BACK TO
TOP
Μοντέρνες Καλλιέργειες

Επιμελώς ανεκμετάλλευτες οι ευκαιρίες που δίνει η ελληνική γη

Στην καινοτομία, τη μοναδικότητα των ελληνικών προϊόντων και τη διαρκή έρευνα και ανάπτυξη θα πρέπει να στηριχθούν οι επενδυτικές προσπάθειες στον γεωργικό τομέα. Αυτά ήταν τα συμπεράσματα της εκδήλωσης με τίτλο «Πρωτοποριακές Εταιρείες & Ελληνικά Αρωματικά Φυτά» που διοργάνωσε η Αμερικανική Γεωργική Σχολή στο αμφιθέατρο της Αμερικανικής Σχολής Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα, την Τετάρτη 21 Ιανουαρίου 2015.

Επιμελώς ανεκμετάλλευτες οι ευκαιρίες που δίνει η ελληνική γη

1
0
Ξεκινώντας με δύο ελληνικές εταιρείες που έχουν «περάσει τις εξετάσεις» τους όσον αφορά την καινοτόμο δράση και την εξαγωγική δραστηριότητα, όπως αυτές  της APIVITA και της MEDITERRA του δικτύου καταστημάτων Mastihashop, η εκδήλωση υπενθύμισε στους παρευρισκόμενους τις επενδυτικές δυνατότητες γηγενών προϊόντων και ταυτόχρονα την ακαμψία θεσμικών φορέων για την υποστήριξή τους. Όπως τόνισε ο Δρ. Ευάγγελος Βέργος της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής που προλόγισε την εκδήλωση, η πλούσια ελληνική φύση παραμένει επιμελώς ανεκμετάλλευτη, παρότι η Ελλάδα αποτελεί τη δεύτερη σε βιοποικιλότητα χώρα στον κόσμο και με μακρόχρονη παράδοση στη φαρμακευτική χρήση γηγενών αρωματικών φυτών

Για τον Δρ. Κωνσταντίνο Γαρδίκη της APIVITA που ξεκίνησε τις παρουσιάσεις της εκδήλωσης, η απάντηση δίνεται μέσω της καινοτομίας που μπορεί να υποστηριχθεί με επενδύσεις σε έρευνα. Η APIVITA συνεργάζεται αυτή τη στιγμή με 71 εγχώριους και ξένους ακαδημαϊκούς φορείς για τη διαρκή ενημέρωση και ανάπτυξη της ερευνητικής της δραστηριότητας. Ως αποτέλεσμα, εγγυάται την πλήρη ιχνηλασιμότητα των πρώτων υλών ενώ παράλληλα συμβάλλει στην ανάπτυξη της εγχώριας αγοράς. Ένα παράδειγμα καινοτόμου δράσης για τα προϊόντα APIVITA είναι η αντικατάσταση του νερού με εγχύματα βοτάνων για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους όσο και η χρήση θαλάσσιας χλωρίδας που επίσης αφθονεί στον ελληνικό χώρο. Η διεθνής παρουσία της εταιρείας σε 14 διαφορετικές χώρες δείχνει τις προοπτικές που έχουν τα ελληνικά προϊόντα

Η αδιαμφισβήτητη αξία της μαστίχας και η μοναδικότητά της σε παγκόσμιο επίπεδο δεν είναι αρκετές για να εξηγήσουν τη διεθνή της φήμη και τη διαρκή ανοδική της πορεία σε επίπεδο πωλήσεων. Η  υπεύθυνη Marketing της ΜEDITERRA, Μαριλένα Κάβουρα, ανέφερε στην παρουσίασή της εντυπωσιακά στοιχεία για τον κύκλο εργασιών της εταιρείας το 2014 που έφτασαν τα 9,5 εκατομμύρια ευρώ. Τα προϊόντα με βάση τη μαστίχα διακρίνονται για την πρωτοτυπία τους με χαρακτηριστικότερο όλων τον τραχανά με μαστίχα Χίου, που προσφέρεται ήδη σε ξενοδοχεία 5 αστέρων αποτελώντας μια ιδιαίτερη πρόταση ελληνικού πρωινού. Είναι ξεκάθαρο ότι η ποικιλία των προσφερόμενων προϊόντων με βάση τη μαστίχα δίνουν ώθηση στην προώθηση του brand κυρίως στις απαιτητικές αγορές του εξωτερικού, όπου σημειώνονται αθρόες εξαγωγές

Η παρουσίαση της εταιρείας καλλιέργειας, μεταποίησης και εμπορίας αρωματικών φυτών με έδρα τη Νάξο, Organic Islands, ολοκλήρωσε την εκδήλωση με τον ιδρυτή της,  Νίκο Χατζηανδρέου να δίνει μια πλήρη εικόνα των αντιξοοτήτων που αντιμετωπίζει στο ξεκίνημά της μια εταιρεία με αντικείμενο τα αρωματικά φυτά. Η Organic Islands δείχνει να έχει τα εχέγγυα για να συνεχίσει δυναμικά στο χώρο, έχοντας ήδη λάβει βραβεύσεις στα Great Taste Awards, πραγματοποιώντας εξαγωγές σε Αυστραλία, Γερμανία, Δανία και Γαλλία και συνεχίζοντας το ερευνητικό της έργο κάνοντας παράλληλα μια προσπάθεια διεύρυνσης του δικτύου παραγωγών στα νησιά των Κυκλάδων με σκοπό την τόνωση της τοπικής αγοράς.
Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία