατος του γκαζόν έχει τη δυνατότητα να λειτουργήσει σε έναν σταδιακά επεκτεινόµενο κύκλο, ωστόσο η συγκεκριµένη λειτουργία µπορεί να απενεργοποιηθεί.

Η ανάπτυξη του χορταριού το µεγαλύτερο µέρος του περασµένου καλοκαιριού δεν απαιτούσε ακριβώς παρέµβαση, όµως το φθινόπωρο που η άνθηση επέστρεψε, ήταν αξιοσηµείωτο το πόση επιφάνεια ήταν σε θέση να καλύψει σε µία προσπάθεια – διάρκειας περίπου 90-120 λεπτών.

Εάν επιλέξει κανείς µεγαλύτερο παράθυρο, η µηχανή κουρέµατος θα χρειαστεί και πάλι να επιστρέψει στο σηµείο φόρτισης µόλις η µπαταρία είναι χαµηλή: για παράδειγµα, σε περίπτωση που είχε προγραµµατιστεί ώστε να δουλεύει για δύο ώρες, η Tango θα επιστρέψει κατά µήκος του περιµετρικού καλωδίου όταν θα έχει χαµηλή µπαταρία, ας πούµε µετά από 90 λεπτά. ∆ίνεται, επίσης, η επιλογή δύο προγραµµάτων ώστε να επιλέγεται το ένα στις αρχές της σεζόν όταν το χορτάρι φυτρώνει γρήγορα και το άλλο όταν η βλάστηση έχει επιβραδυνθεί.

Εκτός από το χορτάρι, το Tango είχε να διαχειριστεί την παρουσία δύο παιδιών και δύο σκυλιών. Παρόλο που µεγαλύτερα αντικείµενα, όπως µικρά αγωνιστικά go-kart δεν δηµιουργούσαν πρόβληµα αφού η µηχανή για το γκαζόν απλώς πέφτει πάνω τους, στρίβει και µετά ακολουθεί άλλη πορεία, µικρότερα αντικείµενα όπως µπάλες του τένις και κλαδιά που αφήνουν τα σκυλιά ίσως προκαλέσουν λίγο µεγαλύτερη ακαταστασία. Η µπάλα απλά χτυπήθηκε και πετάχτηκε αλλά τα µεγαλύτερα κλαδιά µπορεί να κάνουν τη µηχανή του κουρέµατος να ανασηκωθεί και στη συνέχεια να σταµατήσει, περιµένοντας κάποιον να την ξεκολλήσει.

Αναφορικά µε την ασφάλεια, η µηχανή κουρέµατος έχει έναν αισθητήρα για πιθανά εµπόδια. ∆ιαθέτει, ακόµη, έναν αισθητήρα κλίσης, οπότε στο ενδεχόµενο η µηχανή  να ανέβει πάνω σε κάτι, η λεπίδα σταµατά αµέσως. Επιπλέον, υπάρχει αισθητήρας αφής στο χερούλι και ένα κουµπί στην κορυφή για να σταµατά σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Όλα µας φάνηκε ότι λειτουργούν καλά και ανάλογα µε το πώς έχει ρυθµιστεί το σύστηµα ασφαλείας, χρειάζεται να πληκτρολογήσετε τον τετραψήφιο κωδικό αναγνώρισης pin, να διαλέξετε το κουτάκι για τα λάθη/ειδοποιήσεις και να το θέσετε ξανά σε κίνηση. ∆εν υπάρχει ανιχνευτής GPS (GPS tracker) στη σειρά ΙΙ Ε5, οπότε ο κωδικός pin αποτελεί το βασικό µέσο εξασφάλισης απέναντι στην κλοπή. Αυτό που µας άρεσε στην Tango ήταν η γερή λεπίδα. Ακόµη και αφού είχε πέσει πάνω σε κάµποσες πέτρες και κλαδιά, δεν παρουσίασε ιδιαίτερη βλάβη και είναι έτοιµη να αποκαλύψει την φρέσκια κοπή.

Σύνοψη: Έχοντας δουλέψει µε την Tango για οχτώ µήνες, είµαστε εντυπωσιασµένοι. Παρόλο που τη χρησιµοποιήσαµε σε λίγο µεγαλύτερη επιφάνεια απ' ό,τι µας είχαν συστήσει, ήταν απολύτως σε θέση να ανταπεξέλθει. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύµατος σε ένα πρόγραµµα κοπής 9:00-12:00πµ και ξανά στις 13:00-18:00µµ, καταγράψαµε 101.1 βατ σε 24 ώρες, που είναι σηµαντικά φτηνότερο απ' ό,τι αν έπρεπε να γεµίσουµε µε καύσιµα µια συµβατική µηχανή κουρέµατος.

 

 

 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία