BACK TO
TOP
Brand name

Ελληνική μικροζυθοποιία: «Μιλάμε για τοπικότητα αλλά αφήνουμε την πρώτη ύλη εκτός»

Η τοπικότητα είναι σίγουρα ένα από τα χαρακτηριστικά που κάνουν τα προϊόντα της μικροζυθοποιίας ξεχωριστά και μοναδικά για τον καταναλωτή. «Ωστόσο, πόσο μπορούμε να μιλάμε για τοπικά προϊόντα όταν οι πρώτες ύλες δεν είναι από τον τόπο παραγωγής ή ούτε καν από την Ελλάδα;»

Ελληνική μικροζυθοποιία: «Μιλάμε για τοπικότητα αλλά αφήνουμε την πρώτη ύλη εκτός»

3
0

Αυτό το ερώτημα έθεσε εμφατικά ο Παύλος Κωτσίδης, γενικός διευθυντής της εταιρείας Volkan Beer με καταγωγή από τη Σαντορίνη, μιλώντας στην Agrenda στο πλαίσιο της έκθεσης «Ελλάδα. Γιορτή. Γεύσεις. 2018», που πραγματοποιήθηκε το τριήμερο 4-6 Μαΐου στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων με τη συμμετοχή πλήθους  μικροζυθοποιείων.

Συγκεκριμένα, ο κ. Κωστίδης ανέφερε: «Η Σαντορίνη προ πολλών ετών είχε τα δικά της κριθάρια και σιτάρια. Τώρα δεν υπάρχει τίποτα. Οι ελληνικές βύνες, που μπορούμε να βρούμε,  έχουν κάποια θέματα σε επίπεδο quality. Επίσης, δεν υπάρχουν γηγενείς λυκίσκοι και είμαστε αναγκασμένοι να τους αγοράζουμε από το εξωτερικό. Μέχρι το 1981 η Ελλάδα παρήγαγε λυκίσκους και με πολύ καλές στρεμματικές αποδόσεις. Ωστόσο, επειδή καλλιεργούσαμε την ποικιλία Hallertau, την οποία καλλιεργούν και οι Γερμανοί, δημιουργήθηκε μία έντονα ανταγωνιστική κατάσταση, η οποία δεν μας ευνόησε. Το θέμα είναι, βέβαια, το γιατί αφήσαμε τον ανταγωνισμό να μας βγάλει τελείως έξω από το παιχνίδι». 


Ζήτημα η προσθήκη άλλων υλικών

Όσον αφορά τις πρώτες ύλες ο κ. Κωτσίδης στάθηκε και σε ένα ακόμη σημείο: την απαγόρευση από τη νομοθεσία της προσθήκης άλλων υλικών στα προϊόντα της ζυθοποιίας. «Η μπύρα μας, η Volkan Santorini Blonde, φτιάχνεται με νερό που φιλτράρετε σε ηφαιστειακό βασάλτη, περιέχει μέλι Σαντορίνης, που μαζεύεται όταν ρίχνουν τα σταφύλια Vinsanto, και κίτρο Νάξου, για την απόσταξη του οποίου εφαρμόζουμε τη μέθοδο της αρωματοποιίας. Μιλάμε για ένα πολύ ιδιαίτερο προϊόν σε επίπεδο επιλογής πρώτων υλών, όμως βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μία απαρχαιωμένη νομοθεσία». Το μικροζυθοποιείο της εταιρείας Volkan κατασκευάζεται αυτή την εποχή στη Σαντορίνη και θα ξεκινήσει τη λειτουργία του το επόμενο διάστημα με νέες ετικέτες.

Ο ρόλος του ενδιάμεσου


Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η τοποθέτηση των επαγγελματιών όσον αφορά τους ενδιάμεσους ανάμεσα στο προϊόν τους και τον τελικό καταναλωτή, αλλά και στο ρόλο που καλούνται να παίξουν και να ανταποκριθούν, όχι πάντα με επιτυχία.

Μιλώντας στην Agrenda, ο Νίκος Ρόιδος  της Μικροζυθποιίας Θεσσαλονίκης τόνισε: «Θέλουμε να ξεκαθαρίσουμε  ότι δεν πουλάμε ελληνική μπύρα, αλλά ποιοτική μπύρα. Προσωπικά για να το περάσω αυτό σε όλα τα μαγαζιά με τα οποία συνεργαζόμαστε, κάνω εκπαίδευση και γευσιγνωσία στους barmen και τους σερβιτόρους. Στόχος μου είναι να τους δώσω την απαραίτητη πληροφορία ώστε να μπορέσουν να κερδίσουν και αυτοί και εγώ από το προϊόν».

«Το ελληνικό κοινό είναι πρόθυμο να μάθει και σε αυτό το σημείο έρχεται ο ρόλος του ανθρώπου που την σερβίρει» ανέφερε o Γιάννης Μπομποτσιάρης, διευθυντής εξαγωγών της Νήσος, και συνέχισε: «Δεν μπορούμε να έχουμε την απαίτηση από έναν άνθρωπο απαίδευτο να δοκιμάσει όλες αυτές τις ετικέτες. Από την άλλη είναι απαράδεκτο να πηγαίνει σε ένα μαγαζί και να του δίνουν έναν κατάλογο με 70 ετικέτες, χωρίς καμία σοβαρή περιγραφή και να του λένε διάλεξε. Είναι πολύ σημαντικό ο ενδιάμεσος να ξέρει και να μπορεί να κατευθύνει. Βέβαια, sommelier της μπύρας δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα».

Ο κ. Μπομποτσιάρης μας μίλησε και για τη τελευταία ετικέτα της εταιρείας, την «Νήσος Imperial», που κυκλοφορεί σε συλλεκτική φιάλη των 750 ml, την οποία μπορεί να κρατήσει ο καταναλωτής, καθώς το ειδικό της καπάκι την καθιστά χρηστική.  

Το Αθηναϊκό κοινό είναι πιο έτοιμο


«Το Αθηναϊκό κοινό είναι σίγουρα πιο έτοιμο για τα δικά μας προϊόντα. Στη Θεσσαλονίκη αντιμετωπίζουμε ακόμη τη λογική “Καλή η μπύρα σου, αλλά ακριβή”. Στην Αθήνα ακούμε: “Ακριβή η μπύρα σου, αλλά καλή”» ανέφερε ο κ. Ρόιδος.

Η ζήτηση της αθηναϊκής αγοράς μπορεί να φανεί και από την καλή πορεία της αθηναϊκής μικροζυθοποιίας Noctua, για την οποία μας μίλησε ο Ιάσων Παναγιωτόπουλος: «Λογικά θα αυξήσουμε τη χωρητικότητα και την παραγωγή από την επόμενη χρονιά. Είμαστε στον δεύτερο χρόνο και πάμε πολύ καλά. Έχουμε τοποθετήσει τα προϊόντα μας στη Θεσσαλονίκη και φέτος θα μπούμε και σε νησιά, όπως η Σύρος, η Νάξος, η Κρήτη, η Αίγινα και η Τζια. Βέβαια, ο κύριος στόχος μας είναι πάντα η Αθήνα και λόγω της τουριστικής κίνησης. Ποντάρουμε πολύ στους τουρίστες, γιατί έχουν την κουλτούρα της μπύρας. Επιπλέον, ζητούν τοπικά και ελληνικά προϊόντα. Θα τα δοκιμάσουν ακόμη κι αν δεν είναι στο στυλ τους. Το βλέπουμε και από το facebook, όπου μας στέλνουν μηνύματα για να μας επισκεφθούν. Μία φορά το μήνα κάνουμε ένα event, και αυτό βοηθάει πολύ».

Περισσότερα νέα για τα προϊόντα και την αγορά της ελληνικής και της διεθνούς μικροζυθοποιίας, στο περιοδικό Beer&Brunch, που θα κυκλοφορήσει το Σάββατο 19 Μαΐου μαζί με την εφημερίδα Agrenda. 

 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία