BACK TO
TOP
Green reports

Mαύρη αγορά ανακύκλωσης μπαταριών με θύμα το περιβάλλον

Μια δυνάμει τοξική βόμβα που απειλεί το περιβάλλον και τη δημόσια υγεία, καθώς οι ηλεκτρολύτες τους, που δεν είναι τίποτε άλλο από θειϊκό οξύ, απορρίπτονται σε υπονόμους ή σε χωράφια, από τα κυκλώματα παράνομης ανακύκλωσης, αποτελούν οι δεκάδες χιλιάδες τόνοι μεταχειρισμένων συσσωρευτών (μπαταρίες) αυτοκινήτων και βιομηχανίας, που αποσύρονται κάθε χρόνο στην Ελλάδα.

Mαύρη αγορά ανακύκλωσης μπαταριών με θύμα το περιβάλλον

0
0

«Από τις 50.000 τόνους των χρησιμοποιημένων μπαταριών, μόνο οι περίπου 17.000 τόνοι ακολουθούν τον  τρόπο διαχείρισης κι ανακύκλωσης που προβλέπει η νόμιμη διαδικασίας και από αυτούς μόνο οι περίπου 5.000, διαχειρίζονται απολύτως ορθά βάσει του σχετικού εγγράφου που προβλέπεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση», τόνισε ο πρόεδρος του Συστήματος Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσσωρευτών (ΣΥΔΕΣΥΣ) Α.Ε. Λουκάς Χριστοδούλου και σημείωσε πως «οι υπόλοιποι 33.000 τόνοι δεν ξέρουμε με τι τρόπο συλλέγονται και που πάνε. Υποψιαζόμαστε ότι σχεδόν 10.000 φεύγουν παράνομα στη Βουλγαρία».

Το πρόβλημα, κατά τον ίδιο, εντοπίζεται κυρίως στους μικρούς επαγγελματίες του κλάδου του αυτοκινήτου, που πραγματοποιούν τις λεγόμενες «μαύρες εισαγωγές» ώστε να αποφύγουν το ΦΠΑ και το περιβαλλοντικό τέλος και, στη συνέχεια, μη μπορώντας να δικαιολογήσουν λογιστικά και οικονομικά το αποτέλεσμα αυτής της διεργασίας, υποχρεώνονται να λειτουργούν παράνομα και σε ό,τι αφορά τον τρόπο διαχείρισης των μεταχειρισμένων μπαταριών.

Όπως εξήγησε ο κ. Χριστοδούλου σε σχετική συνέντευξη τύπου στη Θεσσαλονίκη, που δόθηκε την Πέμπτη 20 Μαρτίου 2014, με την ευκαιρία έναρξης του βιωματικών εκπαιδευτικών σεμιναρίων ρομποτικής στο Παιδικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, οι συσσωρευτές αυτοί είναι κυρίως μολύβδου – οξέως, ενώ ένα μικρό μέρος, περί τους 100 τόνους, είναι οι νικελίου – καδμίου. «Πρόκειται για επικίνδυνα στοιχεία. Τα υγρά της μπαταρίας, όσο και  το μολύβδινο μέρος αλλά και τα πλαστικά τμήματα είναι τοξικά» ανέφερε και εκτίμησε πως ο κύκλος εργασιών που πραγματοποιείται στη μαύρη αγορά ανακύκλωσης μεταχειρισμένων μπαταριών βιομηχανίας και κυρίως αυτοκινήτων, υπολογίζεται σε περίπου 35 εκατ. ευρώ, ετησίως.

«Η αξία ενός τόνου μολύβδου στην αγορά αποτιμάται περίπου 2.000 ευρώ και για την παραγωγή του από ανακύκλωση, απαιτούνται δύο τόνοι μπαταριών», εξήγησε ο ίδιος και σημείωσε πως από τα σχεδόν 20 κιλά που ζυγίζει μια μπαταρία, τα 16 είναι ο μόλυβδος και το πλαστικό, ενώ τα υπόλοιπα 4 κιλά είναι οι τοξικοί ηλεκτρολύτες.

Ο ΣΥΔΕΣΥΣ έχει κάνει πάνω από 5.000 καταγγελίες για ρύπανση του περιβάλλοντος, αλλά και παραστάσεις στους ειδικούς επιθεωρητές περιβάλλοντος, αλλά, σύμφωνα με τη διοίκησή του, επί ματαίω. Το σύστημα διαχείρισης και ανακύκλωσης των χρησιμοποιημένων συσσωρευτών είναι δύσκολο να ελεγχθεί, επειδή, σύμφωνα με το Σύνδεσμο, η Πολιτεία δεν προχωράει στη δημιουργία μητρώου παραγωγών και εισαγωγέων, αν και κάτι τέτοιο προβλέπεται, ήδη, από το 2004, ενώ υπάρχει επίσης και στατιστικό έλλειμμα καταγραφής τους.

Το ΣΥ.ΔΕ.ΣΥΣ., είναι μη κερδοσκοπική εταιρεία, που έχει αναλάβει σε πανελλαδική κλίμακα, την προώθηση της συλλογής και της ανακύκλωσης των χρησιμοποιημένων  συσσωρευτών μολύβδου-οξέως και νικελίου καδμίου. Σκοπός του είναι η οργάνωση εργασιών εναλλακτικής διαχείρισης συσσωρευτών οχημάτων & βιομηχανίας.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία