BACK TO
TOP
WineTrails

Λιγοστές σταγόνες οι ελληνικές εξαγωγές οίνου στη Βρετανία

Αν και καλύπτει μόλις το 1% της εγχώριας αγοράς η ραγδαία αναπτυσσόμενη βρετανική παραγωγή οίνου, οι εξαγωγικές επιδόσεις της Ελλάδας δεν ξεπερνούν το 0,1% επί των συνολικών βρετανικών εισαγωγών.

krasi-efk

Πέτρος Γκόγκος

18
0

Σύμφωνα με ανάλυση του γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (ΟΕΥ) της ελληνικής πρεσβείας στο Λονδίνο, το ΗΒ είναι η 2η σημαντικότερη εισαγωγική αγορά οίνου στον κόσμο, με το σύνολο της οικονομικής δραστηριότητας να εκτιμάται σε 20 δισ. λίρες ετησίως. Μάλιστα το 2018, η συνολική ποσότητα οίνου που διατέθηκε για κατανάλωση ανήλθε στο 1,29 δισ. λίτρα.

Οι επιδόσεις της Ελλάδας την στέλνουν στην 21η θέση  των εξαγωγέων οίνου στο Ηνωμένο Βασίλειο. Τις προηγούμενες χρονιές μάλιστα οι επιδόσεις ήταν ακόμη χειρότερες, αφού το 2018 η αξία των ελληνικών εξαγωγών προς το ΗΒ ήταν αυξημένες κατά 20% σε σχέση με το 2017, αλλά αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι σε σχέση με το παρελθόν, η χώρα μας εξάγει μικρότερες ποσότητες οίνου, αλλά καλύτερης ποιότητας και σε υψηλότερες τιμές.

Ενημερωτικά, την πρώτη θέση στις εξαγωγές οίνου προς το ΗΒ κατέχει η Γαλλία και ακολουθούν: Ιταλία, Ισπανία, Νέα Ζηλανδία, Χιλή, Γερμανία, Αυστραλία, Νότια Αφρική, Αργεντινή, Πορτογαλία, ΗΠΑ, Ελβετία, Βέλγιο, Ουγγαρία Ολλανδία, Δανία, Ιρλανδία, Λίβανος, Ελλάδα, Χονγκ Κονγκ, Ισραήλ και Βουλγαρία.

Οι ισχνές επιδόσεις και ειδικότερα η υποχώρηση του όγκου πωλήσεων ελληνικού οίνου προς το ΗΒ είναι προφανές ότι οφείλονται στη μη οργανωμένη παρουσία και διεκδίκηση μεριδίου σε μια πολύ μεγάλη αγορά. Γι΄ αυτό και σύμφωνα με την ανάλυση του γραφείου ΟΕΥ της ελληνικής πρεσβείας στο Λονδίνο, απαιτείται η πύκνωση των προωθητικών ενεργειών, καθώς και συντονισμός και συνεργασία μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων μερών για οργανωμένες και στοχευμένες δράσεις.

Αυτή τη στιγμή, υπάρχουν περίπου 25 εισαγωγείς ελληνικών κρασιών στο ΗΒ. Κάποιοι εξ αυτών εξειδικεύονται στην εισαγωγή και διανομή ελληνικού οίνου και είναι συνήθως ελληνικής καταγωγής.

Πέραν 2-3 εταιρειών ελληνικών συμφερόντων που έχουν μακροχρόνια επιτόπια παρουσία στη βρετανική αγορά, υπάρχει και ένας αριθμός που έχει αναδυθεί τα τελευταία έτη, ως αποτέλεσμα της ισχυρότερης παρουσίας Ελλήνων στο Ηνωμένο Βασίλειο. Αντίστοιχα, οι μεγαλύτερες εταιρείες διανομής οίνου έχουν συνήθως 1-5 ετικέτες ελληνικών κρασιών, συνεργαζόμενες με 1-3 παραγωγούς.

Στην κατηγορία αυτή, αναφέρεται στην ανάλυση του γραφείου ΟΕΥ,υπάρχει μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης, είτε για τον εμπλουτισμό των καταλόγων αυτών που εισάγουν ήδη είτε για νέες συνεργασίες καθώς ένα σημαντικό ποσοστό εισαγωγέων/χονδρεμπόρων μεγάλου μεγέθους δεν έχει εντάξει στον κατάλογό του ελληνικό οίνο, παρότι διαθέτουν προϊόντα από χώρες-παραγωγούς αντίστοιχης ή μικρότερης σπουδαιότητας.

Κάποιες ετικέτες ελληνικών κρασιών είναι διαθέσιμες σε μεγάλες αλυσίδες σούπερ-μάρκετ, αλλά σε περιορισμένο αριθμό καταστημάτων. Συνηθέστερα, τα ελληνικά κρασιά είναι διαθέσιμα είτε σε ανεξάρτητες κάβες είτε σε διαδικτυακά καταστήματα πώλησης οίνου. Επίσης, ελληνικά κρασιά περιλαμβάνονται σε λίστες εστιατορίων μέσης και υψηλής εισοδηματικής στάθμης, χωρίς απαραίτητα τα εστιατόρια να είναι ελληνικής ή μεσογειακής κουζίνας. Ενισχυτική της διάδοσης των ελληνικών οίνων στη βρετανική αγορά μπορεί να αποτελέσει και η αυξανόμενη παρουσία Ελλήνων σεφ και sommeliers στην εστίαση, καθώς και η λειτουργία εστιατορίων ελληνικής κουζίνας με σύγχρονη αισθητική.

Πάντως, μέχρι να υπάρξει -αν υπάρξει- κάποια οργανωμένη προσπάθεια για αύξηση των εξαγωγών ελληνικού οίνου στο ΗΒ, ο παραγωγός που θέλει να διαθέσει το προϊόν του έχει τις εξής οδούς:

Α) Ανεύρεση αντιπροσώπου/εισαγωγέα ή/και διανομέα/χονδρεμπόρου. Συνιστάται για παραγωγούς με μικρή ή μέτρια παραγωγή, χωρίς επιτόπια παρουσία στην αγορά. Η παρουσία επιτόπιου συνεργάτη είναι σημαντική για την τοποθέτηση του προϊόντος στο ράφι ή σε έναν κατάλογο κρασιών ενός εστιατορίου ή wine bar.

Β) Απευθείας πώληση σε λιανέμπορους (off-trade). Συνήθως επιτυγχάνεται μόνο από μεσαίους και μεγάλους παραγωγούς, ή σε περιπτώσεις που ο αγοραστής συνδυάζει δραστηριότητες χονδρικής και λιανικής (π.χ. μεγάλοι χονδρέμποροι κρασιών που διαθέτουν φυσικά καταστήματα ή καταστήματα στο διαδίκτυο).

Γ) Απευθείας πώληση μέσω διαδικτύου (distance-selling), με την απαραίτητη προϋπόθεση εγγραφής στις βρετανικές αρχές για την καταβολή του οφειλόμενου ΕΦΚ.

 

Με πληροφορίες από euro2day.gr

 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία