BACK TO
TOP
Συνεντεύξεις

Αμοιβαία οφέλη έχει η συνεργασία με παραγωγούς

Πέντε φορές μικρότερο είναι το μέγεθος της ελληνικής αγοράς αρωματικών φυτών και βοτάνων σε σύγκριση με το μέσο ευρωπαϊκό, ενώ στη χώρα φύεται το 50% των αυτοφυών φυτών της Ευρώπης –εκ των οποίων το 20% είναι αρωματικά φυτά- και το 80% των Βαλκανίων. Μάλιστα, η Ελλάδα αποτελεί την τρίτη χώρα παγκοσμίως στον αριθμό των ενδημικών φυτών, ανάλογα με το γεωγραφικό της μέγεθος.

Αμοιβαία οφέλη έχει η συνεργασία με παραγωγούς

0
0
Ο Νίκος Κουτσιανάς, διευθύνων σύμβουλος και ένας από τους ιδρυτές της ελληνικής εταιρείας φυσικών καλλυντικών Apivita, μίλησε στην Agrenda για τους τρόπους, με τους οποίους θα μπορούσε η Ελλάδα να αναδειχτεί σε σημαντική δύναμη στην αγορά αρωματικών φυτών, τα πλεονεκτήματα της χώρας σε αυτόν τον τομέα αλλά και για τη συνεργασία του με παραγωγούς και αγρότες.

Μπορεί η Ελλάδα να γίνει σημαντικός παίκτης στην αγορά αρωματικών φυτών;Βέβαια. Ο Θεός μας έδωσε την ευλογία του μεσογειακού ήλιου, τον πολιτισμό και μια ιστορία 2.500 χρόνων που ξεκινάει από τον Ιπποκράτη, τον Θεόφραστο και το Διοσκουρίδη. Αλλά και εμπειρία και γνώση. Εμείς αυτά μπορούμε να αξιοποιήσουμε, αφού φτιάξουμε μια στρατηγική εθνική. Όμως, αυτή δεν μπορεί να παιχτεί από μία εταιρεία. Χρειάζεται κεντρικά να παρθούν αποφάσεις, να αποφασίσουμε δηλαδή ότι ξεκινάμε να αναπτύξουμε αυτή τη δραστηριότητα: τον πολιτισμό μας, την ιστορία μας, τα αρωματικά φυτά, τα οποία απλόχερα μας τα ‘χουν δώσει. Αν κάνει κανείς σύγκριση αιθερίων ελαίων της Ελλάδας με τις άλλες χώρες, θα δει τις διαφορές λόγω και του μικροκλίματος, που βοηθάει. Συνεπώς, μπορούμε να κάνουμε σημαντική πρόταση διεθνώς.

Τι θεωρείτε ότι χρειάζεται για να κάνουμε αυτή την πρόταση;Χρειάζονται πολιτικές, όπως κάνουν όλα τα κράτη, που έχουν αναδείξει φυτά με τον καλύτερο τρόπο, ακριβώς γιατί κατάφεραν να έχουν πολιτικές. Εκτός από πολιτικές, χρειάζεται επιστημονική έρευνα και γνώση. Επίσης, θα πρέπει να επιλέξουμε ποια φυτά είναι τα καλύτερα στο διεθνή ανταγωνισμό -γιατί και αυτό είναι χρηματιστηριακό είδος- ώστε να μπορέσουμε να αναπτύξουμε τις συγκεκριμένες δραστηριότητες για το καλό των εργαζομένων που ασχολούνται στον τομέα αυτόν, της Ελλάδας, της κοινωνίας και -γιατί όχι;- του κόσμου.

Ποια είναι η συνεργασία σας με τους αγρότες; Είναι ανταγωνιστικά τα ελληνικά προϊόντα;Υπάρχουν συνεργασίες σε επίπεδο των αυτοφυών φυτών, στην πρόπολη, στο βασιλικό πολτό, στα μέλια. καθώςτα δικά μας δε φτάνουν για να καλύψουν τις ανάγκες της εταιρείας. Υπογράφουμε συγκεκριμένα συμβόλαια με αυτούς που θα τα μαζέψουν. Συγκεκριμένα, συνεργαζόμαστε με 12 μελισσοτρόφους και περίπου 15 αγρότες. Εκτός από μέλι, οι μελισσοκόμοι παράγουν γύρη, βασιλικό πολτό, και οι άλλοι, απ’ την άλλη μεριά, παράγουν χαμομήλια, δεντρολίβανο, μελισσόχορτο, ρίγανη, έναν αριθμό από τα φυτά που χρειαζόμαστε, ή συλλέγουν κάποια, όπως φασκόμηλο, βάλσαμο κ. ά. Προς το παρόν δε μιλάμε για μεγάλες ποσότητες. Βεβαίως φτιάχνουμε τώρα και το κομμάτι των βοτάνων και θα δούμε πώς ακριβώς αυτό θα εξελιχθεί. Αυτή τη στιγμή είμαστε ακριβοί σαν χώρα αν θέλουμε να κάνουμε εξαγωγές, όσον αφορά τα αγροτικά προϊόντα, και πρέπει να βρούμε τρόπους να κατεβάσουμε τις τιμές και να αυξήσουμε την κερδοφορία για όλους, κάτι το οποίο γίνεται
Η εταιρεία σας έχει πατέντα στην πρόπολη;Όχι ακόμα, την πατέντα της πρόπολης την έχουμε εφόσον πάρουμε την πρόπολη. Ο τρόπος διάλυσης και ο τρόπος ενσωμάτωσης, αυτό που λέμε ενθυλάκωση (encapsulation της πρόπολης) είναι μία πατέντα διεθνής που έχει η εταιρεία μας. Μάλιστα στις 17 Σεπτεμβρίου, πήραμε το βραβείο της Καινοτομίας για αυτήν την πατέντα της πρόπολης και για τον τρόπο που η πατέντα χρησιμοποιήθηκε στα αντιηλιακά μας προϊόντα. Ο διαγωνισμός έγινε από τον ΣΕΒ και την Eurobank και ήταν πολύ σημαντική διάκριση για ‘μας, όπως και το βραβείο στην κατηγορία sustainability pioneer (πρωτοπορία στην αειφορεία), που πήραμε στο Παρίσι. Πήραμε πάλι 2ο βραβείο με πρώτη τη μεγάλη εταιρεία, L’ oreal. Είναι σημαντικά βραβεία, διότι δείχνουν πώς μια εταιρεία, όπως είμαστε εμείς, μικρή για τα διεθνή δεδομένα, μεγάλη για την Ελλάδα, μπορεί να αποκτήσει πρόσωπο διεθνώς
Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;Να αγαπήσουμε αυτό που έχουμε κάνει μέχρι τώρα και «αγαπώ», όπως ξέρετε, σημαίνει «ασκώ τον εαυτό μου στα δύσκολα». Δηλαδή, πρέπει να λειτουργήσουν πλήρως οι καινούριες μας εγκαταστάσεις, να αγαπήσουμε τις αγορές, στις οποίες δραστηριοποιούμαστε, να τις αναπτύξουμε και να βαθύνουμε. Όταν τα κάνουμε αυτά το μέλλον σίγουρα μας ανήκει γιατί όλος ο κόσμος πηγαίνει προς το πράσινο. Ακόμα βεβαίως, είναι 3,2 % η αγορά του πράσινου, είτε είναι βιολογικό (organic) είτε είναι φυσικό. Εκείνο που μας ενδιαφέρει αυτή τη στιγμή είναι να ανοίξουμε το μερίδιο αγοράς, να βάλουμε άλλους ανθρώπους μέσα, να μεγαλώσουμε όλοι μαζί και να αναπτύξουμε κοινές δραστηριότητες, με αγρότες, με μελισσοτρόφους, πάντα στη λογική του win – win, κερδίζω – κερδίζεις, αναπτύσσομαι – αναπτύσσεσαι γιατί αυτό δεν το ‘χουμε μάθει ως Έλληνες και είμαστε συνεχώς στο Εγώ.

WHO IS WHOΟ Νίκος Κουτσιανάς γεννήθηκε το 1946 στα Γαβράκια Φθιώτιδος και σπούδασε Φαρμακευτική στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο. Το 1979, μαζί με τη σύζυγό του Νίκη, ίδρυσε την εταιρεία φυσικών καλλυντικών Apivita. Υπήρξε πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Καλλυντικών, μέλος του Δ.Σ. του Πανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου, του Γενικού Συμβουλίου του ΣΕΒ και ένας εκ των ιδρυτών της Εθνοφαρμακολογίας

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία