BACK TO
TOP
Μακροοικονομικά

Aποζημιώνει αγρότες και ιδιοκτήτες γης ο ΤΑΡ

Προκαταβολικά τα χρήσματα σε πάνω από 20.000 ιδιοκτήτες από τις εκτάσεις των οποίων διέρχεται ο αγωγός.

Aποζημιώνει αγρότες και ιδιοκτήτες γης ο ΤΑΡ

13
1

Αποζημιώσεις και, μάλιστα, πριν την έναρξη των εργασιών κατασκευής του αγωγού ΤΑΡ το 2015 σκοπεύει να χορηγήσει σε περισσότερους από 20.000 Έλληνες αγρότες η κοινοπραξία που διαχειρίζεται το έργο.

Πρόκειται για αγρότες που κατέχουν ή εκμεταλλεύονται αγροτεμάχια κατά μήκος της διαδρομής των 543 χιλιομέτρων στη Βόρεια Ελλάδα απ’ όπου θα διέλθει ο αγωγός.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της υπηρεσίας κτηματολογίου του ΤΑΡ, το έργο θα περάσει από 12.000 περίπου αγροτεμάχια στα οποία αναλογούν κατά μέσο όρο 2 ή περισσότεροι ιδιοκτήτες.

«Στις συναντήσεις μας με τις τοπικές κοινωνίες και τους κατόχους γης, τους ενημερώνουμε ότι οι αποζημιώσεις θα καταβληθούν πριν την έναρξη των εργασιών, δηλαδή πριν το 2015, προκειμένου να καμφθούν οι όποιες αντιδράσεις, καθώς επίσης ότι θα είναι όσο το δυνατόν πιο δίκαιες. Θέλουμε να αποφύγουμε πάσει θυσία την λύση των αναγκαστικών απαλλοτριώσεων, περιορίζοντάς τις στο ελάχιστο», δήλωσε την Τετάρτη σε συνάντηση με δημοσιογράφους ο Ρίκαρντ Σκούφιας, υπεύθυνος για την Ελλάδα της κοινοπραξίας TAP.

Αθροιστικά, ο συνολικός αριθμός δικαιούχων αποζημίωσης σε Ελλάδα, Αλβανία και Ιταλία, φτάνει τους 55.000. Τα δε, αγροτεμάχια στην Αλβανία απ’ όπου θα περάσει ο TAP υπολογίζονται σε κάτι λιγότερο απ’ ότι στην Ελλάδα, κοντά στα 11.000, και στην Ιταλία σε μόλις 250.

Μέχρι σήμερα, τα στελέχη του TAP έχουν ενημερώσει για τη περιβαλλοντική μελέτη του έργου 60 δήμους και 3 περιφέρειες, με στόχο ως τα τέλη Οκτωβρίου να έχουν ενημερωθεί όλες οι εμπλεκόμενες περιοχές, προκειμένου να διαμορφωθεί η οριστική χάραξη στα 543 χλμ της Β. Ελλάδας απ' όπου θα διέρχεται.

Οι διαπραγματεύσεις με τους δικαιούχους θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τις αρχές του 2015. Αμέσως μετά θα ξεκινήσει η κατασκευή, με στόχο το 2018 να αρχίσει να ρέει το αζέρικο αέριο στον αγωγό, ο οποίος το 2019 υπολογίζεται να έχει φτάσει στην Ιταλία.

Θυμίζουμε ότι η μετοχική σύνθεση του TAP έχει διαμορφωθεί από τον Ιούλιο και μετά ως εξής : BP (20%), SOCAR (20%), Statoil (20%), Fluxys (16%), Total (10%), E.ON (9%) και Axpo (5%).

 

Αποζημιώσεις ανάλογα με την καλλιέργεια

Σύμφωνα με τον κ. Σκούφια, οι αποζημιώσεις θα ποικίλουν ανάλογα με το είδος της καλλιέργειας, το αν ο δικαιούχος είναι ιδιοκτήτης ή ενοικιαστής της γης. Σε κάθε περίπτωση, οι αποζημιώσεις θα είναι δύο κατηγοριών : Μία για την περίοδο κατασκευής (2015-2018) και μια για τα 30 χρόνια λειτουργίας του αγωγού.

Για την περίοδο κατασκευής, οι δικαιούχοι θα αποζημιωθούν τόσο για τη δουλεία διόδου που θα παραχωρήσουν, όσο και για το είδος της καλλιέργειας τους. Άρα, οι αποζημιώσεις θα είναι διαφορετικές ανάλογα με το αν ο αγρότης καλλιεργεί ελιές, κηπετυικά, αμπέλια, ροδάκινα, κ.ο.κ.

Για την περίοδο λειτουργίας του αγωγού, οι αγρότες θα αποζημιωθούν προκειμένου να παραχωρήσουν μια ζώνη δουλείας μήκους 8 μέτρων (4 μέτρα από κάθε πλευρά του αγωγού).

Απαγορεύεται σε αυτή τη ζώνη των 8 μέτρων, η καλλιέργεια βαθύριζων δέντρων, καθώς ο αγωγός θα διέρχεται σε βάθος 1- 1,5 μέτρο κάτω από την επιφάνεια του εδάφους.

 

(Πληροφορίες από energypress.gr) 

Σχόλια (1)
Προσθήκη σχολίου

10-10-2013 16:51ΚΑΛΠΑΚΙΔΗΣ ΘΕΜΗΣ

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΑΓΩΓΟΥ ΤΑΡ ΑΠΟ ΤΑ ΤΕΝΑΓΗ ΦΙΛΙΠΠΩΝ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΕΡΓΗΣΙΜΗ ΓΗ Και αυτό γιατί:. 1.Περιορίζεται (μειώνεται) ακόμα πιο πολύ η καλλιεργήσιμη γη με αποτέλεσμα τον παραπέρα αφανισμό της γεωργίας μας(80% όδευση του αγωγού σε καλλιεργήσιμη γη) 2.Θα δημιουργηθεί σοβαρό οικονομικό πρόβλημα ακόμα και αφανισμού των αγροτών που κατέχουν καλλιεργήσιμη γη στα τενάγη και όχι μόνο, διότι τα ψίχουλα της απαλλοτρίωσης που σκοπεύει να δώσει η εταιρεία, δεν αποκαθιστούν τη ζημία που θα προκληθεί. 3.Μια τέτοια περιοχή μοναδική στην Ευρώπη για την υψηλή παραγωγικότητα εξ αιτίας της τύρφης, θα καταστραφεί ολοσχερώς αφού 4 και 4 μέτρα εκατέρωθεν ίσως<< περιφραχτεί >> για την συντήρηση και επίβλεψη του αγωγού. Μ αυτόν τον τρόπο θα τεμαχιστούν παραπέρα τα αγροτεμάχια και η πρόσβαση από το ένα στο άλλο θα είναι αδύνατη. 4.Ο κίνδυνος μια πυρκαγιάς λόγω της τύρφης μπορεί να οδηγήσει σε τραγικά αποτελέσματα που δεν θέλουμε να τα σκεφτούμε, κυρίως την εποχή της συγκομιδής, και βέβαια σε πολλά σημεία περνάει κοντά από οικισμούς. Τι θα γίνει σε κάποιο ατύχημα; Όταν ο αγωγός έχει 95 ατμόσφαιρες πίεση. 5.Καθε χρόνο λόγω των καιρικών συνθηκών έχουμε καθίζηση του εδάφους πράγμα που σημαίνει ότι ο αγωγός αργά η γρήγορα θα «αναδυθεί» στην επιφάνεια πράγμα που θα δυσκολέψει την διέλευση από το ένα αγροτεμάχιο στο άλλο. 6.Δεν θα υπάρξει κανένα οικονομικό όφελος για τους αγρότες, τους εργαζόμενους και τους μικροεπαγγελματίες της ευρύτερης περιοχής. 7.H περιοχή μας είναι προικισμένη όχι μόνο με φυσική ομορφιά αλλά και με επιτεύγματα-αξιοθέατα πολιτισμού,τόσο της ανθρώπινης δημιουργίας(αρχαιολογικός χώρος Φιλίππων, βαπτιστήριο Αγίας Λυδίας, βραχογραφίες,κάμπος τεναγών κλπ) όσο και της ίδιας της φύσης(πλούσια δάση,ιαματική πηγή λασπόλουτρων, σύσταση του εδάφους των τεναγών κλπ). Να μην αφήσουμε να καταστρέψουνε ότι η φύση τόσο απλόχερα μας χάρισε. 8.Τα τενάγη Φιλίππων είναι ένα φυσικό μνημείο και θα μπορούσε να μπει στα προστατευόμενα μνημεία της UNESCO αφού υπάρχουν και φυσικά μνημεία που προστατεύονται από αυτήν. ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΝΤΙΘΕΤΟΙ ΣΤΗΝ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΑΓΩΓΟΥ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΜΩΣ ΚΑΘΕΤΑ ΑΝΤΙΘΕΤΟΙ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΑΠΟ ΓΗ ΥΨΗΛΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑΣ Ας βρει η κατασκευάστρια εταιρεία άλλο δρόμο όδευσης του αγωγού που σύμφωνα με τα παραπάνω τίποτα δεν έχει να δώσει στην περιοχή μας παρά μια οικολογική καταστροφή και μηδενικά αντισταθμιστικά οφέλη. ΤΑ ΧΩΡΑΦΙΑ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΑΓΟΥΝ ΤΡΟΦΗ ΟΧΙ ΝΑ ΦΙΛΟΞΕΝΟΥΝ ΑΓΩΓΟΥΣ Το κείμενο υπογράφουν 1) ΦΥΣΙΟΛΑΤΡΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΖΥΓΟΥ 2) ΠΟΝΤΙΑΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΖΥΓΟΥ «ΥΨΗΛΑΝΤΗΣ» 3) ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΖΥΓΟΥ 4) ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΦΙΛΙΠΠΩΝ 5) ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΛΥΣΤΥΛΟΥ 6) ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΛΥΣΤΥΛΟΥ 7) ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΣΤΕΓΗ ΚΡΗΝΙΔΩΝ 8) ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΜΥΓΔΑΛΕΩΝΑ 9) ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΗΜΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

Απάντηση
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία