BACK TO
TOP
Αιγοπροβατοτροφία

Το αρνί στο Νιάρχος το έλεγαν.. Meet the Lamb

Ενδιαφέρουσα επιλογή το Ίδρυμα Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος ως χώρος για την παρουσίαση του προγράμματος «Meet the Lamb» που «τρέχει» τον τελευταίο καιρό η νεόδμητη Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση του Κρέατος (ΕΔΟΚ), κι ακόμα πιο δημιουργικός ο τρόπος με τον οποίο υλοποιεί τη σχετική καμπάνια η Sopexa, ως φορέας εκτέλεσης του Προγράμματος.

Το αρνί στο Νιάρχος το έλεγαν.. Meet the Lamb

1
0

Το ερώτημα είναι ένα. Ποιόν πραγματικά εξυπηρετεί αυτή η καμπάνια;


Όπως τονίστηκε από όλους τους ομιλητές στην εσπερίδα του Σταύρος Νιάρχος, στόχος είναι η προώθηση του μεγάλου σε βάρος και χρόνο εκτροφής αρνιού, πράγμα που σημαίνει ότι η καμπάνια μας προτρέπει να ξεχάσουμε το γνωστό σε όλους μας αρνάκι του γάλακτος, μια διατροφή που είναι συνυφασμένη με το τραπέζι του Έλληνα και υπό προϋποθέσεις μπορεί να αποτελέσει κατά κάποιο τρόπο και τουριστική ατραξιόν στα μεγάλα ξενοδοχεία ή στους παραδοσιακούς χώρους εστίασης.


Ποιος θα μπορούσε να ωφεληθεί κατ’ επέκταση από τη συγκεκριμένη καμπάνια; Η ντόπια αιγοπροβαοτοτροφία; Μάλλον δύσκολο, καθώς αυτό το οποίο παράγει συστηματικά μέχρι σήμερα, είναι τα μικρά αρνάκια, κατά προτίμηση του γάλακτος, για τα οποία η αλήθεια είναι ότι δεν εισπράττει το απαιτούμενο τίμημα ή αν θέλετε τη δέουσα υπεραξία, γιατί η συγκεκριμένη αγορά καθοδηγείται από το «παρεμπόριο» που προωθεί τα εισαγόμενα ψευδεπίγραφα.


Αντί λοιπόν μια υπεύθυνη οργάνωση ή σε κάθε περίπτωση οι αρμόδιες αρχές να ξεκαθαρίσουν αυτό το ζήτημα, να αναδείξουν το αρνάκι του γάλακτος και ειδικά αυτό το οποίο προέρχεται από κοπάδια ελευθέρας βοσκής, προσφέροντας ταυτότητα και υπεραξία στη συγκεκριμένη παραγωγή, η οποία αν μη τι άλλο είναι υπαρκτή, έχει ξεκινήσει μέσω του προγράμματος Meet the Lamb» ένας αγώνας δρόμου για την αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου και τη μεταφορά του πεδίου δράσης, εκεί όπου οι άλλοι ευρωπαίοι, μάλλον υπερέχουν.


Ένας μέρος της αλήθειας το εξηγεί η τοποθέτηση του καθηγητή Ανδρέα Γεωργούδη, γενικού διευθυντή της ΕΔΟΚ ο οποίος τόνισε μεταξύ άλλων στην εισήγησή του, ότι «για να πείσουμε του Κοινοτικούς να μας δώσουν το πρόγραμμα, πιάσαμε τον Όμηρο και τις ιδιαίτερες εδαφοκλιματολογικές συνθήκες, τα συνδέσαμε με τις σημερινές παραγωγικές δυνατότητες της Ευρώπης στο πρόβειο κρέας… και πείσαμε τις αρμόδιες αρχές»!


Αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά βέβαια ότι οι Ευρωπαίοι δεν τρώνε κουτόχορτο! Ο αρχαιοελληνικός θυρεός δίπλα στο «Meet the Lamb» προφανώς και προσφέρει μια καταναλωτική ώθηση στην ευρωπαϊκή παραγωγή μεγάλων αρνιών, αξιοποιώντας μάλιστα μια αγορά όπως η ελληνική, όπου, εκτός από την κατά κεφαλή κατανάλωση των 9,5 κιλών το χρόνο (από 18 κιλά αρνάκι που έτρωγαν τα παλιότερα χρόνια οι Έλληνες), έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον από τα 900 γραμμάρια το χρόνο που είναι η μέση κατανάλωση στην ΕΕ. Αν μάλιστα προστεθεί και ο ανερχόμενος τουρισμός, το πράγμα έχει ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον, προφανώς για όλους εκείνους που είναι ήδη έτοιμοι να παράγουν αυτό το κρέας.


Κάπως έτσι μπορεί να γίνει αντιληπτή και η «πολεμική», την οποία υφίσταται ο συμπαθής κατά τα λοιπά πρόεδρος της Διεπαγγελματικής Λεύτερης Γίτσας, από τους συναδέλφους του παραδοσιακούς κτηνοτρόφους, οι οποίοι έχουν ως επίκεντρο της παραγωγικής τους προσπάθειας το αιγοπρόβειο γάλα (άρα τα αρνιά θα πρέπει να τα σφάζουν νωρίς), είναι φυσικό ωστόσο να έχουν και μια προσδοκία από την αγορά που έχει εξασφαλισμένη το αρνάκι του γάλακτος, αρκεί, όπως αναφέρθηκε, να υπάρξει η σχετική μέριμνα για την ταυτοποίηση και ανάδειξη του συγκεκριμένου προϊόντος.


Το Δελτίο τύπου της ΕΔΟΚ

Μεγάλη επιτυχία σημείωσε η εσπερίδα που πραγματοποιήθηκε στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, κορυφώνοντας έτσι τις εκδηλώσεις στην Ελλάδα για το Α' έτος του Προγράμματος Meet The Lamb.

Την εσπερίδα προλόγισε ο αναπληρωτής υπουργός ΥΠΑΑΤ Τσιρώνης Ιωάννης, ο οποίος τόνισε τον καίριο ρόλο της Εθνικής Διεπαγγελματικής και τη σημασία του Προγράμματος, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα το ενδιαφέρον της Πολιτείας για την ύπαρξη και υλοποίηση Προγραμμάτων που αναδεικνύουν εν γένει τον τομέα στο σύνολό του, μέσω των πλέων επιλέξιμων φορέων όπως οι Διεπαγγελματικές.

Η αθρόα συμμετοχή εκπροσώπων από όλους τους κρίκους της αλυσίδας του κρέατος αλλά και του κλαδικού και γαστρονομικού Τύπου, από όλη τη χώρα, καθώς και το αμείωτο ενδιαφέρον που επέδειξαν σε όλη τη διάρκεια της εσπερίδας, σε συνδυασμό με την πλούσια ανταλλαγή απόψεων, καταδεικνύουν πέρα από κάθε αμφιβολία τη σημασία του Προγράμματος Meet The Lamb, αλλά και το ρόλο της Εθνικής Διεπαγγελματικής σε θέματα συνέργειας, συναντίληψης και συναίνεσης.

Κυρίως αξίζει να τονιστεί η εθνική διάσταση του Προγράμματος και τα πολλαπλά οφέλη που απορρέουν από τις δράσεις του.

Συγκεκριμένα, παρουσιάστηκαν αναλυτικά οι προβληματισμοί που σχετίζονται με την πτώση της κατανάλωσης πρόβειου κρέατος - υψηλή εποχικότητα, λανθασμένη εικόνα κλπ - και καθίζηση της τιμής των κτηνοτρόφων, τονίζοντας παράλληλα την επιτακτική ανάγκη για άμεση αντιστροφή της υφιστάμενης τάσης και επανένταξης του πρόβειου κρέατος στο καθημερινό τραπέζι του καταναλωτή.

Η στρατηγική του Προγράμματος βασίζεται σε 2 αλληλένδετους άξονες που επαναπροσδιορίζουν ζήτηση και προσφορά, μέσω αναδόμησης εικόνας του πρόβειου κρέατος και νέες, εύχρηστες κοπές που θα αναδείξουν τις πολυποίκιλες δυνατότητες στη μαγειρική και τις εύχρηστες χρήσεις του.

Οι δράσεις του Προγράμματος στοχεύουν συνεπώς παράλληλα τόσο τους επαγγελματίες του κλάδου του κρέατος και τους διαμορφωτές κοινής γνώμης όσο και τους καταναλωτές, στους οποίους θα δοθεί έμφαση από το 2ο έτος που ξεκινά την 1η Μαρτίου.

Το προβαλλόμενο προϊόν αφορά το αρνί γάλακτος, που αποτελεί και την αιχμή του δόρατος της ελληνικής προσφοράς και τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής κτηνοτροφίας.

Βεβαίως, η επιθυμητή αύξηση της κατανάλωσης λαμβάνει υπόψη και μεγαλύτερα σε ηλικία ή βάρος ζώα όπως το πρόβατο, το ζυγούρι αλλά και ένα μεγαλύτερο αρνί.

Το τελευταίο αποτελεί εξάλλου και μία ανάγκη της αγοράς για την προμήθεια προϊόντων εκτός περιόδου του αρνιού γάλακτος (καλοκαίρι/φθινόπωρο), μέσω της επέκτασης της αναπαραγωγικής περιόδου και την πάχυνση.

Κάτι τέτοιο, αν και δεν αποτελεί τον κυρίαρχο στόχο του Προγράμματος, εντούτοις προκύπτει ως συμπληρωματικό όφελος του Προγράμματος, που θα αποφέρει ένα βαρύτερο σφάγιο, μεγαλύτερης απόδοσης και προστιθέμενης αξίας για τον παραγωγό.

Η προβατοτροφία ως παραγωγικός κλάδος διαθέτει όλες τις προϋποθέσεις για να αποκτήσει και κρεοπαραγωγική διάσταση, απαντώντας έτσι με τον καλύτερο τρόπο στους προβληματισμούς του καταναλωτή του αύριο.


Αναλυτικό ρεπορτάζ με όλο το παρασκήνιο της Εσπερίδας στην Agrenda του Σαββάτου 24 Φεβρουαρίου

 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία