Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Οργανωτικά

Ενστάσεις ΠΟΓΕΔΥ για τον φορέα έκδοσης αδειών στάβλων

0
0
«Γιατί από τη στιγμή που ο έλεγχος θα γίνεται από τα  Τ.Α.Α.Ε  και τα Κ.Ζ.Γ.Π του Υπ.Α.Α.Τ., να μην εκδίδονται και οι άδειες Ίδρυσης και Λειτουργίας από αυτές τις υπηρεσίες όπως θα ήταν το λογικό;»

Με το ερώτημα αυτό – μεταξύ άλλων – η Πανελλήνια Ομοσπονδία Γεωτεχνικών Δημοσίων Υπαλλήλων (Π.Ο.ΓΕ.Δ.Υ) εκφράζει τις ενστάσεις της για το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο του υπουργείου το οποίο αφορά τις σταβλικές εγκαταστάσεις

Της παρατηρήσεις της η Ομοσπονδία, τις εκφράζει σε επιστολή προς την ηγεσία του υπουργείου στην οποία αναφέρει:

Αξιότιμε Κύριε Υπουργ
Αξιότιμοι Κυρία & Κύριε Υφυπουργοί
Η Ομοσπονδία μας, κάθε φορά που της δίνεται η ευκαιρία, επιχειρεί να συμβάλει θετικά στις διεργασίες για κάθε σοβαρό θέμα που αφορά τον πρωτογενή τομέα της χώρας και τους συναδέλφους Γεωτεχνικούς Δημοσίους υπαλλήλους τους οποίους και εκπροσωπεί.
Με την παρούσα επιστολή μας δηλώνουμε την επίσημη συμμετοχή μας στην διαβούλευση  επί του σχεδίου Νόμου του Υπ.Α.Α.Τ με θέμα  «Ρυθμίσεις για την ίδρυση και λειτουργία κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων». Ξεκάθαρη και μόνιμη θέση της ομοσπονδίας μας είναι πως κάθε νομοθετική προσπάθεια που στοχεύει στην απλοποίηση, στην διαφάνεια, στην μηχανοργάνωση και εν τέλει στην καλώς εννοούμενη εξυπηρέτηση του πολίτη θα μας βρίσκει πάντα αρωγούς. Ως εκ τούτου και το παρόν νομοσχέδιο αντιμετωπίζεται  από εμάς με θετική διάθεση ως μία τέτοια προσπάθεια και οι παρακάτω προτάσεις και παρατηρήσεις σκοπό έχουν να βοηθήσουν στην πραγμάτωση των διακηρυγμένων σκοπών του και όχι στην χωρίς λόγο  αποδόμησή του.
Το συγκεκριμένο σχέδιο τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπ.Α.Α.Τ έως τις 17/9/2018 και μία από τις κύριες αιτίες της σύνταξής του – σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση – είναι για να ΄΄ αντιμετωπιστούν  σειρά προβλημάτων που πηγάζουν από τις διοικητικές αδυναμίες εφαρμογής του ν. 4056/2012 και δημιουργούν ασφυκτικές καταστάσεις και κοινωνικά προβλήματα στους κτηνοτρόφους και τις τοπικές κοινωνίες ΄΄ καθώς όπως σημειώνεται   ΄΄...το 80% περίπου των υφιστάμενων κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων συνεχίζουν να λειτουργούν χωρίς τη σχετική άδεια εγκατάστασης ΄΄.
Ως βασικό επιχείρημα και πρόβλημα, όπως αναφέρεται στην αιτιολογική του έκθεση, είναι η γραφειοκρατική  διαδικασία που ΄΄εμπλέκει πολλές συναρμόδιες υπηρεσίες και μια δυσκίνητη επιτροπή σταβλισμού΄΄. Κατά την άποψή μας στη φράση αυτή συνυπάρχουν υποκρισία και ευθυνοφοβία εκ μέρους του νομοθέτη καθώς δεν αποτυπώνεται αφενός η ξεκάθαρη  απόδοση και περιγραφή των συναρμόδιων υπηρεσιών που «προκάλεσαν τα προβλήματα» και αφετέρου απουσιάζει η αποτύπωσης της ευθύνης για αυτήν την δαιδαλώδη νομοθέτηση. Με λίγα λόγια, η απλοποίηση και η κωδικοποίηση της νομοθεσίας είναι ευθύνη των κατά τομέα ευθύνης αρμόδιων ή / και συναρμόδιων Υπουργείων. Η ευθύνη βαραίνει αυτά και μόνο αυτά για τις κάθε είδους ατέλειες, ασάφειες καθώς και  αλληλεπικαλύψεις ή  συναρμοδιότητες που υπάρχουν στα ισχύοντα νομοθετήματα και εγκυκλίους εφαρμογής της και όχι τις περιφερειακές υπηρεσίες εφαρμογής της Νομοθεσίας που καλούνται να συμμαζέψουν τα ασυμμάζευτα κυνηγώντας, ως άλλοι Δον Κιχώτες, ανεμόμυλους γραφειοκρατίας και παράνοιας.
Σε ότι αφορά ειδικά την ΄΄ επιτροπή σταβλισμού΄΄, η αφοριστική διατύπωση για δυσκινησία είναι πέρα για πέρα δυσφημιστική και παραπλανητική καθώς εντέχνως μεταβιβάζει το βάρος από την κακή νομοθέτηση στα πρόσωπα και τις Περιφερειακές Υπηρεσίες που εκπροσωπούν. Η συγκεκριμένη επιτροπή – η οποία είναι εσωτερική κάθε Περιφερειακής Ενότητας και αποτελείται από Γεωπόνο ή Κτηνίατρο, Υγιεινολόγο ή Γιατρό και Μηχανικό - μόνο δυσκίνητη δεν έχει αποδειχθεί καθώς έχει σηκώσει όλο το βάρος των ελέγχων και της πίεσης και το έργο που έχει παραχθεί πανελλαδικά – σαφώς ενοχλητικό για πολλούς ιδιώτες και τους μελετητές και μηχανικούς τους– είναι τρομερά μεγάλο και αξιόπιστο. 
Η Ομοσπονδία μας διαφωνεί κάθετα  με την κατάργηση της συγκεκριμένης επιτροπής και την θολή και έμμεση αντικατάστασή της – όπως περιγράφεται στο άρθρο 8 του σχεδίου Νόμου – από τα κατά τόπους τμήματα Αγροτικής Ανάπτυξης και Ελέγχου (Τ.Α.Α.Ε) και τα Κέντρα Ζωικών Γενετικών Πόρων (Κ.Ζ.Γ.Π) του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων που ορίζονται ως΄΄ αρχές ελέγχου των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων ΄΄. Ουσιαστικά, παρόλο που το Νομοσχέδιο διακηρύσσει ότι στοχεύει στην μη εμπλοκή πολλών Υπηρεσιών, εισάγει στους ελέγχους δύο ακόμη Υπηρεσίες, οι οποίες κατά την άποψή μας δεν είναι επαρκώς στελεχωμένες και έτοιμες για να υποδεχθούν μία επιπλέον και τέτοιας υφής  αρμοδιότητα. Ερώτημα γεννάται γιατί από τη στιγμή που ο έλεγχος θα γίνεται από τα  Τ.Α.Α.Ε  και τα Κ.Ζ.Γ.Π του Υπ.Α.Α.Τ., να μην εκδίδονται και οι άδειες Ίδρυσης και Λειτουργίας από αυτές τις υπηρεσίες όπως θα ήταν το λογικό;
Η Ομοσπονδία μας, για να μην υπάρξει κάποια παρανόηση, δεν προτείνει  την μεταφορά της αρμοδιότητας στα Τ.Α.Α.Ε ή/και στα Κ.Ζ.Γ.Π, αλλά αντίθετα υποστηρίζει  ότι ο έλεγχος και η όλη διαδικασία πρέπει να εξακολουθήσει να γίνεται από τις Δ.Α.Ο.Κ. Πάγια όμως θέση  μας ήταν και είναι η επιστροφή των Δ.Α.Ο.Κ και των συναδέλφων στο Υπ.Α.Α.Τ. συνολικά και όχι αποσπασματικά. Εάν κατά περίπτωση ένα αντικείμενο για ιδιαίτερους λόγους (π.χ Ευρωπαϊκή απαίτηση) πρέπει να επιστρέψει άμεσα στο Υπ.Α.Α.Τ., τότε αυτό  θα πρέπει να γίνεται μαζί με τους χειριστές υπαλλήλους, εάν φυσικά το επιθυμούν.
Ακόμη και ο τρόπος εξαγωγής του δείγματος και των  ελέγχων για τα Τ.Α.Α.Ε  και τα Κ.Ζ.Γ.Π του Υπ.Α.Α.Τ είναι θολός και γεννά ερωτήματα όπως:
  • Από πόσους υπαλλήλους και από  ποιες ειδικότητες θα γίνονται οι έλεγχοι;
  •  Ποιο είναι το ποσοστό – πέραν των καταγγελιών – που θα καλύπτει το δείγμα ελέγχου επί των ήδη λειτουργούντων νομίμως κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων;
  • Δεν είναι παράδοξο το γεγονός  ο πρωτοβάθμιος έλεγχος  των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων να γίνεται από υπηρεσίες του Υπ.Α.Α.Τ. και η Δ.Α.Ο.Κ  να καλείται κατά κάποιο τρόπο να κάνει δευτεροβάθμιο έλεγχο  από τη στιγμή που αυτή θα καλεί τον κτηνοτρόφο σε ΄΄απολογία΄΄ και πιθανό επανέλεγχο;
  • Το γεγονός ότι αφήνει στην διακριτική ευχέρεια τις Δ.Α.Ο.Κ να κάνουν επιτόπιους ελέγχους με την ολοκλήρωση των διοικητικών ελέγχων των  φακέλων (άρθρο 3), δεν δημιουργεί υποψίες και τι σημαίνει πρακτικά «εφόσον κρίνεται απαραίτητο»;
  • Ποιος θα κάνει τον πιθανό επιτόπιο έλεγχο από τις Δ.Α.Ο.Κ (θα ορισθεί επιτροπή ελέγχου ή κατά το δοκούν);
Είναι δυνατόν να αφήνεται ο κτηνοτρόφος να προβεί σε έξοδα κατασκευής των κτιριακών εγκαταστάσεων ή, σε περίπτωση που οι εγκαταστάσεις είναι χτισμένες από παλιά, σε έξοδα έκδοσης άδειας λειτουργίας, χωρίς να είμαστε σίγουροι ότι όσα περιγράφονται στη γεωτεχνική μελέτη είναι αληθή; Το ίδιο πράγμα αναφέρεται και στις υπόλοιπες κατηγορίες κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων. Επίσης η έκφραση ΄΄δύναται ΄΄  θεωρούμε ως Ομοσπονδία είναι ατυχής και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για τριβές, αντεγκλήσεις καθώς και υποψίες είτε διακριτικής, είτε εκδικητικής συμπεριφοράς. Πρότασή μας είναι  να λειτουργεί θεσμοθετημένη επιτροπή ελέγχων στις Δ.Α.Ο.Κ (δηλ. η ΄΄ επιτροπή σταβλισμού΄΄ ) και να κάνει καθολικούς ελέγχους πριν την έκδοση των αδειών. 
Το υπόλοιπο μέρος της αιτιολογικής έκθεσης σε ότι αφορά την αιτιολόγηση καθώς και τους στόχους καταλαμβάνεται από ένα γενικό «ευχολόγιο» που ουδείς μπορεί να διαφωνήσει. Επί της ουσίας όμως, αυτό που σαφώς ΄΄ επιτυγχάνεται ΄΄ με το σχέδιο νόμου   – ειδικά με τις πρόνοιες τόσο των  άρθρων 3 και  4 όσο και του άρθρου 14 – για τις χωρίς άδεια ΄΄ υφιστάμενες κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις ΄΄ και την αναστολή όλων των διοικητικών και οικονομικών κυρώσεων καθώς και των ευρύτερων συνεπειών (συμμετοχή σε σχ. Βελτίωσης, λήψη επιδοτήσεων , κ.λ.π), είναι μία ακόμη παράταση του προβλήματος των ανεξέλεγκτων και προβληματικών κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων μέχρι 21/12/2020. 
Τα ανωτέρω αποτελούν μία γενική  προσέγγιση των προτάσεων  και της κριτικής μας επί του συγκεκριμένου σχεδίου νόμου. Αναλυτικά οι επιμέρους παρατηρήσεις και προτάσεις μας επισυνάπτονται στο συνημμένο παράρτημα που αποτελεί  αναπόσπαστο τμήμα του παρόντος εγγράφου.
Είμαστε στη διάθεσή σας για κάθε περαιτέρω πληροφορία και συνεργασία
Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire