BACK TO
TOP
Τεχνολογία Εισροών

Απλά βήματα για χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου

Η λειτουργία των μηχανημάτων αποτελεί ένα μεγάλο έξοδο για την αγροτική επιχείρηση, ειδικά αν σκεφτεί κάποιος το κόστος των καυσίμων για κάθε σεζόν. Ενώ η αλλαγή των λαδιών του κινητήρα είναι ένας αποδεδειγμένος τρόπος για οικονομία στα καύσιμα, υπάρχουν αρκετοί ακόμα παράγοντες που θα βοηθήσουν στην εξοικονόμηση χρημάτων, και παράλληλα μπορούν να επιμηκύνουν τη ζωή του εξοπλισμού.

Απλά βήματα για χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου

3
0

Η διατήρηση μηχανημάτων σε καλή κατάσταση είναι σίγουρο ότι θα συμβάλει στην εξοικονόμηση χρημάτων και καυσίμου, μειώνει το κόστος των επισκευών, βελτιώνει την αξιοπιστία και μειώνει τις εκπομπές ρύπων. Οι κινήσεις αυτές είναι ιδιαίτερα σημαντικό να γίνονται πριν και μετά την περίοδο θερισμού. Αυτός ο τύπος προγραμματισμού λειτουργεί αποτρεπτικά για τους παράγοντες που συμβάλλουν στην μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου όπως είναι τα μπλοκαρισμένα φίλτρα αέρα, τα οποία αυξάνουν την κατανάλωση έως και 20%, ή ένα ελαττωματικό μπουζί, το οποίο αυξάνει τη χρήση από 10 έως 15%.

Καλή συντήρηση

Το πρόγραμμα συντήρησης πρέπει να περιλαμβάνει συχνές μικροεπεμβάσεις, όπως είναι η αλλαγή των φίλτρων αέρα, λαδιού και καυσίμων. Επιπλέον η μετακίνηση σε χαμηλότερου δείκτη ιξώδους λιπαντικό επιτρέπει την άμεση οικονομία καυσίμου σύμφωνα με την εταιρεία κατασκευής κινητήρων Cummins, ενώ είναι προφανές πως με τη σωστή λίπανση τα μηχανήματα τρέχουν καλύτερα.

Υψηλές σχέσεις ταχυτήτων, λιγότερο γκάζι

Το να τρέχει ένα μηχάνημα σε χαμηλές στροφές είναι ζωτικής σημασίας για την οικονομία στα καύσιμα. Αν υπάρχει απορία για τις σωστές σ.α.λ όσον αφορά οποιοδήποτε όχημα, μέσα στο βιβλιάριο χρήσης σίγουρα υπάρχει η απάντηση.

Ενώ απαγορεύεται η υπερφόρτωση του κινητήρα, συχνά απαιτείται το κουβάλημα ή το τράβηγμα βαρέων φορτίων. Σε τέτοιες περιπτώσεις λοιπόν, η χρήση υψηλών σχέσεων ταχυτήτων με λίγο γκάζι είναι ότι καλύτερο.

Εφαρμογή σωστής πίεσης

Τα ελαστικά θα πρέπει να είναι σωστά φουσκωμένα. Αν ένα λάστιχο είναι ξεφούσκωτο τότε η διαφορά είναι εμφανής, καθώς, αν για παράδειγμα λείπει αέρα μόλις κατά 6 λίβρες (3 κιλά) ανά ίντσα (psi), τότε η κατανάλωση καυσίμων αυξάνεται κατά 3%. Χώρια την καταπόνηση που υφίσταται το λάστιχο, καθώς τα ξεφούσκωτα λάστιχα δημιουργούν αυλακιές σε μαλακό έδαφος και τα πλευρικά τους τοιχώματά φθείρονται.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι οι χαμηλές θερμοκρασίας μειώνουν την πίεση του αέρα στα ελαστικά, οπότε όταν έχει κρύο χρειάζονται συχνό έλεγχο. Εξίσου, τα υπέρ-φουσκωμένα λάστιχα μπορούν να δημιουργήσουν πρόβλημα καθώς προκαλούν πρόωρη φθορά, μεγαλύτερη συμπίεση του εδάφους και αυξημένη κατανάλωση καυσίμων λόγω της υψηλής αντίστασης κύλισης.

Εκμετάλλευση των πλήρων δυνατοτήτων του κινητήρα

Μερικές απλές κινήσεις μπορούν να κάνουν τη διαφορά:

·         Αποφυγή της γρήγορης εκκίνησης, καθώς αποτελεί σπατάλη καυσίμων και επιβαρύνει το μηχάνημα.

·         Σωστή λειτουργία του θερμοστάτη: Η πλειοψηφία των κινητήρων δουλεύουν σωστά μεταξύ 74 και 82 βαθμούς Κελσίου. Όταν ο κινητήρας δουλεύει στους 38 βαθμούς τότε η κατανάλωση καυσίμου αυξάνεται σχεδόν κατά 25%.

·         Ελαχιστοποίηση του ρελαντί: Μπορεί να είναι υπεύθυνο για 15 με 20% της συνολικής κατανάλωσης καυσίμου. Αφήνοντας στο ρελαντί τον κινητήρα για μόλις 10 λεπτά κατά τη διάρκεια μίας κανονικής μέρας, είναι ίσο με 61 ώρες ανά έτος και οδηγεί σε σπατάλη 120 λίτρων ντίζελ.

·         Τέλος, η επένδυση σε μηχανήματα με χαμηλό λειτουργικό κόστος είναι συνήθως αρχικά πιο δαπανηρή, όμως στο τέλος κάνει την απόσβεσή της.

Καλλιεργητικές πρακτικές

Είναι ζωτικής σημασίας τα μηχανήματα να ταιριάζουν στην εκμετάλλευση. Χρειάζεται απλά η απάντηση ορισμένων ερωτημάτων όπως για παράδειγμα:

·         Μία μεγαλύτερη χοάνη για σπόρους θα αυξήσει το χρόνο που απαιτείται για αναπλήρωση της δεξαμενής;

·         Είναι ο δίσκος τόσο μικρός που χρειάζεται έξτρα πέρασμα για την κάλυψη των γραμμών, ή είναι πολύ πλατύς και απαιτεί μεγάλη ιπποδύναμη;

·         Η χρήση μεγάλων οχημάτων για ψεκασμό, λίπανση και άλλες εργασίες είναι απαραίτητη; Ή ένα ελαφρύτερο όχημα όπως ένα ATV μπορεί να κάνει εξίσου καλά τη δουλειά;

Μειωμένη άροση

Σε άροση συντήρησης οι καλλιέργειες αναπτύσσονται με ελάχιστη καλλιέργεια. Η εξοικονόμηση καυσίμου ποικίλλει, όμως θα μπορούσε να είναι μέχρι και 8 ευρώ ανά στρέμμα σε σύγκριση με τις παραδοσιακές μεθόδους άροσης. Επίσης, η συχνότητα χρήσης τρακτέρ μπορεί να κοπεί στο μισό με τη συγκεκριμένη μέθοδο.

Αποθήκευση καυσίμων

Οι αποθήκες καυσίμων μπορούν να χάσουν μία σημαντική ποσότητα καυσίμων λόγω εξατμίσεων και διαρροών. Για παράδειγμα, μία δεξαμενή 1.135 λίτρων, μπορεί να χάσει 450 λίτρα καυσίμου λόγω εξάτμισης. Η μείωση αυτή μπορεί να ελαττωθεί με κάποια απλά βήματα.

·         Τοποθέτηση δεξαμενών σε σκιερό μέρος

·         Βάψιμό των δεξαμενών με λευκή μπογιά ή με αλουμίνιο ώστε να αντανακλούν τη θερμότητα. Τα φωτεινά χρώματα μειώνουν την εξάτμιση.

·         Χρήση τάπας εκτόνωσης πίεσης αντί για συμβατικές

·         Κλείδωμα δεξαμενών που δεν φυλάσσονται

·         Συχνός έλεγχος των δεξαμενών για διαρροές

 

Οι συμβουλές και τα παραπάνω νούμερα προέρχονται από το site Farm Industry News.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία