BACK TO
TOP
Profi

Τα τρακτέρ χωρίς οδηγό πιάνουν δουλειά στα χωράφια της Ιαπωνίας από το 2018

Σε εθνικό ζήτηµα έχει αναδειχθεί από το υπουργικό συµβούλιο της Ιαπωνίας, η διάθεση στους παραγωγούς, αυτοκινούµενων τρακτέρ, καθώς η γήρανση του αγροτικού πληθυσµού σε συνδυασµό µε τη χαµηλή αυτάρκεια τροφίµων θεωρείται µέγιστο βαρίδι για την οικονοµία της «χώρας του ανατέλλοντος ηλίου».

Τα τρακτέρ χωρίς οδηγό πιάνουν δουλειά στα χωράφια της Ιαπωνίας από το 2018

6
1
Η αναζήτηση για το τέλειο «τρακτέρ-ροµπότ» που θεωρείται ως ο τρόπος ανατροπής της κατάστασης στην παρακµάζουσα αγροτική οικονοµία της Ιαπωνίας, αναµένεται µάλιστα, σύµφωνα µε άρθρο των Financial Times, να λάβει τέλος το 2018, µε τους κατασκευαστές Kubota, Yanmar και Iseki να εφοδιάζουν την αγορά µε αυτοµατοποιηµένης τεχνολογίας τρακτέρ.

Η ενσωµάτωση της τεχνολογίας αυτής που υπολογίζεται ότι θα προσθέσει ένα συν 50% στη λιανική τιµή ενός κανονικού τρακτέρ, επιδιώκει να ενισχύσει το ισχύον ανθρώπινο δυναµικό στις αγροτικές περιοχές. Κυρίως, µε την εργασία των αυτόνοµων τρακτέρ στα χωράφια δίπλα από επανδρωµένα τρακτέρ, επιτρέποντας έτσι έγκυρες παρεµβάσεις. Όσο βελτιώνονται οι τεχνολογίες ασφαλείας, καθοδήγησης και τεχνητής νοηµοσύνης, όπως λένε οι τρεις εταιρείες τρακτέρ που ηγούνται της προσπάθειας αυτής, τα οχήµατα όλο και περισσότερο θα µπορούν να µένουν µόνα τους και να φροντίζουν το χωράφι χωρίς επίβλεψη

∆εν υπάρχουν αρκετοί χειριστέ

Αντίθετα µε άλλες χώρες, αναφέρει το ρεπορτάζ των Financial Times, όπου τα αυτόνοµα τρακτέρ σχεδιάζονται για να δουλέψουν σε τεράστιες εκτάσεις σόγιας, σιταριού και καλαµποκιού, η Ιαπωνία εστιάζει σε εργασίες µε περισσότερη λεπτοδουλειά, όπως είναι οι ορυζώνες, µία τεχνολογία που οι Kubota και η Yanmar σχεδιάζουν να εξάγουν και εκτός Ασίας. Σύµφωνα µε τον Kouki Ono, αρχιµηχανικό της Iseki, η ανάγκη της Ιαπωνίας για ροµπότ στο χωράφι είναι αναµφισβήτητη: «Στην αρχή της χιλιετίας στο Hokkaido, κάθε αγρότης δούλευε κατά µέσο όρο 18,9 εκτάρια. Σήµερα ο δείκτης αυτός έχει αυξηθεί στα 30,1 εκτάρια και βρίσκεται σε ανοδική πορεία καθώς ο πληθυσµός συρρικνώνεται. ∆εν υπάρχουν αρκετοί χειριστές τρακτέρ ανά εκτάριο», πρόσθεσε. Κάποτε µετά το 2020, λένε µερικές ιαπωνικές εταιρείες που εµπλέκονται στην ανάπτυξη αυτών των µηχανηµάτων, ένας παραγωγός πατάτας ή ρυζιού που συνεχίζει να εργάζεται µέχρι τα 80 θα µπορούσε θεωρητικά να στείλει τον αυτόνοµο στόλο του να οργώσει, σπείρει και να συγκοµίσει από την άνεση του σαλονιού του.

Παρόλο που η ανάπτυξη αυτόνοµων τρακτέρ έχει ήδη προχωρήσει στις ΗΠΑ, όπου η John Deere, η AGCO και άλλοι κατασκευαστές έχουν τεχνολογία που δουλεύει στην πράξη και µπορεί να στέλνει τα οχήµατα σε προ-προγραµµατισµένες διαδροµές, η ιαπωνική κυβέρνηση είναι κάθετη σχετικά µε τον επείγοντα χαρακτήρα του έργου σε µια χώρα όπου ο αριθµός των αγροτών µειώθηκε κατά 22% στη δεκαετία έως το 2015 και η µέση ηλικία τους είναι 67 ετών.

Σχόλια (1)
Προσθήκη σχολίου

27-08-2017 14:01Αθανάσιος Θεοδωράκης

Δεν είναι λύση η αυτοματοποίηση της παραγωγής. Καλύτερο για την Ιαπωνία είναι να καλέσει ξένους μετανάστες ώστε δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις αναζωογόνησης της επαρχίας και επίλυσης του τεράστιου δημογραφικού της προβλήματος. Στο τέλος θα μείνουν τα γερόντια και τα αυτόματα τρακτέρ; Τέτοια κοινωνία θέλει η χώρα του ανατέλλοντος ηλίου;

Απάντηση
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία