BACK TO
TOP
Φορολογικά

Το ψηφισθέν νομοσχέδιο για τα κίνητρα των συγχωνεύσεων των επιχειρήσεων

Ψηφίστηκε το νοµοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων, µέσω συνεργασιών και εταιρικών µετασχηµατισµών και άλλες διατάξεις». Στο συγκεκριµένο νοµοσχέδιο συµπεριλαµβάνονται δύο άρθρα (άρθρο 16 & 17) που αφορούν τους αγρότες, µε σηµαντικές πιθανότητες να δουν αυτή τη φορά πιο σοβαρά την πιθανότητα δηµιουργίας εταιρικών σχηµάτων.

24_109

1052
2



Γιώργος Παπαδημητρίου
Φοροτεχνικός - Πρόεδρος Σ.Ε.Ε.Λ.Φ.Ο. (Σύλλογος Ελευθέρων Επαγγελματιών Λογιστών Φοροτεχνικών Οικονομολόγων) Νομού Καρδίτσας


Πιο συγκεκριµένα:

Άρθρο 15 Απαλλαγή από τον φόρο εισοδήµατος στην περίπτωση συνεργασίας φυσικών προσώπων, κατά κύριο επάγγελµα αγροτών.

  1. Σε φυσικά πρόσωπα, κατά κύριο επάγγελµα αγρότες, παρέχεται το κίνητρο της απαλλαγής από την καταβολή φόρου εισοδήµατος επί των πραγµατοποιούµενων προ φόρου κερδών, τα οποία προκύπτουν από την άσκηση ατοµικής αγροτικής επιχειρηµατικής δραστηριότητας, µε βάση τη φορολογική νοµοθεσία, κατά ποσοστό 50%, εφόσον πληρούνται οι ακόλουθες προϋποθέσεις:

α) είναι αγρότες µέλη νοµικών προσώπων και ενώσεων προσώπων εγγεγραµµένων στο Εθνικό Μητρώο Αγροτικών Συνεταιρισµών και άλλων συλλογικών φορέων του άρθρου 22 του ν. 4673/2020 (Α’ 52) και προµηθεύουν το νοµικό πρόσωπο ή τη νοµική οντότητα µε ποσότητες προϊόντων ίσες µε το 75% τουλάχιστον της συνολικής ποσότητας όµοιων ή παρεµφερών προϊόντων παραγωγής τους, ή

β) είναι αγρότες που έχουν συνάψει σύµβαση µε συγκεκριµένη επιχείρηση - αγοραστή, µε αντικείµενο τη συµβολαιακή γεωργία, σύµφωνα µε όσα ορίζονται στο άρθρο 16, µε την οποία δεσµεύονται για την εισφορά ποσοτήτων προϊόντων ίσων µε 75% τουλάχιστον της συνολικής ποσότητας όµοιων ή παρεµφερών προϊόντων της παραγωγής τους. 2. Η παρ. 1 εφαρµόζεται για κέρδη που αποκτώνται από το φορολογικό έτος 2022 και εφεξής.

Άρθρο 16 Συµβολαιακή γεωργία

Η µελλοντική πώληση αγροτικών προϊόντων µεταξύ παραγωγών και αγοραστών δύναται να συµφωνείται µε ιδιωτικές έγγραφες συµβάσεις βεβαίας χρονολογίας. Οι συµβάσεις καταχωρούνται από τα συµβαλλόµενα µέρη ηλεκτρονικά µέσω της εφαρµογής της ΑΑ∆Ε «my AADE», σύµφωνα µε την παρ. 16 του άρθρου 8 του ν. 1882/1990 (Α’ 43). Στις συµβάσεις του πρώτου εδαφίου, για την εφαρµογή άρθρου 15, περιλαµβάνονται: α) το είδος, η καλλιεργούµενη έκταση και η ποσότητα των προς πώληση αγροτικών προϊόντων, β) η ελάχιστη χρονική διάρκεια ισχύος της σύµβασης, η οποία δεν µπορεί να είναι µικρότερη από ένα έτος, και γ) η τιµή του προϊόντος.

Μεγάλες οι πιθανότητες δημιουργίας εταιρικών σχημάτων

Είναι η πρώτη φορά που διακρίνουµε αυξηµένες πιθανότητες να δηµιουργηθούν (σοβαρά αυτή τη φορά)εταιρικά σχήµατα, χωρίς να έχουν ως µοναδικό σκοπό την αντικατάσταση µηχανολογικού εξοπλισµού.

Αρκεί να θυµηθούµε ότι τα τελευταία 6 χρόνια, έγιναν αρκετές προσπάθειες (τέσσερις νόµοι για τους συνεταιρισµούς στο ίδιο µοτίβο, χωρίς καµία ουσία)χωρίς επί της ουσίας να πειστούν οι αγρότες να δηµιουργήσουν εταιρικά σχήµατα.

Τι βλέπουµε µε µια πρώτη µατιά στο νοµοσχέδιο:

  • Οι αγρότες έχουν σοβαρό κίνητρο να προχωρήσουν στο σχηµατισµό οµάδων παραγωγών, γιατί η µείωση το φόρου κατά 50%, κάθε άλλο παρά αµελητέα θεωρείται.
  • ∆εν χρειάζεται να ψάχνουν οι αγρότες να βρουν τρόπο πως να τιµολογήσουν τα προϊόντα τους προς τους Συνεταιρισµούς και τις οµάδες παραγωγών που συµµετάσχουν, ώστε να µεταφερθεί το καθαρό προς φορολόγηση ποσό στο εταιρικό σχήµα, κινδυνεύοντας ανά πάσα στιγµή από τον κάθε έλεγχο.
  • Πλέον, θα έχουν κάθε λόγο να τιµολογούν την παραγωγή τους στο συνεταιρισµό ή την αναγνωρισµένη οµάδα παραγωγών που συµµετάσχουν, δίνοντας έτσι αξία στο σχήµα αυτό αφενός, αλλά αποκτώντας και επιπλέον κίνητρο να σκεφθούν -και γιατί όχι- να προχωρήσουν και σε επενδυτικές κινήσεις τύπου συσκευαστήριο-τυποποιητήριο, κάνοντας ένα επιπλέον βήµα για τη δηµιουργία υπεραξίας και επιπλέον κέρδους.

Πρέπει να εκδοθούν άµεσα οι Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις µε τις λεπτοµέρειες των άρθρων για να ξεκινήσουν οι διαδικασίες σύστασης και αναγνώρισης των οµάδων. Ελπίζω ότι αυτή τη φορά θα υπάρξει µεγαλύτερο ενδιαφέρον από τους παραγωγούς.

Τιµολόγια αντί αποδείξεις

Προτιµάτε να ζητάτε και να λαµβάνετε τιµολόγιο αντί για αποδείξεις, ακόµη και για µικροποσά. Οι περισσότερες επιχειρήσεις θα καταχωρίσουν τα στοιχεία σας µία φορά στο πρόγραµµα και στη συνέχεια µπορούν να εκδίδουν το τιµολόγιο ανά πάσα στιγµή. Στο τιµολόγιο αναγράφονται τα είδη που αγοράζετε και τεκµηριώνεται πιο εύκολα στον έλεγχο το έξοδο για την επιχείρηση σας, σε αντίθεση µε την απόδειξη της ταµειακής.

ΑΡΘΡΟ 17: Εξουσιοδοτικές διατάξεις

Πρέπει τα δύο υπουργεία να κινηθούν άµεσα και να διευκρινίσουν τι εννοούν όταν λένε ότι για να έχει έκπτωση 50% στο φόρο, θα πρέπει να διαθέσεις το 75% από την παραγωγή οµοειδών προϊόντων. Πρέπει επίσης να διευκρινιστεί αν στις περιπτώσεις που έχουµε περισσότερα και διαφορετικά προϊόντα, η έκπτωση του φόρου θα είναι του συνόλου της παραγωγής ή όχι; Γρήγορα όµως…

Σχόλια (2)
Προσθήκη σχολίου

31-05-2022 17:45Artemios

Ως άγαμος αγρότης, βγάζω 10000, οπότε ο φόρος μου είναι 9%, δηλαδή 900, μείον την έκπτωση φόρου 777, άρα συνολικά 123 ευρώ. Αν τώρα πρόκειται να φορολογηθώ με 11% (το μισό του 22%, θα πρέπει να πληρώσω 1100. Και αν εξακολουθώ να παίρνω την πίστωση των 777, πληρώνω 1100-777=323. Άρα ο παλιός φόρος είναι 123 και ο νέος είναι 323 (σχεδόν 3x) ή 1100 (σχεδόν 10x). Και τα δύο αποτελούν τεράστια αύξηση του φόρου, όχι φορολογική ελάφρυνση!

Απάντηση

30-05-2022 14:55Alex

ο Γιώργος Παπαδημητρίου Με αυτό το νέο φορολογικό κίνητρο, οι συμβασιούχοι αγρότες λαμβάνουν φορολογική μείωση 50% και όλα τα άρθρα ειδήσεων λένε ότι θα είναι 11%, πράγμα που σημαίνει ότι οι αγρότες φορολογούνται με 22% τώρα. Αλλά οι μεμονωμένοι αγρότες φορολογούνται με συντελεστή 9% έως 44%, ο συντελεστής μισθωτών και συνταξιούχων. Δεν φορολογούνται με 22%, παρά μόνο στο φορολογικό κλιμάκιο 10-20000 ευρώ. Ετσι, το νέο προβλέπει μείωση 50% από τι; «Μείωση φόρου 50% έως 11%» δεν έχει νόημα. Μπορείτε να γράψετε ένα άρθρο για να εξηγήσετε πώς λειτουργεί αυτό; Ένας μεμονωμένος αγρότης (όχι εταιρεία) κάνει 20 χιλιάδες φορολογητέο εισόδημα. Πληρώνει 123 στις πρώτες 10 χιλ (9%=900-777 πίστωση φόρου) και 2200 στις 2 10 χιλ., συνολικά 2323 ευρώ φόρο. Τώρα στον νέο νόμο είναι το 50% του 2323 που είναι 1161,50; Ή έχει φορολογηθεί 22% από το πρώτο ευρώ, σαν εταιρεία, οπότε ο φόρος του 4400 είναι τώρα 2200, δηλαδή 50%; Δεν μπορούν να γράψουν ένα νομοσχέδιο που να είναι εύκολα κατανοητό;

Απάντηση
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία