BACK TO
TOP
Food insider

Στρατηγική συνεργασία με τη Lariplast υπέγραψαν Kronos και Agrophoenix

Ελληνικής παραγωγής, με ετικέτα «made in Larissa», θα είναι εφεξής τα προηγμένης τεχνολογίας υλικά συσκευασίας, που χρησιμοποιούν για τα προϊόντα τους οι εταιρείες Kronos και Agrophoenix, μετά τη στρατηγική συνεργασία που έθεσαν σε ισχύ με τη Lariplast.

agrophroenix

Λεωνίδας Λιάμης

95
0

Οι δύο από τις κορυφαίες βιομηχανίες μεταποίησης, τυποποίησης και εμπορίας φρέσκων φρούτων της χώρας, μέχρι πρότινος κάλυπταν τις ανάγκες τους στη καινοτόμο συσκευασία Jelly cup Oxygen barrier, με προμήθειες από το εξωτερικό, αφού η συγκεκριμένη τεχνολογία ήταν κτήμα μετρημένων στα δάχτυλα του ενός χεριού εταιρειών σε χώρες όπως η Ολλανδία, Ισπανία και Κίνα.

Απρόβλεπτοι παράγοντες, ωστόσο, όπως η εμπειρία της covid εποχής, που τις υποχρέωσε σε μεγάλες αποθεματοποιήσεις συσκευασιών για να διασφαλίσουν ότι δεν θα ξεμείνουν, σε συνδυασμό με τα όλο και πιο συχνά προβλήματα που καταγράφονται στις διεθνείς μεταφορές, ώθησαν τις δύο εταιρείες να αναζητήσουν τρόπους απεξάρτησής τους από τέτοιες συνθήκες που δεν μπορούν να ελέγξουν.

Εξαντλητικές δοκιμές πριν δοθεί το πράσινο φως για τη συνεργασία

Τη διέξοδο στο πρόβλημα έδωσε η βιομηχανία συσκευασίας, Lariplast, συμφερόντων της οικογένειας Τσερέπα με την οποία άρχισαν οι πρώτες διερευνητικές επαφές της Kronos και Agrophoenix, πριν περίπου δύο χρόνια. «Ακολούθησε μια διαδικασία που δεν ήταν καθόλου εύκολη, καθώς πρόκειται για προηγμένα υλικά με καινοτόμο τεχνολογία. Έγιναν πολλά τεστ, με δείγματα που πηγαινοερχόταν στο εξωτερικό, πριν οριστικοποιηθεί η συνεργασία. Διότι έπρεπε να εξασφαλίσουμε έγκριση από τον κατασκευαστή της γραμμής παραγωγής που διαθέτουμε στη μονάδα μας, αλλά και από τη Dole, για την οποία παράγονται τα προϊόντα στις συγκεκριμένες συσκευασίες» περιγράφει στην Agrenda ο Χρήστος Ιωαννίδης, CEO στην Agrophoenix AE.

Μετά από εξαντλητικές δοκιμές, το «πράσινο φως» άναψε τελικώς από το νοτιοαφρικανό κατασκευαστή Molenaar, αλλά και από την Dole, τον παγκόσμιο κολοσσό παραγωγής και εμπορίας φρούτων. Έτσι, εδώ και λίγες εβδομάδες η Lariplast έχει βάλει στη γραμμή παραγωγής της, την καινοτόμα συσκευασία Jelly cup Oxygen barrier και όπως τονίζεται, έγινε μόλις η 5η εταιρεία στον κόσμο που διαθέτει τον εξοπλισμό και την τεχνογνωσία να το πράττει.

Με σχεδόν μηδενική διαπερατότητα σε οξυγόνο η νέα συσκευασία

Το πρωτοποριακό στοιχείο στη συγκεκριμένη συσκευασία, που την κάνει να ξεχωρίζει από τη συμβατική κλασική, είναι ότι η τελευταία έχει ένα στρώμα πολυπροπυλένιο, ενώ η Jelly cup Oxygen barrier διαθέτει 7 φύλλα με δείκτη διαπερατότητας οξυγόνου πρακτικά μηδενικό. Γεγονός που διασφαλίζει ότι το τρόφιμο στο εσωτερικό της συσκευασίας δεν θα κινδυνεύσει να οξειδωθεί και να αλλάξει χρώμα ή να αλλοιωθεί, με την ημερομηνία λήξης να επιμηκύνεται από 12 έως και 18 μήνες, χωρίς να υπάρχει ανάγκη να χρησιμοποιηθεί κάποιο πρόσθετο συντηρητικό. Το υλικό επίσης, παστεριώνεται και ψύχεται εύκολα και κρατά αναλλοίωτη την υφή και τη γεύση του περιεχομένου.

Μια επένδυση 7,5 εκατ. ευρώ

Για να στηθεί η νέα γραμμή παραγωγής η Lariplast χρειάστηκε να κάνει μια επένδυση της τάξης των σχεδόν 7,5 εκατ. ευρώ αλλά η μακροχρόνια στρατηγική συνεργασία με τις Kronos και Agrophoenix της εξασφαλίζει μια, μάλλον, γρήγορη απόσβεση και κερδοφόρα λειτουργία. Και αυτό διότι οι δύο μεταποιητικές βιομηχανίες υπολογίζεται πως χρειάζονται σε ετήσια βάση περίπου 200 εκατομμύρια τέτοιες συσκευασίες, η αξία των οποίων ανέρχεται σε περίπου 5 εκατ. ευρώ.

Επιπλέον, η βιομηχανία από τη Λάρισα κάνει το επόμενο μεγάλο βήμα στη βιομηχανία τροφίμων και το ακόμη πιο σημαντικό είναι ότι φεύγει από το κλασικό commodity προϊόν και παράγει ένα ειδικό προϊόν που δεν μπορούν να το παράξουν πολλοί άλλοι στον κόσμο.

Οικονομικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά τα οφέλη της συνεργασίας

Σημαντικά οφέλη ωστόσο, υπάρχουν και για τις Kronos και Agrophoenix γιατί, πλέον, δεν χρειάζεται να προπληρώνουν για να αποθεματοποιούν μεγάλες ποσότητες από τις συγκεκριμένες συσκευασίες, στερώντας έτσι πολύτιμη ρευστότητα που μπορούν να αξιοποιήσουν σε άλλους τομείς. Εφεξής, με ένα τηλέφωνο λίγες ημέρες πριν, θα δίνουν την παραγγελία τους και θα παραλαμβάνουν ό,τι ακριβώς τους χρειάζεται. Επιπλέον, το μεταφορικό κόστος, όπως και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα μειώνεται αφού οι προμήθειες δεν θα έρχονται πλέον από την Ευρώπη ή την Ασία, όπως, ενώ παράλληλα περιορίζονται και οι απρόβλεπτοι κίνδυνοι από γεωπολιτικά γεγονότα, που επηρεάζουν τις διεθνείς μεταφορές.

«Πολύ σημαντικό από αυτή τη στρατηγική συνεργασία είναι, ακόμη, πως δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας στην Ελλάδα, αποκτάται τεχνογνωσία που κατέχουν λίγοι, ενώ υπάρχει και θετικός αντίκτυπος στο περιβάλλον. Το συγκεκριμένο υλικό είναι ανακυκλώσιμο σε 100% και μπορεί να χρησιμοποιηθεί εκ νέου σε ίδιου τύπου συσκευασία κάτι που δεν το επιτυγχάνεις με το χαρτί όπου η απόδοση στην παραγωγή είναι 40% μικρότερη από την ποσότητα που βάζεις για να το παράξεις», ανέφερε ο κ. Ιωαννίδης, προσθέτοντας πως «επιδίωξή μας είναι και ήδη το ψάχνουμε, υλικά που σήμερα τα εισάγουμε από το εξωτερικό, να βρούμε τρόπο να τα παράξουμε στη χώρα μας, είτε με άμεσες δικές μας επενδύσεις, όπου είναι εφικτό, είτε μέσα από στρατηγικές συνεργασίες, όπως αυτή με τη Lariplast».

Back to back βράβευση για την Agrophoenix από την Dole

Εν τω μεταξύ για 2η συνεχόμενη χρονιά η Agrophoenix ανακηρύχθηκε ως ο καλύτερος προμηθευτής της Dole για το 2023, σε μια τελετή που οργανώθηκε στις 17 Απριλίου στο Los Angeles στις ΗΠΑ. Το βραβείο παρέλαβε εκ μέρους της ελληνικής εταιρείας ο Λάζαρος Ιωαννίδης, ο οποίος ασκεί καθήκοντα επικεφαλής στο τμήμα πωλήσεων και R&D της Agrophoenix. «Πρόκειται για μια πολύ σημαντική διάκριση και το γεγονός ότι αποσπάται για 2η χρονιά συνεχόμενη, back to back, με πιο ισχυρό ανταγωνισμό, την καθιστά ακόμη πιο ιδιαίτερη και τιμητική», επισημαίνει ο κ. Χρήστος Ιωαννίδης, προσθέτοντας ότι «η επιλογή του νικητή κάθε φορά από τη Dole γίνεται στη βάση μιας σειράς αυστηρών κριτηρίων που σχετίζονται, μεταξύ άλλων, με την υψηλή ποιότητα των προϊόντων, την ταχύτητα, αλλά και τη συνέπεια στην εξυπηρέτηση των παραγγελιών, την ενσωμάτωση έρευνας, τεχνολογίας και καινοτομίας, την αειφορία στην παραγωγή και άλλες παραμέτρους».

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία