BACK TO
TOP
Οργανωτικά

Το Φθινόπωρο 3 νέα προϊόντα από τον ΑΣ Ζαγοράς

Την παραγωγή 3 προϊόντων μεταποίησης μήλου δρομολογεί ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Ζαγοράς Πηλίου.

Το Φθινόπωρο 3 νέα προϊόντα από τον ΑΣ Ζαγοράς

1
0
Όπως λέει στην «Ημερησία» ο γενικός διευθυντής του συνεταιρισμού, Διονύσης Βαλασσάς, το πρώτο αφορά πετιμέζι από φιρίκι Πηλίου και αναμένεται να κυκλοφορήσει μέσα στο Φθινόπωρο ενώ τα άλλα δύο, τα οποία είναι chips από μήλα ποικιλίας ρενέτες με χαμηλά σάκχαρα κατάλληλα για διαβητικούς και ο χυμός μήλου εκτιμάται ότι θα βγούν στην αγορά έως τις αρχές του 2017

Πόσο έχει επηρεάσει τις εργασίες του συνεταιρισμού η παρατεταμένη κρίση και ποια είναι η κατάσταση σήμερα;

Σαφέστατα και επηρεαστήκαμε από τη κρίση, γιατί έχουμε ένα επώνυμο προϊόν. Μεγαλύτερη πίεση, όπως ήταν αναμενόμενο, δέχθηκε η ζήτηση των ακριβότερων προϊόντων μας και πλέον χρειάζεται περισσότερος χρόνος για να πουλήσουμε τις ίδιες ποσότητες, αντίθετα, αύξηση παρατηρήθηκε στα φθηνότερα προϊόντα. Τηρουμένων των αναλογιών και με δεδομένη την κατάσταση της οικονομίας, είμαστε ικανοποιημένοι από την πορεία των αποτελεσμάτων μας. Για τη φετινή χρονιά προσδοκούμε ότι θα έχουμε μια καλή εσοδεία και ποιοτικά και ποσοτικά, η οποία θα είναι αυξημένη κατά 15% με 20% σε σχέση με την περσινή, φθάνοντας στα 15 εκατ. κιλά από 12 εκατ. κιλά πέρυσι, εφόσον οι καιρικές συνθήκες το επιτρέψουν.

Ποια μέτρα έχετε λάβει για να θωρακίσετε τη θέση σας από τις δυσκολίες;

Προκειμένου να προστατέψουμε τη θέση μας στην αγορά, έχουμε διατηρήσει σταθερές αλλά σε αξιοπρεπή επίπεδα τις τιμές μας, και παράλληλα αυξήσαμε τις προωθητικές μας ενέργειες ακολουθώντας τις τάσεις της εποχής. Την ίδια στιγμή, εστιάζουμε στο θέμα των επισφαλειών και φροντίζουμε να πληρωνόμαστε στην ώρα μας ενώ ταυτόχρονα δίνουμε έμφαση στην ανάπτυξη των εξαγωγών προς την περιοχή της Μέσης Ανατολής (Αίγυπτος, Ισραήλ και Κύπρος), όπου υπάρχει υψηλή ζήτηση για τα μήλα της περιοχής μας.

Τι στόχους έχετε θέσει για τις εξαγωγές; Πόσο μπορούν να στηρίξουν τα μεγέθη σας;

Προτεραιότητά μας παραμένει η ελληνική αγορά. Έχουμε επενδύσει στρατηγικά στην χώρα μας, είμαστε ένα γνωστό brand που έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Ανέκαθεν ένα κομμάτι των πωλήσεών μας κατευθύνονταν στις διεθνείς αγορές, από 10% έως 30% των συνολικών πωλήσεων ανάλογα με την ετήσια παράγωγή. Σε αυτά τα επίπεδα θέλουμε να παραμείνουμε, αλλά με μεγαλύτερη παραγωγή. Να τονίσω ότι κάθε χρόνο αυξάνεται η παραγωγή μας λόγω της αναδιάρθρωσης της μηλοκαλλιέργεια στην περιοχή του Πηλίου. Όπως προανέφερα, Μέση Ανατολή, αλλά και Βαλκάνια και Βόρεια Αφρική είναι οι αγορές που θέλουμε να επεκταθούμε. Ενδιαφέρον έχει και η Ρωσία, την οποία εξετάζουμε παρά τα εμπόδια που υπάρχουν.

Είναι στα σχέδιά σας η μεταποίηση της πρώτης ύλης και η παρασκευή νέων προϊόντων, υψηλότερης προστιθέμενης αξίας;

Σε αυτό τον τομέα είχαμε ένα μεγάλο έλλειμμα, παρότι το συζητούσαμε για πολλά χρόνια. Είχαμε παραμείνει μόνο στο νωπό επιτραπέζιο μήλο. Φέτος, όμως με την ευκαιρία της συμπλήρωσης των 100 χρόνων αρχίσαμε να φτιάχνουμε τρία νέα προϊόντα. Το πρώτο, το οποίο είναι πετιμέζι με πρώτη ύλη φιρίκι Πηλίου προστατευόμενης ονομασίας προέλευσης απαλλαγμένο πλήρως από συντηρητικά και πρόσθετα έχει προχωρήσει αρκετά και αναμένεται να κυκλοφορήσει σε συνεργασία με τον Γυναικείο Αγροσυνεταιριστικό Συνεταιρισμό Ζαγοράς πιθανότατα μεταξύ Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου.

Με το προϊόν αυτό φιλοδοξούμε να κάνουμε τη διαφορά καθώς τα πετιμέζια που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή είναι μόνο από σταφύλι. Το συγκεκριμένο πετιμέζι που ετοιμάζουμε τη δεκαετία του 1960 και παλαιότερα, θεωρούνταν το μέλι των φτωχών. Στα πλάνα μας είναι η κυκλοφορία τσίπς μήλου από την παραδοσιακή ποικιλία μήλου ρενέτες, η οποία είναι χαμηλών ζαχάρων και θεωρείται κατάλληλη για διαβητικούς καθώς και η παραγωγή ενός πολύ καλού χυμού μήλου,τα οποία εκτιμούμε ότι θα βγουν στην αγορά μέσα στο 2016 ή στις αρχές του 2017.

Αναφερθήκατε πριν στο θέμα των επισφαλειών και της έμφασης που δίδεται στο να διασφαλίζετε τις πληρωμές σας. Ποια είναι η πολιτική που ακολουθείται έναντι των λιανέμπορων σήμερα και πόσο σας επηρεάζει η περίπτωση του Μαρινόπουλου;

Να ξεκαθαρίσω ότι έχουμε διακόψει ήδη από το 2011 τη συνεργασία μας με τον Μαρινόπουλο, όταν άρχισαν τα προβλήματα με τις πληρωμές, παρότι ήμασταν συστηματικοί προμηθευτές της συγκεκριμένης αλυσίδας.Κάτι που εκ του αποτελέσματος αποδεικνύεται πως ήταν μια σοφή κίνηση. Προβλήματα είχαμε και με τον Βερόπουλο, προτού αναλάβει η ΜΕΤΡΟ οπότε και εξοφληθήκαμε στο ακέραιο, και πιο πριν με την Ατλάντικ από την οποία χάσαμε περίπου 150 χιλ. ευρώ. Όσον αφορά στις σχέσεις μας με το υπόλοιπο λιανεμπόριο, δεν θα έλεγα ότι έχουμε πλέον ιδιαίτερα προβλήματα ούτε από τους μεγαλύτερους ούτε από τους μικρότερους λιανέμπορους. Οι ημέρες πίστωσης που δίνουμε κινούνται από 45 έως 80 ημέρες.

Πως βλέπετε τη λύση του Σκλαβενίτη που προκρίθηκε;

Παρότι δεν έχουμε άμεση συνεργασία αυτή τη στιγμή με τον Μαρινόπουλο, προσδοκούμε σε εξυγίανση της εταιρείας, καθώς οι συνέπειες από ενδεχόμενη καταρρεύσή της θα ήταν τεράστιες για το σύνολο της ελληνικής οικονομίας, όσο και της Lehman Brothers στην παγκόσμια οικονομία. Τώρα, η είσοδος του Σκλαβενίτη στη διάσωση του Μαρινόπουλου είναι μια θετική εξέλιξη για εμάς, γιατί μαζί του έχουμε μια πολύ καλή συνεργασία και σχέση μαζί του.

Πρωτοπορία

Μήλα με «ταυτότητα»

Πως έχετε καταφέρει να έχετε ένα υγιή συνεταιρισμό, ο οποίος αναπτύσσεται και μεγαλώνει; Και το λέω αυτό γιατί στην Ελλάδα το συνεταιριστικό μοντέλο εν πολλοίς απέτυχε...

Την επόμενη εβδομάδα γιορτάζουμε τα 100 χρόνια αδιάλειπτης λειτουργίας του συνεταιρισμού. Το μυστικό της επιτυχίας μας έγκειται στη συνεταιριστική κουλτούρα της περιοχής και στο γεγονός πως τον αγκάλιασε ο κόσμος. Κρίσιμο ρόλο έπαιξε και το γεγονός πως από πολύ νωρίς, ήδη από τη δεκαετία του 1980 στα ηνία βρέθηκαν άνθρωποι με όραμα ενώ την ίδια περίοδο, προσελήφθησαν πανεπιστημιακά στελέχη, που έφεραν μια μοντέρνα επιχειρηματική οργάνωση με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια χωρίς να χάνεται ο συνεταιριστικός χαρακτήρας.

Αυτό βοήθησε το συνεταιρισμό να προσαρμοστεί γρήγορα στις εκάστοτε συνθήκες, κάνοντας πρωτοποριακές κινήσεις για τα δεδομένα της ελληνικής αγοράς, όπως η επικόλληση στίκερ σε κάθε μήλο το 1996 -δεν είχε γίνει σε άλλο ελληνικό προϊόν αυτό- και η έμφαση στη διαφήμιση, κάτι που μας έδωσε προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού. Το οποίο προσπαθούμε να συντηρήσουμε μέχρι σήμερα. Και φυσικά το ίδιο το προϊόν. Ένα αξιόλογο προϊόν. Μοναδικό ακόμη και σε επίπεδο Ευρώπης.

Πηγή: (Ημερησία)

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία