BACK TO
TOP
Τεχνικές Branding

Αναδιοργανώνονται σε παγκόσμια κλίμακα οι κεντρικές αγορές

Ρόλο αναχώµατος για την αποτροπή των δυσλειτουργιών που µπορεί να προκαλέσει στην αγορά και κατ’ επέκταση και σε βάρος των καταναλωτών, η διαµόρφωση ολιγοπωλιακών ή µονοπωλιακών συνθηκών, συνεπεία της επιθετικής ανάπτυξης των πολυεθνικών κολοσσών που δρουν στο χώρο της διακίνησης των αγροδιατροφικών προϊόντων, διαδραµατίζουν, µε τη λειτουργία τους, οι κεντρικές αγορές χονδρεµπορίου.

Αναδιοργανώνονται σε παγκόσμια κλίμακα οι κεντρικές αγορές

2
0
Στο συµπέρασµα αυτό, τουλάχιστον, κατέληξαν οι εργασίες του συνεδρίου της Παγκόσµιας Ένωσης Αγορών Χονδρεµπορίου (WUWM), που πραγµατοποιήθηκε το τριήµερο 14 έως 16 Μαΐου στη Θεσσαλονίκη, παρουσία περισσότερων από 150 συνέδρων από όλο τον κόσµο, οι οποίοι εκπροσώπησαν τις περίπου 250 κεντρικές αγορές που λειτουργούν διεθνώς και φιλοξενούν χιλιάδες επιχειρήσεις, όπου απασχολούνται εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόµενοι.

Όπως επισηµάνθηκε από τον πρόεδρο της παγκόσµιας ένωσης Εµανουέλ Εστράντα, αλλά και από τους υπόλοιπους οµιλητές που τον πλαισίωσαν, η αγοραστική δύναµη που έχουν αποκτήσει οι πολυεθνικές του κλάδου διεθνώς, συνιστά ένα ισχυρό ρίσκο για τον ελεύθερο ανταγωνισµό και αν δεν σταθεί εµπόδιο στη δράση τους το χονδρεµπόριο, θα οδηγηθούµε σε ένα καθεστώς όπου την τιµή ενός προϊόντος στην αγορά θα µπορούν να την καθορίσουν όλο και πιο λίγοι παίκτες. Σε µια τέτοια εξέλιξη προφανώς ο καταναλωτής θα είναι το θύµα

Ήδη οι πολυεθνικές έχουν αποκτήσει πάνω από 50% του παγκόσµιου εµπορίου στον κλάδο της διακίνησης νωπών φρούτων και λαχανικών, αλλά το καλό νέο, βάσει των εκτιµήσεων που διατυπώθηκαν, είναι ότι µάλλον η διείσδυσή τους στην αγορά έχει πιάσει… ταβάνι

Οι τάσεις µάλιστα δείχνουν ότι παρά την ενίσχυση του διαδικτυακού εµπορίου που παίρνει ολοένα και πιο µεγάλα κοµµάτια από την πίτα της εµπορίας προϊόντων και υπηρεσιών, η παρουσία των κεντρικών αγορών χονδρεµπορίου διευρύνεται και το µέλλον τους, ειδικά σε ορισµένες περιοχές του πλανήτη προδιαγράφεται λαµπρό.
Έτσι, πέραν της ανατολικής και νότιας Ευρώπης, δηµιουργούνται νέες κεντρικές αγορές και στις αναπτυσσόµενες χώρες όπως  είναι η Κίνα, η Τουρκία, η Βραζιλία, η Κορέα κλπ. Οι προκλήσεις, όµως, είναι ενώπιον των επιχειρήσεων του χονδρεµπορικού τοµέα, εάν θέλουν να συνεχίζουν να παίζουν κοµβικό ρόλο. Και από αυτές δεν ξεφεύγουν ούτε οι δύο κεντρικές αγορές που λειτουργούν στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη.

Βελτίωση υποδοµών, ορθότερη διαχείριση προϊόντων στη βάση κανόνων υγιεινής και ασφάλειας, ποιότητα και µείωση κόστους, αξιοποίηση νέων τεχνολογιών, ενίσχυση του υγιούς ανταγωνισµού, είναι ορισµένα από τα θέµατα που πρέπει να ληφθούν υπόψη από τους παράγοντες της αγοράς, για να ανατρέψουν τα µειονεκτήµατα και τις αδυναµίες  που τους εµποδίζουν να ανοίξουν τα φτερά τους

Βρείτε εδώ όλο το φάκελο από 445ο φύλλο της Αgrenda: xondriko emporio.pdf
Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία