BACK TO
TOP
Πιστοποίηση

Επέκταση και εκσυγχρονισμό χρειάζεται το Ελληνικό Σήμα

Η ανάγκη επέκτασης του Ελληνικού Σήματος σε μια ευρύτερη γκάμα προϊόντων του αγροδιατροφικού τομέα, πέρα των αλκοολούχων και των γαλακτοκομικών ειδών, τονίστηκε στο πλαίσιο του Συμποσίου που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 31 Μαΐου με θέμα: «Η αξία και η δυναμική του Ελληνικού Σήματος στην ανάπτυξη της οικονομίας». Η σχετική σήμανση θα βοηθήσει στο να αποσπάσουν την προστιθέμενη αξία που προσδίδει η ελληνικότητα, η οποία σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στο συμπόσιο αποτιμάτε θετικά στη συνείδηση των καταναλωτών διεθνώς όταν πρόκειται για την αγροδιατροφή σε αντίθεση με τα καταναλωτικά προϊόντα εν γένει που δεν τυγχάνουν της ίδιας αποδοχής.

Επέκταση και εκσυγχρονισμό χρειάζεται το Ελληνικό Σήμα

3
0
Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα το Ελληνικό Σήμα φέρουν 524 προϊόντα, τα περισσότερα από τα οποία γαλακτοκομικά και 170 αλκοολούχα, ενώ στη διαδικασία της ολοκλήρωσης βρίσκονται οι κανονισμοί για ελαιόλαδο και επιτραπέζιες ελιές



Ως ισχυρός παίκτης των εξαγωγών ο τομέας των τροφίμων χρειάζεται την υποστήριξη των κρατικών θεσμών, κυρίως στο επίπεδο της πληροφόρησης για τις αγορές στόχους, όπως συμβαίνει σε άλλες χώρες όπου τα αρμόδια επιμελητήρια έχουν επιφορτιστεί με αυτόν τον ρόλο. Επιπλέον, τονίστηκε η ανάγκη εκσυγχρονισμού του γενικότερου πλαισίου και η σύσταση ειδικής υπηρεσίας για την υποστήριξη του ελληνικού σήματος, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Αντ. Παπαδεράκης


 
Περαιτέρω, οι ελληνικές εξαγωγές χρειάζονται ώθηση  μέσω του marketing και  του branding.  Είναι εξαιρετικά σημαντικό να δημιουργηθεί ένα συναισθηματικό δέσιμο ανάμεσα στον καταναλωτή και τις «αξίες» που πρεσβεύει το προϊόν, όπως τόνισε ο κ. Άγγελος Μάρκου, διευθυντής Διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της GAEΑ.  Δεδομένου μάλιστα ότι τα ελληνικά προϊόντα δεν είναι ακριβά, σύμφωνα με τον Μάρκο Τσόγκα, καθηγητή Διεθνούς Μάρκετινγκ, το ζητούμενο δεν είναι πιο οικονομικά προϊόντα αλλά πιο επιθυμητά, διαφοροποιημένα και με προσωπικότητα προϊόντα που ανταποκρίνονται σε αυτό που ζητά ο καταναλωτής.



Η πιστοποίηση ως διαβατήριο εξωστρέφειας
«Η πιστοποίηση είναι το διαβατήριο για την εξωστρέφεια», σύμφωνα με  την Βασιλική Καζαζή Διευθύντρια Πιστοποίησης Συστημάτων TUV HELLAS. Η ίδια τόνισε ότι η εξωστρέφεια ξεκινά πρώτα μέσα από την επιχείρηση και από την αξιολόγηση της δυναμικής της. Αν η δυναμική υπάρχει τότε οι επιχειρήσεις καλούνται να μελετήσουν τις αγορές στις οποίες θα απευθυνθούν και με βάση τις ανάγκες των καταναλωτών της αγοράς να δώσουν ταυτότητα στο προϊόν τους και να το διαφοροποιήσουν από τα υπόλοιπα ώστε να αποκτήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.



«Η πιστοποίηση είναι επίσης οργάνωση», σημείωσε η κ. Καζαζή και αυτό είναι  το στοιχείο που χρειάζεται μία επιχείρηση στις συναλλαγές τις με το εξωτερικό, όπου η σταθερότητα του προϊόντος και η επιχειρηματική συνέχεια θεωρούνται δεδομένα.

Ακολουθεί το δελτίο τύπου του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Αθηνών:
ΣΥΜΠΟΣΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΣΗΜΑΤΟΣ: Made in Greec

Η αξία και η δυναμική του Ελληνικού Σήματος στην ανάπτυξη της οικονομίας
Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκαν την Τετάρτη 31η Μαΐου 2017, σε αίθουσα του Ιδρύματος Ευγενίδου, οι εργασίες του Συμποσίου Ελληνικού Σήματος, το οποίο διοργάνωσαν το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΒΕΑ) και η Ελληνική Ακαδημία Μάρκετινγκ (ΕΛΑΜ), υπό την αιγίδα του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης.

Το Ελληνικό Σήμα, η φιλόδοξη προσπάθεια της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, η σημασία του και τα κριτήρια απονομής του, ήταν τα κύρια ζητήματα που απασχόλησαν τους ομιλητές του Συμποσίου, στο οποίο συμμετείχαν υψηλόβαθμα στελέχη επιτυχημένων καινοτόμων και εξωστρεφών ελληνικών επιχειρήσεων, τις εργασίες του οποίου παρακολούθησαν περισσότερα από 330 άτομα.
Τις εργασίες του Συμποσίου άνοιξαν με χαιρετισμούς τους οι Παύλος Ραβάνης (Πρόεδρος του ΒΕΑ) και Γιώργος Αυλωνίτης (Καθηγητής, Πρόεδρος ΕΛΑΜ)

Την Πολιτεία εκπροσώπησαν με χαιρετισμό τους ο Ιωάννης Τσιρώνης (Αναπληρωτής Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων), ο οποίος επεσήμανε την ανάγκη προώθησης και εδραίωσης του Ελληνικού Σήματος για την τόνωση των εξαγωγών ελληνικών γεωργικών προϊόντων, και η Χαρά Καφαντάρη (Αντιπρόεδρος της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου και βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ)

Χαιρετισμό απεύθυνε και η Γεωργία Τζένου (Εκπρόσωπος Enterprise Europe Network-Hellas)

Ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Αντώνιος Παπαδεράκης, ως αρμόδιος θεσμικός παράγοντας για το Σήμα Ελληνικού Προϊόντος, προανήγγειλε την εκπόνηση ειδικής μελέτης έως το τέλος του καλοκαιριού για την αναμόρφωση των προϋποθέσεων απόκτησης του Ελληνικού Σήματος με εξάλειψη των γραφειοκρατικών αγκυλώσεων, αναφέροντας ότι καθημερινά πολλαπλασιάζονται τα αιτήματα των επιχειρήσεων για την απόκτησή του. Μάλιστα, στο νέο οργανόγραμμα του Υπουργείου θα δημιουργηθεί ειδικό τμήμα για χορήγηση του Ελληνικού Σήματος. Στη συνέχεια ο Στέφανος Κομνηνός (πρώην Γενικός Γραμματέας Εμπορίου, Ειδικός Συνεργάτης ΒΕΑ) επιχείρησε να απαντήσει στο ερώτημα αν η εθνικότητα προϊόντων και υπηρεσιών ενισχύει ή εμποδίζει την ανάπτυξη μέσω μιας ολοκληρωμένης και εμπεριστατωμένης ανάλυσης.

Στην πρώτη θεματική ενότητα του Συμποσίου, με τίτλο «Σήμα Ελληνικού Προϊόντος», συζητήθηκαν λεπτομέρειες για την έννοια του Ελληνικού Σήματος, τα κριτήρια απονομής του, τους τομείς στους οποίους έχει βρει εφαρμογή, ενώ αναλύθηκε και η στάση του καταναλωτή απέναντι στα ελληνικά προϊόντα.

Ο Πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ, Γιώργος Καββαθάς, και ο Πρόεδρος του ΒΕΑ, Παύλος Ραβάνης, αναμένεται να προχωρήσουν από κοινού στην υλοποίηση και άλλων δράσεων για την προώθηση του Ελληνικού Σήματος.
Στη δεύτερη θεματική ενότητα, με τίτλο «Εξωστρέφεια», παρουσιάστηκαν τα case studies ελληνικών εταιρειών με επιτυχημένη εξαγωγική δραστηριότητα, προσδιορίστηκε η αξία της πιστοποίησης των εταιρειών και αναλύθηκε η σχέση της εξωστρέφειας με το marketing.

Το Συμπόσιο ολοκληρώθηκε με την τρίτη θεματική ενότητα, που είχε τίτλο «Branding/Καινοτομία», όπου οι συμμετέχουσες επιχειρήσεις μίλησαν για το ρόλο που έχει παίξει το brand positioning και η καινοτομία στις επιτυχίες που έχουν καταγράψει οι εταιρείες τους εντός και εκτός ελληνικών συνόρων.



Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία