BACK TO
TOP
Παρουσιάσεις

Στρατηγικό σχέδιο ανάδειξης της Λάρισας σε προορισμό 4 εποχών

Σε αναζήτηση τουριστικής ταυτότητας εναλλακτικού και αστικού τουρισμού με στόχο την προσέλευση επισκεπτών και τις 4 εποχές του χρόνου, καθώς και στην ανάγκη συσπείρωσης, δημιουργίας στρατηγικού marketing και κοινής στοχευόμενης δράσης, βρέθηκαν φορείς και επιχειρηματίες στην Συνάντηση - Ενημέρωση για τις προοπτικές ανάπτυξης των Ειδικών και Εναλλακτικών Μορφών Τουρισμού στην ΠΕ Λάρισας.

Στρατηγικό σχέδιο ανάδειξης της Λάρισας σε προορισμό 4 εποχών

0
0
Την Πέμπτη 16 Νοεμβρίου η Ομοσπονδία Τουριστικών Καταλυμάτων και η Ένωση Ξενοδόχων Νομού Λάρισας διοργάνωσαν την συνάντηση στο Επιμελητήριο Λάρισας

Πετυχαίνοντας τον σκοπό της να διερευνηθεί η δυνατότητα και να αποτυπωθούν οι συνθήκες και προϋποθέσεις για την ανάπτυξή Ειδικών και Εναλλακτικών Μορφών Τουρισμού στη Λάρισα, όπως της γαστρονομίας, του περιπατητικού τουρισμού και άλλων στο σύνολό τους 80, ώστε να δώσουν την ώθηση που αξίζει στην πιο κεντρική και προσβάσιμη περιφέρεια της Ελλάδας, όπως είναι η Θεσσαλία, έφερε στην επιφάνεια για μία ακόμη φορά το ζήτημα δημιουργίας μιας ομάδας εργασίας που θα αξιοποιήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το ανθρώπινο δυναμικό και τους υπάρχοντες τουριστικούς προορισμούς, σχεδιάζοντας ελκυστικά τουριστικά πακέτα.
   
Ως ένα από τα βασικά  συστατικά του τουριστικού προϊόντος, αλλά και της απόλαυσης των διακοπών, θεωρείται η γαστρονομία ενός τόπου προορισμού, δίνοντας τη δυνατότητα στους  τουρίστες να αποκτήσουν γαστρονομικές εμπειρίες της τοπικής κουζίνας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους, ανέφερε στην ομιλία του ο καθηγητής Τουριστικής Οικονομίας ΑΤΕΙ Θεσσαλίας Ευστάθιος Βελισσαρίου, ο οποίος τόνισε ότι:

«Μέσω του φαγητού ο τουρίστας συνδέεται με την πολιτισμική και κοινωνική κληρονομιά του ταξιδιωτικού προορισμού που επιλέγει. Στην ανάπτυξη του γαστρονομικού τουρισμού έχει συμβάλει το πρόγραμμα  «Ελληνικό Πρωινό»  το οποίο αποτελεί από το 2010 μια πρωτοβουλία του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος και το οποίο συνδέει και αξιοποιεί τον πολιτισμικό- γαστρονομικό πλούτο της Ελλάδας με τα ελληνικά ξενοδοχεία. Επίσης και το «Ειδικό Σήμα Ποιότητας Ελληνικής Κουζίνας» που χορηγείται σε κέντρα εστίασης πιστοποιεί, ότι οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις προσφέρουν από άριστο έως ικανοποιητικό επίπεδο εδεσμάτων ελληνικής κουζίνας και αντίστοιχο επίπεδο υπηρεσιών. Με την αξιοποίηση των τοπικών προϊόντων (μέσω της γαστρονομίας) δημιουργείται προστιθέμενη αξία στο τουριστικό προϊόν, αλλά και ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας»

Τον δυναμικό ρόλο του Στρατηγικού Σχεδίου Μarketing στην ανάπτυξη ενός προορισμού ανέπτυξε ο επίκουρος καθηγητής Οικονομικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και μέλος του Εργαστηρίου Τουριστικού Σχεδιασμού Έρευνας και Πολιτικής Θοδωρής Μεταξάς στην ομιλία του, όπου τόνισε την αναγκαιότητα του παραπάνω εργαλείου στην υποστήριξη της εικόνας της Λάρισας ως τουριστικός, και όχι μόνο προορισμός, με προϋπόθεση τη συμμετοχή και συνεργασία μεταξύ των φορέων, οι οποίες είναι ζητούμενες όχι μόνο τοπικά αλλά και σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο.

«Η σημερινή εκδήλωση επισήμανε ο κ. Μεταξάς, ξεκινά από την επιθυμία και το ενδιαφέρον των επαγγελματιών του χώρου, να ακούσουν, να μάθουν, να συζητήσουν, να διαφωνήσουν και όλο αυτό λέγεται συμμετοχή μέσα από έναν διάλογο για πραγματικά προβλήματα τα οποία ζητούν λύσεις. Θα πρέπει να  γίνει προσπάθεια να δοθούν λύσεις εναλλακτικές στην αντιμετώπιση καταστάσεων, δεν είναι εφικτό όμως να ασκηθεί πίεση για συμμετοχή. Η συμμετοχή πηγάζει από το ενδιαφέρον της ανάδειξης τόσο των προβλημάτων αλλά και την βασική επισήμανση ότι η Λάρισα διαθέτει μια εξέχουσα δυναμική η οποία μπορεί να δώσει πολλά σε θέματα τόσο τοπικής όσο και επιχειρησιακής ανάπτυξης με ποικίλα οφέλη»
 
Αναγκαία η τουριστική δικτύωση τόνισε και ο διευθύνων σύμβουλος της Alpha Marketing Τάσος Γούσιος ειδικότερα στη χρησιμότητα της ως εργαλείο Μάρκετινγκ για φορείς και επιχειρήσεις. Ο κ. Γούσιος ανέπτυξε τις μορφές δικτύωσης, εστίασε στην ανάγκη για εξωστρέφεια και πωλήσεις και προέτρεψε να αξιοποιηθούν όλες οι υπάρχουσες θεσμικές και εξωθεσμικές συλλογικότητες με σημείο αναφοράς την Περιφέρεια Θεσσαλίας, μια και είναι ο ισχυρότερος θεσμικός φορέας που ασχολείται με την ανάπτυξη και προώθηση του τόπου. Στην παρουσίαση του αναφέρθηκε στα οφέλη που προκύπτουν κυρίως για τις επιχειρήσεις σε όλο το φάσμα των διαδικασιών του Μάρκετινγκ, από τη διαμόρφωση του προϊόντος, την τιμολόγηση, τα κανάλια διανομής και την προβολή. Τέλος  περιέγραψε επιτυχημένα παραδείγματα με απτά αποτελέσματα από την Ευρώπη και την Ελλάδα

Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε υπό την Αιγίδα της Περιφέρειας Θεσσαλίας, της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Θεσσαλίας και του Επιμελητηρίου Λάρισας, χαιρετισμό απηύθυναν ο πρόεδρος της Λαρισαϊκής Ομοσπονδίας Τουριστικών Καταλυμάτων Ηλίας Ευσταθίου, η πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Νομού Λάρισας Ειρήνη Παπαϊωάννου, ο αντιδήμαρχος Γιώργος Σούλτης, ο εκπρόσωπος της ΠΕΔ Θεσσαλίας Κων/νος Καλαμπαλίκης, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δημήτρης Αδάμ και ο αντιπρόεδρος Σωτήρης Γιαννακόπουλος

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία