BACK TO
TOP
Σπάνιες Μελέτες

Τρόποι προώθησης της αγροδιατροφής σε 10 περιοχές

Ολοένα εγγύτερα στους παραγωγούς φέρνει τους καταναλωτές η ανάπτυξη των Αγορών Αγροτών (Farmers’ Markets) και το αυξανόμενο σε διεθνές επίπεδο ενδιαφέρον για το τοπικό φαγητό.

Τρόποι προώθησης της αγροδιατροφής σε 10 περιοχές

1
0

Αυτό ήταν το συµπέρασµα δηµοσιεύµατος της βρετανικής εφηµερίδας «The Guardian».Όπως αναφέρει το δηµοσίευµα, για περισσότερο από το τελευταίο µισό του αιώνα η πλειονότητα των καταναλωτών δεν ενδιαφερόταν να γνωρίζει τη διαδικασία και τον τόπο παραγωγής των τροφίµων. Θα µπορούσε να πει κανείς ότι για τους περισσότερους το φαγητό προερχόταν από το µανάβικο ή το εστιατόριο και όχι από τη γη.

Παράλληλα, ο µεγάλος µέσος όρος ηλικίας των απασχολουµένων στον αγροτικό τοµέα στις περισσότερες χώρες καταδεικνύει ότι οι νέοι τόσο σε πλούσιες όσο και σε φτωχές χώρες δε θεωρούν τη γεωργία ως ένα βιώσιµο επάγγελµα. Για παράδειγµα, ο µέσος όρος ηλικίας στην Υποσαχάρια Αφρική και τις Η.Π.Α. είναι τα 56 έτη, όπως και στην Αυστραλία, όπου κατά τη διάρκεια των τελευταίων 30 ετών, η ηλικία του µέσου αγρότη αυξήθηκε στα 56 έτη από τα 44. Όσον αφορά τους Ευρωπαίους αγρότες, µόνο το 6% είναι κάτω των 35 ετών. Σύµφωνα µε τον Βαγγέλη Βέργο, διευθυντή του Κέντρου Αγροδιατροφικής Επιχειρηµατικότητας της Αµερικανικής Γεωργικής Σχολής, στην Ελλάδα εκτός από την ανατολική Θεσσαλονίκη, ο µέσος όρος ηλικίας του αγρότη είναι τα 68 έτη. Αυτό θέλουν να αλλάξουν ιδιώτες και φορείς στις περιοχές που ακολουθούν εφαρµόζοντας 10 projects.

Καινοτομίες στο Σχολείο της Ουγκάντας (DISC)

Οι Edward Mukiibi και Roger Sserunjogi προσπαθούν να αλλάξουν την αρνητική στάση των νέων απέναντι στην γεωργία, µε την ενσωµάτωση ενός βιωµατικού µαθησιακού µοντέλου στο εκπαιδευτικό σύστηµα της Ουγκάντα. Το µοντέλο αυτό εκθέτει τους µαθητές σε διαφορετικές πτυχές της αλυσίδας παραγωγής τροφίµων, βοηθώντας τους να εκτιµήσουν τον αγροτικό τοµέα ως κύρια επιλογή σταδιοδροµίας. Μέσω της συνεργασίας τους µε την διεθνή έκθεση τροφίµων Slow Food στοχεύουν στην ενίσχυση των δεσµών µεταξύ των νέων ανθρώπων και των τροφίµων. Επίσης, βελτιώνοντας τη διατροφή και τις γεωργικές τεχνικές έχουν συµβάλλει στην τόνωση της µαγειρικής κουλτούρας και στην µετάδοση γνώσεων για τα τοπικά τρόφιµα.

Αγορές KYF2 – Η.Π.Α.

Πρόκειται για µία προσπάθεια να πραγµατοποιηθεί η δέσµευση του προέδρου των Ηνωµένων Πολιτειών Μπαράκ Οµπάµα ότι θα ενισχυθούν τα τοπικά και περιφερειακά συστήµατα τροφίµων. Αξίζει να αναφερθεί ότι οι τοπικές αγορές KYF2 παρέχουν ευκαιρίες τόσο σε νέους όσο και σε έµπειρους γεωργούς, αλλά και σε µικρές επιχειρήσεις, που µπορούν να πουλάνε λιανικώς τα προϊόντα τους. Παράλληλα, οι αγορές αυτές δίνουν τη δυνατότητα στους καταναλωτές να γνωρίζουν την προέλευση των τροφίµων τους.

Σύνδεση Γεωργίας – Διατροφής - Ινδία

Παρόλο που η γεωργία απασχολεί περισσότερο από το µισό του εργατικού δυναµικού της Ινδίας, αξιοσηµείωτο είναι ότι ο υποσιτισµός, κυρίως µεταξύ των νέων, παραµένει. Με τον µακροπρόθεσµο στόχο της δηµιουργίας ενός δικτύου διατροφικών γνώσεων και καινοτοµιών στην Ινδία, το συγκεκριµένο πρόγραµµα του ∆ιεθνούς Ερευνητικού Ινστιτούτου Πολιτικής Τροφίµων, παρέχει µία πλατφόρµα ανταλλαγής πληροφοριών για τη διατροφή, την υγεία και τη γεωργία για τους ενδιαφερόµενους φορείς.

Fresh! From Finland - Φιλανδία

Πρόκειται για µια πολυετή εκστρατεία από το Γενικό Προξενείο της Φιλανδίας στη Νέα Υόρκη, µε στόχο µέσω µίας ιστοσελίδας και τη διοργάνωση εκδηλώσεων, να ενθαρρύνει τη χρήση τοπικών τροφίµων στα σχολεία, να διδάξει τα παιδιά σχετικά µε την προέλευση των τροφίµων, και να εκπαιδεύσει τους Φιλανδούς µε σκοπό να εκτιµήσουν το φινλανδικό φαγητό. Οι γονείς καλούνται να τρώνε µε τα παιδιά τους, ώστε να δηµιουργηθεί µία νέα γενιά, που να θεωρεί το φαγητό ως µέσο επαφής και συγκέντρωσης.

Κέντρο των τροφίμων της Λατινικής Αμερικής

To συγκεκριµένο πολύπλευρο ερευνητικό κέντρο στοχεύει στην διατήρηση και διάδοση της κουζίνας της Λατινικής Αµερικής. Γι’ αυτό οι ειδικοί του ταξιδεύουν κατά µήκος της Λατινικής Αµερικής, καταγράφοντας τα συστατικά, τα πιάτα, τις τοπικές κουζίνες, που καθορίζουν τις διατροφικές συνήθειές της, προκειµένου να τα γνωρίσουν οι µελλοντικές γενιές.

Μάννα από τη στέγη μας – Ιταλία

Το project, που δηµιουργήθηκε από τη Federica Marra, είναι ένας καινοτόµος τρόπος για τους καταναλωτές και επιχειρηµατίες που µένουν στις πόλεις να προχωρήσουν στην παραγωγή και τη διάθεση τροφίµων. Οι συµµετέχοντες λαµβάνουν ενεργά µέρος στην καλλιέργεια, τη συντήρηση και την πώληση των προϊόντων τους, που παράγονται σε κήπους οροφής, παράθυρα και τοίχους. Έτσι, παρέχονται στην κοινότητα φρέσκα και τοπικά προϊόντα, ενώ συγχρόνως οι συµµετέχοντες φροντίζουν για τον ενεργειακό εφοδιασµό τους, το νερό και τα απόβλητα.

Οι ομορφότεροι Λαχανόκηποι – Ουγγαρία

Η πρωτοβουλία αυτή της ουγγρικής κυβέρνησης ενθαρρύνει τους Ούγγρους να καλλιεργούν τρόφιµα, εκτός από λουλούδια, αναβιώνοντας  έτσι τις ξεχασµένες δηµοφιλείς παραδόσεις των λαχανόκηπων.

Διεθνικό Κέντρο για την Ανάπτυξη των Ιθαγενών της Οαχάκα – Η.Π.Α.

Το συγκεκριµένο κέντρο δηµιουργήθηκε από µητέρες της Οαχάκα, οι οποίες παρατήρησαν προβλήµατα υγείας στα παιδιά τους, που συνδέονται µε την αποµάκρυνσή τους από τις ντόπιες συνταγές. Έτσι, ξεκίνησαν να δηµοσιεύουν συνταγές, να δίνουν συµβουλές, να κάνουν εργαστήρια και µαθήµατα για να διατηρήσουν και να ενδυναµώσουν τον αυτόχθονα διατροφικό πολιτισµό τους.

Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Νέων Αγροτών – Ευρώπη

Στόχος του Συµβουλίου Νέων Αγροτών είναι να δώσει φωνή στους νέους αγρότες και να προωθήσει έναν νεανικό και καινοτόµο αγροτικό τοµέα. Γι’ αυτό, µέσω των προγραµµάτων ανταλλαγών, κατάρτισης και προστασίας των αγροτικών και πολιτιστικών παραδόσεων, εργάζεται προκειµένου να στηρίξει τους νέους αγρότες και να ενισχύσει τις αγροτικές περιοχές.

Πρόγραμμα για τα γαλακτοκομικά (USAID) – Κένυα

Το πρόγραµµα αυτό έχει στόχο να αυξήσει την ποσότητα και την ποιότητα του γάλακτος, που παράγεται από µικροκαλλιεργητές και, επίσης, αυτοί να συνδεθούν µε την αναπτυσσόµενη αγορά των γαλακτοκοµικών προϊόντων. Με έµφαση στους νέους και τις γυναίκες, το συγκεκριµένο σχέδιο ενθαρρύνει τους αγρότες να αναπτύξουν δεξιότητες στα γαλακτοκοµικά και να αυξηθεί το εισόδηµά τους. Σε αυτό θεωρείται κρίσιµη η µεταφορά γνώσης από τους γηραιότερους αγρότες, όταν αυτοί συνταξιοδοτούνται, προς την νεολαία της Κένυας.

 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία