Ιδιαίτερα σηµαντικό είναι το εύρηµα µελέτης του Αριστοτέλειου Πανεπιστηµίου που δείχνει ότι όταν λειτουργούν κοντά σε σούπερ µάρκετ αγροτικές αγορές τα εν λόγω καταστήµατα µειώνουν τις τιµές των οµοειδών προϊόντων τους. Σύµφωνα µε επεξεργασµένο σχέδιο προτάσεων που έχει στα χέρια του ο υπερυπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Παναγιώτης Λαφαζάνης, οµάδας εµπειρογνωµόνων του αγροδιατροφικού τοµέα προκρίνεται
-Η ανάγκη ανάπτυξης δικτύων διακίνησης της παραγωγής όσο γίνεται πιο κοντά στις περιοχές που παράγονται οι πρώτες ύλες και η αξιοποίηση των κινηµατικών µορφών για τη διάθεση των προϊόντων χωρίς να παρεµβαίνει κανένα ενδιάµεσο σχήµα
-Η δηµιουργία νέων κεντρικών αγορών ανά περιφέρεια
Μάλιστα όπως καταδεικνύει και σχετική µελέτη του ΑΠΘ, που παρουσιάστηκε σε συνέδριο της ΕΤΑΓΡΟ, αποδείχθηκε στην πράξη ότι στις αγροτικές αγορές οι καταναλωτές αγοράζουν τα προϊόντα αυτά σε συγκριτικά χαµηλότερες τιµές, απ’ ό,τι σε οποιαδήποτε άλλη αγορά, οπότε αυξάνεται η αγοραστική δύναµη των συρρικνωµένων εισοδηµάτων τους. Γι αυτούς, τα οφέλη από την απευθείας διάθεση είναι κατά σειρά τα εξής
-χαµηλές τιµές των προϊόντω
-καλή ποιότητ
-το προϊόν που αγόρασαν είναι συνήθως υπέρβαρο ή τους κρατήθηκαν λιγότερα χρήµατα
Από την άλλη οι παραγωγοί προκρίνουν ως βασικούς λόγους συµµετοχής σε τέτοια συστήµατα
-Την άµεση πληρωµή τους µε την πώληση των προϊόντων τους
-Την αύξηση της ποσότητας πώλησης των προϊόντων τους
-Η δηµιουργία σχέσεων µε τους καταναλωτές που επιζητούν τα προϊόντα τους και έτσι αποκτούν προσήλωση προς το προϊόν και τον παραγωγό
-Η ανάγκη ανάπτυξης δικτύων διακίνησης της παραγωγής όσο γίνεται πιο κοντά στις περιοχές που παράγονται οι πρώτες ύλες και η αξιοποίηση των κινηµατικών µορφών για τη διάθεση των προϊόντων χωρίς να παρεµβαίνει κανένα ενδιάµεσο σχήµα
-Η δηµιουργία νέων κεντρικών αγορών ανά περιφέρεια
Μάλιστα όπως καταδεικνύει και σχετική µελέτη του ΑΠΘ, που παρουσιάστηκε σε συνέδριο της ΕΤΑΓΡΟ, αποδείχθηκε στην πράξη ότι στις αγροτικές αγορές οι καταναλωτές αγοράζουν τα προϊόντα αυτά σε συγκριτικά χαµηλότερες τιµές, απ’ ό,τι σε οποιαδήποτε άλλη αγορά, οπότε αυξάνεται η αγοραστική δύναµη των συρρικνωµένων εισοδηµάτων τους. Γι αυτούς, τα οφέλη από την απευθείας διάθεση είναι κατά σειρά τα εξής
-χαµηλές τιµές των προϊόντω
-καλή ποιότητ
-το προϊόν που αγόρασαν είναι συνήθως υπέρβαρο ή τους κρατήθηκαν λιγότερα χρήµατα
Από την άλλη οι παραγωγοί προκρίνουν ως βασικούς λόγους συµµετοχής σε τέτοια συστήµατα
-Την άµεση πληρωµή τους µε την πώληση των προϊόντων τους
-Την αύξηση της ποσότητας πώλησης των προϊόντων τους
-Η δηµιουργία σχέσεων µε τους καταναλωτές που επιζητούν τα προϊόντα τους και έτσι αποκτούν προσήλωση προς το προϊόν και τον παραγωγό