BACK TO
TOP
Profi

Έχει σηµασία το χέρι στον τηλεσκοπικό φορτωτή Claas Scorpion 741

Μετά από µια µικρή καθυστέρηση, οι τηλεσκοπικοί φορτωτές Claas Scorpion βγαίνουν από τη γραµµή παραγωγής του Liebherr στην Αυστρία. Οδηγήσαµε το 741 Varipower για να διαπιστώσουµε τι άλλαξε µε τη µετάβαση από τα µηχανήµατα που τα έφτιαχνε η Kramer

22-23

60
0

To 2015 η Claas ανακοίνωσε ότι διέκοψε τη µακρόχρονη συνεργασία της µε την Kramer για την κατασκευή τηλεσκοπικών φορτωτών και ένωσε τις δυνάµεις της µε τον κολοσσό στον κλάδο εξοπλισµού κατασκευών Liebherr. Παρόλο που αναφέρεται ότι θα είναι ολοκαίνουργια µοντέλα, τα Scorpion του 2019 έχουν πολλά κοινά στοιχεία µε τους προκατόχους τους που κατασκεύαζε η Kramer. Για παράδειγµα, διατηρούν το υδροστατικό σύστηµα µετάδοσης Varipower από την GKN, την πλευρική µπούµα, το φορείο εξαρτηµάτων, το τζόιστικ και διάφορα χειριστήρια.

Η νέα σειρά περιλαµβάνει επτά µοντέλα µε χωρητικότητα φορτίου από 3,2 έως 5,6 τόνους και ύψη ανύψωσης από 6 έως 10 µ. (βλ. Πίνακα «Νέα µοντέλα Claas Scorpion»). Πέντε µηχανήµατα µε πιο µικρό πλαίσιο έχουν ανυψωτική ικανότητα έως 4,1 τόνους, ενώ οι δύο µεγαλύτερες παραλλαγές έχουν ικανότητα µεταφοράς 4,6 τόνους και 5,6 τόνους.  Για πρώτη φορά, η Claas µπορεί να προσφέρει έναν φορτωτή µε έκταση 3,3 τόνους/9,75 µ. µε το µοντέλο 1033. Εντούτοις, πιο δηµοφιλές θα είναι το µεσαίας κατηγορίας 741, που, όπως υποδηλώνει ο αριθµός του µοντέλου, θα σηκώνει 4,1 τόνους και θα φτάνει έως και 7 µ. Το συγκεκριµένο µοντέλο -το µεγαλύτερο από τα µηχανήµατα µε µικρό πλαίσιο- είναι το θέµα του άρθρου µας.

Όταν το χρησιµοποιήσαµε σε µονάδα παραγωγής βιοαερίου, η αρχική µας εντύπωση ότι το καινούργιο Scorpion είναι ένα ντελικάτο µηχάνηµα µεταφοράς είναι ίσως λίγο άδικη. Τα στατιστικά στοιχεία έδειξαν κάτι διαφορετικό. Εκτός από τη δύναµή του, τα στάνταρ ελαστικά 460/70 R24 του 741 προσφέρουν κύκλο στροφής πάνω από 7,8 µ., υποδηλώνοντας ότι δεν πρόκειται για «παιχνιδάκι». Και αυτή η εντύπωση παρέµεινε καθ όλη τη διάρκεια της απόδοσής του κατά την τροφοδοσία του χωνευτήρα. ∆ιαχειρίστηκε µε άνεση γεµάτους αρπάγες µε συµπυκνωµένο ενσίρωµα, οι κύκλοι µπούµας ήταν γρήγοροι και δεν ήταν αργό κατά την πορεία από το ένα σιλό στη χοάνη εισροής. Αυτή η θετική εντύπωση υπογραµµίστηκε από µια ευρύχωρη καµπίνα, το ικανοποιητικό επίπεδα θορύβου και την καλή ορατότητα.

Με τον στροφέα να βρίσκεται 23 εκ. χαµηλότερα από ότι στα προηγούµενα µηχανήµατα, η πράσινη µπούµα δεν µπαίνει στη µέση και δεν εµποδίζει την ορατότητα προς την πίσω δεξιά γωνία του φορτωτή. Με τόξο µαζέµατος/αδειάσµατος µε γωνία 155°, η µπούµα τύπου «λαιµού κύκνου» µε κάθετο έµβολο ανατροπής προσφέρει µια µικρή βελτίωση όσον αφορά το εύρος σε σχέση µε το προηγούµενο µοντέλο. Μας άρεσε ιδιαίτερα η σύνδεση των εξαρτηµάτων µε τα διπλά άγκιστρα και τους πείρους ασφάλισης. Οι συζεύκτες γρήγορης σύνδεσης τρίτης βαλβίδας και οι ηλεκτρικοί σύνδεσµοι βρίσκονται στο πίσω µέρος του φορείου, ενώ υπάρχουν βοηθητικά κουµπιά αποσύµπιεσης σωλήνα τόσο στην καµπίνα και στην άκρη της µπούµας. ∆εν υπάρχει πρόβληµα µε τους χρόνους κύκλου χάρη στο υδραυλικό σύστηµα Bucher µε αισθητήρα φορτίου, που δηµιουργεί µέγιστη ροή λαδιού 160 λίτρα/λεπτό. Ωστόσο, δεν είναι µόνο αυτά – ακόµα και οι ηλεκτρικά ελεγχόµενες βοηθητικές βαλβίδες παρέχουν έναν βαθµό τµηµατοποίησης και πραγµατοποιείται διαµοιρασµός ροής έτσι ώστε να εκτελούνται ταυτόχρονα όλες οι λειτουργίες.

Η ανάρτηση µπούµας είναι στάνταρ χαρακτηριστικό και ενεργοποιείται αυτόµατα µόλις η ταχύτητα πορείας προς τα εµπρός υπερβαίνει τα 7 χλµ/ώρα. Επίσης, υπάρχει προγραµµατιζόµενη λειτουργία «επιστροφής στο σκάψιµο» µε την ονοµασία «Smart Loading», που δεν χρησιµοποιείται πολύ αλλά θα ευχαριστήσει πολύ τους καλοµαθηµένους χειριστές. Αυτό που δεν υπάρχει πλέον, είναι η λειτουργία «Smart Handling», η οποία στα προηγούµενα µηχανήµατα µάζευε αυτόµατα την µπούµα όταν ήταν ενεργοποιηµένη η λειτουργία κάδου και την επέκτεινε κάθετα όταν ήταν ενεργοποιηµένη η λειτουργία στοίβαξης.

Ο εγκάρσια τοποθετηµένος τετρακύλινδρος κινητήρας Deutz 3,6 λίτρων µε ισχύ 136 ίππους, είναι ευχάριστα αθόρυβος. Τα πρότυπα εκποµπής καυσαερίων Stage IV τηρούνται χάρη στα συστήµατα DOC και SCR µε ψεκασµό AdBlue. Ο µεγαλύτερος κινητήρας 4,1 λίτρων µε ισχύ 156 ίππους προορίζεται για το Scorpion 756 και διαθέτει φίλτρο σωµατιδίων. Το σύστηµα µετάδοσης κίνησης Varipower διαθέτει τρία εύρη ταχύτητας πορείας (0-15 χ.α.ώ., 0-30 χ.α.ώ. και 0-40 χ.α.ώ.) και είναι εξίσου καλά τµηµατοποιηµένο όπως πριν. Το νέο σύστηµα «Smart Roading» ελέγχει την ταχύτητα του κινητήρα σε σχέση µε την ταχύτητα-στόχο για πορεία προς τα εµπρός, στοχεύοντας το σηµείο του εύρους στροφών που προσφέρει τη µεγαλύτερη οικονοµία. Ανάλογα µε το φορτίο, µειώνει την ταχύτητα στις 1.900 σ.α.λ. προτού ακόµα το µηχάνηµα φτάσει την ανώτερη ταχύτητα πορείας που είναι 40 χλµ/ώρα.  Το πεντάλ βηµατικής ενεργοποίησης παρέχει ακριβή τµηµατοποίηση και, επίσης, υπάρχει αυτόµατο φρένο στάθµευσης που ενσωµατώνει λειτουργία «Autohold», στερεώνοντας το µηχάνηµα στις πλαγιές και αποδεσµεύοντάς το µε ένα πάτηµα του δεξιού ποδιού. Εξαιρετικά.

Η καινούργια καµπίνα είναι φωτεινή και λιτή, ενώ διαθέτει κάθισµα αέρα και ρυθµιζόµενο τιµόνι που προσφέρει αρκετό χώρο στους πιο ψηλούς οδηγούς. Η κολόνα του τιµονιού διαθέτει σύστηµα αποδέσµευσης τιµονιού που την βγάζει από τη θέση της για να πραγµατοποιείται η τοποθέτηση και η αφαίρεσή της. Στην πραγµατικότητα είναι µια ανάγκη καθώς ο χώρος για τα γόνατα είναι προτεραιότητα και η πρόσβαση θα ήταν δύσκολη εάν η κολόνα δεν ανυψωνόταν για να µην εµποδίζει.

Η ορατότητα είναι εξαιρετική από όλες τις πλευρές, χάρη στα µεγάλα παράθυρα, τις λεπτές κολόνες, το κάθισµα που είναι τοποθετηµένο ψηλά, την µπούµα που πέφτει προς τα κάτω και το χαµηλό καπό. Το τζόιστικ προέρχεται από τα προηγούµενα Scorpion και δεν υστερεί από πλευράς λειτουργικότητας. Είναι ενσωµατωµένο στη δεξιά κονσόλα και έχει µια ελαφριά κλίση, µε αποτέλεσµα να βρίσκεται πολύ κοντά στο χέρι του χειριστή. Εντούτοις, θα προτιµούσαµε το τζόιστικ που είναι τοποθετηµένο στο µπράτσο καθίσµατος, που υπάρχει στα µοντέλα 746 και 756.

Η παραδοσιακή οθόνη ταµπλό διαθέτει αναλογικά καντράν για την ταχύτητα του κινητήρα, τη θερµοκρασία κινητήρα, την ταχύτητα πορείας προς τα εµπρός και τη στάθµη καυσίµου. Είναι ενσωµατωµένα στο πλαστικό φινίρισµα και δεν εµποδίζουν την ορατότητα προς τα εµπρός. Υπάρχει µια χωριστή, όχι και τόσο ευκρινής οθόνη όπου προβάλλονται όλες οι βασικές λειτουργίες µέσω διαφόρων µενού.

Σύνοψη: Η νέα σειρά φορτωτών της Claas, που κατασκευάζεται από την Liebherr στην Αυστρία, εξακολουθεί να φέρει το σήµα Scorpion και περιλαµβάνει πολλά από τα αξιόπιστα µέρη που είχαν τα προηγούµενα µηχανήµατα της Kramer. Εντοπίσαµε µερικά προβλήµατα στο µεσαίας κατηγορίας 741 µε δυνατότητα ανύψωσης 4,1 τόνους και έκταση 7 µ. Ο κινητήρας Deutz 136 ίππων και το σύστηµα µετάδοσης Varipower αποτελούν µια οµάδα που συνεργάζεται αρµονικά και παρέχει οµαλή µετάδοση ισχύος µε σωστή τµηµατοποίηση. Το ισχυρό υδραυλικό σύστηµα µε αισθητήρα φορτίου προσφέρει ικανοποιητική παραγωγικότητα, ενώ η ορατότητα είναι ένα ακόµα σηµαντικό πλεονέκτηµα.

 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία