BACK TO
TOP
Πιστοποίηση

Εργαλείο ενίσχυσης της εξωστρέφειας των προϊόντων ΠΟΠ ο νέος Μπαλτατζής

Η ανάδειξη των «κρυμμένων αξιών που βρίσκονται σε περιοχές με μικρή πρόσβαση στις αγορές αλλά διαθέτουν προϊόντα που θα μπορούσαν άνετα να σταθούν σε διεθνές επίπεδο» θα είναι μια από τις βασικές προτεραιότητες του νέου Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (Αλ. Μπαλτατζής) 2014-2020.

Ενίσχυση αιγο- προβατοτρόφων για παραγωγή τυριού στα νησιά Αιγαίου

0
0

Αυτό τόνισε ο Γενικός Γραμματέας Κοινοτικών Πόρων και Υποδομών του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, Δημήτρης Ιατρίδης στο πλαίσιο του ανεπίσημου συμβουλίου των ομολόγων του από τις 28 χώρες-μέλη που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο τη Δευτέρα 31 Μαρτίου.

Ο κ. Ιατρίδης - ο οποίος και προήδρευσε του συμβουλίου-μίλησε για την ανάγκη τα ελληνικά ΠΟΠ-ΠΓΕ να καταστούν ακόμα περισσότερο εξειδικευμένα και να στοχεύσουν σε απαιτητικές αγορές προκειμένου να αξιοποιηθούν στο μέγιστο βαθμό οι -ανεκμετάλλευτες ως σήμερα- υπεραξίες τους. Σύμφωνα με τον ίδιο, το νέο πρόγραμμα «Αλ. Μπαλτατζής» θα προσφέρει μια σειρά από εργαλεία τα οποία θα συμβάλουν στην επίτευξη του στόχου αυτού.

"Τα αγροτικά προϊόντα μας μπορούν να εξειδικευθούν ακόμη περισσότερο, να γίνουν ποιοτικότερα και πιο σταθερά. Η υγιής επιχειρηματικότητα στον πρωτογενή τομέα να είναι πιο επινοητική και καινοτόμος. Το αγροτουριστικό μας προϊόν να καταστεί ακόμη πιο ελκυστικό" σημείωσε χαρακτηριστικά.

Συγκεκριμένα όπως ανέφερε και ο κ. Ιατρίδης  «μια από τις τέσσερις κατηγορίες προϊόντων, στις οποίες επικεντρώνεται η στρατηγική της Ελλάδας για την αγροτική ανάπτυξη, μετά το 2013 είναι αυτή των τοπικών προϊόντων ποιότητας, με μικρές σχετικά παραγωγές και ιδιαίτερα αναγνωρίσιμα χαρακτηριστικά, που προορίζονται είτε:

α) για εσωτερική κατανάλωση σε τοπικές αγορές, όπως νησιά, απομακρυσμένες ή ορεινές περιοχές, πολλές από τις οποίες έχουν ιδιαίτερα υψηλό τουριστικό και πολιτιστικό ενδιαφέρον, 

β) για κατανάλωση σε ειδικών απαιτήσεων καταναλωτικές αγορές (niche markets),

γ) για εξαγωγές μικρής εμβέλειας σε εντοπισμένες, υψηλής ποιότητας, αγοραστικής αξίας και απαιτήσεων αγορές. 

δ)Ιδιαίτερη σημασία θα δοθεί στην προώθηση των βραχέων αλυσίδων, όπως λαϊκές αγορές τοπικών προϊόντων, διασύνδεση τοπικών παραγωγών με εστιατόρια και ξενοδοχεία, ανάπτυξη πωλήσεων εντός της εκμετάλλευσης, ηλεκτρονικό εμπόριο, αγορές αγροτών.»γραφώντας

 

Κίζος: Καλύτερη χρήση ΠΟΠ-ΠΓΕ για περισσότερη προστιθέμενη αξία

Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και η παρουσίαση του Αθανάσιου Κίζου ο οποίος έθεσε ειδικά το θέμα της αξιοποίησης των Προιόντων Προστατεύομενης Ονομασίας Προέλευσης και των Προιόντων Προστατεύομενης Γεωγραφικής ένδειξης. Ο επίκουρος καθηγητής του πανεπιστημίου Αιγαίου χαρακτήρισε το θεσμό μεγάλη ευκαιρία για την ελληνική και ευρωπαική γεωργία που όμως πρέπει να χρησιμοποιηθεί και να προωθηθεί με κατάλληλο τρόπο ώστε να παρουσιάσει απτά αποτελέσματα.

Ο κ. Κίζος επικαλέστηκε συγκεκριμένα παραδείγματα ΠΟΠ-ΠΓΕ από διάφορα κράτη μέλη αναφέροντας ως δύο βασικά κριτήρια επιτυχίας την ολοκληρωμένη διαχείριση των προιόντων από τις τοπικές κοινωνίες και τη σύνδεση των ΠΟΠ-ΠΓΕ με τα αγρο-περιβαλλοντικά μέτρα του 2ου πυλώνα της νέας ΚΑΠ.

Στο 1ο εργαστήριο «Ενδυνάμωση της επιχειρηματικότητας της υπαίθρου με τη σύνδεση της τοπικής παραγωγής με τις λοιπές οικονομικές δραστηριοτήτες» επισημάνθηκε η σημασία των τοπικών προϊόντων για την τοπική αγροτική ανάπτυξη. Τα τοπικά προϊόντα συμμετέχουν στην αγροτική ανάπτυξη με πολλαπλούς τρόπους, με στόχο να αναπτύξουν τη μοναδική τους «ταυτότητά», δημιουργώντας δεσμούς μεταξύ προϊόντων τοπίου και πολιτισμού μιας περιοχής. Το γεγονός αυτό δε δημιουργεί αυτόματα οφέλη για τους τοπικούς παραγωγούς και μεταποιητές αλλά προσφέρει σημαντικές προοπτικές ειδικά αν συνδυαστούν με διαδικασίες πιστοποίησης (βιολογικά προϊόντα και λοιπά πιστοποιητικά ποιότητας), δημιουργία βραχείων εφοδιαστικών αλυσίδων και τοπικών αγορών. Το ζητούμενο είναι να υπάρξει μια κοινή βάση ασφαλών αγροδιατροφικών προϊόντων τα οποία θα εξασφαλίζουν την επισιτιστική ασφάλεια της Ευρώπης και εκκινώντας από αυτό το σημείο να χτιστεί η διαφορετικότητα των τοπικών προϊόντων αναδεικνύοντας τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους.

Στο 2ο εργαστήριο «Η συνεισφορά της επιχειρηματικότητας της υπαίθρου στη δημιουργία θέσεων εργασίας και τη κοινωνική συνοχή» επισημάνθηκε η σημασία της αγροτικής επιχειρηματικότητας, τόσο για τη δημιουργία όσο και τη διατήρηση θέσεων εργασίας στην ύπαιθρο. Τονίστηκε ιδιαίτερα η ανάγκη στήριξης δράσεων για τους νέους. Ως σημαντικά αναφέρθηκαν τα μέτρα των επενδύσεων, της συνεργασίας, της κατάρτισης, των βασικών υποδομών και της προσέγγισης LEADER. Αναδείχθηκε ο πολυλειτουργικός ρόλος της αγροτικής παραγωγής και των τοπικών επιχειρήσεων για την κοινωνική συνοχή και τη διατήρηση και ενίσχυση του κοινωνικού ιστού.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία