BACK TO
TOP
Τεχνικές Branding

Ακριβό στην Ελλάδα τα «καλάθι της νοικοκυράς»

Λόγω της μείωσης των εισοδημάτων και της ανεργίας αν και είναι φθηνότερο από άλλα κράτη της Ε.Ε.

Η κρίση αλλάζει άρδην τα δεδομένα στην αγορά τροφίμων

0
0

Φθηνότερο σε σχέση με άλλα κράτη της ΕΕ αλλά ακριβό για τα οικονομικά δεδομένα του Έλληνα καταναλωτή όπως έχουν διαμορφωθεί λόγω της μείωσης των εισοδημάτων και της υψηλής ανεργίας παραμένει το «καλάθι της νοικοκυράς» στο σούπερ-μάρκετ.


Σύμφωνα με μελέτη του ΙΕΛΚΑ που δημοσιεύει το Έθνος της Κυριακής, το κόστος για την αγορά 20 προϊόντων από τις ελληνικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ ανέρχεται στα 42,90 ευρώ

Το «καλάθι» αυτό, με τα ίδια αγαθά, συγκρίνεται με την Ισπανία και είναι φθηνότερο κατά 8,5%, με τη Γαλλία και είναι πάλι χαμηλότερο κατά 24,07% και με την Αγγλία, όπου και πάλι ο Έλληνας δαπανά λιγότερα κατά 28,4% χρήματα.

Αυτό συμβαίνει για πρώτη φορά και ιδίως με αξιοσημείωτες διαφορές τιμών. Το ΙΕΛΚΑ μάλιστα διάβασε… ανάποδα τα νούμερα, λέγοντας πως η Αγγλία είναι συγκριτικά με την Ελλάδα ακριβότερη κατά 39,7%, η Γαλλία κατά 31,7% και η Ισπανία κατά 9,3%.

Ο υπολογισμός αυτός γίνεται συμπεριλαμβανομένου και του ΦΠΑ, ο οποίος στην Ελλάδα είναι υψηλότερος σε σχέση με αυτές τις χώρες. Στην Ελλάδα, αυτός ο ΦΠΑ από τον Ιανουάριο 2011 είναι 13% (και 23% για αναψυκτικά και χυμούς), σημαντικά υψηλότερος από την Αγγλία (0%) και τη Γαλλία (10% και 5,5%) και την Ισπανία (10% και 4%), αλλά και τις περισσότερες χώρες της ΕΕ. Ο αντίστοιχος 23% της Ελλάδας στην Αγγλία είναι 20%, στην Ισπανία 21% και στη Γαλλία 20%.

Από αυτήν και μόνο την ανάγνωση προκύπτει αβίαστα το γεγονός πως ο κύριος λόγος για τον οποίο οι τιμές στην Ελλάδα δεν μπορούν να είναι ακόμη χαμηλότερες έχει να κάνει με τον ΦΠΑ.

 

 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία