BACK TO
TOP
Συνεντεύξεις

Πνίγεται στο χύμα ο μύθος που ψάχνει το ελληνικό ελαιόλαδο

Με καλό βηµατισµό κινούνται στην αγορά της Βορείου Αµερικής οι ελληνικές εξαγωγές για τις επιτραπέζιες ελιές, και κυρίως τις ποικιλίες Καλαµών και Χαλκιδικής, για τις οποίες η ζήτηση είναι αυξανόµενη. Πιο δύσκολο είναι το έργο για το ελληνικό ελαιόλαδο, για το οποίο, εν πολλοίς το παιχνίδι έχει χαθεί από την Ισπανία και την Ιταλία που έχουν… πνίξει µε δολάρια την αγορά, στο επίπεδο του Marketing. Αυτό τονίζει στην Agrenda ο Αλέξανδρος Γεωργιάδης, µέλος του οµίλου εταιρειών Krinos SA, που επιχειρεί τα τελευταία 70 χρόνια σε Καναδά και Αµερική, µε παραγωγή και εµπορία προϊόντων, επιτυγχάνοντας έναν ετήσιο τζίρο περίπου 300 εκατ. δολαρίων. Ως επικεφαλής της Krinos Foods Canada ο συνοµιλητής µας εκφράζει και µια ενδιαφέρουσα άποψη για τη φέτα και τις επιπτώσεις που θα έχει στο προϊόν η συµφωνία της Ε. Ε. µε τον Καναδά.

Πνίγεται στο χύμα ο μύθος που ψάχνει το ελληνικό ελαιόλαδο

0
0
Με την Ελλάδα, εκτός από την καταγωγή, πώς σχετίζετε ο όµιλος;Έχουµε ένα γραφείο στην Αθήνα, το οποίο συντονίζει όλες τις αγορές που κάνουµε, γιατί τα προϊόντα που εισάγουµε προς διανοµή ή και επεξεργασία στις αγορές της Αµερικής και του Καναδά, τα αγοράζουµε κυρίως από την Ελλάδα, αλλά κι από άλλες χώρες της Μεσογείου. Αγοράζουµε κυρίως ελιές, λάδι, διαφόρων ειδών τυριά, λίγα όσπρια, µέλι, αλλά και άλλα προϊόντα

Με την εµπειρία σας ως πρόεδρος της Krinos Foods Canada πώς θα σχολιάζατε την πορεία των ελληνικών προϊόντων στη βορειοαµερικανική αγορά;Η ελιά Καλαµών έχει µια εξαιρετική αποδοχή και είναι γνωστή ως Kalamata Olive σε όλη τη Βόρεια Αµερική, ενώ θεωρείται η νούµερο ένα βρώσιµη ελιά. Το προϊόν έχει περιθώρια για να προχωρήσει κι άλλο. Η µεγάλη αγορά που αναπτύσσεται πολύ αυτή τη στιγµή είναι οι εκπυρηνοµένες ελιές Καλαµών. Υπάρχει µεγάλη ζήτηση. Όµως, στον τοµέα αυτό, πρέπει να γίνουν και άλλα πράγµατα, όπως να αποφεύγει κανείς υπολείµµατα του κουκουτσιού. Μια άλλη βελτίωση που θα θέλαµε να δούµε είναι η µείωση της περιεκτικότητας της ελιάς σε αλάτι, διότι αγγίζει ζητήµατα υγείας. Στο κοµµάτι των βιολογικών ελιών και του λαδιού, τα πράγµατα, αν και υπάρχει ανάπτυξη, πάνε πιο αργά από ό,τι νοµίζαµε

Με τις ελιές Χαλκιδικής τι ισχύει;Η ελιά Χαλκιδικής είναι εξαιρετική ελιά. ∆ιακρίνεται για τα µεγάλα της µεγέθη και έτσι δεν µπορούν να την ανταγωνιστούν οι ισπανικές ελιές. Βλέπουµε µια σηµαντική άνοδο των πωλήσεων της ποικιλίας αυτής. Οι αυξοµειώσεις όµως στην παραγωγή δεν διευκολύνουν την κατάσταση, γιατί πάνω που ανοίγει η αγορά, πέφτει η απόδοση και η τιµή ανεβαίνει. Φέτος οι τιµές είναι πολύ πιο κάτω και θα υπάρξουν σηµαντικές εξαγωγές
Στις εξαγωγές ελαιολάδου γιατί έχουµε πενιχρές αποδόσεις;Το ελαιόλαδο είναι µια τελείως διαφορετική ιστορία και σε ένα µεγάλο ποσοστό έχει χαθεί το παιχνίδι για την Ελλάδα. Και αυτό οφείλεται στο ότι τα χρήµατα που έχουν πέσει όλα τα προηγούµενα χρόνια για marketing από την Ισπανία και την Ιταλία έχουν πνίξει την αγορά. Είναι αναµφισβήτητο ότι έχουµε πολύ καλό ποιοτικά λάδι, το θέµα είναι πώς το προωθείς και στους άλλους αυτό

Φέτος η Ελλάδα σε αντίθεση µε τους ανταγωνιστές της έχει µεγάλη παραγωγή ελαιολάδου είναι, λέτε, ευκαιρία να κερδίσει µερίδια στην παγκόσµια αγορά;Με µια χρονιά δεν γίνεται τίποτε και µη ξεχνάτε πως και φέτος τα λάδια µας θα πωληθούν κυρίως χύµα και θα πάνε να εµπλουτίσουν ποιοτικά τα ισπανικά και τα ιταλικά ελαιόλαδα. Οι Έλληνες παραγωγοί και εξαγωγείς θα πάρουν κάτι παραπάνω φέτος, γιατί έχουν αρκετή ποσότητα και τα ελληνικά ελαιόλαδα πάντα έχουν ένα premium, λόγω ποιότητας, αλλά και πάλι χύµα θα πωληθού

Πώς µπορεί να αλλάξει η κατάσταση;Υπάρχουν ορισµένα φωτεινά παραδείγµατα που δείχνουν το δρόµο σε επίπεδο marketing. Πρέπει να προσωποποιήσουµε τα προϊόντα µας, να χτίσουµε έναν µύθο, µια ιστορία που να δείχνει γιατί πρέπει  να προτιµήσει κανείς το άλφα από το βήτα λάδι. Σε µια θάλασσα από µπουκάλια λαδιών από 50 διαφορετικές χώρες, πρέπει να πούµε στον καταναλωτή έναν λόγο για να αγοράσει το δικό µας ελαιόλαδο
Είπατε ότι ο όµιλος εισάγει και πολλά τυριά από την Ελλάδα…Ναι, και βλέπουµε µια πολύ µεγάλη αύξηση στις πωλήσεις φέτας. Αυτό, όµως, που έχει τροµακτική άνοδο και δεν ξέρω που θα φτάσει, είναι η βιολογική φέτα. Πέρυσι εισάγαµε ως εταιρεία 60 τόνους, και φέτος κοντά στους 200 τόνους µόνο για τον Καναδά και το ίδιο ισχύει και στην Αµερική

Σε σχέση µε τον Καναδά, πάντως, υπάρχει µια διένεξη ως προς τη φέτα και τη συµφωνία µε την Ε. Ε.. Ποια είναι η άποψή σας επ’ αυτού;∆εν χρειάζεται να ανησυχούν στην Ελλάδα. Ίσα – ίσα, το µεγάλο το πρόβληµα θα το έχουν όσοι παράγουν τυρί στον Καναδά, γιατί σήµερα στις εισαγωγές επιβάλλεται δασµός περί τα 5 δολάρια το κιλό και αν εκπέσει ο φόρος αυτός, η ελληνική φέτα που είναι ποιοτικά καλύτερη, θα είναι φθηνότερη. Άρα, ανοίγει µια τεράστια πόρτα για µεγάλες εισαγωγές φέτας και ελληνικών τυριών γενικότερα στον Καναδά

BIOΓΡΑΦΙΚΟΟ Αλέξανδρος Γεωργιάδης είναι πρόεδρος της Krinos Foods Canada και έχει γεννηθεί στην Αθήνα, από όπου έφυγε φοιτητής για να σπουδάσει στο πανεπιστήµιο του Κολούµπια στη Νέα Υόρκη. Επέστρεψε στην Ελλάδα για ένα βραχύ χρονικό διάστηµα, µέχρι να τελειώσει τη στρατιωτική του θητεία και κατόπιν ανέλαβε τις δραστηριότητες του οµίλου στον Καναδά. Είναι παντρεµένος και έχει 4 παιδιά, εκ των οποίων δύο σπουδάζουν στην Αµερική, ένας στον Καναδά, ενώ ο τέταρτος βρίσκεται στο γραφείο του οµίλου στην Αθήνα και συντονίζει τις αγορές που γίνονται στην Ελλάδα και στη Μεσόγειο εν γένει. Πριν λίγο διάστηµα ο κ. Γεωργιάδης χρηµατοδότησε τη λειτουργία του Ινστιτούτου Ελιάς στην Αµερικανική Γεωργική Σχολή
Συνέντευξη στον Λεωνίδα Λιάμη από το 477ο φύλλο της Agrenda
Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία