BACK TO
TOP
Οργανωτικά

Στο Δημόσιο περιέρχονται τα ακίνητα των Ενώσεων

Σε δηµόσια διαβούλευση πρόκειται να κατατεθεί το αµέσως επόµενο διάστηµα το νοµοσχέδιο του υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης για τους «Αγροτικούς Συνεταιρισµούς» που έρχεται να αντικαταστήσει τον νόµο 4015/2011 του Κώστα Σκανδαλίδη.

Στο Δημόσιο περιέρχονται τα ακίνητα των Ενώσεων

0
0
Υπενθυµίζεται ότι το ν/σ αυτό είχε προαναγγελθεί από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου και συγκεκριµένα από τον αναπληρωτή υπουργό Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Βαγγέλη Αποστόλου, ως το πρώτο που θα κατέθετε το υπουργείο στη Βουλή, ωστόσο λόγω των οικονοµικοπολιτικών εξελίξεων αλλά και του επείγοντος που δηµιουργήθηκε στο θέµα των βοσκήσιµων γαιών, καθυστέρησε και αναµένεται να παρουσιαστεί µέσα στον Αύγουστο. Σύµφωνα πάντως µε το ρεπορτάζ ακόµα και αυτές τις ηµέρες γίνονται κάποιες διορθώσεις του ν/σ λίγο πριν δοθεί στην τελική του µορφή
ΣΕ ΠΑΛΙΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥΔεδομένης της ανησυχίας που υπάρχει σε μεγάλη μερίδα του συνεταιριστικού κινήματος σχετικά με το τι μέλλει γενέσθαι με όσες Eνώσεις μετασχηματίστηκαν μετά το νόμο Σκανδαλίδη να σημειωθεί ότι το επερχόμενο ν/σ προβλέπει τα εξής
-Οι κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόµου υφιστάµενες ΑΣ που είχαν καταχωριστεί στο Μητρώο του νόµου 4015/2011 και είχαν χαρακτηριστεί ως ενεργοί Συνεταιρισµοί, εγγράφονται αυτοδίκαια στο Μητρώο µε την υποχρέωση να επικαιροποιήσουν την εγγραφή τους σύµφωνα µε τις διατάξεις. Μέχρι τη λήξη της θητείας των οργάνων διοίκησής τους οι ανωτέρω ΑΣ υποχρεούνται να προσαρµόσουν το καταστατικό τους και να επικαιροποιήσουν τα στοιχεία της εγγραφής τους. Η προσαρµογή γίνεται µε απόφαση της ΓΣ των µελών τους που λαµβάνεται µε την απαρτία και πλειοψηφία. Μετά την πάροδο της προθεσµίας, οι ΑΣ που δεν έχουν προσαρµόσει το καταστατικό τους, διαλύονται µε απόφαση του αρµόδιου ∆ικαστηρίου, µετά από αίτηση παντός έχοντος έννοµο συµφέρον ή της αρµόδιας αρχής
-Οι ΑΣ, οι οποίοι δεν έχουν υποβάλλει αίτηση πρώτης εγγραφής στο Μητρώο του νόµου 4015/2011 καθώς και αυτοί που έχουν καταχωριστεί ως ανενεργοί, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόµου, οφείλουν
α) είτε να υποβάλλουν αίτηση πρώτης εγγραφής στο Μητρώο εντός έξι µηνών από τη δηµοσίευση του παρόντος νόµου
β) είτε να συγχωνευθούν µε άλλον υφιστάµενο κατά τη δηµοσίευση του παρόντος νόµου ΑΣ εγγεγραµµένο στο Μητρώο του 4015/2011
Σε διαφορετική περίπτωση λύονται αυτοδικαίως και τα περιουσιακά τους στοιχεία µεταφέρονται στην Εταιρεία ∆Ι.Α.ΓΕ.Π. του άρθρου 37 προκειµένου να αξιοποιηθούν από άλλες συνεταιριστικές οργανώσεις ή κοινωνικούς σκοπούς
- Οι υφιστάµενες κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόµου Αγροτικές Εταιρικές Συµπράξεις (ΑΕΣ) παραµένουν και λειτουργούν. Οι ΑΕΣ που έχουν την εταιρική µορφή της Ανώνυµης Εταιρείας διέπονται από το νόµο 2190/1920. Οι ΑΕΣ µε απόφαση των Γενικών τους Συνελεύσεων δύνανται να µετατραπούν σε ΑΣ σύµφωνα µε τις διατάξεις του παρόντος νόµου
-Για τις ΑΣ και ΕΑΣ οι οποίοι βρίσκονται σε εκκαθάριση κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόµου, ο εκκαθαριστής µπορεί να µισθώσει τις παραγωγικές τους εγκαταστάσεις, κινητές και ακίνητες στην Εταιρεία ∆Ι.Α.ΓΕ.Π. προκειµένου να αξιοποιηθούν από βιώσιµες συνεταιριστικές οργανώσεις
-Όσες ∆ιεπαγγελµατικές Οργανώσεις είναι αναγνωρισµένες και λειτουργούν κατά τη δηµοσίευση του παρόντος νόµου συνεχίζουν να λειτουργούν για έξι µήνες από την έναρξη ισχύος του παρόντος, εντός των οποίων οφείλουν να υποβάλλουν αίτηση αναγνώρισης και αίτηση εγγραφής στο Μητρώο, σύµφωνα µε τον παρόντα νόµο και τις κατ’ εξουσιοδότησή του εκδοθείσες κανονιστικές πράξεις
-Όσες Οµάδες Παραγωγών ή/και Οργανώσεις Παραγωγών ή/και Ενώσεις Οργανώσεων Παραγωγών είναι αναγνωρισµένες και λειτουργούν κατά τη δηµοσίευση του παρόντος νόµου συνεχίζουν να λειτουργούν µέχρι την ολοκλήρωση των εγκεκριµένων επιχειρησιακών τους προγραµµάτων

ΣΤΗΝΟΥΝ ΟMAΔA ΔΕΚΑ ΑΓΡΟΤΕΣ ή ΠΕΝΤΕ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΙΗ ελάχιστη παραγωγή και για τις δύο κατηγορίες θα καθορίζεται από το γινόµενο των µελών της ΟΠ επί τον µέσο όρο του παραγόµενου προϊόντος της ΟΠ στην Περιφέρει

Οµάδες Παραγωγών
Επίσης, µεταξύ άλλων το ν/σ «κατεβάζει» τον απαραίτητο αριθµό µελών για την σύσταση ΟΠ από τα 40 (που ισχύει σήµερα) στα 10 µέλη. Πιο συγκεκριµένα το άρθρο 35 αναφέρει τα εξής: «Οι Οµάδες Παραγωγών συγκροτούνται µε πρωτοβουλία τουλάχιστον πέντε (5) παραγωγών οµοειδών προϊόντων ζωικής προέλευσης και τουλάχιστον δέκα (10) παραγωγών οµοειδών προϊόντων φυτικής προέλευσης». Η ελάχιστη παραγωγή και για τις δύο κατηγορίες θα καθορίζεται από το γινόµενο των µελών της ΟΠ επί τον µέσο όρο του παραγόµενου προϊόντος της ΟΠ στην Περιφέρεια σύµφωνα µε τα στοιχεία των δηλώσεων καλλιεργειών. Η διαχείριση και εκπροσώπησή τους, τα ειδικότερα δικαιώµατα και υποχρεώσεις των µελών, το ύψος της µερίδας, καθώς και κάθε άλλο θέµα σχετικό µε τη συγκρότηση και λειτουργία των οµάδων παραγωγών ρυθµίζονται από Ειδικό Κανονισµό Λειτουργίας ο οποίος καταρτίζεται από τα µέλη. Συµπληρωµατικά εφαρµόζονται οι διατάξεις του Αστικού Κώδικα που αφορούν τις εταιρείες

Συνεταιριστικές βαθµίδες1. Οι ΑΣ µε αποφάσεις τους επιλέγουν σε επίπεδο ΠΕ, Περιφέρειας ή Επικράτειας τις βαθµίδες ολοκλήρωσης της συνεταιριστικής τους δοµής (λαµβάνοντας υπόψη την αναγκαιότητα ύπαρξη τους την βιωσιµότητα σε συνάρτηση κόστους – οφέλους)
2. Οι δραστηριότητες των υπερκείµενων Συνεταιριστικών βαθµίδων είναι συµπληρωµατικές των δραστηριοτήτων των ΑΣ. (∆εν τους αφαιρούν δράσεις και δεν λειτουργούν ανταγωνιστικά)
3. Μόνο µια βαθµίδα µπορεί να αναγνωριστεί σε εθνικό επίπεδο µε ρόλο συντονιστικό ιδεολογικό των ΑΣ . ∆ύναται να συγκροτηθεί από το 51% τουλάχιστον των ΑΣ του Μητρώου

∆ιαχείριση Ακινήτων, Γαιών, Εξοπλισµών και Προϊόντων1. Συνιστάται Ανώνυµη Εταιρεία µε την επωνυµία «∆ιαχείριση Ακινήτων, Γαιών, Εξοπλισµών και Προϊόντων » (∆Ι.Α.Γ.Ε.Π. ΑΕ)
α) Ως «Ακίνητα» νοούνται τα κτίρια που κρίνονται απαραίτητα για τη στέγαση των υπηρεσιών της εταιρείας, αποθήκες για αποθήκευση γεωργικών προϊόντων και µηχανηµάτων και βιοµηχανικά κτήρια για τη µεταποίηση αγροτικών προϊόντων.
β) Ως «Γαίες» νοούνται οι ιδιωτικές και δηµόσιες αγροτικές εκτάσεις κατάλληλες για αγροτική αξιοποίηση
γ) Ως «Εξοπλισµός» νοούνται εργαλεία και µηχανήµατα κατάλληλα για αγροτική χρήση συµπεριλαµβανοµένων και των δικαιωµάτων βιοµηχανικής ιδιοκτησίας, σήµατα,  διακριτικοί τίτλοι, δικαιώµατα πνευµατικής ιδιοκτησίας και δικαιώµατα τεχνογνωσία
δ) Ως Προϊόντα νοούνται τα πάσης φύσεως προϊόντα του αγροτικού τοµέα αυτούσια ή µεταποιηµένα
2. Εδρα της ∆Ι.Α.Γ.Ε.Π ΑΕ ορίζεται µε το καταστατικό της ο ∆ήµος Αθηναίων. Η εταιρεία µπορεί να ιδρύει υποκαταστήµατα µε απόφαση του ∆Σ, εφόσον κρίνεται αναγκαίο για την αρτιότερη εξυπηρέτηση και επίτευξη των σκοπών της. Η ∆Ι.Α.Γ.Ε.Π ΑΕ λειτουργεί χάριν του δηµοσίου συµφέροντος κατά τους κανόνες της ιδιωτικής οικονοµίας και διέπεται από τις διατάξεις του παρόντος και συµπληρωµατικά από τις διατάξεις της νοµοθεσίας περί ανωνύµων εταιρειών (ν.2190/1920, Α΄37), όπως ισχύουν. Η διάρκεια της εταιρείας είναι ενενήντα εννέα (99) έτη και µπορεί να παραταθεί µε απόφαση της ΓΣ των µετόχων

ΣΧΕ∆ΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΓΡΟΤΙΚΟΙ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΙ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ∆ΙΑΤΑΞΕΙ
Άρθρο 1 • Ορισµός – Σκοπός – Νοµική Μορφή1. Αγροτικός Συνεταιρισµός (ΑΣ) είναι αυτόνοµη ένωση προσώπων, η οποία συγκροτείται εθελοντικά και επιδιώκει, µε την αµοιβαία αλληλοβοήθεια των µελών της, την οικονοµική, κοινωνική, πολιτιστική ανάπτυξη και προαγωγή τους, µέσω µιας συνιδιόκτητης και δηµοκρατικά διοικούµενης επιχείρησης. Ο ΑΣ δραστηριοποιείται σε οποιονδήποτε τοµέα της αγροτικής οικονοµίας
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΣΥΣΤΑΣΗ ΑΣ
Άρθρο 3 • Όροι σύστασης – Καταχώριση καταστατικού
1. Για τη σύσταση ΑΣ απαιτείται η σύνταξη καταστατικού και η υπογραφή του από δέκα ή από εικοσιένα πρόσωπα, που συγκεντρώνουν τις προϋποθέσεις του άρθρου 5, καθώς και η καταχώριση του καταστατικού στο βιβλίο µητρώου ΑΣ που τηρείται στο Ειρηνοδικείο, στην περιφέρεια του οποίου εδρεύει ο ΑΣ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ∆΄ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕΛΩΝ ΚΑΙ Α
Άρθρο 9 • Ευθύνη και υποχρεώσεις των µελών προς τρίτους1. Η ευθύνη των µελών του ΑΣ για τις υποχρεώσεις του προς τρίτους είναι επικουρική και περιορίζεται µέχρι του ορίου που ορίζει το καταστατικό. Η έκταση της ευθύνης αυτής ορίζεται από το καταστατικό ως ίση µε το ποσό της υποχρεωτικής ή µε ακέραιο πολλαπλάσιο του ποσού αυτής
2. Τα µέλη έχουν την ευθύνη της παραγράφου 1 και µετά την έξοδό τους από τον ΑΣ, για υποχρεώσεις που δηµιουργήθηκαν όταν ήταν µέλη ή για προηγούµενες υποχρεώσεις, τις οποίες αποδέχθηκαν κατά την έγγραφή τους
3. Αξιώσεις τρίτων, από την ευθύνη των µελών του ΑΣ κατά τις παραγράφους 1 και 2, παραγράφονται µετά την παρέλευση πενταετίας από τη λήξη του έτους µέσα στο οποίο γεννήθηκαν
4. Η ευθύνη των µελών παύει οπωσδήποτε µετά την πάροδο ενός έτους από το πέρας της πτώχευσης ή της εκκαθάρισης του ΑΣ, εκτός αν µέσα στο έτος έχει ασκηθεί εναντίον τους αγωγή.
5. ∆εν απαγγέλλεται προσωπική κράτηση των µελών και των οργάνων του ΑΣ για υποχρεώσεις του ΑΣ προς τρίτους και το ∆ηµόσιο, καθώς και για υποχρεώσεις µεταξύ µελών και ΑΣ εκτός αν αποδειχθούν κακουργηµατικές πράξεις.
6. Οι δανειστές µέλους ΑΣ δεν έχουν δικαίωµα επί της περιουσίας του ΑΣ ή των πλεονασµάτων χρήσεων ή των συνεταιρικών µερίδων, υποχρεωτικών ή προαιρετικών, για οφειλές του µέλους προς αυτούς
7. ∆εν υπόκεινται σε κατάσχεση ή στη λήψη ασφαλιστικών µέτρων, για οφειλές των µελών προς τρίτους
α) Το αντάλλαγµα για τη χρήση των περιουσιακών στοιχείων, που έχουν παραχωρηθεί στον ΑΣ
β) Τα προϊόντα της παραγωγής των µελών που παραδόθηκαν στον ΑΣ για πώληση ή διάθεση στην αγορά, αυτούσια ή µετά από µεταποίηση ή επεξεργασία
γ) Το τίµηµα των προϊόντων της περίπτωσης β΄
8. ∆εν επιτρέπεται η κατάσχεση στα χέρια του ΑΣ, ως τρίτου, χρηµάτων τα οποία έχουν ληφθεί από πιστωτικά ιδρύµατα ως δάνειο για λογαριασµό µέλους, καθώς και παροχές σε είδος του ΑΣ προς τα µέλη του

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄ΕΠΟΠΤΕΙΑ – ΕΛΕΓΧΟΣ Α
Άρθρο 17 Κρατική εποπτεία 1. Η εποπτεία επί των ΑΣ ασκείται από το Υπουργείο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας δια της ∆ιεύθυνσης Οικονοµικών Ελέγχων και Επιθεώρησης – Τµήµα Αγροτικών Συνεταιρισµών, Οµαδικών ∆ραστηριοτήτων και Παρακολούθησης Εφαρµογής Εθνικής και Ενωσιακής Νοµοθεσίας (στο εξής αρµόδια αρχή). Η εποπτεία αφορά τη σύννοµη λειτουργία και την υποβοήθηση του έργου τους και περιλαµβάνει ιδίως την εξακρίβωση της καταβολής της αξίας των συνεταιρικών µερίδων ή άλλων ληξιπρόθεσµων οικονοµικών υποχρεώσεων των µελών τους, της διάθεσης της παραγωγής των µελών στον ΑΣ, σύµφωνα µε την παράγραφο 2 του άρθρου 5, την τήρηση των διατάξεων των νόµων, του καταστατικού και των αποφάσεων των Γενικών Συνελεύσεων, καθώς και την εξακρίβωση της αλήθειας του ισολογισµού, των λοιπών ετήσιων οικονοµικών καταστάσεων και γενικά των βιβλίων και στοιχείων που τηρούνται από τους ΑΣ
Άρθρο 18 •Εθνικό Μητρώο ΑΣ
και άλλων Συλλογικών Φορέων
1. Στα πλαίσια άσκησης της κρατικής εποπτείας επί των ΑΣ, συνιστάται στο Υπουργείο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Εθνικό Μητρώο ΑΣ» (στο εξής Μητρώο), το οποίο αποτελεί συµβατική ή ηλεκτρονική βάση δεδοµένων. Στο Μητρώο καταχωρίζονται οι ΑΣ καθώς επίσης και οι Αναγκαστικοί Συνεταιρισµοί πλην των ∆ασικών (ελεύθερων και αναγκαστικών), οι Οµάδες Παραγωγών, οι Οργανώσεις Παραγωγών, οι Ενώσεις Οργανώσεων Παραγωγών και οι ∆ιεπαγγελµατικές Οργανώσεις
2. Με απόφαση του Υπουργού Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας καθορίζονται η µορφή, το περιεχόµενο, η διαδικασία καταγραφής σε αυτό, η τήρηση του Μητρώου, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέµα
3. Το Μητρώο τηρείται από την αρµόδια αρχή
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣ
Άρθρο 21 Διαχειριστική χρήση
1. Η διαχειριστική χρήση δεν μπορεί να περιλαμβάνει περισσότερους από δώδεκα (12) μήνες. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, η πρώτη διαχειριστική χρήση μπορεί να ορίζεται για χρονικό διάστημα μέχρι είκοσι τέσσερις (24) μήνες
2.Εντός των νόμιμων προθεσμιών κλείνονται τα λογιστικά αρχεία (βιβλία) του ΑΣ, ενεργείται η απογραφή της περιουσίας του, καταρτίζονται οι ετήσιες χρηματοοικονομικές καταστάσεις σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4308/2014, όπως ισχύει, και υποβάλλονται από το Διοικητικό Συμβούλιο στην τακτική Γενική Συνέλευση μαζί με την έκθεση διαχείρισης πεπραγμένων του Διοικητικού Συμβουλίου για το έτος που έληξε
3. Το Διοικητικό Συμβούλιο συντάσσει πρόγραμμα δράσης και ανάπτυξης του ΑΣ για την επόμενη χρήση, το οποίο συνοδεύεται από προϋπολογισμό εσόδων - εξόδων και το υποβάλλει για έγκριση στη Γενική Συνέλευση
4.Οι ΑΣ έχουν υποχρέωση να δημοσιεύουν κατ’ έτος τις χρηματοοικονομικές καταστάσεις, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και του κανόνες περί δημοσιότητας όπως κάθε φορά ισχύουν, καθώς και στην ηλεκτρονική ιστοσελίδα του ΑΣ, εφόσον διαθέτει

KΕΦΑΛΑΙΟ Η΄ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ – ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ – ΠΤΩΧΕΥΣ
∆ΙΑΛΥΣΗ – ΕΚΚΑΘΑΡΙΣ
Άρθρο 23• Συγχώνευση - Μετατροπή1. ∆ύο ή περισσότεροι ΑΣ µπορεί να συγχωνευθούν είτε µε τη σύσταση νέου ΑΣ, στον οποίο ενσωµατώνονται οι συγχωνευόµενοι, είτε µε την απορρόφηση ενός ή περισσότερων υφιστάµενων ΑΣ από άλλον, ο οποίος ήδη λειτουργεί.
2. Για τη συγχώνευση απαιτείται
α) Απόφαση των Γενικών Συνελεύσεων καθεµίας από τους προς συγχώνευση ΑΣ, που λαµβάνεται µε την εξαιρετική απαρτία και πλειοψηφία που ορίζεται στην παράγραφο 3 του άρθρου 12 και στην παράγραφο 2 του άρθρου 13. Η απόφαση αυτή αφορά την έγκριση του σχεδίου σύµβασης συγχώνευσης και τις, κατά περίπτωση, τροποποιήσεις του καταστατικού που απαιτούνται για την πραγµατοποίηση της συγχώνευσης.
β) ∆ηµοσίευση των αποφάσεων της περίπτωσης α΄, περιληπτικά, σε µία εφηµερίδα των Περιφερειακών Ενοτήτων της έδρας των υπό συγχώνευση ΑΣ.
γ) Μεταφορά των στοιχείων ενεργητικού και παθητικού των συγχωνευόµενων ΑΣ στον νέο ΑΣ σύµφωνα µε την τρέχουσα λογιστική τους αξία. Για τα ακίνητα ισχύουν κάθε φορά οι υπάρχουσες αντικειµενικές αξίες ή οι τιµές εκκίνησης, όπου δεν υφίσταται το αντικειµενικό σύστηµα προσδιορισµού.
δ) Σύγκληση, µετά από πρόσκληση των ∆ιοικητικών Συµβουλίων των υπό συγχώνευση ΑΣ, των µελών τους, σε κοινή Γενική Συνέλευση. Η Συνέλευση αυτή εκλέγει το προσωρινό ∆ιοικητικό Συµβούλιο του νέου ΑΣ, που προκύπτει από τη συγχώνευση
ε) Πράξη αποδοχής αίτησης καταχώρισης του καταστατικού σύµφωνα µε το άρθρο 3
στ) Καταχώριση στο βιβλίο µητρώου ΑΣ του εγκεκριµένου καταστατικού, µε µνεία του αριθµού της πράξης καταχώρησης, σύµφωνα µε το άρθρο 3
Από την ηµεροµηνία αυτή συντελείται η συγχώνευση και όλα τα περιουσιακά στοιχεία των συγχωνευοµένων αποτελούν περιουσία του νέου ΑΣ. Ο Υποθηκοφύλακας µεταγράφει τα ακίνητα στον νέο ΑΣ που προέκυψε από τη συγχώνευση, σηµειώνοντας σχετική πράξη στα βιβλία του ύστερα από αίτηµα των αρµόδιων οργάνων της και την προσκόµιση όλων των απαιτούµενων από το Υποθηκοφυλακείο στοιχείων
3. Μέσα σε προθεσµία δεκαπέντε (15) ηµερών από την καταχώριση της πράξης αποδοχής της αίτησης καταχώρισης στο βιβλίο µητρώου, το προσωρινό διοικητικό συµβούλιο συγκαλεί εντός µηνός τα µέλη του νέου ΑΣ σε Γενική Συνέλευση για την εκλογή του ∆ιοικητικού Συµβουλίου του
4. Mέλη, που δεν επιθυµούν τη συγχώνευση, µπορούν να αποχωρήσουν σύµφωνα µε τους όρους του καταστατικού. Η τυχόν υπεραξία που προκύπτει από την αποτίµηση των περιουσιακών στοιχείων, απαλλάσσεται από κάθε φόρο και τέλος, και εγγράφεται σε λογαριασµό του τακτικού αποθεµατικού του νέου ΑΣ
5. Η συγχώνευση συνεπάγεται, από την ηµέρα που συντελείται, την καθολική διαδοχή του νέου ΑΣ σε όλα τα δικαιώµατα και τις υποχρεώσεις των ΑΣ που συγχωνεύθηκαν. Ο νέος ΑΣ υποκαθίσταται αυτοδικαίως σε όλα γενικά τα δικαιώµατα και τις υποχρεώσεις του συγχωνευθέντος ΑΣ
6. Τα µέλη των ΑΣ που συγχωνεύθηκαν είναι αυτοδικαίως µέλη του νέου ΑΣ µε όλα τα δικαιώµατα και τις υποχρεώσεις που ορίζει το νέο καταστατικό
7. Οι συνεταιρικές µερίδες των ΑΣ που συγχωνεύθηκαν αποτελούν κεφάλαιο του νέου ΑΣ. Αν οι συνεταιρικές αυτές µερίδες είναι άνισες, η κοινή Γενική Συνέλευση της παραγράφου 3, µε απόφασή της, ορίζει τον τρόπο προσαρµογής των µερίδων που υπολείπονται του ύψους της συνεταιρικής µερίδας του νέου ή του απορροφούντος ΑΣ
8. Η συγχώνευση των ΑΣ δεν επιφέρει διακοπή των δικών, στις οποίες είναι διάδικοι. Εκκρεµείς δίκες των ΑΣ που συγχωνεύθηκαν συνεχίζονται από τον νέο ΑΣ
9. Οι διατάξεις του κ.ν. 2190/1920 (Α΄ 37), όπως ισχύει, εφαρµόζονται συµπληρωµατικά για θέµατα που δεν ρυθµίζονται µε το παρόν άρθρο. Οι διατάξεις των αναπτυξιακών νόµων που ρυθµίζουν θέµατα του παρόντος άρθρου εφαρµόζονται αναλόγως.

Άρθρο 26 • Εκκαθάριση- Ενέργειες εκκαθαριστών 1. Με εξαίρεση την περίπτωση της λύσης των ΑΣ που επέρχεται από την κήρυξή τους σε κατάσταση πτώχευσης κατά την οποία ακολουθείται η διαδικασία του Εµπορικού Νόµου, τη λύση ακολουθεί, σε κάθε άλλη περίπτωση, το στάδιο της εκκαθάρισης
2. Η εκκαθάριση διενεργείται από έναν ή περισσότερους ειδικούς εκκαθαριστές που ορίζονται από τη Γενική Συνέλευση, εκτός αν το καταστατικό ορίζει διαφορετικά. Το νοµικό πρόσωπο του λυθέντος ΑΣ εξακολουθεί να υπάρχει και να λειτουργεί για τις ανάγκες της εκκαθάρισης
3. Σε περίπτωση θανάτου, παραίτησης ή αδράνειας των εκκαθαριστών, µετά από αίτηση µέλους ή πιστωτή του ΑΣ , το Μονοµελές Πρωτοδικείο της έδρας του ΑΣ διορίζει άλλους εκκαθαριστές, δικάζοντας κατά τη διαδικασία της εκούσιας δικαιοδοσίας
4. Οι ΑΣ, οι οποίοι τίθενται σε εκκαθάριση σύµφωνα µε τις διατάξεις του παρόντος νόµου, µπορούν να µισθώσουν τις παραγωγικές τους εγκαταστάσεις, κινητές και ακίνητες, στις οποίες περιλαµβάνονται και οι αποθηκευτικοί χώροι των προϊόντων τους και τις οποίες χρησιµοποιούν για τις παραγωγικές ανάγκες τους, αποκλειστικά και µόνο σε ΑΣ του παρόντος νόµου που αποδεδειγµένα είναι βιώσιµοι και διαθέτουν, τόσο την απαραίτητη παραγωγική δυναµικότητα όσο και την τεχνογνωσία για την αποτελεσµατική λειτουργία των µονάδων. Η µίσθωση ισχύει για δέκα χρόνια. Η απόφαση για τη µίσθωση, που γίνεται από τους ΑΣ λαµβάνεται είτε από τον εκκαθαριστή είτε από τη Γενική Συνέλευση µε την απαρτία που το καταστατικό ορίζει. Σε περίπτωση που δεν υπάρξουν ενδιαφερόµενοι ΑΣ, ο εκκαθαριστής δύναται να µισθώσει τις παραγωγικές τους εγκαταστάσεις, κινητές και ακίνητες στην ∆ΙΑΓΕΠ ΑΕ του άρθρου 37, προκειµένου να αξιοποιηθούν από άλλου ΑΣ.
5. Οι εκκαθαριστές έχουν υποχρέωση, µόλις αναλάβουν τα καθήκοντά τους, να κάνουν απογραφή της περιουσίας του ΑΣ που εκκαθαρίζεται και να συντάξουν ισολογισµό, αντίγραφο του οποίου υποβάλλουν στην αρµόδια αρχή. Αν η εκκαθάριση παρατείνεται, ο ισολογισµός συντάσσεται στο τέλος κάθε έτους. Ο τελικός ισολογισµός καταρτίζεται στο τέλος της εκκαθάρισης. Οι εκκαθαριστές γνωστοποιούν τη λύση του ΑΣ µε τη δηµοσίευσή του σε µία ηµερήσια εφηµερίδα και αν δεν εκδίδεται τέτοια σε περιοδική εφηµερίδα της περιφερειακής ενότητας της έδρας του και καλούν τους πιστωτές να αναγγείλουν τις απαιτήσεις τους
6. Απαιτήσεις πιστωτών κατά του υπό εκκαθάριση ΑΣ παραγράφονται µετά την πάροδο τριών (3) ετών από την ηµεροµηνία της δηµοσίευσης της λύσης του
7. Από το προϊόν της εκκαθάρισης εξοφλούνται τα ληξιπρόθεσµα χρέη του εκκαθαριζόµενου ΑΣ µε την ακόλουθη σειρά: προηγείται η εξόφληση των οφειλών προς τους εργαζόµενους και ακολουθεί η εξόφληση των Ελληνικού ∆ηµοσίου, Ασφαλιστικών Εισφορών, Τραπεζών, Λοιπών ∆ανειστών. Στη συνέχεια εξοφλούνται οι προαιρετικές µερίδες. Το υπόλοιπο του ενεργητικού που αποµένει διατίθεται µε απόφαση της Γενικής Συνέλευσης ή του εκκαθαριστή σε άλλον ΑΣ ή στην Εταιρεία ∆ΙΑΓΕΠ ΑΕ του άρθρου 37 ή για άλλο κοινωνικό σκοπό σύµφωνα µε όσα ορίζονται στο καταστατικό.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ι΄ΠΟΙΝΙΚΕΣ ∆ΙΑΤΑΞΕΙ
Άρθρο 27 • Ποινικές διατάξεις1.Τιµωρείται µε φυλάκιση από τρεις (3) µήνες έως ένα (1) έτος, εφόσον από άλλες διατάξεις δεν προβλέπεται βαρύτερη ποινή, µέλος του ∆ιοικητικού Συµβουλίου ή υπάλληλος ΑΣ αν
α) Εν γνώσει του παρέχει στη Γενική Συνέλευση ή σε εκείνον που ασκεί την εποπτεία ή τον έλεγχο ψευδή στοιχεία ή αρνείται ή αποκρύπτει αληθή στοιχεία, γεγονότα ή περιστατικά, που αφορούν στην οικονοµική κατάστασή του
β) Εν γνώσει του προβαίνει σε ψευδείς ή εικονικές εγγραφές στα βιβλία των ΑΣ ή συντάσσει ψευδείς ή εικονικούς ισολογισµούς
γ) Αρνείται να παραδώσει ή αποκρύπτει από εκείνον που ασκεί έλεγχο ή εποπτεία, τα τηρούµενα στοιχεία ή βιβλία ή παρεµποδίζει µε οποιονδήποτε τρόπο την άσκηση ελέγχου ή εποπτείας
2. Με φυλάκιση από ένα (1) µήνα µέχρι ένα (1) έτος, εφόσον από άλλες διατάξεις δεν προβλέπεται βαρύτερη ποινή, τιµωρείται όποιος διενεργεί έλεγχο στους ΑΣ, αν κατά την άσκηση των καθηκόντων του παρέχει εν γνώσει του ψευδή στοιχεία ή αποκρύπτει ή αρνείται αληθή γεγονότα ή περιστατικά, που αφορούν στη διαχείριση ή στην οικονοµική κατάσταση των ΑΣ και περιήλθαν σε γνώση του από τον έλεγχο που διενήργησε σε αυτές.
3. Τιµωρείται µε φυλάκιση από ένα (1) µήνα µέχρι ένα (1) έτος ή µε χρηµατική ποινή ή και µε τις δύο ποινές, εφόσον από άλλες διατάξεις δεν προβλέπεται βαρύτερη ποινή, όποιος παρεµποδίζει τις συνεδριάσεις του ∆ιοικητικού Συµβουλίου ή της Γενικής Συνέλευσης των µελών των ΑΣ, µε χρήση ή µε απειλή σωµατικής βίας ή µε άλλη παράνοµη πράξη ή παράλειψη
4. Τιµωρείται µε φυλάκιση από ένα (1) µήνα µέχρι ένα (1) έτος, εφόσον από άλλες διατάξεις δεν προβλέπεται βαρύτερη ποινή, όποιος
α) Ενεργεί πράξεις διοίκησης ή διαχείρισης ή ελέγχου µετά τη λήξη της θητείας του
β) Ψηφίζει χωρίς δικαίωµα ή ψηφίζει πολλές φορές ή µε οποιονδήποτε άλλο τρόπο µπορεί να προκαλέσει την παραγωγή µη γνήσιου αποτελέσµατος εκλογής για την ανάδειξη ∆ιοικητικών Συµβουλίων, Εποπτικών Συµβουλίων και άλλων οργάνων και αντιπροσώπων των ΑΣ
5. Με τις ποινές της παραγράφου 4 τιµωρούνται τα µέλη του ∆ιοικητικού Συµβουλίου, οι εκκαθαριστές και οι υπάλληλοι των ΑΣ, στους οποίους παραχώρησε το ∆ιοικητικό Συµβούλιο την άσκηση ορισµένων αρµοδιοτήτων του, για παράβαση των διατάξεων του νόµου ή του καταστατικού ή για ενέργειες που αντίκεινται στις αποφάσεις της Γενικής Συνέλευσης ή για µη εκτέλεση σύµφωνα µε το νόµο και το καταστατικό των καθηκόντων τους, καθώς και για την παράλειψη σύνταξης του ισολογισµού
Άρθρο 32 • ∆ιεπαγγελµατικές Οργανώσεις1. ∆ιεπαγγελµατικές Οργανώσεις είναι τα νοµικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, µη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, που συνιστώνται σύµφωνα µε τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα από τους εκπροσώπους του συνόλου ή αντιπροσωπευτικού µέρους των ΑΣ, διαφόρων οικονοµικών και επαγγελµατικών οργανώσεων, ενώσεων ή φορέων που εκπροσωπούν όσους ασκούν δραστηριότητες σχετικές µε την παραγωγή ή/και τη µεταποίηση ή/και την εµπορία και κατά περίπτωση την τυποποίηση ή τη διανοµή αγροτικών προϊόντων και γενικά αγαθών του αγροτικού, αγροτοδιατροφικού, κτηνοτροφικού, αλιευτικού και κάθε άλλου συναφούς τοµέα αγροτικής παραγωγής, αρµοδιότητας του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας
2. ∆ιεπαγγελµατικές Οργανώσεις, που είναι εγκατεστηµένες στην Ελλάδα, µπορεί να αναγνωρίζονται ύστερα από αίτησή τους, µε απόφαση του Υπουργού Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ύστερα από γνώµη της αρµόδιας υπηρεσίας του οικείου Υπουργείου, µόνο σε εθνικό επίπεδο, ανά κοινή οµάδα οµοειδών προϊόντων ή ανά προϊόν, εφόσον δραστηριοποιούνται µέσα στο πλαίσιο των κανόνων που ισχύουν κάθε φορά από την εθνική και ενωσιακή νοµοθεσία και αποσκοπούν κυρίως σε µια ή περισσότερες από τις ακόλουθες δραστηριότητες
α) Στη συµβολή, το σχεδιασµό, τη διαµόρφωση και την εφαρµογή της στρατηγικής και των πολιτικών ανάπτυξης όλων των δραστηριοτήτων που αναφέρονται στην παράγραφο 1 και γενικότερα στη θεσµική στήριξη των προϊόντων στις αγορές
β) Στον καθορισµό ειδικών θεµάτων και την προώθηση σύναψης συµφωνιών µεταξύ των µελών τους για ένα περιορισµένο χρονικό διάστηµα ή για ορισµένη γεωγραφική περιοχή ή για την αντιµετώπιση συγκυριακών αναγκών, ιδίως µε την κατάρτιση διεπαγγελµατικών συµφωνιών ή κανόνων δράσης ή δεοντολογίας ή την εφαρµογή εναρµονισµένων πρακτικών εφόσον αυτές δεν αντιβαίνουν στην εθνική ή ενωσιακή νοµοθεσία
γ) Στη συµβολή, την οργάνωση και τη διαχείριση των αγορών µε διαφάνεια, καλύτερη προσαρµογή των προϊόντων σε προγράµµατα ποιοτικής βελτίωσής τους και καλύτερο συντονισµό της διάθεσής τους
δ)Στην ενίσχυση των µέτρων για την ασφάλεια των προϊόντων του αγροδιατροφικού κυρίως τοµέα, ιδιαίτερα µε ελέγχους των προϊόντων, χάριν της προστασίας των χρηστών και των καταναλωτών και στην ορθή διαχείριση των σηµάτων ποιότητας, που χορηγούνται από τον ΕΛΓΟ – ∆ΗΜΗΤΡΑ.
ε) Στην ανάπτυξη ερευνών, βελτίωση των γνώσεων, συγκέντρωση πληροφοριών, για τον προσανατολισµό της παραγωγής σε προϊόντα που ανταποκρίνονται περισσότερο στις ανάγκες της αγοράς, τις προτιµήσεις και τις προσδοκίες των καταναλωτών, ιδίως όσον αφορά την ποιότητα των προϊόντων, την προστασία των εδαφών και υδάτων και γενικά τον σεβασµό του περιβάλλοντος
στ) Στην προώθηση, προβολή και προστασία της βιολογικής γεωργίας και των ονοµασιών προέλευσης, των γεωγραφικών ενδείξεων και των σηµάτων ποιότητας
3. Μόνο µια ∆ιεπαγγελµατική Οργάνωση µπορεί να αναγνωριστεί σε εθνικό επίπεδο ανά οµάδα οµοειδών προϊόντων ή ανά προϊόν. Οι αναγνωρισµένες ∆ιεπαγγελµατικές Οργανώσεις εγγράφονται στο Μητρώο του άρθρου 19.
4. Η εποπτεία και ο έλεγχος των αναγνωρισµένων, σύµφωνα µε τις διατάξεις του παρόντος νόµου, ∆ιεπαγγελµατικών Οργανώσεων ανήκει στο Υπουργείο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και ασκείται µετά την εγγραφή τους στο Μητρώο του άρθρου 19
5. Με αποφάσεις του Υπουργού Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλλοντος και Ενέργειας καθορίζονται
α) Οι όροι, οι προϋποθέσεις και η διαδικασία για την αναγνώριση των ∆ιεπαγγελµατικών Οργανώσεων σε εθνικό επίπεδο, οι κατά περίπτωση ειδικότεροι σκοποί και δραστηριότητές τους, οι κανόνες της δράσης τους, οι υποχρεώσεις τους έναντι της αρµόδιας αρχής του άρθρου 18, το περιεχόµενο και ο τρόπος άσκησης της εποπτείας και του ελέγχου αυτών καθώς και οι λόγοι για τους οποίους επιτρέπεται ή επιβάλλεται η προσωρινή ή οριστική ανάκληση της πράξης αναγνώρισής τους ή η επιβολή άλλων κυρώσεων
β) Οι όροι, οι προϋποθέσεις και η διαδικασία για την κήρυξη ως δεσµευτικών των διεπαγγελµατικών συµφωνιών, κανόνων και εναρµονισµένων πρακτικών στα µέλη των αναγνωρισµένων ∆ιεπαγγελµατικών Οργανώσεων και για την επέκταση της δεσµευτικότητας αυτής και σε µη µέλη τους στις περιπτώσεις που επιτρέπεται από την ενωσιακή νοµοθεσία
γ) Υπέρ των εθνικών ∆ιεπαγγελµατικών Οργανώσεων επιβάλλεται, ανά κλάδο ή οµάδα οµοειδών προϊόντων ή προϊόν , ανταποδοτική εισφορά στις ποσότητες πώλησης των προϊόντων για τα οποία έχουν συσταθεί. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Οικονοµικών, καθορίζονται για κάθε εθνική ∆ιεπαγγελµατική Οργάνωση οι υπόχρεοι καταβολής, το ύψος, ο τρόπος υπολογισµού και η διαδικασία αναπροσαρµογής του, το ακριβές ποσό της ενίσχυσης, η διαδικασία απόδοσης, η κατανοµή, η χρήση, η διαχείριση και ο έλεγχος της οικονοµικής ενίσχυσης, καθώς και κάθε σχετικό θέµα
δ) Κάθε άλλο συναφές θέµα για την αποτελεσµατική λειτουργία των ∆ιεπαγγελµατικών Οργανώσεων

ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗ ΠΩΛΗΣΗ  
Άρθρο 3
Συµβάσεις µελλοντικής πώλησης αγροτικών προϊόντων1. Με ιδιωτικές γραπτές συµβάσεις βεβαίας χρονολογίας µπορεί να ρυθµίζεται η µελλοντική πώληση αγροτικών προϊόντων. Οι ΑΣ του παρόντος νόµου µπορούν να συνάπτουν τις συµβάσεις του παρόντος άρθρου για λογαριασµό των µελών τους. Στις σχετικές συµβάσεις πρέπει να περιλαµβάνονται οπωσδήποτε
α) Το είδος και ο συνολικός όγκος των προς πώληση αγροτικών προϊόντων
β) Η ελάχιστη χρονική διάρκεια ισχύος, η οποία δεν µπορεί να είναι µικρότερη από ένα έτος
γ) Ο τρόπος συλλογής, φύλαξης και συντήρησης των αγροτικών προϊόντων, καθώς και η ποιότητά τους µε βάση ποικιλίες ή συναφείς πιστοποιήσεις
δ) Η τιµή του προϊόντος
ε) Ο τρόπος και ο χρόνος πληρωµής
στ) Οι λόγοι και ο τρόπος καταγγελίας
ζ) Ο Κωδικός Αριθµός ∆ραστηριότητας (ΚΑ∆), καθώς και ο Ειδικός Αριθµός Εγγραφής (ΕΑΕ) στο Μητρώο Εµπόρων Αγροτικών Προϊόντων του ν. 3955/2011 (Α΄ 89), όπως ισχύει, του αντισυµβαλλόµενου
η) Η βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής κατά το άρθρο 457 Κ.Πολ.∆.
θ) η κατάθεση των συµβάσεων στις ∆Ο
Με απόφαση του Υπουργού Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας µπορεί να καθορίζονται ο τύπος και το ελάχιστο περιεχόµενο των συµβάσεων ανά γεωργικό προϊόν, το οποίο κατισχύει κάθε αντίθετης βούλησης των συµβαλλόµενων
2. Αν οι συµβάσεις µελλοντικής πώλησης αγροτικών προϊόντων δεν πληρούν το ελάχιστο περιεχόµενο, όπως αυτό καθορίζεται στην προηγούµενη παράγραφο, επιβάλλεται υποχρεωτικά στους αγοραστές διοικητικό πρόστιµο µέχρι 5% της συνολικής αξίας της σύµβασης για κάθε παράλειψη ενός από τα αναφερόµενα σε αυτή στοιχείων µε απόφαση του προϊσταµένου του υποτοµέα Γεωργίας της οικείας Περιφέρειας ύστερα από καταγγελία του εκάστοτε συµβαλλόµενου παραγωγού
3.Η εκ µέρους του αγοραστή µη πληρωµή του συµφωνηθέντος τιµήµατος κατά τη δήλη ηµέρα και κατά τους όρους της σύµβασης τιµωρείται µε φυλάκιση τουλάχιστον έξι µηνών. Για την άσκηση της ποινικής δίωξης απαιτείται έγκληση
4.Απαγορεύεται ρητά η µεταπώληση, η µε οποιονδήποτε τρόπο µεταβίβαση και η διαπραγµάτευση των συµβολαίων του παρόντος άρθρου σε δηµοπρατήρια, χρηµαταγορές ή χρηµατιστήρια εµπορευµάτων της Ελλάδας ή του εξωτερικού. Η παραβίαση της διάταξης αυτής τιµωρείται µε φυλάκιση τουλάχιστον δύο ετών και χρηµατική ποινή τουλάχιστον πενήντα χιλιάδων (50.000) ευρώ. Η ποινική δίωξη κατά παντός υπευθύνου διενεργείται αυτεπαγγέλτως

Άρθρο 35 • Οµάδες Παραγωγών, Οργανώσεις Παραγωγών και Ενώσεις Οργανώσεων Παραγωγών1. α) Οι Οµάδες Παραγωγών του άρθρου 27 του Κανονισµού (ΕΕ) αριθ. 1305/2013 αποτελούν σαφώς οριζόµενα µέρη νοµικών οντοτήτων (του συνεταιριστικού και εµπορικού νόµου) µε πλήρη δικαιοπρακτική ικανότητα που συµφωνούν στην από κοινού προώθηση τουλάχιστον του 90% της παραγωγής τους και συνεργάζονται προκειµένου να δηµιουργήσουν υποδοµή για τη συγκέντρωση ή/και την προώθηση της παραγωγής τους.
β) Οι Οµάδες Παραγωγών συγκροτούνται µε πρωτοβουλία τουλάχιστον πέντε (5) παραγωγών οµοειδών προϊόντων ζωικής προέλευσης και τουλάχιστον δέκα (10) παραγωγών οµοειδών προϊόντων φυτικής προέλευσης. Η ελάχιστη παραγωγή και για τις δύο κατηγορίες καθορίζεται από το γινόµενο των µελών της Οµάδας Παραγωγών επί τον µέσο όρο του παραγόµενου προϊόντος της Οµάδας Παραγωγών στην Περιφέρεια σύµφωνα µε τα στοιχεία των δηλώσεων καλλιεργειών.
γ) Η διαχείριση και εκπροσώπησή τους, τα ειδικότερα δικαιώµατα και υποχρεώσεις των µελών, το ύψος της µερίδας, καθώς και κάθε άλλο θέµα σχετικό µε τη συγκρότηση και λειτουργία των Οµάδων Παραγωγών ρυθµίζονται από Ειδικό Κανονισµό Λειτουργίας ο οποίος καταρτίζεται από τα µέλη. Συµπληρωµατικά εφαρµόζονται οι διατάξεις του Αστικού Κώδικα που αφορούν τις εταιρείες.
δ) Ο Ειδικός Κανονισµός Λειτουργίας υποβάλλεται στην αρµόδια αρχή αναγνώρισης µαζί µε την αίτηση αναγνώρισης, υπογεγραµµένος από όλα τα µέλη της Οµάδας Παραγωγών µε τα στοιχεία της ταυτότητας και τους Αριθµούς Φορολογικών τους Μητρώων (ΑΦΜ)
2. α) Οι Οργανώσεις Παραγωγών αποτελούν αυτοτελείς νοµικές οντότητες του Συνεταιριστικού ή Εµπορικού νόµου ή σαφώς οριζόµενα µέρη αυτών, µε πλήρη δικαιοπρακτική ικανότητα, οι οποίες συγκροτούνται και λειτουργούν σύµφωνα µε τον Κανονισµό (ΕΕ) αριθ. 1308/2013.
β) Η διαχείριση και εκπροσώπηση τους, τα ειδικότερα δικαιώµατα και υποχρεώσεις των µελών, το ύψος της µερίδας, καθώς και κάθε άλλο θέµα σχετικό µε τη συγκρότηση και λειτουργία των οργανώσεων παραγωγών ρυθµίζονται από τον Εσωτερικό Κανονισµό Λειτουργίας ο οποίος καταρτίζεται από τα µέλη σύµφωνα µε τον Κανονισµό της ΕΕ 1308/2013. Συµπληρωµατικά εφαρµόζονται οι διατάξεις του Αστικού Κώδικα που αφορούν τις εταιρείες.
γ) Ο Εσωτερικός Κανονισµός Λειτουργίας υποβάλλεται στην αρµόδια αρχή αναγνώρισης µαζί µε την αίτηση αναγνώρισης, υπογεγραµµένος από όλα τα µέλη της Οργάνωσης Παραγωγών µε τα στοιχεία της ταυτότητας και τους Αριθµούς Φορολογικών τους Μητρώων (ΑΦΜ)
3. Οι Οργανώσεις και οι Οµάδες Παραγωγών που είναι σαφώς οριζόµενα µέρη νοµικών οντοτήτων του Συνεταιριστικού ή Εµπορικού νόµου λειτουργούν µε ξεχωριστή λογιστική ή/και διοικητική διαχείριση. Με απόφαση των Υπουργών Οικονοµικών και Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας ρυθµίζονται ανά τοµέα ειδικά θέµατα, τεχνικές λεπτοµέρειες και διαδικαστικά θέµατα για την εφαρµογή της παρούσας παραγράφου.
4. Οι Ενώσεις Οργανώσεων Παραγωγών (ΕΟΠ), αποτελούν αυτοτελείς νοµικές οντότητες του Συνεταιριστικού ή Εµπορικού νόµου ή σαφώς οριζόµενα µέρη νοµικών οντοτήτων οι οποίες συγκροτούνται µε πρωτοβουλία αναγνωρισµένων οργανώσεων παραγωγών και λειτουργούν σύµφωνα µε τον Κανονισµό 1308/2013. Η αναγνώριση τους πραγµατοποιείται µετά από αίτησή τους που υποβάλλεται στις αρµόδιες αρχές
5. α) Οι Οµάδες Παραγωγών, οι Οργανώσεις Παραγωγών και οι Ενώσεις Οργανώσεων Παραγωγών εγγράφονται στο Μητρώο, καθώς και στο Μητρώο που τηρούν οι αρµόδιες αρχές για τις Οµάδες και Οργανώσεις Παραγωγών
β) Οι Οµάδες ή/και Οργανώσεις Παραγωγών ή/και Ενώσεις Οργανώσεων Παραγωγών οι οποίες για τρία (3) συνεχόµενα έτη δεν εµφανίζουν καµία δραστηριότητα ή δεν υποβάλουν την τακτική ετήσια δήλωση διαγράφονται από τα τηρούµενα Μητρώα
6. Μία αναγνωρισµένη Οµάδα ή Οργάνωση Παραγωγών ή µία αναγνωρισµένη ΕΟΠ, δύναται να αναθέτει σε εξωτερικούς υπεργολάβους οποιαδήποτε από τις δραστηριότητές της, εκτός της παραγωγής, µεταξύ άλλων σε θυγατρικές, υπό την προϋπόθεση ότι η Οµάδα ή Οργάνωση Παραγωγών ή η αναγνωρισµένη ΕΟΠ παραµένει υπεύθυνη για την εξασφάλιση της άσκησης της δραστηριότητας που ανέθεσε σε εξωτερικούς υπεργολάβους και για το συνολικό διαχειριστικό έλεγχο και την εποπτεία της εµπορικής συµφωνίας για την άσκηση της δραστηριότητας
7. Με αποφάσεις του Υπουργού Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας:
α) Καθορίζονται ανά τοµέα ο ελάχιστος αριθµός των µελών των Οργανώσεων Παραγωγών και των µελών των ΕΟΠ, το ποσοστό της παραγωγής που θα πρέπει τα µέλη τους να διαθέτουν µέσω αυτών, καθώς και η ελάχιστη παραγόµενη ποσότητα που πρέπει να καλύπτουν ή η αξία της εµπορεύσιµης παραγωγής στην Περιφερειακή Ενότητα ή Περιφέρεια ή Επικράτεια δραστηριότητάς τους. Τα κριτήρια της παραγράφου αυτής παραµένουν αµετάβλητα για µία πενταετία.
β) Καθορίζονται η αρµόδια αρχή αναγνώρισης των Οµάδων Παραγωγών, των Οργανώσεων Παραγωγών και των ΕΟΠ, η διαδικασία αναγνώρισης και τα απαιτούµενα δικαιολογητικά, η τήρηση, η εγγραφή, η επανεγγραφή και η διαγραφή τους από τα Μητρώα, ο τύπος και το ακριβές περιεχόµενο των τακτικών ετήσιων δηλώσεων, τα έγγραφα και τα δικαιολογητικά που επισυνάπτονται σε αυτές, η διαδικασία συµβατικής ή ηλεκτρονικής υποβολής και καταχώρισης των δηλώσεων αυτών, καθώς και κάθε σχετικό θέµα για την εφαρµογή του παρόντος άρθρου
γ) Καθορίζονται ανά τοµέα η διενέργεια ελέγχων στις αναγνωρισµένες Οµάδες και Οργανώσεις Παραγωγών και τις ΕΟΠ, τα αρµόδια όργανα και η διαδικασία ελέγχου και θεσπίζονται οι κυρώσεις που επιβάλλονται σε περίπτωση µη συµµόρφωσης µε τις διατάξεις του παρόντος άρθρου και των Κανονισµών 1305/2013 και 1308/2013, καθώς και κάθε σχετικό θέµα
δ) Μπορεί να αντικαθίσταται, να καταργείται ή να τροποποιείται κάθε ισχύουσα διάταξη κανονιστικής πράξης, σχετική µε την αναγνώριση των Οµάδων Παραγωγών, των Οργανώσεων Παραγωγών και των ΕΟΠ

Άρθρο 40 • Έναρξη ισχύοςΗ ισχύς του παρόντος νόµου αρχίζει από τη δηµοσίευσή του στην Εφηµερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός εάν ορίζεται διαφορετικά στις επί µέρους διατάξεις του.
Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία