BACK TO
TOP
Green reports

Στήριξη των αροτραίων για βιοκαύσιμα ζητά η ΕΕ

«Τώρα δεν είναι η ώρα να τεθούν σε κίνδυνο οι επενδύσεις που έχουν γίνει από παραγωγούς αροτραίων με οποιεσδήποτε περικοπές στους στόχους για την προώθηση βιοκαυσίμων που βασίζονται σε καλλιεργούμενα φυτά», τονίζουν οι κεντρικές αγροτοσυνεταιριστικές οργανώσεις Copa Cogeca μαζί με εκπροσώπους των σχετικών επιχειρήσεων.

Στα δύο οι ευρωβουλευτές για το πλαφόν 6% στα βιοκαύσιμα

1
0

Μάλιστα, με επιστολή τους προς τους ευρωβουλευτές, ενόψει της ψηφοφορίας του ευρωκοινοβουλίου την ερχόμενη Τρίτη 24 Φεβρουαρίου αναφορικά με τη μελλοντική πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα βιοκαύσιμα, υπογραμμίζουν την επιτυχή παραγωγή βιοκαυσίμων από αροτραίες καλλιέργειες, τόσο στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στην Ευρώπη, όσο και στη δημιουργία θέσεων εργασίας, στη μείωση του ελλείμματος της ΕΕ σε πρωτεϊνούχες ζωοτροφές και στη βελτίωση της ενεργειακής ασφάλειας.

Αναλυτικότερα, η ευρωπαϊκή αλυσίδα βιοκαυσίμων, εκπροσωπούμενη από τους φορείς Copa-Cogeca, COCERAL, Fediol, EBB και EOA, εστιάζουν στα εξής σημεία:

  1. Τα βιοκαύσιμα που παράγονται από πιστοποιημένες βιώσιμες αροτραίες καλλιέργειες προσφέρουν μια οικονομικά αποδοτική λύση για την απαλλαγή από το διοξείδιο του άνθρακα τον τομέα των μεταφορών, τη βελτίωση της ενεργειακής ασφάλειας στην Ε.Ε., τη μείωση του ελλείμματος πρωτεΐνης της Ε.Ε. και τη σταθεροποίηση της κατάστασης στις γεωργικές αγορές. Οποιαδήποτε μείωση μικρότερη του 8% και η οποία θα περιλαμβάνει εντατικές ενεργειακές καλλιέργειες θα ήταν επιζήμια.
  2. Απαιτείται μια σταθερή και στοχευμένη πολιτική απεξάρτησης από τον άνθρακα για να στηρίξει τα βιοκαύσιμα, συμπεριλαμβανομένων πιστοποιημένων βιώσιμων βιοκαυσίμων από αροτραίες καλλιέργειες, για την περίοδο μετά το 2020. Αυτό θα επέτρεπε την ευρωπαϊκή γεωργία και τις συναφείς με αυτήν βιομηχανίες να συνεισφέρουν πλήρως στις φιλόδοξες πολιτικές της Ε.Ε. για το κλίμα και την ενέργεια, καθώς και στην καινοτομία, την ανάπτυξη και την απασχόληση στις αγροτικές περιοχές.
  3.  Η έννοια της έμμεσης αλλαγής χρήσης γης (ILUC) δε θα ‘πρεπε να κατοχυρώνεται σε νομοθετικές διατάξεις, ενώ δεν υπάρχει αξιόπιστη και συναινετική επιστημονική βάση σε διεθνές επίπεδο για την ανάλυση του εύρους αυτού του θεωρητικού φαινομένου. Έτσι, εκτιμάται ότι οι τιμές για την έμμεση αλλαγή χρήσης γης πρέπει να διαγραφούν και από τις δύο οδηγίες. Επιπλέον, αυτό το φαινόμενο δεν είναι ούτε μετρήσιμο, ούτε παρατηρείται στην πραγματικότητα. Αν ωστόσο η έμμεση αλλαγή χρήσης γης πρόκειται να εισαχθεί, οι υπάρχουσες επενδύσεις πρέπει να προστατευτούν με ρήτρα κεκτημένων δικαιωμάτων για έμμεση αλλαγή χρήσης γης για βιοκαύσιμα, που αντιστοιχεί στις ποσότητες που παρήχθησαν πριν τεθεί σε ισχύ η αναθεώρηση των δύο οδηγιών. Αυτό μέχρι στιγμής δε συνιστά τη θέση του Συμβουλίου και των συμβιβαστικών τροπολογιών της Επιτροπή Περιβάλλοντος της Ευρωβουλής.
  4. Ένας ξεχωριστός στόχος μεγαλύτερος του 0,5% για τα προηγμένα βιοκαύσιμα είναι υψίστης σημασίας. Πρέπει να είναι δεσμευτικός και μέρος προοπτικών που διαρκούν περισσότερο και στοχεύουν και πέρα από το 2020, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα σταθερό πλαίσιο, που θα επιτρέπει τις επενδύσεις και θα ενισχύσει την εμπορική ανάπτυξη του τομέα παράλληλα με τα βιοκαύσιμα που παράγονται από αροτραίες καλλιέργειες.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία